Οι Αισθητήρες εισβάλλουν στο Ψηφιακό Σύμπαν
Η 7η ετήσια μελέτη της IDC προβλέπει 10x Ανάπτυξη του Ψηφιακού Σύμπαντος μέχρι το 2020 με τα Data αισθητήρων να αντιπροσωπεύουν το 10%.
H EMC Corporation παρουσίασε τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης μελέτης της IDC για το Ψηφιακό Σύμπαν (Digital Universe), και ειδικότερα για τις ευκαιρίες και την αξία που δημιουργεί το Ίντερνετ των Πραγμάτων (Internet
Η φετινή μελέτη, με τίτλο “The Digital Universe of Opportunities: Rich Data and the Increasing Value of the Internet of Things”, εστιάζει στο πώς οι τεχνολογίες ασύρματων επικοινωνιών, οι έξυπνες συσκευές και οι software-defined επιχειρήσεις συμβάλλουν αποφασιστικά στην εκτόξευση του όγκου των δεδομένων, σε παγκόσμιο επίπεδο. Εξαιτίας, ως ένα βαθμό, του Ίντερνετ των Πραγμάτων, το μέγεθος του ψηφιακού σύμπαντος διπλασιάζεται κάθε δύο χρόνια, ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, μέχρι το 2020 αναμένεται να είναι 10 φορές μεγαλύτερο από το αντίστοιχο μέγεθος του 2013 – από τα 4.4 στα 44 τρισεκατομμύρια gigabytes.
Και για να καταλάβουμε καλύτερα τις αναλογίες:
Σήμερα, ο όγκος των πληροφοριών που υπάρχουν στο ψηφιακό σύμπαν θα γέμιζε μια στοίβα* iPad Air ύψους 253.704 χιλιομέτρων, ή αλλιώς τα 2/3 της απόστασης ανάμεσα στη γη και τη σελήνη. Μέχρι το 2020, θα υπάρχουν 6.6 τέτοιες στοίβες.
Σήμερα, το μέσο νοικοκυριό παράγει data τα οποία είναι αρκετά για να γεμίζουν 65 iPhones (32gb) το χρόνο. Το 2020, ο αριθμός αυτός θα φτάσει τα 318 iPhones.
Σήμερα, εάν ένα byte ισοδυναμούσε με ένα γαλόνι νερό, θα αρκούσαν μόλις 10 δευτερόλεπτα για να γεμίσει ένα κανονικό σπίτι με νερό. Το 2020, η ίδια διαδικασία θα χρειαζόταν μόνο 2 δευτερόλεπτα.
Το Ίντερνετ των Πραγμάτων απαρτίζεται από δισεκατομμύρια αντικείμενα καθημερινής χρήσης, τα οποία διαθέτουν μία μοναδική ταυτότητα και έχουν την ικανότητα να καταγράφουν, να μεταδίδουν και να λαμβάνουν δεδομένα, αυτόματα. Όπως, για παράδειγμα, ένας αισθητήρας στο παπούτσι μας, ο οποίος καταγράφει την ταχύτητα με την οποία τρέχουμε ή μια γέφυρα που συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με το κυκλοφοριακό φορτίο. Σύμφωνα με την IDC, ο αριθμός των συσκευών που μπορούν να συνδεθούν στο Ίντερνετ πλησιάζει σήμερα τα 200 δισεκατομμύρια, με το 7% από αυτές (ή αλλιώς, 14 δισεκατομμύρια) να είναι ήδη συνδεδεμένες και να μπορούν να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου. Τα δεδομένα από τις δικτυωμένες συσκευές αντιπροσωπεύουν σήμερα το 2%, σχεδόν, του όγκου των πληροφοριών σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ σύμφωνα με τις τρέχουσες εκτιμήσεις της IDC, μέχρι το 2020 το πλήθος των συσκευών που θα έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο θα έχει φτάσει τα 32 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 10% των data που παράγονται παγκοσμίως.
