Η Κύνθια Βουκουβαλίδου και… η ελληνίδα μάνα
Ήθελε να γίνει ηθοποιός από δυόμισι χρονών. Ο πατέρας της απειλούσε ότι θα την αποκληρώσει. Τελικά πέρασε το δικό της χωρίς… παράπλευρες απώλειες. Η Κύνθια Βουκουβαλίδου ανήκει στη νέα γενιά ηθοποιών με σπουδές στο London International School of Performing Arts. Στα λίγα χρόνια που μετράει στον χώρο έχει δημιουργήσει δικές της παραστάσεις (Cosmofatilan, Lift
Φέτος η Κύνθια πρωταγωνιστεί μαζί με τη Μαίρη Λογοθέτη στο “sMOTHERed”, υπογράφοντας παράλληλα και τη σκηνοθεσία. Μία παράσταση για την αθάνατη και ανυπέρβλητη ελληνίδα μάνα, που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο ΜΠΙΠ στην Κυψέλη. Με πολύ χιούμορ, αλλά και στιγμές βαθιάς περισυλλογής… Τελικά πόσο δύσκολο είναι να είσαι μάνα;
Η Κύνθια Βουκουβαλίδου μίλησε στο in.gr για την ξεχωριστή αυτή δουλειά, τις αντιδράσεις των μαμάδων – θεατών, αλλά και το πώς είναι να φτιάχνεις μία παράσταση από το μηδέν.
Οι αρχικές σας σπουδές είναι στο marketing. Γιατί κάνατε αυτή την επιλογή και πόσο σας βοήθησε στην μετέπειτα πορεία σας;
Τη συγκεκριμένη σχολή την διάλεξα επειδή με ενδιέφερε και με ενδιαφέρει ακόμα πολύ το copywriting, τα σλόγκαν, τα κείμενα, οι ιδέες της διαφήμισης και η ονοματοδοσία. Συνέχισα βέβαια με μεταπτυχιακές σπουδές στο marketing και την οργάνωση παραστάσεων στην Ιταλία. Οι σπουδές μου αυτές με έχουν βοηθήσει στο να καταλαβαίνω κάποιες παραμέτρους και το πώς κινείται η αγορά. Δεν φτάνει να έχεις ένα καταπληκτικό προϊόν ή μια καταπληκτική παράσταση για να πετύχεις, χρειάζονται και αλλά πράγματα.
Το θέατρο πώς μπήκε στη ζωή σας;
Οι γονείς μου με πήγαιναν σε ενήλικες και παιδικές παραστάσεις από όταν ήμουν ενάμισι! Ο ίδιος ο πατέρας, που θα με αποκλήρωνε, είχε και μια βιβλιοθήκη με θεατρικά έργα, οπότε το θέατρο υπήρχε πάντα στη ζωή μου, όπως και η ανάγκη μου για αυτό. Στο μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο που πήγαινα είχαμε θέατρο και σαν υποχρεωτικό μάθημα και ως επιλογή για όποιον ήθελε. Και φυσικά το επέλεξα. Είμαι ίσως και η μόνη περίπτωση που έτρεχα την μητέρα μου στα κάστινγκ και όχι η μητέρα μου εμένα όταν ήμουν μικρή!
Έχετε σπουδάσει στην Αγγλία, στο London International School of Performing Arts. Τι κρατάτε από εκείνα τα χρόνια;
Εκείνα τα χρόνια αποδείχτηκαν σπουδαία για μένα όπως και η σχολή! Ήμασταν μια τάξη με ανθρώπους από όλα τα σημεία του πλανήτη, που περνάγαμε 12 ώρες την ημέρα μαζί κάνοντας μαθήματα και devising! Υπέροχοι άνθρωποι, υπέροχοι καλλιτέχνες, αγαπημένες φιλίες. Μου λείπουν βέβαια πολύ, διότι σκορπίσαμε στις πέντε ηπείρους με το πέρας της σχολής. Αυτά που κρατάω είναι τα ανείπωτα. Και οι δάσκαλοι μου και οι συμμαθητές μου με δίδαξαν πολλά περισσότερα πράγματα με τη στάση τους απέναντι στη ζωή, το θέατρο και τις παραστάσεις παρά με το λόγο.
Το μεταπτυχιακό σας είναι στο Creating Theatre and Performance. Θα μπορούσατε να μας το αναλύσετε λίγο αυτό;
Η φιλοσοφία της σχολής ήταν ότι σε μαθαίνει τα είδη που έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα και εσύ θα κανείς το θέατρο του αύριο. Δίνοντας σου όσα περισσότερα εργαλεία μπορούσε (είχαμε μάθημα space lab παραδείγματος χάριν) για να έχεις τη δυνατότητα να συμμετέχεις σε όλα τα στάδια δημιουργίας ενός έργου. Η αλήθεια είναι ότι ο τρόπος αντιμετώπισης του μαθητή ως ενήλικα και ως καλλιτέχνη ήταν σοκαρίστηκα διαφορετικός απ’ τις ελληνικές σχολές.
