Σείριος πιθανή καταγωγή μας από αυτόν...?
20:45 20/6/2011
- Πηγή: Ksipnistere
Από την απώτερη αρχαιότητα, ο άνθρωπος κοίταζε τον ουράνιο θόλο και προσπαθούσε να μετρήσει.. τα αστέρια. Σήμερα γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των αστεριών είναι μεγάλος, αλλά όχι άπειρος, κι ένας παρατηρητής με οξύ μάτι μπορεί να μετρήσει το πολύ 25.000 άστρα, όταν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες είναι καλές. Η απεραντοσύνη όμως...
ου ουρανού, ακόμη και κάτω από το φως της σύγχρονης γνώσης, είναι δεδομένη και πάντα προκαλούσε κι εξακολουθεί να προκαλεί δέος σιον
άνθρωπο. Γι' αυτό το...
λόγο άλλωστε, η γνώση των άστρων και των αστερισμών και η επίκληση τους με συγκεκριμένα ονόματα, δημιουργεί στον άνθρωπο ένα αίσθημα ασφάλειας και ικανοποίησης.
Πολλά από τα ονόματα των αστεριών που χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα είναι ελληνικά. Και οι Έλληνες ήταν ίσως οι πρώτοι που έδωσαν ονόματα σε συστάδες αστεριων και δημιούργησαν καταλόγους αστέρων. Για αυτόν το λόγο μπορούμε να δηλώσουμε με βεβαιότητα πως η ιστορία της αστρονομίας άρχισε στην αρχαία Ελλάδα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι κατά τη μυθολογία, ο Έλληνας θεός Ερμής ήταν ο πρώτος που παρατήρησε την τάξη στα πράγματα του ουρανού και υπολόγισε τη διάταξη των άστρων και τα διαστήματα των εποχών. Η πρώτη σαφής αναφορά για την έστω και στοιχειώδη γνώση των ονομάτων κάποιων άστρων και αστερισμών προέρχεται από τον Όμηρο και συγκεκριμένα από τα επικά έργα του Ιλιάδα και Οδύσσεια, που γράφθηκαν τον 8ο π.Χ. αιώνα...Στην Ιλιάδα, περιγράφοντας την ασπίδα του Αχιλλέα, ο Όμηρος κατονομάζει τις Πλειάδες, τις Υάδες, τον Ωρίωνα και τη Μεγάλη Άρκτο. Επίσης, παρομοιάζει την απαστράπτουσα περικεφαλαία και την ασπίδα του Διομήδη με το «φθινοπωρινό αστέρα», δηλαδή το Σείριο. Ο Σείριος, ως «κύων του Ωρίωνος» λόγω της θέσης του κοντά στον αστερισμό αυτό, χρησιμοποιείται και σε παρομοιώσεις που αφορούν τόν Αχιλλέα και τον Έκτορα.
Στην Οδύσσεια, υπάρχουν αναφορές σε όλους τους παραπάνω αστέρες και αστερισμούς, π.χ. τον Βοώτη. Επίσης, σε αυτό το έπος συναντάμε και μια σαφέστατη αναφορά στις τροπές του Ήλιου «τροπαί ηελιοιο». Από τις αναφορές λοιπόν του Ομήρου μπορούμε να συμπεράνουμε πως ήδη τον 8ο π.Χ. αιώνα, κάποιοι αστερισμοί, αλλά και κάποια ουράνια φαινόμενα ήταν γνωστά στους Έλληνες. Διάφοροι αστέρες είχαν κατονομαστεί και μάλιστα θεώρούνταν τόσο οικείοι, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε παρομοιώσεις που αφορούσαν θεούς και ανθρώπους.
Ίσως οι πλανήτες να μην είχαν ακόμη διαφοροποιηθεί, μια και δεν υπάρχουν ενδείξεις για κάτι τέτοιο, ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχουν και ενδείξεις που να υποδηλώνουν ότι κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές ενδείξεις ικανές να μας πείσουν όιι η συσχέτιση της κατάστασης του ουρανού και το πέρασμα του χρόνου στη γη ήταν ευρέως γνωστά, βάσει παρατηρήσεων.
