Guardian: "Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει - Ήρθε ο καιρός τα Μάρμαρα να επιστραφούν στην Αθήνα"
10:54 6/11/2014
- Πηγή: Kafeneio-gr
Ένα κείμενο στο blog που διατηρεί ο Τζόναθαν Τζόουνς στον Guardian έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εντός της Μ. Βρετανίας!
«Τα βρετανικά μουσεία πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα...
Ο ιμπεριαλισμός της τέχνης έχει πεθάνει. Δεν μπορούν πλέον να διατηρούν τους θησαυρούς της τέχνης που αποκτήθηκαν πριν από πολύ καιρό κάτω από αμφίβολες συνθήκες», σημειώνει στον πρόλογό του ο Τζόουνς κάνοντας αμέσως προφανείς τους σκοπούς του.
Και συνεχίζει:
«Μπορεί η Αμάλ Κλούνεϊ να είναι καλή πρέσβειρα της ελληνικής κυβέρνησης, μπορεί και όχι. Η υποστήριξη από διασημότητες είναι γνωστή από τον 19ο αιώνα χάρις στον Λόρδο Βύρων και της ρομαντικής εικόνας που είχε για την Ελλάδα. Αυτή η έκθεση του θέματος από διάσημους ανθρώπους επιτρέπει στο Βρετανικό Μουσείο να αναπτύσσει την κριτική του θεωρώντας πως η Κλούνεϊ αυτοπροβάλεται. Ωστόσο, το Μουσείο κρατάει ακόμη τα Μάρμαρα του 5ου αιώνα».
Ο Τζόουνς σημειώνει πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα δεν είναι τα μόνα διαφιλονικούμενα εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο. Το ίδιο ισχύει και για τα γλυπτά από το Μπενίν που απήχθησαν από την Αφρική το 1897 κατόπιν μιας τιμωρητικής επιδρομής των Βρετανών. Ολοένα και περισσότερο ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως τα μουσεία της Δύσης οικειοποιούνται τα... θαύματα του κόσμου. Στη Γαλλία, ήδη, αναπτύσσονται τέτοιες απόψεις, επομένως πρέπει κι εμείς να ακολουθήσουμε αυτό τον μοντέρνο δρόμο».
Ο Τζόουνς δεν σταματάει, όμως, εκεί την πλήρη αντίθεσή του για τη στάση της Βρετανίας απέναντι στα ελληνικά αιτήματα. Σημειώνει: «Η Βρετανία έχει κακό πρόσωπο σε όλα αυτά. Η πράξη του Έλγιν να υφαρπάξει τα Μάρμαρα από τον Παρθενώνα είναι ένας λεκές στη διεθνή φήμη μας από τις αρχές του 19ου αιώνα. Ενώ ήμασταν μέχρι το 1914 μια μεγάλη ιμπεριαλιστική δύναμη, εξακολουθούμε να έχουμε μια φαρισαϊκή αντιμετώπιση για το ότι κατέχουμε έργα τέχνης του κόσμου. Δείχνουμε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε τη λεία μας και δεν θέλουμε να ανταποκριθούμε στις κριτικές που δεχόμαστε».
Η Βρετανία έχει μια ιδιαίτερα κακή εικόνα, όταν πρόκειται για αυτό, για δύο λόγους: ο Λόρδος Έλγιν, του οποίου η απογύμνωση της Ακρόπολης υπήρξε ένα λεκέ στη διεθνή φήμη μας από τις αρχές του 19ου αιώνα, καθώς και το γεγονός ότι ήμασταν, πριν από το 1914, η πιο ισχυρή από όλες τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Αντί να επιδιώκει να ζει κάτω αυτά τα ελαττώματα, είμαστε εξαιρετικά φαρισαϊκή για κατοχή μας ένα τεράστιο ανάσυρση του κόσμου της τέχνης. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με μοναδικά αποφασισμένη να διατηρήσει την λεία μας και δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί κριτικούς στα μισά του δρόμου».
