Μετά το «Χυτήριο», για αρχή, ας αποφασίσουμε αν φοβόμαστε ή όχι…
23:08 14/10/2012
- Πηγή: Kafeneio-gr
Γράφει o Βαγγέλης Λιακόγκονας
Τα τελευταία χρόνια έχω παρακολουθήσει δεκάδες παραστάσεις, πρωτίστως γιατί θεωρώ το θέατρο την πιο ενδιαφέρουσα μορφή τέχνης που μπορεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων, να.....
πλουτίσει τις ψυχές των ανθρώπων βοηθώντας τις να «ταξιδέψουν».
Στο μαγικό αυτό «ταξίδι» έχω επιλέξει δρώμενα που καταπιάνονται με την αξία της ζωής, της οικογένειας, της φιλίας, του έρωτα, της κάθε λογής διαφορετικότητας, του μίσους. Στον κατάλογό μου περιλαμβάνονται δράματα, κωμωδίες, βιογραφίες,
όπερες, χοροθεατρικές παραστάσεις. Έργα ελληνικά, ευρωπαϊκά, αμερικάνικα, κείμενα πρωτότυπα, διασκευασμένα. Παραστάσεις για τις οποίες έχω μετανιώσει που προτίμησα (ελάχιστες), άλλες που απλά θεωρώ ότι άξιζε τον κόπο να παρακολουθήσω (οι περισσότερες) και κάποιες οι οποίες εκτιμώ πως με βελτίωσαν ουσιαστικά σαν άνθρωπο (αρκετές).
Σε κάθε περίπτωση, κάθε Φθινόπωρο μπαίνω στη διαδικασία διαλογής των θιάσων που θα επισκεφθώ. Σημειώνεται ότι, για κάθε θεατρόφιλο, αυτό αποτελεί μια άτυπη «ιεροτελεστία».
Το Φθινόπωρο του 2012 φαίνεται ότι δεν είναι το ίδιο…
Σε μια από τις πρεμιέρες μιας εκ των πολλών σκηνών στην Αθήνα, την περασμένη Πέμπτη, η είσοδος του τεχνοχώρου «Χυτήριο», στην Ιερά οδό, μετατρέπεται σε «πεδίο μάχης», μεταξύ παραθρησκευτικών & ακροδεξιών λαϊκιστών με θεατές που επέλεξαν ένα αιρετικό έργο που πραγματεύεται τη ζωή 13 νέων, του Χριστού και των Αποστόλων από την εφηβική τους ηλικία, με άξονα τη διαφορετικότητα. Τη μέρα εκείνη στο κέντρο της Αθήνας στήθηκε ένα χυδαίο «πεδίο μάχης» με όπλα του τις ύβρεις, τον σκοταδισμό, τον ρατσισμό, την ανοχή των παρευρισκομένων αστυνομικών Αρχών, μα κυρίως, την πολιτική νομιμοποίηση.
Σαν άλλο «κερασάκι στην τούρτα», το γεγονός αποτέλεσε την αφορμή για μια κατάπτυστη πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσής Αυγής, με την αξιωματική αντιπολίτευση να προσπαθεί να αναλάβει την υπεράσπιση του έργου (σα να πρόκειται για παραταξιακή παράσταση) και το νεοναζιστικό κόμμα να αυτοπροσδιορίζεται -με τη συνδρομή παρόντων θρησκευόμενων- αδέκαστος ρυθμιστής του «εθνικού συμφέροντος».
Επειδή το παραπάνω αποτελεί, ως φαίνεται, την αφετηρία μιας σειράς από συμβάντα που θα ακολουθήσουν, και αφού πλέον κάποιοι θεωρούν από συνήθεια και άλλοι εξ ορισμού ότι έχουν χριστεί κομιστές μιας πολιτιστικής – πολιτισμικής γραμμής που οι ίδιοι μονομερώς χάραξαν, η ελληνική κοινωνία βρίσκεται -για μια ακόμη φορά- μπροστά σε ένα σταυροδρόμι που εν πολλοίς θα κρίνει το μέλλον της.