Την ίδια εποχή με τον Όμηρο ή λίγο αργότερα, ο Ησίοδος, στο βιβλίο του Έργα και Ημέραι, αναφέρει πολλούς επίσης αστερισμούς, που ο γεωργός πρέπει να συμβουλευτεί για τις καθημερινές ασχολίες του. Για παράδειγμα, συνιστά να αρχίζει ο θερισμός όταν ανατέλ
ου ουρανού, ακόμη και κάτω από το φως της σύγχρονης γνώσης, είναι δεδομένη και πάντα προκαλούσε κι εξακολουθεί να προκαλεί δέος σιον
λόγο άλλωστε, η γνώση των άστρων και των αστερισμών και η επίκληση τους με συγκεκριμένα ονόματα, δημιουργεί στον άνθρωπο ένα αίσθημα ασφάλειας και ικανοποίησης.
Πολλά από τα ονόματα των αστεριών που χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα είναι ελληνικά. Και οι Έλληνες ήταν ίσως οι πρώτοι που έδωσαν ονόματα σε συστάδες αστεριων και δημιούργησαν καταλόγους αστέρων. Για αυτόν το λόγο μπορούμε να δηλώσουμε με βεβαιότητα πως η ιστορία της αστρονομίας άρχισε στην αρχαία Ελλάδα.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι κατά τη μυθολογία, ο Έλληνας θεός Ερμής ήταν ο πρώτος που παρατήρησε την τάξη στα πράγματα του ουρανού και υπολόγισε τη διάταξη των άστρων και τα διαστήματα των εποχών. Η πρώτη σαφής αναφορά για την έστω και στοιχειώδη γνώση των ονομάτων κάποιων άστρων και αστερισμών προέρχεται από τον Όμηρο και συγκεκριμένα από τα επικά έργα του Ιλιάδα και Οδύσσεια, που γράφθηκαν τον 8ο π.Χ. αιώνα...Στην Ιλιάδα, περιγράφοντας την ασπίδα του Αχιλλέα, ο Όμηρος κατονομάζει τις Πλειάδες, τις Υάδες, τον Ωρίωνα και τη Μεγάλη Άρκτο. Επίσης, παρομοιάζει την απαστράπτουσα περικεφαλαία και την ασπίδα του Διομήδη με το «φθινοπωρινό αστέρα», δηλαδή το Σείριο. Ο Σείριος, ως «κύων του Ωρίωνος» λόγω της θέσης του κοντά στον αστερισμό αυτό, χρησιμοποιείται και σε παρομοιώσεις που αφορούν τόν Αχιλλέα και τον Έκτορα.
Στην Οδύσσεια, υπάρχουν αναφορές σε όλους τους παραπάνω αστέρες και αστερισμούς, π.χ. τον Βοώτη. Επίσης, σε αυτό το έπος συναντάμε και μια σαφέστατη αναφορά στις τροπές του Ήλιου «τροπαί ηελιοιο». Από τις αναφορές λοιπόν του Ομήρου μπορούμε να συμπεράνουμε πως ήδη τον 8ο π.Χ. αιώνα, κάποιοι αστερισμοί, αλλά και κάποια ουράνια φαινόμενα ήταν γνωστά στους Έλληνες. Διάφοροι αστέρες είχαν κατονομαστεί και μάλιστα θεώρούνταν τόσο οικείοι, ώστε να χρησιμοποιηθούν σε παρομοιώσεις που αφορούσαν θεούς και ανθρώπους.
Ίσως οι πλανήτες να μην είχαν ακόμη διαφοροποιηθεί, μια και δεν υπάρχουν ενδείξεις για κάτι τέτοιο, ωστόσο θα πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχουν και ενδείξεις που να υποδηλώνουν ότι κάτι τέτοιο δεν είχε συμβεί. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλές ενδείξεις ικανές να μας πείσουν όιι η συσχέτιση της κατάστασης του ουρανού και το πέρασμα του χρόνου στη γη ήταν ευρέως γνωστά, βάσει παρατηρήσεων.