Ο Τζόουνς αναφέρει ένα πρόσφατο ταξίδι του στην Αίγινα. Εκεί υπάρχει έναν κλασικός ναός του οποίου τα γλυπτά βρίσκονται στη Βαυαρία, με τον ίδιο τρόπο που η Αγγλία αφαίρεσε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. «Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Μόναχο, αλλά κανένας δεν ζητάει την επιστροφή τους. Γιατί; Επειδή οι Γερμανοί έχουν αναπτύξει σχέσεις με την Αίγινα, αναπτύσσουν δράσεις στην περιοχή, κάτι που η Βρετανία ούτε που το έχει σκεφτεί».
Και καταλήγει το άρθρο: «Γιατί να δούμε την Αθήνα ως εχθρό; Το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε να είχε στενή σχέση με το Μουσείο της Ακρόπολης. Να δανείσει κάποια από τα εκπληκτικά γλυπτά που διαθέτει. Το θέμα θα είχε λήξει με μια ευγενή συνεργασία. Το Μουσείο της Ακρόπολης αποδεικνύει πως η αποικιοκρατική σχέση με την τέχνη είναι καταδικασμένη. Φυσικά, ο κόσμος έρχεται κατά χιλιάδες στο Βρετανικό Μουσείο και το Λούβρο, αλλά δεν υπάρχει κάποιος Θεός της Βόρειας Ευρώπης ή της Β. Αμερικής, μόνο γι' αυτά. Οι αδύναμες δικαιολογίες για να διατηρούμε τα κλεμμένα Μάρμαρα γίνονται ολοένα και πιο αδύναμες. Μέχρι πότε τα μουσεία μας θα κρατήσουν την αλαζονεία μας. Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει. Άρα ήρθε ο καιρός τα λάφυρα να επιστραφούν».
«Τα βρετανικά μουσεία πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα...
Ο ιμπεριαλισμός της τέχνης έχει πεθάνει. Δεν μπορούν πλέον να διατηρούν τους θησαυρούς της τέχνης που αποκτήθηκαν πριν από πολύ καιρό κάτω από αμφίβολες συνθήκες», σημειώνει στον πρόλογό του ο Τζόουνς κάνοντας αμέσως προφανείς τους σκοπούς του.
Και συνεχίζει:
Ο Τζόουνς σημειώνει πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα δεν είναι τα μόνα διαφιλονικούμενα εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο. Το ίδιο ισχύει και για τα γλυπτά από το Μπενίν που απήχθησαν από την Αφρική το 1897 κατόπιν μιας τιμωρητικής επιδρομής των Βρετανών. Ολοένα και περισσότερο ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως τα μουσεία της Δύσης οικειοποιούνται τα... θαύματα του κόσμου. Στη Γαλλία, ήδη, αναπτύσσονται τέτοιες απόψεις, επομένως πρέπει κι εμείς να ακολουθήσουμε αυτό τον μοντέρνο δρόμο».
Ο Τζόουνς δεν σταματάει, όμως, εκεί την πλήρη αντίθεσή του για τη στάση της Βρετανίας απέναντι στα ελληνικά αιτήματα. Σημειώνει: «Η Βρετανία έχει κακό πρόσωπο σε όλα αυτά. Η πράξη του Έλγιν να υφαρπάξει τα Μάρμαρα από τον Παρθενώνα είναι ένας λεκές στη διεθνή φήμη μας από τις αρχές του 19ου αιώνα. Ενώ ήμασταν μέχρι το 1914 μια μεγάλη ιμπεριαλιστική δύναμη, εξακολουθούμε να έχουμε μια φαρισαϊκή αντιμετώπιση για το ότι κατέχουμε έργα τέχνης του κόσμου. Δείχνουμε αποφασισμένοι να διατηρήσουμε τη λεία μας και δεν θέλουμε να ανταποκριθούμε στις κριτικές που δεχόμαστε».
