«Ένα τραγούδι για τον Αργύρη»
17:41 26/5/2015
- Πηγή: Athina984
Στις 11 Ιουνίου βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες η ταινία του Στέφαν Χάουπτ, «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη», που περιγράφει τη συγκλονιστική ζωή του Αργύρη Σφουντούρη και τον αγώνα του για τη διεκδίκηση των γερμανικών αποζημιώσεων.
Πρόκειται για τη συγκινητική ιστορία της ζωής του Αργύρη Σφουντούρη με φόντο τα γεγονότα που στιγμάτισαν την Ελλάδα τα τελευταία εβδομήντα χρόνια, από την Γερμανική Κατοχή και τον
Εμφύλιο μέχρι τη Μεταπολίτευση. Είναι ταυτόχρονα μια ταινία για την αντιμετώπιση του προσωπικού θρήνου ενός ανθρώπου που σε ηλικία 4 ετών έχασε τους γονείς του στη σφαγή του Διστόμου, η πορεία του στο δρόμο της επιστήμης, αλλά και η συνειδητοποίηση του ιστορικού χρέους που είχε για την διεκδίκηση των Γερμανικών αποζημιώσεων. Ταυτόχρονα είναι μια ταινία- ταξίδι στην αναζήτηση της προσωπικής γαλήνης.
Βραβεία της ταινίας
Βραβείο Κοινού στο 9o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης "Εικόνες του 21ου αιώνα" (Audience Award, 9th Thessaloniki Documentary Festival)
Υποψήφιο Καλύτερο Ντοκιμαντέρ στα Ελβετικά Βραβεία Κινηματογράφου
Swiss Film Prize nomination for Best Documentary Film)
Βραβεiο Κοινού στο 1ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών στο Λος Άντζελες
(Audience Choice Award, Los Angeles Greek Film Festival)
Erasmus EuroMedia Medal, European Society for Education and Communication
Ηighlights
Tα 3 χρόνια που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η ταινία «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη» ήταν οδυνηρά για τον Αργύρη Σφουντούρη, αφού χρειάστηκε να περάσει μέσα σε λίγους μήνες όλα όσα είχε ζήσει τα τελευταία 50 χρόνια.
«Αγαπητέ Αργύρη διατήρησε το ενδιαφέρον σου για την επιστήμη. Είναι φίλος για μια ζωή» (απάντηση του Άλμπερτ Αϊνστάϊν στο γράμμα του μικρού τότε Αργύρη).
Συντελεστές
Με τον Αργύρη Σφουντούρη
και τους:
Χρυσούλα Τζάθα Σφουντούρη, Δίστομο
Αστέρω Λιάσκου Σφουντούρη, Δίστομο
Κονδυλία Σφουντούρη, Αθήνα
τον κληρικό Χαράλαμπο Γιάγκου, Δίστομο
τον Στάθη Σταθά, καλλιτέχνη, Δίστομο
τον Albert Spiegel, πρέσβη της Ομοσπονδίας της Γερμανίας στην Αθήνα, 2002-2005
τον Μίκη Θεοδωράκη, συνθέτη, Αθήνα
την Gabriele Heinecke, δικηγόρο / ομάδα εργασίας Δίστομο, Αμβούργο
τον Eberhard Rondholz, δημοσιογράφο, Σκόπελος και Βερολίνο
τον Rolf Surmann, ιστορικό, Αμβούργο
τον Arthur Bill, πρώην πρόεδρο του παιδικού χωριού Πεσταλότσι, στο Gerzensee/Βέρνη
τον Λεωνίδα Σακελλαρίδη, βιβλιοπώλη, Ζυρίχη
Σύνοψη
10 Ιουνίου 1944.
Δίστομο. Ένα μικρό χωριό, ένα βήμα από την θάλασσα, στο δρόμο από την Αθήνα προς τους Δελφούς. Στις 10 Ιουνίου του 1944, ο μικρός Αργύρης σχεδόν τεσσάρων χρονών, επιζεί μιας κτηνώδους σφαγής των Γερμανικών Δυνάμεων Κατοχής: «Μέτρο Εξιλέωσης» μιας ναζιστικής μεραρχίας ως αντίποινα για μία επίθεση ανταρτών εναντίον των Γερμανών στην περιοχή. Σε λιγότερο από δύο ώρες σκοτώνονται 218 κάτοικοι του χωριού - γυναίκες, άντρες, γέροι, μωρά και βρέφη. Ο Αργύρης χάνει τους γονείς του και άλλους 30 συγγενείς.
