Πολύτιμο αντίγραφο

Μέχρι χθες ήταν ένα ακόμη αντίγραφο του διασημότερου και αινιγματικού ιστορικού έργου τέχνης... σήμερα η «Ισπανίδα» Μόνα Λίζα «ταράζει» την ιστορία της Τέχνης.

Δεν είχε καν επίσημο αριθμό καταχώρησης στο μουσείο Ελ Πράδο της Μαδρίτης. Χάρη στις έρευνες και στην τεχνολογία το αντίγραφο αυτό απέκτησε αξία γιατί όπως ανακάλυφθηκε «γεννήθηκε » ταυτόχρονα με το πρωτότυπο έργο μέσα στο εργαστήριο του Ντα Βίντσι όσο και γιατί σώζεται σε καλύτερη κατάσταση από το διάσημο έργο του Λούβρου.

Με την πρώτη ματιά αυτό που μπορεί να διακρίνει κάποιος είναι πως η Ισπανίδα Μόνα Λίζα έχει φρύδια,

και πιο σκούρο φόντο από το πρωτότυπο. Οι έρευνες έδειξαν πως είναι ζωγραφισμένη σε ξύλο καρυδιάς-όπως και το πρωτότυπο έργο- και έχουν ολόιδιες διαστάσεις,(  77x53 το έργο του Λουβρο και 76x57 το αντίγραφο).

Οι ερευνητές εξεπλάγησαν όταν αφαιρέθηκε το σκούρο φόντο και αποκαλύφθηκε τοπίο ανάλογο του πρωτότυπου. Εξέταση με υπέρυθρες έδειξε πως τα δύο έργα ζωγραφίζονταν ταυτοχρόνως και επιδέχονταν τις ίδιες διορθώσεις.

Σύμφωνα με τις έρευνες ο δημιουργός του αντιγράφου είδε την Λίζα Γκεραντίνι να ποζάρει ενώπιον του Λεονάρντο, και πιθανότατα να είναι είτε ο μαθητής και εραστής του Λεονάρντο, Αντρέα Σαλάι, είτε ο άλλος αγαπημένος μαθητής του, Φραντζέσκο Μέλζι.

Το αντίγραφο θεωρείται πολύτιμο καθώς η καλύτερη κατάσταση του μας επιτρέπει ν' απολαύσουμε λεπτομέρειες της καρέκλας και του ημί-διάφανου πέπλου που καλύπτει την αριστερή πλευρά της.

Το σκούρο φόντο δε προστέθηκε τον 18ο αιώνα και «έσωσε» το αυθεντικό τοπίο ενώ η Μόνα Λίζα φαίνεται νεότερη χωρίς τις φθορές του σκονισμένου βερνικιού του πρωτότυπου που την κάνει να φαίνεται γύρω στα 35.

Keywords
Τυχαία Θέματα