Το Ίντερνετ των Πραγμάτων επηρεάζει και των όγκο των «χρήσιμων πληροφοριών» – δηλαδή των δεδομένων που μπορούν να υποβληθούν σε ανάλυση – στο εσωτερικό του ψηφιακού σύμπαντος. Το 2013, μόνο το 22% των πληροφοριών του ψηφιακού σύμπαντος θεωρήθηκε αξιοποιήσιμο, ενώ το ποσοστό των δεδομένων που αναλύθηκαν στην πράξη ήταν μικρότερο από 5%, αφήνοντας έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών να αποτελεί τη ‘μαύρη ύλη’ του ψηφιακού σύμπαντος. Μέχρι το 2020, και χάρη στην ανάπτυξη του Ίντερνετ των Πραγμάτων, περισσότερο από το 35% του συνόλου των δεδομένων θα θεωρούνται χρήσιμα, όμως το ποσοστό αυτών που τελικά θα αξιοποιηθούν αποτελεί θέμα των επιχειρήσεων.
Σε μία τέτοια περίπτωση θα αναδειχθούν ριζοσπαστικά νέοι τρόποι για την επικοινωνία με τους πελάτες, για την απλοποίηση των business cycles και τη μείωση των λειτουργικών δαπανών των επιχειρήσεων, δημιουργώντας ευκαιρίες αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Από την άλλη πλευρά, αποτελεί τεράστια πρόκληση για τις επιχειρήσεις η προσπάθεια να διαχειριστούν, να αποθηκεύσουν και να προστατεύσουν έναν τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών κάθε τύπου. Για παράδειγμα, η IDC υπολογίζει ότι το 40% των δεδομένων που βρίσκονται στο ψηφιακό σύμπαν, χρειάζονται κάποιο επίπεδο ασφαλείας, από την απλή προστασία προσωπικών δεδομένων μέχρι την πλήρη κρυπτογράφηση. Παρόλα αυτά, μόλις τα μισά, δηλαδή το 20%, προστατεύονται στην πράξη.
Άλλα κύρια ευρήματα της μελέτης:
Οι αναδυόμενες αγορές παράγουν περισσότερα δεδομένα: Αυτή τη στιγμή, το 60% των δεδομένων του ψηφιακού σύμπαντος προέρχεται από ώριμες αγορές όπως η Γερμανία, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ, όμως μέχρι το 2020 η κατάσταση θα αντιστραφεί και αναδυόμενες αγορές όπως η Βραζιλία, η Κίνα, η Ινδία, το Μεξικό και η Ρωσία θα παράγουν το μεγαλύτερο ποσοστό των data.
Ο ρυθμός αύξησης των data ξεπερνά τον αντίστοιχο του storage: Σε παγκόσμιο επίπεδο, η χωρητικότητα που είναι διαθέσιμη για την αποθήκευση δεδομένων αναπτύσσεται με ρυθμό μικρότερο από το ρυθμό αύξησης του ψηφιακού σύμπαντος. Το 2013, η διαθέσιμη χωρητικότητα θα επαρκούσε για την αποθήκευση μόλις του 33% του ψηφιακού σύμπαντος. Ευτυχώς, το μεγαλύτερο ποσοστό των δεδομένων έχει προσωρινό χαρακτήρα (π.χ. streaming από το Netflix ή το Hulu, διαδραστικά παιχνίδια μεταξύ κατόχων Xbox ONE, εκπομπές ψηφιακής TV κλπ.), πράγμα που σημαίνει ότι δεν απαιτείται η αποθήκευση τους.
Το ποσοστό των data που θα έχουν σχέση με το cloud θα διπλασιαστεί: Το 2013, λιγότερο από το 20% των data του ψηφιακού σύμπαντος “ακουμπούσε” σε υποδομές cloud. Μέχρι το 2020, το ποσοστό αυτό θα φτάσει το 40%.
Οι καταναλωτές παράγουν data αλλά η ευθύνη γι αυτά ανήκει στις επιχειρήσεις: Τα δύο τρίτα των δεδομένων στο ψηφιακό σύμπαν δημιουργούνται από τους καταναλωτές ή τους υπαλλήλους των επιχειρήσεων, όμως παρόλα αυτά οι επιχειρήσεις ενέχουν νομική ευθύνη για το 85% του ψηφιακού σύμπαντος.