Ο μικρός Αργύρης , γλυτώνει από τύχη και περνά τα επόμενα χρόνια σε ορφανοτροφεία στην Αθήνα, μαζί με άλλα παιδιά θύματα του πολέμου. Μία μέρα, εμφανίζεται μία αποστολή του Ερυθρού Σταυρού και διαλέγει κάποια παιδιά να κάνουν μια καινούρια αρχή σε άλλη χώρα. Ο Αργύρης θέλει οπωσδήποτε να πάει μαζί τους. Έτσι βρίσκεται στην Ελβετία, στο παιδικό χωριό Πεσταλότσι στο Τρόγκεν, όπου μεγαλώνει μακριά από την πατρίδα του αλλά και από τη δυστυχία που επικρατεί στην μεταπολεμική Ελλάδα.
Χρόνια αργότερα κάνει τη διδακτορική του διατριβή στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ΕΤΗ) στα Μαθηματικά και την Αστροφυσική. Σύντομα αρχίζει να διδάσκει στα λύκεια της Ζυρίχης, μεταφράζει Έλληνες ποιητές στα γερμανικά, και για κάποια χρόνια εργάζεται ως βοηθός στην αναπτυξιακή βοήθεια του Ελβετικού Σώματος Βοήθειας για τα θύματα καταστροφών στη Σομαλία, το Νεπάλ και την Ινδονησία. Όταν επιστρέφει στην Ευρώπη, πραγματοποιεί τακτικά ταξίδια μεταξύ Ελβετίας και Ελλάδας και η παραμονή στην παλιά του πατρίδα γίνεται κάθε φορά όλο και πιο μακροχρόνια.
Ο Αργύρης Σφουντούρης περίπου 75 χρονών σήμερα, είναι ένας άνδρας με συναρπαστική γοητεία και μελαγχολική ευθυμία. Έχει περάσει μεγάλο μέρος της ζωής του με τα γεγονότα που συνέβησαν όταν ήταν μικρό παιδί. Την τραυματική αυτή εμπειρία του, δεν προσπάθησε να την ξεπεράσει και να «κλείσει» το κεφάλαιο με τις παιδικές του αναμνήσεις, αλλά αγωνίστηκε να μάθει να ζει με αυτές και να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Ελπίδα του είναι τέτοια γεγονότα να μην επαναληφθούν ποτέ .
Σκέψεις και παρατηρήσεις του σκηνοθέτη της ταινίας
70 χρόνια πέρασαν από εκείνη την μέρα του Ιουνίου.
Ένα παιδί στερήθηκε τους γονείς του.
Όλο το αδιανόητο του πολέμου.
Πώς να ζήσουμε με ένα τέτοιο παρελθόν;
Να το αποδεχθούμε; Να αντισταθούμε; Να κατηγορήσουμε;
Έχουν περάσει 70 χρόνια από τα γεγονότα που περιγράφονται σε αυτήν την ταινία. Τι βιώματα έχουν απομείνει σήμερα σε αυτούς τους ανθρώπους; Τι γνωρίζουμε εμείς για τις συνέπειες μιας τέτοιας σφαγής; Πώς ζει κανείς με τέτοια τραύματα, με την απώλεια της ακεραιότητας, της αθωότητας;
Στην βιογραφία του Αργύρη Σφουντούρη με συγκινεί ιδιαίτερα το πόσο βαθιά φτάνουν οι ρίζες της. Πόσο ξαφνικά ανοίγεται μέσα σε μια μικρή καθημερινή ζωή ένα χάσμα. Πόσο άμεσα ενώνονται τα νήματα από ένα μικρό ελληνικό χωριό στην Ελβετία προς όλη την Ευρώπη, μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου. Σε ποιο βαθμό η ιστορία μιας ζωής εξαρτάται και είναι συνδεδεμένη από άλλες ζωές: το άτομο και η κοινωνία, η πατρίδα και η εξορία, ο πόλεμος και η ειρήνη, ο θρήνος και το χρέος, η καταγωγή, το παρόν και το μέλλον.
