Ρεάλ - Παναθηνακός AKTOR: Η τριάδα των Σλούκα, Ναν, Γκραντ που ήταν υπεύθυνη για 80 από τους 95 πόντους των "πράσινων" και η άμυνα που κλείδωσε τους Μαδριλένους

Ο Παναθηναϊκός AKTOR επέστρεψε στην κορυφή της Ευρώπης. Οι “πράσινοι” λύγισαν την Ρεάλ με 95-80 στον τελικό του Final Four της EuroLeague και κατέκτησαν τον 7ο ευρωπαϊκό τίτλο της ιστορίας τους.

Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη των “πράσινων”.

Σλούκας, Ναν και Γκραντ διέλυσαν την άμυνα της Ρεάλ στο Pick and Roll

Στην ανάλυση του τελικού, είχε γίνει ξεχωριστή αναφορά στην άμυνα της Ρεάλ στο Pick and Roll και ότι οι Μαδριλένοι είχαν σύμφωνα με το Hudl Instat την 4η καλύτερη άμυνα με 0.92 πόντους παθητικό ανά κατοχή. Η παρουσία των Ταβάρες (κυρίως) και Πουαριέ που παίζουν Drop έδινε αυτή την δυνατότητα. Στο ίδιο κείμενο ωστόσο είχε αναφερθεί ένα ακόμα πράγμα: Στο ματς των ομάδων στον δεύτερο γύρο της κανονικής περιόδου στην Μαδρίτη οι “πράσινοι” είχαν κάνει σμπαράλια την άμυνα των Μαδριλένων στην νίκη τους με 97-86, με τους Σλούκα και Γκραντ να είναι τότε υπεύθυνοι τότε για 64 πόντους της ομάδας τους.

Ήταν σαφές ότι για να έχει τύχη ο Παναθηναϊκός AKTOR στον τελικό έπρεπε οι δυο σταρ του - αλλά και οι άλλοι γκαρντ της ομάδας (Γκραντ, Βιλντόσα, Γκριγκόνις) να βάλουν αυτά τα σουτ μετά από ντρίμπλα. Αυτό ακριβώς έκαναν, αφού σύμφωνα με το Hudl Instat ο Παναθηναϊκός AKTOR σημείωσε συνολικά 25 πόντους σε 18 κατοχές σε κατάσταση Pick and Roll. Αυτό μεταφράζεται σε 1.39 πόντους ανά κατοχή, σε ένα μυθικό νούμερο. Οι Σλούκας (9 πόντοι σε τέτοια κατάσταση), Ναν (7 πόντοι) και Γκραντ (6 πόντοι) ήταν υπεύθυνοι για 22 από τους 25 πόντους (άλλους τρεις σημείωσε ο Βιλντόσα).

Ιδού το πώς έκανε την ζημιά ο Κώστας Σλούκας, που τελείωσε τον αγώνα με 24 πόντους με 4/4 δίποντα, 2/2 τρίποντα (και 3 ασίστ, που έδωσαν άλλους 6 πόντους).

*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με "x" τα άστοχα

Ιδού πώς έκανε την ζημιά ο Κέντρικ Ναν, που τελείωσε τον αγώνα με 21 πόντους (και 3 ασίστ, που έδωσαν άλλους 6 πόντους).

*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με "x" τα άστοχα

Οι Σλούκας και Ναν πήραν δικαίως όλη την δόξα. Ο ρόλος του Γκραντ (11 πόντοι και 5 ασίστ, που έδωσαν άλλους 12 πόντους) όμως ήταν εξίσου σημαντικός. Ο Αμερικανός έχει σημειώσει δύο μεγάλα τρίποντα στο πρώτο μέρος, χτυπώντας (και αυτός) την Drop άμυνα του Ταβάρες, πριν σημειώσει ένα ακόμα καλάθι - με Step Back δίποντο) στην 4η περίοδο. .

Σύμφωνα με το Hudl Instat, οι Σλούκας, Ναν και Γκραντ ήταν συνολικά υπεύθυνοι για 80 (!) από τους 95 πόντους του Παναθηναϊκού AKTOR. Σε ένα απίστευτο στατιστικό, κανείς εκ των τριών δεν έδωσε ασίστ ο ένας στον άλλο. Οι “πράσινοι” πήραν το μέγιστο από τους τρεις γκαρντ που έχουν κουβαλήσει την ομάδα όλη την σεζόν. Και, καθόλου τυχαία, το παιχνίδι κλείδωσε στην 4η περίοδο όταν ο Εργκίν Αταμάν έριξε στο παρκέ μία πεντάδα με αυτούς τους τρεις στην περιφέρεια.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR χτύπησε την Ρεάλ στο δικό της παιχνίδι

Η Ρεάλ είναι μία ομάδα που στηρίζεται στο transition (την γρήγορη μετάβαση της μπάλας από την άμυνα στην επίθεση). Ο Παναθηναϊκός AKTOR ήξερε ότι για να πάρει την νίκη έπρεπε να κόψει το transition των Μαδριλένων. Και το κατάφερε, με έναν διαφορετικό τρόπο.