Την ίδια εποχή με τον Όμηρο ή λίγο αργότερα, ο Ησίοδος, στο βιβλίο του Έργα και Ημέραι, αναφέρει πολλούς επίσης αστερισμούς, που ο γεωργός πρέπει να συμβουλευτεί για τις καθημερινές ασχολίες του. Για παράδειγμα, συνιστά να αρχίζει ο θερισμός όταν ανατέλ
Keywords
σειριος, το φως, φως, σιον, ελλαδα, ιλιάδα, πλανητες, ιλιάδα, γνωση, οδυσσεια, ομηρος, ονοματα, οξυ, φως, αστρα, ανθρωπος, ασπιδα, απειρος, αρχαια, αστερια, αχιλλεα, βιβλιο, δεος, εργα, εποχη, ερμης, ιδια, θεος, θολο, λογο, ματι, μυθολογια, παντα, ουρανιο, σαφης, συγκεκριμενα, σιον, το φως, αρχαια ελλαδα, ελληνικα, ομηρο, ουρανια
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Για το Θεμα YABANAKI
- Σπ. Λάτσης: Βάζει στο χέρι Εθνική και ΕΛΠΕ;..
- Ρήγας Φεραίος – Νέα Πολιτική Διοίκησις
- Ο καφές της μοναξιάς (και αποδοκιμασίες) για την Μπιρμπίλη στη Στοά Σπυρομήλιου ...
- Νέα Συνήγορος του Πολίτη η Καλλιόπη Σπανού
- Η Χρυσή Βίλα στη Χρυσή Ακτή της Πάρου και ο μυστηριώδης ιδιοκ τήτης….*
- Γιάννης Τσιμιτσέλης: Γιατί έχασε τα περιττά κιλά;
- Έρευνα της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος στο Αθηναϊκό πρακτορείο ειδήσεων.
- Top 10 Ρωσίδες για το 2011
- Παγκόσμια Ημέρα ALS - 21 Ιουνίου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Ksipnistere
- Νέα Συνήγορος του Πολίτη η Καλλιόπη Σπανού
- "Κατέβασε" τους διακόπτες η ΔΕΗ
- Σείριος πιθανή καταγωγή μας από αυτόν...?
- Παγκόσμια Ημέρα Κυματοδρομίας (Surfing)
- Στο Σύνταγμα για 27η ημέρα οι Αγανακτισμένοι
- ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝΟΥ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ:ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ EUROGROUP
- ΑΟΖ ΤΏΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΊΤΕΣ
- ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ, ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ
- ΚΚΕ:ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
- Αγωνία τέλος για χιλιάδες υποψηφίους
- Τελευταία Νέα Ksipnistere
- Σείριος πιθανή καταγωγή μας από αυτόν...?
- Παγκόσμια Ημέρα Κυματοδρομίας (Surfing)
- Ο Δημήτρης Παπαδημούλης:στη συζήτηση για την ψήφο εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση, τοποθετήθηκε ως εξής:
- ΕΠΙΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ, ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ
- ΑΟΖ ΤΏΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΊΤΕΣ
- "Κατέβασε" τους διακόπτες η ΔΕΗ
- ΚΚΕ:ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ
- Νέα Συνήγορος του Πολίτη η Καλλιόπη Σπανού
- «Άκαιρη» η συζήτηση για άρση της μονιμότητας
- Απο τον Κ.Μητρόπουλο.....
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Επιβράδυνση αλλά όχι ύφεση της παγκόσμιας οικονομίας βλέπει ο γ.γ. του ΟΟΣΑ
- Έκτακτο: Δεκάδες αγανακτισμένοι έχουν καταλάβει το γραφείο του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μ. Στρατάκη
- καιρός Κυβερνητικού Πελάγους:
- OΛΥΜΠΙΑΚΟΣ: Στη Μακάμπι ο Χαλπερίν
- O Charlie Sheen τώρα και σε μάσκα!
- Η αναβολή της ευρωπαϊκής απόφασης για την 5η δόση έστειλε «ταμείο» τους βραχυπρόθεσμους.
- Ξανάγράφουν για «Κάρα» οι Αμερικάνοι...
- Cee Lo Green: Δεν είμαι ομοφοβικός
- Σφοδρή επίθεση Καρχιμάκη στη ΝΔ
- O Ryan Reynolds μιλάει για τον αυνανισμό