Από όλα τα αμέτρητα πεπρωμένα η ταινία ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΓΥΡΗ επιλέγει ένα πεπρωμένο και εμμένει σε αυτό. Γιατί μόλις ένα πεπρωμένο πάρει ένα όνομα, ένα πρόσωπο και μια ιστορία, μόνο τότε γίνεται συγκεκριμένο.
Η ταινία είναι ένας φόρος τιμής στους ανθρώπους, που είχαν παρόμοια βιώματα στην παιδική τους ηλικία, και που παρ΄ όλα αυτά επιβίωσαν και τώρα θέλουν ναζήσουν χωρίς να κλείνονται στον εαυτό τους ούτε και να υποχωρούν. Και όλη η ταινία βασίζεται σε αυτήν ακριβώς την αναζήτηση, σε αυτήν τη λαχτάρα.
«Γνώρισα τον Αργύρη Σφουντούρη πριν δέκα χρόνια. Εκείνη την εποχή προσπαθούσαμε με μία θεατρική ομάδα να ανεβάσουμε στη σκηνή το βιβλίο «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη (στην Ελβετία είναι γνωστός κυρίως ως ο συγγραφέας του «Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά»). Τότε έψαχνα μία ανδρική φωνή που θα μπορούσε να διαβάσει για μας στην παράσταση κάποια κομμάτια της αρχής και του τέλους της «Ασκητικής» στα ελληνικά. Τη βρήκα στο πρόσωπο του Αργύρη Σφουντούρη. Όντας και ο ίδιος συγγραφέας, μου πρότεινε να με βοηθήσει στη βαθύτερη κατανόηση του κειμένου.
Η μεγάλη έκπληξη όμως ήρθε πολλά χρόνια αργότερα, όταν έμαθα, ότι για την παράσταση χρησιμοποιήσαμε τη δική του μετάφραση - στη γερμανική έκδοση τσέπης απλούστατα είχανε ξεχάσει να βάλουν το όνομα του μεταφραστή ...
Αυτό που από την αρχή μου έκανε εντύπωση στον Αργύρη Σφουντούρη, ήταν η ευαισθησία του, το πνεύμα, η «παγκοσμιότητά» του. Ο εύθυμος τρόπος του ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με την ιστορία της ζωής του, την οποία μου διηγήθηκε σιγά-σιγά και που από τότε δε με άφησε ποτέ ήσυχο. Αυτή η ιστορία έγινε για μένα ένας φακός στον οποίο συγκεντρώνονται επίκαιρα ζητήματα και θέματα της εποχής μας.
Λίγα χρόνια αργότερα, την άνοιξη του 2003, βρισκόμασταν στην Κρήτη για διακοπές, στην οικογένεια της ελληνίδας γυναίκας μου. Την ίδια περίοδο οι Αμερικανοί είχαν εισβάλει στο Ιράκ. Σχηματίστηκε τότε μία ιδέα στο μυαλό μου: σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη βιογραφία του Αργύρη ως σημείο εκκίνησης για μία καινούρια ταινία».