Η Ρεάλ έδειξε τα δόντια της στον ημιτελικό κόντρα στον Ολυμπιακό, όταν σημείωσε 36 πόντους στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσής της, στην λογική του “10 second or less”. Κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR σημείωσε 21 πόντους. Οι 9 ήρθαν στην πρώτη περίοδο. Οι άλλοι 10 ήρθαν στην 4η περίοδο (οι 5 μαζεμένοι). Υπάρχει όμως μία λεπτομέρεια: Οι Μαδριλένοι εκδήλωσαν συνολικά 18 επιθέσεις στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα μίας επίθεσης. Οι 9 από αυτές - που έφεραν 10 πόντους - ήταν στην 4η περίοδο. Δεν ήταν όμως γρήγορες επιθέσεις, ήταν πλέον βιαστικές επιθέσεις, όταν η Ρεάλ προσπαθούσε να ανατρέψει την διαφορά.

Η καλή απόδοση του Παναθηναϊκού AKTOR στην επίθεση δεν άφησε τους Μαδριλένους να τρέξουν. Οι “πράσινοι” είχαν καλές επιστροφές. Ακόμα καλύτερα, ο Παναθηναϊκός AKTOR σημείωσε 22 πόντους στις 14 επιθέσεις που εκδήλωσε στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα! Οι “πράσινοι” αιφνιδίασαν τους Μαδριλένους, χτυπώντας τους με τρόπο που δεν περίμεναν. Καθόλου τυχαία, οι 8 από αυτούς τους 22 πόντους σημειώθηκαν από τον Ναν, τον άνθρωπο που μπορεί να κάνει άνω-κάτω μία άμυνα.

Η βοήθεια από τις 45 μοίρες που κλείδωσε το Pick and Roll της Ρεάλ

Αν το πρώτο σημείο αναφοράς στην άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR ήταν η άμυνα στο transition, το δεύτερο ήταν η άμυνα στο Pick and Roll των Μαδριλένων. Η παρουσία πολλών χειριστών κάνει δύσκολη την αντιμετώπιση της Ρεάλ, ειδικά λόγω της παρουσίας πολλών σουτέρ στο πλευρό τους. Το “τριφύλλι” όμως, κυρίως από την 2η περιοδο κι έπειτα, κλείδωσε την Ρεάλ. Ο τρόπος που το έκανε ήταν δίνοντας βοήθεια από τις 45 μοίρες στο Pick and Roll, όπου ένας τρίτος αμυντικός ετοιμαζόταν να δώσει βοήθεια και μετά επιστρέφει στον παίκτη που μαρκάρει.

Ιδού ένα παράδειγμα:

Ο Καμπάσο παίζει Pick and Roll με τον Ταβάρες, με τον Παπαπέτρου να ετοιμάζεται να δώσει βοήθεια. Ο Καμπάσο πασάρει στον Χεζόνια.

Ο Χεζονια αστοχεί σε τρίποντο υπό πίεση.

Ιδού ακόμα ένα παράδειγμα:

Ο Σέρχιο Ροντρίγκεθ ετοιμάζεται να παίξει Pick and Roll με τον Ταβάρες, με τον Ερνανγκόμεθ να είναι ήδη στην βολή και έτοιμος να δώσει βοήθεια.

Ο Ροντρίγκεθ παίρνει το σκριν και βρίσκει μπροστά του τον Ερνανγκόμεθ, με αποτέλεσμα να πασάρει στον Γιαμπουσέλε

Ο Γιαμπουσέλε αστοχεί σε τρίποντο υπό πίεση.