Σχόλια στελεχών της EMC
Jeremy Burton, Πρόεδρος Products & Marketing, EMC Information Infrastructure
«Καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις αρχίζουν να αξιοποιούν τις κινητές επικοινωνίες και το φαινόμενο της κοινωνικής δικτύωσης, η δυναμική, αλλά και το μέγεθος, του ψηφιακού σύμπαντος αυξάνονται, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις βρίσκονται αντιμέτωπες με την πρόκληση της επεξεργασίας δεδομένων νέου τύπου, η οποία θα τους επιτρέψει να αντλήσουν μεγαλύτερη αξία από τις πληροφορίες που ήδη διαθέτουν. Με απλά λόγια, αυτό που βλέπουμε να συμβαίνει μπροστά στα μάτια μας είναι τις παραδοσιακές επιχειρήσεις να μετασχηματίζονται σταδιακά σε software-defined οντότητες, γεγονός με τεράστιες προοπτικές, αλλά και εξίσου τρομακτικές. Τα τμήματα IT των επιχειρήσεων θα πρέπει να δουν πολλά πράγματα από την αρχή, να βρουν νέους τρόπους εκμετάλλευσης των υποδομών που ήδη διαθέτουν, και παράλληλα να προετοιμαστούν για το μέλλον του third platform computing».
Σχόλια στελεχών της IDC
Vernon Turner, Αντιπρόεδρος στην IDC
«Το Ψηφιακό Σύμπαν και το Ίντερνετ των Αντικειμένων βαδίζουν χέρι- χέρι. Από τη στιγμή που διάφοροι αισθητήρες αποκτούν σύνδεση στο διαδίκτυο παράγουν δεδομένα τα οποία γίνονται όλο και πιο σημαντικά για μια σειρά δραστηριότητες, και βοηθούν στο μετασχηματισμό ολόκληρων κλάδων της οικονομίας. Προκειμένου να στηρίξουν την επέκταση του ψηφιακού σύμπαντος, οι παραδοσιακές υπηρεσίες αποθήκευσης δεδομένων θα πρέπει να αποκτήσουν χαρακτηριστικά τα οποίο μόνον οι software-defined υποδομές μπορούν να προσφέρουν».
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Τεχνολογία
- Απίστευτο Θαύμα στον Άγιο Ραφαήλ!
- Ανακαλύφθηκε το σοβαρότατο κενό ασφαλείας Heartbleed - αλλάξτε κωδικούς
- Οι Αισθητήρες εισβάλλουν στο Ψηφιακό Σύμπαν
- Πήγε για πλαστική στη μύτη και όταν ξύπνησε έπαθε ΣΟΚ με αυτό που είδε
- Νέες συνεργασίες για την Adacom
- Heartbleed, Κενό ασφαλείας επηρεάζει το ίντερνετ [αλλάξτε τα password σας]
- Sony: 2η σε πωλήσεις στην Ινδία
- Η πιο ξεδιάντροπη official αντιγραφή τίτλου είναι κορεάτικη!
- G502 Proteus Core: Νέο gaming mouse από την Logitech
- Πρώτη ματιά στο gameplay του Monstrum
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις TechPress
- Τελευταία Νέα TechPress
- Οι Αισθητήρες εισβάλλουν στο Ψηφιακό Σύμπαν
- Νέες συνεργασίες για την Adacom
- Γενική Συνέλευση με εξελίξεις για τον ΟΤΕ
- HP Solution Center στην Ελλάδα
- Η εφαρμογή του Σκάι για PS3 και PS4
- Αλλαγές στο Twitter
- To Si-Cluster για τα 50 έτη ESA
- Συνεργασία Forthnet με Migato
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα Schneider Electric
- Νέο worm Internet of Things
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Τεχνολογία
- Μάρκετινγκ μέσω Snapchat; Χμμμμ...
- Overwatch: Αυτός είναι ο διάδοχος του WoW από τη Blizzard;
- Η πιο ξεδιάντροπη official αντιγραφή τίτλου είναι κορεάτικη!
- G502 Proteus Core: Νέο gaming mouse από την Logitech
- Νέο, καινοτόμο εταιρικό Website από την AXA ασφαλιστική
- Προς τους φιλους επισκεπτες!
- Heartbleed, Κενό ασφαλείας επηρεάζει το ίντερνετ [αλλάξτε τα password σας]
- Sony: 2η σε πωλήσεις στην Ινδία
- Ανακαλύφθηκε το σοβαρότατο κενό ασφαλείας Heartbleed - αλλάξτε κωδικούς
- Πρώτη ματιά στο gameplay του Monstrum