ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Εξαιρετική η ανάλυση της εορτής της αποτομής της κεφαλής του Τιμίου Προδρόμου από τον ευλαβή και φιλόπατρι Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Κωνστάνταρο, Ιεροκήρυκα της Ιεράς Μητροπόλεως Κονίτσης.

Παρακαλώ θερμά τους αναγνώστες να δώσουν τη δέουσα προσοχή στο κείμενο επειδή είναι προιόν οξυνούστατης θεολογικής ανάλυσης που τολμά να βάλει τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων.

Αντί να λέγει τα.....
τετριμμένα ή να κάνει στοχαστικές αναλύσεις του Ευαγγελίου, αντί να το ρίξει στη θεολογία του “θείου γνόφου” ή της ηθικολογίας ο ευλαβής κληρικός - πνευματικό
ανάστημα του οσιακής βιοτής Μητροπολίτη Κονίτσης Σεβαστιανού - βάζει τρεις στόχους.

Καταρχήν να δείξει ποιο είναι το χρέος όλων μας.

Παράλληλα να συγκρουστεί με την ψευδοθεολογία όσων κρυβόμενοι πίσω από την “ταπείνωση” σιωπούν και συμβιβάζονται με όλα και αφήνουν ανενόχλητους αυτούς που ασκούν την κάθε λογής εξουσία να λυμαίνονται τα πάντα.

Η ανάλυση του π. Ιωήλ είναι κατά τούτο προπαντός σπουδαία. Κατορθώνει να συνδέσει και να αξιολογήσει σύγχρονες αντορθόδοξες θεολογικές τάσεις με το γνήσιο μήνυμα του Ευαγγελίου όπως το εκφράζει ο μείζων εν γεννητοίς.

Ευχαριστούμε θερμά π. Ιωήλ.

*****

ΑΠΟΤΟΜΗ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ

Του Αρχιμανδρίτη Ιωήλ Κωνστάνταρου


Δεν έχουμε συνειδητοποιήσει όσο θα έπρεπε την σημασία της αποτομής, του μαρτυρίου δηλ. του Τιμίου Προδρόμου.

Ας εμβαθύνουμε όμως για λίγο στο καθαυτό γεγονός του σφοδρού Προδρομικού ελέγχου, σε σχέση με εμάς τους ίδιους και την εποχή μας.

Οπωσδήποτε η ενέργεια του Προδρόμου, με τα σημερινά κοσμικά δεδομένα και τα «νεοπατερικά» φληναφήματα, δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί ως ακραία, ίσως γραφική, οπωσδήποτε φανατική και τελικώς ως παράδειγμα προς αποφυγήν.
Ας δούμε το γιατί.

“ΑΠΟΡΡΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ”

Α) Το τι έκανε ο Ηρώδης στην προσωπική του ζωή, αυτό εντάσσεται στα «απόρρητα προσωπικά δεδομένα» και ως εκ τούτου, όχι μόνο δεν είχε δικαίωμα ο Βαπτιστής να ελέγξει, αλλά με την πράξη του αυτή, θέτει τον εαυτόν του στην παρανομία και προσκρούει στο νόμο περί της «ελεύθερης επιλογής της προσωπικής ζωής».

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ “ΘΕΙΟ ΓΝΟΦΟ”

Β) Με τον έλεγχό του ξεπέφτει από το υψηλό του έργο. Αυτός δεν είναι παρά ένας ασκητής, ο οποίος αρνήθηκε τον κόσμο και ως εκ τούτου δεν του επιτρέπεται να αφήνει τα «δυσθεώρητα ύψη της θεώσεως» και να κατεβαίνει στα κοσμικά και μάλιστα σ’ αυτού του είδους το επίπεδο που μπορεί να χαρακτηριστεί ως «κοσμικό κουτσομπολιό ή κοινωνικό σχόλιο», έστω και αν φαίνεται ότι στηρίζεται στον Νόμο των Εντολών.

ΘΙΓΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ

Γ) Κάνει υπέρβαση καθήκοντος, και μάλιστα με την αδιακρισία του θίγει την «Ιερά Σύνοδο» των Εβραίων ή άλλως, το «Μέγα Συνέδριον», αφού δεν έχει εξουσιοδοτηθεί από τους Αρ
Keywords
Τυχαία Θέματα