------------------------------------------------------
Ελβετία (2006), Γερμανικά - Ελληνικά,
Διάρκεια: 105' - Έγχρωμo - Ντοκιμαντέρ,
Διανομή: Filmtrade
Κάμερα: Patrick Lindenmaier
Ήχος: Martin Witz
Μοντάζ: Stefan Kälin
Αφήγηση: Hanspeter Müller-Drossaart
Μουσική: Tomas Korber, Γιώργος Στεργίου
Φωτισμός: Patrick Lindenmaier, Andromeda Film
Διεύθυνση παραγωγής/βοηθός σκηνοθέτη Christine Hürzeler
Βοηθός παραγωγού και σκηνοθέτη Μαρία Στεργίου
Σενάριο και σκηνοθεσία: Stefan Haupt
Μια παραγωγή της εταιρείας: Fontana Film GmbH, Stefan Haupt
Πρόκειται για τη συγκινητική ιστορία της ζωής του Αργύρη Σφουντούρη με φόντο τα γεγονότα που στιγμάτισαν την Ελλάδα τα τελευταία εβδομήντα χρόνια, από την Γερμανική Κατοχή και τον
Βραβεία της ταινίας
Βραβείο Κοινού στο 9o Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης "Εικόνες του 21ου αιώνα" (Audience Award, 9th Thessaloniki Documentary Festival)
Υποψήφιο Καλύτερο Ντοκιμαντέρ στα Ελβετικά Βραβεία Κινηματογράφου
Swiss Film Prize nomination for Best Documentary Film)
Βραβεiο Κοινού στο 1ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών στο Λος Άντζελες
(Audience Choice Award, Los Angeles Greek Film Festival)
Erasmus EuroMedia Medal, European Society for Education and Communication
Ηighlights
Tα 3 χρόνια που χρειάστηκαν για να ολοκληρωθεί η ταινία «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη» ήταν οδυνηρά για τον Αργύρη Σφουντούρη, αφού χρειάστηκε να περάσει μέσα σε λίγους μήνες όλα όσα είχε ζήσει τα τελευταία 50 χρόνια.
«Αγαπητέ Αργύρη διατήρησε το ενδιαφέρον σου για την επιστήμη. Είναι φίλος για μια ζωή» (απάντηση του Άλμπερτ Αϊνστάϊν στο γράμμα του μικρού τότε Αργύρη).
Συντελεστές
Με τον Αργύρη Σφουντούρη
και τους:
Χρυσούλα Τζάθα Σφουντούρη, Δίστομο
Αστέρω Λιάσκου Σφουντούρη, Δίστομο
Κονδυλία Σφουντούρη, Αθήνα
τον κληρικό Χαράλαμπο Γιάγκου, Δίστομο
τον Στάθη Σταθά, καλλιτέχνη, Δίστομο
τον Albert Spiegel, πρέσβη της Ομοσπονδίας της Γερμανίας στην Αθήνα, 2002-2005
τον Μίκη Θεοδωράκη, συνθέτη, Αθήνα
την Gabriele Heinecke, δικηγόρο / ομάδα εργασίας Δίστομο, Αμβούργο
τον Eberhard Rondholz, δημοσιογράφο, Σκόπελος και Βερολίνο
τον Rolf Surmann, ιστορικό, Αμβούργο
τον Arthur Bill, πρώην πρόεδρο του παιδικού χωριού Πεσταλότσι, στο Gerzensee/Βέρνη
τον Λεωνίδα Σακελλαρίδη, βιβλιοπώλη, Ζυρίχη
Σύνοψη
10 Ιουνίου 1944.
Δίστομο. Ένα μικρό χωριό, ένα βήμα από την θάλασσα, στο δρόμο από την Αθήνα προς τους Δελφούς. Στις 10 Ιουνίου του 1944, ο μικρός Αργύρης σχεδόν τεσσάρων χρονών, επιζεί μιας κτηνώδους σφαγής των Γερμανικών Δυνάμεων Κατοχής: «Μέτρο Εξιλέωσης» μιας ναζιστικής μεραρχίας ως αντίποινα για μία επίθεση ανταρτών εναντίον των Γερμανών στην περιοχή. Σε λιγότερο από δύο ώρες σκοτώνονται 218 κάτοικοι του χωριού - γυναίκες, άντρες, γέροι, μωρά και βρέφη. Ο Αργύρης χάνει τους γονείς του και άλλους 30 συγγενείς.
Ο μικρός Αργύρης , γλυτώνει από τύχη και περνά τα επόμενα χρόνια σε ορφανοτροφεία στην Αθήνα, μαζί με άλλα παιδιά θύματα του πολέμου. Μία μέρα, εμφανίζεται μία αποστολή του Ερυθρού Σταυρού και διαλέγει κάποια παιδιά να κάνουν μια καινούρια αρχή σε άλλη χώρα. Ο Αργύρης θέλει οπωσδήποτε να πάει μαζί τους. Έτσι βρίσκεται στην Ελβετία, στο παιδικό χωριό Πεσταλότσι στο Τρόγκεν, όπου μεγαλώνει μακριά από την πατρίδα του αλλά και από τη δυστυχία που επικρατεί στην μεταπολεμική Ελλάδα.