Ο Παναθηναϊκός ήθελε να δώσει το τρίποντο στις 45 μοίρες στην Ρεάλ. Ήξερε ότι κάτι έπρεπε να δώσει η άμυνά του, δεν γινόταν να κλείσει τα πάντα στην Ρεάλ. Πήρε ένα υπολογισμένο ρίσκο, θέλοντας να αποτρέψει τα drive των Μαδριλένων προς το καλάθι και την γρήγορη κυκλοφορία της μπάλας. Παράλληλα, ήθελε οπωσδήποτε να μην αφήσει την Ρεάλ να πάρει τρίποντα από τις γωνίες. Και τα κατάφερε. Σε όλο το ματς οι Μαδριλένο πήραν μόλις δύο τρίποντα από τις γωνίες (από ένα εύστοχο οι Εντιαγιέ και Μούσα). Στο δεύτερο μέρος δεν πήραν κανένα! Αντιθέτως, είχαν 2/17 τρίποντα από τις 45 μοίρες.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR αποδόμησε την επίθεση της Ρεάλ στο δεύτερο μέρος. Την υποχρεώσε να κάνει επιθέσεις έπειτα από μία πάσα, ενώ πολλές φορές δεν γινόταν καν πάσα λόγω της πίεσης στην μπάλα. Η Ρεάλ έχει πολλά όπλα. Έχει όμως και ένα σημαντικό μειονέκτημα: Με εξαίρεση τον Μούσα, δεν έχει παίκτη με κάθετο παιχνίδι. Οι “πράσινοι” εκμεταλλεύτηκαν κάθε (μικρό) ψεγάδι στην άμυνα των Μαδριλένων, Τους υποχρέωσαν σε μόλις 9 σουτ στο “ζωγραφιστό” στο δεύτερο μέρος. Για να νικήσει η Ρεάλ έπρεπε να βάλει πολλά - και δύσκολα - τρίποντα. Στο δεύτερο μέρος είχε μόλις 3/20 τρίποντα. Το ένα από τα τρία εύστοχα τρίποντα σημειώθηκε (από τον Ροντρίγκεθ) στην τελευταία φάση του αγώνα, όταν όλα είχαν κριθεί. Ούτε η κάμερα δεν το έπιασε. Το πλάνο των “πράσινων” πέτυχε.

Μία πανάξια νίκη

Ο Παναθηναϊκός AKTOR νίκησε επειδή έπαιξε το δικό του παιχνίδι. Βρήκε μπροστά του μία πολεμική μηχανή, αλλά την χτύπησε στα δυνατά της σημεία: Οι Μαδριλένοι φημίζονταν για την άμυνα τους στο Pick and Roll, αλλά ο Παναθηναϊκός AKTOR σημείωσε 25 πόντους σε τέτοια κατάσταση. Τους αρέσουν να τρέχουν, αλλά οι “πράσινοι” σημείωσαν περισσότερους πόντους στο transition (22 έναντι 21). Η Ρεάλ είναι μία ομάδα που έχει ως όπλο την επίθεση στο Pick and Roll με σουτ του χειριστή και το τριφύλλι τους κράτησε στους 11 πόντους σε 17 επιθέσεις (0.65 ανά κατοχή).

Πέρα όμως από τους αριθμούς, ο Παναθηναϊκός AKTOR νίκησε γιατί μπορούσε να βγάλει ενέργεια όταν η Ρεάλ έψαχνε λύσεις. Επειδή είχε απάντηση σε κάθε πρόβλημα. Επειδή με την άμυνά του υποχρέωσε τους γερασμένους Ροντρίγκεθ και Γιουλ να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο (οι δύο βετεράνοι είχαν μαζί 6/18 σουτ).

Σίγουρα σε όλα αυτά έπαιξε ρόλο και το άγχος της Ρεάλ. Οι Μαδριλένοι έχουν χάσει σουτ που άλλες φορές δεν θα έχαναν (με πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα τα εντελώς ελεύθερα τρίποντα που έχασαν οι Χεζόνια, Μούσα και Φερνάντεθ στην 3η περιοδο). Αυτά όμως συμβαίνουν στους τελικούς. Κάθε σουτ έχει άλλη βαρύτητα. Κάθε άστοχο σουτ παίζει διαφορετικά παιχνίδια στο μυαλό σου. Ο Παναθηναϊκός AKTOR ήταν συγκεντρωμένος, η Ρεάλ, όχι.

Το τέλος της σεζόν της EuroLeague βρήκε τον Παναθηναϊκό AKTOR στην κορυφή της Ευρώπης. Πανάξια. Οι “πράσινοι” δούλεψαν σκληρά για να φτάσουν μέχρι εδώ, έπαιξαν το δικό τους μπάσκετ. Και έχουν κάθε λόγο να χαίρονται για αυτό.

Keywords
Τυχαία Θέματα