Φορολογική καταστροφή των διατηρητέων
12:15 1/4/2011
- Πηγή: Ksipnistere
O Γεώργιος Σ. Πρεβελάκης είναι καθηγητής στη Σχολή Γεωγραφίας της Σορβόννης (Paris I) και στο Iνστιτούτο Πολιτικών Σπουδών (Sciences Po) στο Παρίσι.
Η πολιτισμική συνέχεια που εκφράζεται μέσα από την Αρχιτεκτονική αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αντοχή της πόλης στον χρόνο και στις αναπόφευκτες αλλαγές. Η σημερινή πολυσυζητημένη κρίση του Κέντρου της Αθήνας δεν καθορίζεται αποκλειστικά από την έλευση των αλλοδαπών. Το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι αυτοί κάτοικοι βρίσκουν ένα περιβάλλον το οποίο δεν μπορεί να τους επιβληθεί.
Για τον μετανάστη που δυσκολεύεται να κατανοήσει την...
γλώσσα της χώρας, η εικόνα αποκτά κυρίαρχη σημασία. Η ασυναρτησία του τοπίου της πόλης σηματοδοτεί την έννοια της ανομίας: εδώ όλα επιτρέπονται. Η μεταπολεμική καταστροφή των κτιρίων του Μεσοπολέμου, η « πολυκατοικιοποίηση » απομόνωσε τα νεοκλασσικά μνημεία του 19ου αιώνα• τα κατέστησε ασύνδετα, σαν νησίδες, υπογραμμίζοντας την αίσθηση της ασυνέχειας. Καθώς αντιμετωπίζονται ως σύμβολα ενός ξεπερασμένου εθνικισμού, ακολουθεί η επίθεση με graffitti.
Μετά την ραγδαία απάλειψη των αρχιτεκτονικών θησαυρών κατά την Δικτατορία, η Μεταπολίτευση επεξεργάστηκε μια πολιτική προστασίας, τα « διατηρητέα », εμπνευσμένη από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στην Αθήνα, στον Πειραιά…
και σε άλλες πόλεις ένας μεγάλος αριθμός κτιρίων εμπίπτει στην κατηγορία αυτή, αφαιρώντας από τους ιδιοκτήτες την δυνατότητα να εκμεταλλευτούν οικόπεδα με μεγάλη αξία. Για να μειωθεί η ανισότητα σε σχέση με τα γειτνιάζοντα ακίνητα, ελήφθησαν μέτρα, όπως η μεταφορά του συντελεστή δομήσεως.
Κατόπιν, η πολιτική αυτή εγκαταλείφθηκε. Η μεταφορά του συντελεστή λειτούργησε ελάχιστα. Η ανικανότητα και η αδιαφορία διδάσκει τους ιδιοκτήτες ότι η προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομίας διατηρείται αποκλειστικά από αδράνεια και φόβο για το πολιτικό κόστος. Αντί το κράτος να τους εμπνέει την υπερηφάνεια ότι κατέχουν, συμβάλλουν και διατηρούν εθνικά πολιτισμικά αγαθά, τους δημιουργεί αίσθημα αδικίας. Σήμερα, επιπροσθέτως, τους κατατάσσει στους αδίκως « έχοντας και κατέχοντας », στους αιτίους της οικονομικής κρίσης- παρά το ότι το αισθητικό ήθος των διατηρητέων ουδόλως έλκει τους νεοπλούτους.
Πώς λοιπόν οι ιδιοκτήτες να μην επιδιώκουν τον αποχαρακτηρισμό ; Πολλοί αφήνουν τα κτίρια να ρημάξουν, όχι μόνον επειδή αδυνατούν να καλύψουν τις βαρύτατες δαπάνες επισκευής, αλλά και ευελπιστώντας ότι η κατάρρευση του κτιρίου θα απελευθερώσει την περιουσία τους. Ολόκληρες περιοχές της Αθήνας μετατρέπονται σε συνοικίες-φαντάσματα, καταφύγια της πανταχόθεν προερχομένης εξαθλίωσης.