«Για πόσο καιρό ακόμα θα το ανεχόμαστε αυτό; αποφασίστε για εσάς, εγώ ήδη αποφάσισα για μένα», αναρωτιέται η σκηνοθέτις Ελένη Γκασούκα με ανάρτησή της στο facebook μετά τα συμβάντα έξω από τον τεχνοχώρο στον οποίο και η ίδια ετοιμάζεται να «ανεβάσει» άλλη παράσταση. Σε πρώτη φάση, φευγαλέα, αναρωτιέμαι αν αναφέρεται στη φυγή της ίδιας από τη χώρα. Όμως, ακολουθεί απάντησή της σε δικτυακό της φίλο μετά από σχετική διευκρινιστική του ερώτηση για
Τα τελευταία χρόνια έχω παρακολουθήσει δεκάδες παραστάσεις, πρωτίστως γιατί θεωρώ το θέατρο την πιο ενδιαφέρουσα μορφή τέχνης που μπορεί, στις περισσότερες των περιπτώσεων, να.....
πλουτίσει τις ψυχές των ανθρώπων βοηθώντας τις να «ταξιδέψουν».
Στο μαγικό αυτό «ταξίδι» έχω επιλέξει δρώμενα που καταπιάνονται με την αξία της ζωής, της οικογένειας, της φιλίας, του έρωτα, της κάθε λογής διαφορετικότητας, του μίσους. Στον κατάλογό μου περιλαμβάνονται δράματα, κωμωδίες, βιογραφίες,
Σε κάθε περίπτωση, κάθε Φθινόπωρο μπαίνω στη διαδικασία διαλογής των θιάσων που θα επισκεφθώ. Σημειώνεται ότι, για κάθε θεατρόφιλο, αυτό αποτελεί μια άτυπη «ιεροτελεστία».
Το Φθινόπωρο του 2012 φαίνεται ότι δεν είναι το ίδιο…
Σε μια από τις πρεμιέρες μιας εκ των πολλών σκηνών στην Αθήνα, την περασμένη Πέμπτη, η είσοδος του τεχνοχώρου «Χυτήριο», στην Ιερά οδό, μετατρέπεται σε «πεδίο μάχης», μεταξύ παραθρησκευτικών & ακροδεξιών λαϊκιστών με θεατές που επέλεξαν ένα αιρετικό έργο που πραγματεύεται τη ζωή 13 νέων, του Χριστού και των Αποστόλων από την εφηβική τους ηλικία, με άξονα τη διαφορετικότητα. Τη μέρα εκείνη στο κέντρο της Αθήνας στήθηκε ένα χυδαίο «πεδίο μάχης» με όπλα του τις ύβρεις, τον σκοταδισμό, τον ρατσισμό, την ανοχή των παρευρισκομένων αστυνομικών Αρχών, μα κυρίως, την πολιτική νομιμοποίηση.
Σαν άλλο «κερασάκι στην τούρτα», το γεγονός αποτέλεσε την αφορμή για μια κατάπτυστη πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Χρυσής Αυγής, με την αξιωματική αντιπολίτευση να προσπαθεί να αναλάβει την υπεράσπιση του έργου (σα να πρόκειται για παραταξιακή παράσταση) και το νεοναζιστικό κόμμα να αυτοπροσδιορίζεται -με τη συνδρομή παρόντων θρησκευόμενων- αδέκαστος ρυθμιστής του «εθνικού συμφέροντος».
Επειδή το παραπάνω αποτελεί, ως φαίνεται, την αφετηρία μιας σειράς από συμβάντα που θα ακολουθήσουν, και αφού πλέον κάποιοι θεωρούν από συνήθεια και άλλοι εξ ορισμού ότι έχουν χριστεί κομιστές μιας πολιτιστικής – πολιτισμικής γραμμής που οι ίδιοι μονομερώς χάραξαν, η ελληνική κοινωνία βρίσκεται -για μια ακόμη φορά- μπροστά σε ένα σταυροδρόμι που εν πολλοίς θα κρίνει το μέλλον της.