Χρόνια αργότερα κάνει τη διδακτορική του διατριβή στο Πολυτεχνείο της Ζυρίχης (ΕΤΗ) στα Μαθηματικά και την Αστροφυσική. Σύντομα αρχίζει να διδάσκει στα λύκεια της Ζυρίχης, μεταφράζει Έλληνες ποιητές στα γερμανικά, και για κάποια χρόνια εργάζεται ως βοηθός στην αναπτυξιακή βοήθεια του Ελβετικού Σώματος Βοήθειας για τα θύματα καταστροφών στη Σομαλία, το Νεπάλ και την Ινδονησία. Όταν επιστρέφει στην Ευρώπη, πραγματοποιεί τακτικά ταξίδια μεταξύ Ελβετίας και Ελλάδας και η παραμονή στην παλιά του πατρίδα γίνεται κάθε φορά όλο και πιο μακροχρόνια.
Ο Αργύρης Σφουντούρης περίπου 75 χρονών σήμερα, είναι ένας άνδρας με συναρπαστική γοητεία και μελαγχολική ευθυμία. Έχει περάσει μεγάλο μέρος της ζωής του με τα γεγονότα που συνέβησαν όταν ήταν μικρό παιδί. Την τραυματική αυτή εμπειρία του, δεν προσπάθησε να την ξεπεράσει και να «κλείσει» το κεφάλαιο με τις παιδικές του αναμνήσεις, αλλά αγωνίστηκε να μάθει να ζει με αυτές και να κάνει τον κόσμο καλύτερο. Ελπίδα του είναι τέτοια γεγονότα να μην επαναληφθούν ποτέ .
Σκέψεις και παρατηρήσεις του σκηνοθέτη της ταινίας
70 χρόνια πέρασαν από εκείνη την μέρα του Ιουνίου.
Ένα παιδί στερήθηκε τους γονείς του.
Όλο το αδιανόητο του πολέμου.
Πώς να ζήσουμε με ένα τέτοιο παρελθόν;
Να το αποδεχθούμε; Να αντισταθούμε; Να κατηγορήσουμε;
Έχουν περάσει 70 χρόνια από τα γεγονότα που περιγράφονται σε αυτήν την ταινία. Τι βιώματα έχουν απομείνει σήμερα σε αυτούς τους ανθρώπους; Τι γνωρίζουμε εμείς για τις συνέπειες μιας τέτοιας σφαγής; Πώς ζει κανείς με τέτοια τραύματα, με την απώλεια της ακεραιότητας, της αθωότητας;
Στην βιογραφία του Αργύρη Σφουντούρη με συγκινεί ιδιαίτερα το πόσο βαθιά φτάνουν οι ρίζες της. Πόσο ξαφνικά ανοίγεται μέσα σε μια μικρή καθημερινή ζωή ένα χάσμα. Πόσο άμεσα ενώνονται τα νήματα από ένα μικρό ελληνικό χωριό στην Ελβετία προς όλη την Ευρώπη, μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου. Σε ποιο βαθμό η ιστορία μιας ζωής εξαρτάται και είναι συνδεδεμένη από άλλες ζωές: το άτομο και η κοινωνία, η πατρίδα και η εξορία, ο πόλεμος και η ειρήνη, ο θρήνος και το χρέος, η καταγωγή, το παρόν και το μέλλον.
Από όλα τα αμέτρητα πεπρωμένα η ταινία ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΓΥΡΗ επιλέγει ένα πεπρωμένο και εμμένει σε αυτό. Γιατί μόλις ένα πεπρωμένο πάρει ένα όνομα, ένα πρόσωπο και μια ιστορία, μόνο τότε γίνεται συγκεκριμένο.
Η ταινία είναι ένας φόρος τιμής στους ανθρώπους, που είχαν παρόμοια βιώματα στην παιδική τους ηλικία, και που παρ΄ όλα αυτά επιβίωσαν και τώρα θέλουν ναζήσουν χωρίς να κλείνονται στον εαυτό τους ούτε και να υποχωρούν. Και όλη η ταινία βασίζεται σε αυτήν ακριβώς την αναζήτηση, σε αυτήν τη λαχτάρα.