Το “sMOTHERed” μπορούμε να πούμε ότι σαν «είδος παράστασης» εντάσσεται στο παραπάνω πλαίσιο;
Το device νομίζω ότι είναι ένας παρεξηγημένος όρος στην Ελλάδα όπως και πολλοί άλλοι όροι. Όποτε το λες κάποιος καταλαβαίνει βαριά κουλτούρα και ένα έργο χωρίς συνοχή. Ενώ device κάνει και η complicitè παρουσιάζοντας ένα έργο με αρχή μέση και τέλος. Ναι, το “sMOTHERed” καθοδηγήθηκε με βάση τις τεχνικές που έμαθα στη σχολή. Τα κείμενα προέκυψαν μέσα απ’ τις πρόβες. Στο τέλος έκανα τη διαλογή και τη συρραφή τους ώστε να φτιαχτεί ένα έργο με αρχή μέση και τέλος ή έστω για να είμαι ειλικρινής, τρία τέλη αλλά αυτό αποτελεί περισσότερο προσωπική μου ανάγκη και όχι διδαχή της σχολής!
Πώς μπορεί η ελληνίδα μάνα να γίνει παράσταση και να μην έχουμε απλά μία αναπαραγωγή των κλισέ που την ακολουθούν;
Είναι υπέροχα τα κλισέ που την ακολουθούν, γιατί να μείνουν απέξω; Πάντως με την πολύμηνη έρευνα που κάναμε με την Μαίρη αποκτήσαμε μεγάλη κατανόηση και συμπάθεια απέναντι της. Επίσης ήρθα αντιμέτωπη (εξού και κάποιες σκηνικές και σκηνογραφικές επιλογές) με το ότι τις μαμάδες τις βλέπουμε δισδιάστατα. Η μαμά μας υπάρχει για να είναι μόνο μαμά μας. Ενώ έχει υπάρξει – και είναι – και κόρη, σύντροφος, φίλη, εργαζόμενη, άνθρωπος με τις δικές του ανάγκες και ανησυχίες.
Υπάρχει ένα σημείο στην παράσταση που απευθύνεστε στη δική σας μαμά. Μιλήστε μας λίγο γι’ αυτό…
Για κάποια πράγματα δε μπορούμε να μιλήσουμε. Γι’ αυτό και τα κάνουμε τέχνη. Ελάτε στην παράσταση και δεν θα έχετε καμία απορία
Πώς λειτουργεί η παράσταση στις γυναίκες θεατές που είναι μαμάδες (ή γιαγιάδες);
Οι πιο μεγάλες είναι τέλειο το πόσο ταυτίζονται με το ρόλο της μητέρας που έχω στην αρχή. Τόσο πολύ που καμία φορά σκέφτομαι «θα σταματήσω να παίζω και θα την αφήσω να τα πει αυτή!» Γενικά είναι συγκινητικός ο τρόπος που σκέφτονται σε ποια κατηγορία ανήκουν και αν υπάρχει λόγος να αλλάξουν. Με συγκινεί. Δείχνει μία διάθεση αυτογνωσίας και αυτοκριτικής που δεν την θεωρώ δεδομένη, όπως και αίσθηση χιούμορ! Ωραίο επίσης είναι όταν έρχονται κόρες / γιοί με μαμάδες και δεν συγκλίνει η άποψη τους για το σε ποια κατηγορία ανήκει η μαμά!
Εσείς τι τύπος μαμάς πιστεύετε ότι θα γινόσασταν;
Χμ… Έλα μου ντε. Άλλο να τα λέμε θεωρητικά και άλλο στην πράξη. Έχω πολλά στοιχεία εναλλακτικής μαμάς με εξάρσεις αυταρχικής νομίζω. Αλλά απέξω απ’ τον χορό όλοι πολλά τραγούδια ξέρουν.
Μετά το “sMOTHERed” τι; Υπάρχουν σχέδια για επόμενες παραστάσεις;
Υπάρχουν. Άπειρα! Για αρχή ο κύκλος του sMOTHERed δείχνει να μην έχει τελειώσει και θα δούμε πώς θα συνεχιστεί. Έτσι κι αλλιώς το σκεπτικό μου να παίζεται μόνο με δυο άτομα και όχι τεράστια σκηνικά ήταν για να μπορεί να πάει επαρχία. Πήγε ήδη στη Μήλο που μάλλον λόγω μεγάλης επιτυχίας θα ξαναπάει, θα πάει με το καλό στην Κω, τη Σίφνο, τη Σέριφο και είμαστε ανοιχτές σε προτάσεις. Προσωπικά νιώθω να βράζουν μέσα μου δύο θέματα που θα γίνουν παράσταση σύντομα: το πένθος και τα ΜΜΕ. Τα ζητήματα μου είναι κυρίως παραγωγής, ειδικά όπως φαντάζομαι την υλοποίηση του δεύτερου.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η αιτία θανάτου της Νίκης Λειβαδάρη στα 33 της χρόνια
- Τραγική κατάληξη: Νεκροί και οι τέσσερις αγνοούμενοι στην Κρήτη (ΦΩΤΟ)
- Συμφώνησε με τον REAL FM...