«Για πόσο καιρό ακόμα θα το ανεχόμαστε αυτό; αποφασίστε για εσάς, εγώ ήδη αποφάσισα για μένα», αναρωτιέται η σκηνοθέτις Ελένη Γκασούκα με ανάρτησή της στο facebook μετά τα συμβάντα έξω από τον τεχνοχώρο στον οποίο και η ίδια ετοιμάζεται να «ανεβάσει» άλλη παράσταση. Σε πρώτη φάση, φευγαλέα, αναρωτιέμαι αν αναφέρεται στη φυγή της ίδιας από τη χώρα. Όμως, ακολουθεί απάντησή της σε δικτυακό της φίλο μετά από σχετική διευκρινιστική του ερώτηση για
Keywords
χρυση αυγη, θεατρο, αθηνα, συριζα, facebook, www.facebook.com, αξια, εκλογες 2012, η ημέρα της γης, κοινωνια, ελενη, κωμωδιες, αιρετικο, αξιζε, απλα, αφορμη, βρισκεται, γεγονος, δρωμενα, εργα, ζωη, ζωης, ιδια, ηλικια, κομμα, μορφη, ουσιαστικα, πεμπτη, φυγη, φθινοπωρο, φορα, χυδαιο, ελληνικα, χωρα, κειμενα, μπροστα, ψυχες
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Η κλήρωση του Τζόκερ
- Πώς είναι η κόρη του Νίκου Κούρκουλου, Μελίτα [φωτο]
- Γκρέμισε το αυθαίρετο σπίτι του για να προλάβει το πρόστιμο!
- Eξαιρετικό αφιέρωμα μνήμης στον Μιχάλη Παπακωνσταντίνου [Video]
- H κλήρωση και διαλογή του ΤΖΟΚΕΡ
- Στο νοσοκομείο με έμφραγμα ο Βασίλης Τερλέγκας
- Ταρακουνηθηκε η κρητη...
- Υπουργός παντρεμένος και... ερωτευμένος! ...
- Άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών και δήμευση περιουσίας όσων φοροδιαφεύγουν
- ΔΕΙΤΕ: Πώς θα είναι οι άνθρωποι σε 1.000 χρόνια;
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Kafeneio-gr
- Τελευταία Νέα Kafeneio-gr
- Μετά το «Χυτήριο», για αρχή, ας αποφασίσουμε αν φοβόμαστε ή όχι…
- Εκτάκτως στην εντατική o Αντιπρόεδρος της Βουλής Ιωάννης Τραγάκης
- «Για του Χριστού την Πίστη την Αγία…»
- Αριάδνη σ’ αγαπώ! Σε παντρεύει ο νταβάς σου ???
- .... Η ΧΟΝΤΡΟ-ΔΙΑΦΥΓΗ !!!
- Η Μεγάλη Πλάνη ή η Μεγάλη Απάτη;
- ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ.
- Νόμπελ για την Ειρήνη ή σύγχρονος Σιδηρούς Σταυρός;
- Πορτραίτα Αναξιοπιστίας
- Η ανοχή και η αδράνεια μας τους αποθράσυνε πλέον τελείως!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- ΔΕΙΤΕ: Αγνώριστη στη νέα της θεατρική παράσταση
- VIDEO: Νέες απειλές Παναγιώταρου για την παράσταση Corpus Christi
- Χωρίς απρόοπτα και με κόσμο η προπόνηση
- Καταδίωξη στις ράγες
- Λαθροκυνηγοί επιχείρησαν να πετάξουν στον γκρεμό τους θηροφύλακες στη Μεσσηνία
- [Αχ Ελλάδα] Στο νοσοκομείο με έμφραγμα ο Βασίλης Τερλέγκας
- Τα λάθη των σατανικών εραστών
- '' δεν τελειωνουμε σημερα ''...
- Το μπουλούκι «έφαγε» το Γερμανό αεροπόρο