«Γνώρισα τον Αργύρη Σφουντούρη πριν δέκα χρόνια. Εκείνη την εποχή προσπαθούσαμε με μία θεατρική ομάδα να ανεβάσουμε στη σκηνή το βιβλίο «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη (στην Ελβετία είναι γνωστός κυρίως ως ο συγγραφέας του «Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά»). Τότε έψαχνα μία ανδρική φωνή που θα μπορούσε να διαβάσει για μας στην παράσταση κάποια κομμάτια της αρχής και του τέλους της «Ασκητικής» στα ελληνικά. Τη βρήκα στο πρόσωπο του Αργύρη Σφουντούρη. Όντας και ο ίδιος συγγραφέας, μου πρότεινε να με βοηθήσει στη βαθύτερη κατανόηση του κειμένου.
Η μεγάλη έκπληξη όμως ήρθε πολλά χρόνια αργότερα, όταν έμαθα, ότι για την παράσταση χρησιμοποιήσαμε τη δική του μετάφραση - στη γερμανική έκδοση τσέπης απλούστατα είχανε ξεχάσει να βάλουν το όνομα του μεταφραστή ...
Αυτό που από την αρχή μου έκανε εντύπωση στον Αργύρη Σφουντούρη, ήταν η ευαισθησία του, το πνεύμα, η «παγκοσμιότητά» του. Ο εύθυμος τρόπος του ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με την ιστορία της ζωής του, την οποία μου διηγήθηκε σιγά-σιγά και που από τότε δε με άφησε ποτέ ήσυχο. Αυτή η ιστορία έγινε για μένα ένας φακός στον οποίο συγκεντρώνονται επίκαιρα ζητήματα και θέματα της εποχής μας.
Λίγα χρόνια αργότερα, την άνοιξη του 2003, βρισκόμασταν στην Κρήτη για διακοπές, στην οικογένεια της ελληνίδας γυναίκας μου. Την ίδια περίοδο οι Αμερικανοί είχαν εισβάλει στο Ιράκ. Σχηματίστηκε τότε μία ιδέα στο μυαλό μου: σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τη βιογραφία του Αργύρη ως σημείο εκκίνησης για μία καινούρια ταινία».
------------------------------------------------------
Ελβετία (2006), Γερμανικά - Ελληνικά,
Διάρκεια: 105' - Έγχρωμo - Ντοκιμαντέρ,
Διανομή: Filmtrade
Κάμερα: Patrick Lindenmaier
Ήχος: Martin Witz
Μοντάζ: Stefan Kälin
Αφήγηση: Hanspeter Müller-Drossaart
Μουσική: Tomas Korber, Γιώργος Στεργίου
Φωτισμός: Patrick Lindenmaier, Andromeda Film
Διεύθυνση παραγωγής/βοηθός σκηνοθέτη Christine Hürzeler
Βοηθός παραγωγού και σκηνοθέτη Μαρία Στεργίου
Σενάριο και σκηνοθεσία: Stefan Haupt
Μια παραγωγή της εταιρείας: Fontana Film GmbH, Stefan Haupt
Keywords
los angeles, για μας, ιουνίου, ελλαδα, διστομο, θεσσαλονικη, award, documentary, swiss, film, choice, greek, european, education, spiegel, αθηνα, bill, σταυροι, ετη, Νεπάλ, χρεος, συγκεκριμένο, μετάφραση, κρητη, gmbh, κινηση στους δρομους, σταση εργασιας, ομαδα διας, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, Καλή Χρονιά, η ημέρα της γης, κοινωνια, φεστιβαλ ντοκιμαντερ, πολυτεχνειο, μετάφραση, βημα, επικαιρα, θαλασσα, ιρακ, καθημερινη, μωρα, ντοκιμαντερ, σκοπελος, τυχη, ανοιξη, αναμνησεις, απωλεια, ατομο, βγαινει, βιβλιο, βοηθεια, βρισκεται, γεγονοτα, γερμανικα, γινεται, γοητεια, γονεις, γραμμα, δικη, εγινε, ειρηνη, ελβετια, ελπιδα, εποχη, ετων, ευρωπη, ευθυμια, ζωη, ζωης, ιδεα, ιδια, ηλικια, ινδονησια, ιστορικο, ησυχο, κεφαλαιο, μαθηματικα, μακρια, μηνες, μικρο, μαρια, μυαλο, νηματα, ομαδα, οικογενεια, ονομα, οντας, οπωσδηποτε, ορφανοτροφεια, παιδι, παιδια, πεπρωμενο, πολιτεια, συγκεκριμένο, συντομα, σκηνοθεσια, σομαλια, ταξιδια, φεστιβαλ, φοντο, φωνη, φορα, χασμα, ωρες, αντρες, award, bill, choice, documentary, εβδομηντα, education, ελληνικα, φακος, film, για μας, gmbh, greek, χωρα, ιδιαιτερα, ιουνίου, los angeles, ποιητες, σκηνη, spiegel, ταξιδι, θεματα, βιωματα, βοηθος, γεροι, european
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Άγριος τσακωμός Στεφανίδου - Ευαγγελάτου: "Μην τολμήσεις να το ξανακάνεις"
- Ανδρέας Μπάρκουλης: Ξανά γαμπρός στα 78 του χρόνια!