Η σημερινή άκριτη φορολόγηση των ακινήτων και, ιδιαιτέρως, ο φόρος μεγάλης ακινήτου περιουσίας, ο οποίος επιβάλλεται χωρίς κανένα πολεοδομικό και πολιτισμικό κριτήριο, επιταχύνει την πορεία αυτή. Εκεί ωθεί ο υπέρογκος φόρος, τον οποίο καλείται να πληρώσει ο κάτοχος του διατηρητέου ακινήτου, για μιαν εξωπραγματική αντικειμενική αξία. Η νομοθεσία δεν προβλέπει ούτε καν την έκπτωση για τα έξοδα της συντήρησης από το
Η πολιτισμική συνέχεια που εκφράζεται μέσα από την Αρχιτεκτονική αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αντοχή της πόλης στον χρόνο και στις αναπόφευκτες αλλαγές. Η σημερινή πολυσυζητημένη κρίση του Κέντρου της Αθήνας δεν καθορίζεται αποκλειστικά από την έλευση των αλλοδαπών. Το πρόβλημα είναι ότι οι νέοι αυτοί κάτοικοι βρίσκουν ένα περιβάλλον το οποίο δεν μπορεί να τους επιβληθεί.
γλώσσα της χώρας, η εικόνα αποκτά κυρίαρχη σημασία. Η ασυναρτησία του τοπίου της πόλης σηματοδοτεί την έννοια της ανομίας: εδώ όλα επιτρέπονται. Η μεταπολεμική καταστροφή των κτιρίων του Μεσοπολέμου, η « πολυκατοικιοποίηση » απομόνωσε τα νεοκλασσικά μνημεία του 19ου αιώνα• τα κατέστησε ασύνδετα, σαν νησίδες, υπογραμμίζοντας την αίσθηση της ασυνέχειας. Καθώς αντιμετωπίζονται ως σύμβολα ενός ξεπερασμένου εθνικισμού, ακολουθεί η επίθεση με graffitti.
Μετά την ραγδαία απάλειψη των αρχιτεκτονικών θησαυρών κατά την Δικτατορία, η Μεταπολίτευση επεξεργάστηκε μια πολιτική προστασίας, τα « διατηρητέα », εμπνευσμένη από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στην Αθήνα, στον Πειραιά…
και σε άλλες πόλεις ένας μεγάλος αριθμός κτιρίων εμπίπτει στην κατηγορία αυτή, αφαιρώντας από τους ιδιοκτήτες την δυνατότητα να εκμεταλλευτούν οικόπεδα με μεγάλη αξία. Για να μειωθεί η ανισότητα σε σχέση με τα γειτνιάζοντα ακίνητα, ελήφθησαν μέτρα, όπως η μεταφορά του συντελεστή δομήσεως.
Κατόπιν, η πολιτική αυτή εγκαταλείφθηκε. Η μεταφορά του συντελεστή λειτούργησε ελάχιστα. Η ανικανότητα και η αδιαφορία διδάσκει τους ιδιοκτήτες ότι η προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομίας διατηρείται αποκλειστικά από αδράνεια και φόβο για το πολιτικό κόστος. Αντί το κράτος να τους εμπνέει την υπερηφάνεια ότι κατέχουν, συμβάλλουν και διατηρούν εθνικά πολιτισμικά αγαθά, τους δημιουργεί αίσθημα αδικίας. Σήμερα, επιπροσθέτως, τους κατατάσσει στους αδίκως « έχοντας και κατέχοντας », στους αιτίους της οικονομικής κρίσης- παρά το ότι το αισθητικό ήθος των διατηρητέων ουδόλως έλκει τους νεοπλούτους.
Πώς λοιπόν οι ιδιοκτήτες να μην επιδιώκουν τον αποχαρακτηρισμό ; Πολλοί αφήνουν τα κτίρια να ρημάξουν, όχι μόνον επειδή αδυνατούν να καλύψουν τις βαρύτατες δαπάνες επισκευής, αλλά και ευελπιστώντας ότι η κατάρρευση του κτιρίου θα απελευθερώσει την περιουσία τους. Ολόκληρες περιοχές της Αθήνας μετατρέπονται σε συνοικίες-φαντάσματα, καταφύγια της πανταχόθεν προερχομένης εξαθλίωσης.