Η Βρετανία έχει μια ιδιαίτερα κακή εικόνα, όταν πρόκειται για αυτό, για δύο λόγους: ο Λόρδος Έλγιν, του οποίου η απογύμνωση της Ακρόπολης υπήρξε ένα λεκέ στη διεθνή φήμη μας από τις αρχές του 19ου αιώνα, καθώς και το γεγονός ότι ήμασταν, πριν από το 1914, η πιο ισχυρή από όλες τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Αντί να επιδιώκει να ζει κάτω αυτά τα ελαττώματα, είμαστε εξαιρετικά φαρισαϊκή για κατοχή μας ένα τεράστιο ανάσυρση του κόσμου της τέχνης. Ερχόμαστε αντιμέτωποι με μοναδικά αποφασισμένη να διατηρήσει την λεία μας και δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί κριτικούς στα μισά του δρόμου».
Ο Τζόουνς αναφέρει ένα πρόσφατο ταξίδι του στην Αίγινα. Εκεί υπάρχει έναν κλασικός ναός του οποίου τα γλυπτά βρίσκονται στη Βαυαρία, με τον ίδιο τρόπο που η Αγγλία αφαίρεσε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. «Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο Μόναχο, αλλά κανένας δεν ζητάει την επιστροφή τους. Γιατί; Επειδή οι Γερμανοί έχουν αναπτύξει σχέσεις με την Αίγινα, αναπτύσσουν δράσεις στην περιοχή, κάτι που η Βρετανία ούτε που το έχει σκεφτεί».
Και καταλήγει το άρθρο: «Γιατί να δούμε την Αθήνα ως εχθρό; Το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε να είχε στενή σχέση με το Μουσείο της Ακρόπολης. Να δανείσει κάποια από τα εκπληκτικά γλυπτά που διαθέτει. Το θέμα θα είχε λήξει με μια ευγενή συνεργασία. Το Μουσείο της Ακρόπολης αποδεικνύει πως η αποικιοκρατική σχέση με την τέχνη είναι καταδικασμένη. Φυσικά, ο κόσμος έρχεται κατά χιλιάδες στο Βρετανικό Μουσείο και το Λούβρο, αλλά δεν υπάρχει κάποιος Θεός της Βόρειας Ευρώπης ή της Β. Αμερικής, μόνο γι' αυτά. Οι αδύναμες δικαιολογίες για να διατηρούμε τα κλεμμένα Μάρμαρα γίνονται ολοένα και πιο αδύναμες. Μέχρι πότε τα μουσεία μας θα κρατήσουν την αλαζονεία μας. Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει. Άρα ήρθε ο καιρός τα λάφυρα να επιστραφούν».
Keywords
guardian, καιρος, αθηνα, guardian, blog, ελλαδα, γαλλια, σταση εργασιας, θεμα εκθεσης 2012, το θεμα, αιγινα, αφρικη, θαυματα, θεμα, ιμπεριαλισμος, blog, αρθρο, βαυαρια, βυρων, γεγονος, γινονται, δυναμη, υπαρχει, εκθεση, ελγιν, εργα, ερχεται, τεχνη, ιδιο, ισχυει, θαυματα του κοσμου, θεος, εικονα, κειμενο, μοναχο, μονα, φυσικα, φημη, ελληνικα, ερχομαστε, ετοιμη, ιδιαιτερα, ναος, ταξιδι
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Έντρομοι οι Τούρκοι: γιατί δεν ανοίγουν τον τάφο του Μωάμεθ του Πορθητή
- Τάφος της Αμφίπολης: «Το μυστικό είναι θαμμένο στην τάφρο». Εξελίξεις
- Ο Α.Σαμαράς οδηγεί στον πάτο της αβύσσου τη ΝΔ - 10,4% μπροστά ο ΣΥΡΙΖΑ & πάει για αυτοδυναμία το Μάρτιο
- Κλεινουν σχολεια και αρχαιολογικοι χωροι στη ρωμη λογω προβλεψης για πλημμυρες...