- «Έκτακτη και επείγουσα ανάγκη επέβαλε την μετάβασή μου στο Αίγιο με ελικόπτερο»
- Παρέμβαση ΗΠΑ σε ΔΝΤ πέτυχε η Ελλάδα
- Η εγγονή του Πικάσο γκρεμίζει την εικόνα του παππού της
- AGB: Τι νούμερα τηλεθέασης έκαναν Στεφανίδου και Μενεγάκη την Δευτέρα
- Σκηνές άπειρου κάλλους και γέλιου με την εισβολή του τσολιά της «Ελληνοφρένειας» στη Μενεγάκη
- Reuters: Πώς η Ελλάδα μπορεί να παρακάμψει την πληρωμή στο ΔΝΤ
- Αποσύρθηκε μόλις... διατυπώθηκε ο φόρος στις αναλήψεις από ΑΤΜ!
- Οι οδηγοί ταξί απειλούν με κινητοποιήσεις
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Athina984
- «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη»
- Παράταση στη ρύθμιση οφειλών προς δήμους
- Μπορεί να αποφευχθεί η χρεοκοπία
- Επιστρέφει στους στίβους η Παπαχρήστου
- Νέος γύρος συζητήσεων στο Brussels Group
- Απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση διαπραγματεύεται
- Η Ελλάδα θα μπορούσε να αναβάλει τη δόση
- Η αδυναμία συμφωνίας τροφοδοτεί σοβαρές εντάσεις
- Παραμένει γγ του ΟΟΣΑ έως το 2021
- Οδηγίες για τη φορολογική δήλωση
- Τελευταία Νέα Athina984
- «Ένα τραγούδι για τον Αργύρη»
- Φόβοι για ζημιές στην Παλμύρα
- Μπορεί να αποφευχθεί η χρεοκοπία
- Νέος γύρος συζητήσεων στο Brussels Group
- Η Ελλάδα θα μπορούσε να αναβάλει τη δόση
- Παραμένει γγ του ΟΟΣΑ έως το 2021
- Απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση διαπραγματεύεται
- Μεταφορά αδρανών λογαριασμών στην ΤτΕ
- Επιστρέφει στους στίβους η Παπαχρήστου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- CIFA: Αύξηση 23% στο ενεργητικό επενδυτικών ταμείων
- Reuters: Η Ελλάδα θα μπορούσε να αναβάλει την καταβολή της δόσης στο ΔΝΤ
- Καμία ζημιά στην ιστορική Παλμύρα για την ώρα
- Γιούνκερ: Ο Βαρουφάκης δεν βοηθάει τη διαδικασία
- Κάτω από το όριο της φτώχειας το 25% των Ισπανών
- Ο Πατούλης καλεί τον Τσίπρα να απομονώσει τις ακραίες φωνές
- Τουρίστρια λιποθύμησε και έκανε θρύψαλα αρχαίο πιθάρι στο Μουσείο του Ηρακλείου
- "Άρχων" των αιθέρων
- Μ. Σπυράκη: Εμπιστοσύνη στην Ελλάδα της δημιουργίας
- Κωνσταντίνος Καζάκος: Μου είχε λείψει η τηλεόραση