Η σημερινή άκριτη φορολόγηση των ακινήτων και, ιδιαιτέρως, ο φόρος μεγάλης ακινήτου περιουσίας, ο οποίος επιβάλλεται χωρίς κανένα πολεοδομικό και πολιτισμικό κριτήριο, επιταχύνει την πορεία αυτή. Εκεί ωθεί ο υπέρογκος φόρος, τον οποίο καλείται να πληρώσει ο κάτοχος του διατηρητέου ακινήτου, για μιαν εξωπραγματική αντικειμενική αξία. Η νομοθεσία δεν προβλέπει ούτε καν την έκπτωση για τα έξοδα της συντήρησης από το
Keywords
φορολογικη, paris, αθηνα, αξια, τελος ακινητης περιουσιας, ακινητα, σημερινη, αδιαφορια, αδρανεια, αρχιτεκτονικη, γλωσσα, δυνατοτητα, εννοια, εξοδα, εικονα, κτιρια, μνημεια, οικοπεδα, παρισι, περιβαλλον, συνεχεια, συμβολα, φαντασματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- ΤΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ Η ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΩΡΑ!!!
- Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ): Επί τέλους πραγματικότητα μετά από προσπάθειες οκτώ ετών
- 20 γρίφοι και σπαζοκεφαλιές για να ακονίσετε το μυαλό σας...
- Η Σκόπελος είναι τουρκική, ισχυρίζεται η Άγκυρα!
- Υγειονομικά προβλήματα προκαλεί η συσσώρευση σκουπιδιών στους δρόμους της πόλης
- Γιώργος Λιάγκας: Το διαζύγιο των γονιών μου με σημάδεψε
- Διέγραψαν μέλη της ΔΑΠ για τα μάτια της Άρτεμις Αστεριάδη!
- Πρωταπριλιά - 1η Απριλίου , ψέματα και φάρσες με ιστορία και γνώση
- Μούγκα στην στρούγκα!!!
- Νέα Φουκοσίμα το Κοζλοντούι;...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Ksipnistere
- Η Σκόπελος είναι τουρκική, ισχυρίζεται η Άγκυρα!
- Πρωταπριλιά - 1η Απριλίου , ψέματα και φάρσες με ιστορία και γνώση
- Έκκληση για Αίμα (B-) και Αιμοπετάλια (Α+)
- Φορολογική καταστροφή των διατηρητέων
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
- Ο καιρός
- Ποιο… παρελθόν;
- Πρόγραμμα 3ης Γιορτής Patria
- Τελευταία Νέα Ksipnistere
- Φορολογική καταστροφή των διατηρητέων
- Η Σκόπελος είναι τουρκική, ισχυρίζεται η Άγκυρα!
- Ποιο… παρελθόν;
- Πρόγραμμα 3ης Γιορτής Patria
- ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ
- Ο καιρός
- Πρωταπριλιά - 1η Απριλίου , ψέματα και φάρσες με ιστορία και γνώση
- Έκκληση για Αίμα (B-) και Αιμοπετάλια (Α+)
- ΝΕ.Ο.Σ: ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
- Ένας μεγάλος πιανίστας ο Αντρέας Μπουτσικάκης μας εκπροσωπεί στο εξωτερικό !!!(video)
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Κότες σε δημοτικό σχολείο του Πειραιά
- VIDEO: Ο σκύλος με τους χιλιάδες θαυμαστές στο facebook!
- Τι καιρό θα κάνει το Σαββατοκύριακο
- Μυστικά της Εδέμ: Η Νταίζη αιφνιδιάζει τον Μπέλλο
- Οι «νονοί», η τραγουδίστρια και οι απίστευτοι διάλογοι
- Όταν οι οίκοι αξιολόγησης ενδιαφέρονται για τα κέρδη παρά για τις ακριβείς προβλέψεις
- Μια στις πέντε γυναίκες λένε ψέμματα για το ποιος ειναι ο πατέρας του παιδιού τους
- Βρέθηκε το χάπι της αιώνιας νεότητας!
- Μένει Ελλάδα και Ολυμπιακό ο Ερνέστο!
- Μικρότερη συμμετοχή στις φετινές πενθήμερες εκδρομές