- ΕΚΤΑΚΤΟ δελτίο επιδείνωσης καιρού...
- Ανατριχιαστικό! Ποιος πασίγνωστος μουσικός προσέλαβε εκτελεστή για να δολοφονήσει δύο ανθρώπους; [photos]
- Δειτε τι κανει η 53χρονη και φαινεται μολις 27!
- «Φακελάκι» 2,5 δισ. ευρώ τον χρόνο στην Υγεία
- Ποια μορφή καρκίνου «προτιμά» τους νέους
- Για τον Μάρκο...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Kafeneio-gr
- Ο Α.Σαμαράς οδηγεί στον πάτο της αβύσσου τη ΝΔ - 10,4% μπροστά ο ΣΥΡΙΖΑ & πάει για αυτοδυναμία το Μάρτιο
- Ήρθε η ώρα των τοπογράφων στην Αμφίπολη - Έγιναν οι πρώτες δοκιμές
- Guardian: "Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει - Ήρθε ο καιρός τα Μάρμαρα να επιστραφούν στην Αθήνα"
- Χείρα βοηθείας τείνει ο Β.Πολύδωρας στη ΝΔ για την εκλογή ΠτΔ: «Εγώ θα μπορούσα να είμαι ο 180ός»

- Τελευταία Νέα Kafeneio-gr
- Guardian: "Η Βρετανική Αυτοκρατορία έχει πεθάνει - Ήρθε ο καιρός τα Μάρμαρα να επιστραφούν στην Αθήνα"
- Ήρθε η ώρα των τοπογράφων στην Αμφίπολη - Έγιναν οι πρώτες δοκιμές
- Χείρα βοηθείας τείνει ο Β.Πολύδωρας στη ΝΔ για την εκλογή ΠτΔ: «Εγώ θα μπορούσα να είμαι ο 180ός»
- Ο Α.Σαμαράς οδηγεί στον πάτο της αβύσσου τη ΝΔ - 10,4% μπροστά ο ΣΥΡΙΖΑ & πάει για αυτοδυναμία το Μάρτιο
- Το Ποντίκι σήμερα
- Κληρώνει απόψε το τζόκερ
- Επιμένει η επιβάτης στην καταγγελία για χειροδικία από τον ελεγκτή του μετρό
- Βίντεο που κόβει την ανάσα - Πιλότος ματαιώνει την προσγείωση στο... παρά πέντε
- Αποχώρησε ο ΣΥΡΙΖΑ από τη συζήτηση για τα κόκκινα δάνεια - Άγριος καυγάς με τη Ζωή Κωνσταντοπούλου
- Ξεσπάθωσε ο Σπάθας: Γ... την προκατάληψη για τον Ολυμπιακό!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Το ιπτάμενο αυτοκίνητο
- Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ δεν πρόκειται να ψηφίσει κανέναν για Πρόεδρο της Δημοκρατίας
- Μπαταρίες ασφαλείς ακόμα κι αν τις καταπιούν παιδιά
- Η ΝΕΡΙΤ φουλ για τελική φάση Euro 2016
- Κορυφαίος ο Αντετοκούνμπο παρά την ήττα των Μπακς
- Τζόκερ: έπαιξε δελτίο των 3.000 ευρώ γιατί…
- «Σπάει τα κοντέρ» η Σπυροπούλου: αποχώρησε από την εκπομπή και ο…
- Έντρομοι οι Τούρκοι: γιατί δεν ανοίγουν τον τάφο του Μωάμεθ του Πορθητή
- Μακελειό στη Ρόδο: όλη η αλήθεια για τα εγγόνια που σκότωσαν τη γιαγιά τους
- ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ: Τηλεφώνημα για ΒΟΜΒΑ στο Εφετείο!