- Ο Ολυμπιακός ανοίγει νέα εποχή στο ευρωπαϊκό μπάσκετ;
- Ο πατέρας χτυπούσε τη μάνα και το παιδί φώναζε για βοήθεια
- Κρατερός Κατσούλης: Αποκαλύπτει το πρόβλημα υγείας του και συγκλονίζει...
- Κατερίνα Δαλάκα: Διέρρευσε το ποσό που πήρε για να ξαναμπεί στο Survivor
- 190 δισ. € το κατοχικό χρέος!
- Τραγική κατάληξη στην Κρήτη: Ξεκληρίστηκε η οικογένεια - Νεκροί όλοι οι αγνοούμενοι
- Καρκινογόνος ο τρόπος ζωής στην Αθήνα: «Καμπανάκι» από τους ογκολόγους
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις In.gr
- Μαύρο! The Master of the game…
- Τα μυστήρια της… Syriza Bank – Τα περίεργα δάνεια, ο ξυλοδαρμός, οι «κουμπάροι» και οι καρατομήσεις που έρχονται
- Η ζωή μας… σε 120 δόσεις με την Εφορία
- Στην τελική ευθεία για την ευρω-κάλπη
- Τα γυρνάει ο Βασιλειάδης και τώρα ζητάει αλλαγές στην ΚΕΔ
- O Κριστιάν Λουμπουτέν μπαίνει στην hip – hop κουλτούρα
- Η Κέιτι Πέρι αρραβωνιάστηκε τον Ορλάντο Μπλουμ
- Σημαντική πηγή χημικής ρύπανσης οι δουλειές του νοικοκυριού
- ΤΑΙΠΕΔ: Το χρονοδιάγραμμα για 24 αποκρατικοποιήσεις
- Μήνυση Κοτζιά κατά Καμμένου: Τον κατηγορεί για εξύβριση, απειλή και fake news
- Τελευταία Νέα In.gr
- Η Κύνθια Βουκουβαλίδου και… η ελληνίδα μάνα
- Τα μυστήρια της… Syriza Bank – Τα περίεργα δάνεια, ο ξυλοδαρμός, οι «κουμπάροι» και οι καρατομήσεις που έρχονται
- Τα γυρνάει ο Βασιλειάδης και τώρα ζητάει αλλαγές στην ΚΕΔ
- Στην τελική ευθεία για την ευρω-κάλπη
- Η Κέιτι Πέρι αρραβωνιάστηκε τον Ορλάντο Μπλουμ
- All Star Game: Φανταστικός Αντετοκούνμπο, νικητής ο ΛεΜπρόν (vid)
- Άρης: Όταν κάνεις τα πάντα αλλά δε σ’ αφήνουν
- Φόβοι σε ΕΕ και Λονδίνο για τραπεζικό χάος αν δεν υπάρξει συμφωνία για Brexit
- Editorial Ta Nea: Annullment
- O Κριστιάν Λουμπουτέν μπαίνει στην hip – hop κουλτούρα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κίνα: Οι αρχές παρουσίασαν τον οδικό χάρτη για την ανάπτυξη της "Ευρύτερης Περιοχής του Κόλπου"
- Απαγοήτευση Κόρμπιν για την απόφαση βουλευτών να αποχωρήσουν από το κόμμα των Εργατικών
- Τα πιο «γερά ποτήρια» της Ευρώπης – Η θέση της Ελλάδας
- ΕΛΣΤΑΤ: Γράφτηκαν περισσότεροι στα πανεπιστήμια, αλλά πήραν λιγότεροι πτυχία
- EE και Βρετανία επεξεργάζονται σχέδιο για ενδεχόμενο τραπεζικό χάος ενόψει Brexit
- «Ήρθε το Νι-Ν»: Το σποτ του Νικολόπουλου θα αφήσει... εποχή (vid)
- Ζάεφ: Με τον Τσίπρα φοβόμασταν ότι οι «Πρέσπες» θα μας καθιστούσαν «πολιτικά νεκρούς»
- Eρχεται η «σούπερ χιονισμένη σελήνη» - Πότε θα γίνει ορατή
- Ανοιχτές θέσεις για προσλήψεις σε μεγάλα σούπερ μάρκετ - Στείλτε βιογραφικό