ΣΥΓΧΡΟΝΑ «ΜΠΟΥΛΟΥΚΙΑ»
17:06 1/11/2011
- Πηγή: Ksipnistere
Γράφει ο Μιχάλης Τζανάκης*
Ήταν καιρός η χώρα μας μετά το Μέγαρο Μουσικής ν αποκτήσει άλλον ένα οίκο υψηλής «τέχνης», ώστε ν αποτελέσει το φωτεινό «φάρο» της σύγχρονης Ελλάδος.
Με παράδοση αιώνων στο θέατρο, το οποίο απ την εποχή του Θέσπη ως τους μεγάλους τραγικούς, Αισχύλο, Σοφοκλή κι Ευριπίδη, αλλά και τους «δικούς» μας Κορνάρο, Χορτάτζη,Τρώιλο, σήμερα, επιτέλους, αναβιώνει προς...
τέρψη των «φιλότεχνων», το σύγχρονο ελληνικό
θέατρο, προσφέροντας στο φιλοθεάμον κοινό καθημερινές παραστάσεις που θα ζήλευαν οι μεγάλοι τραγωδοί και κωμωδιογράφοι της αρχαιότητας και όχι μόνο.
Το θέατρο στεγάζεται στο κέντρο της πρωτεύουσας- όχι πολύ μακριά απ το αρχαίο θέατρο του Διονύσου και το ρωμαϊκό Ηρώδειο- στην πλατεία Συντάγματος. Το κλασικό κτίριο φιλοξενεί «θίασο» 300 υποκριτών που με απαράμιλλη δεξιότητα δίνουν τις παραστάσεις στη «σκηνή» του θεάτρου, ενώ στην ημικυκλική «ορχήστρα» οι «χορευτές» κατά τα πρότυπα των αρχαίων παραστάσεων εκτελούν ρυθμικές κινήσεις ψάλλοντας ωδές και ενίοτε ο «κορυφαίος» του χορού ρίχνει κάνα «γομαρο-κάντηλο» για να ευφρανθούν οι θεατές που παρακολουθούν στο «κοίλον» του θεάτρου (θεωρείο) αλλά και οι οφθαλμολάγνοι τηλεθεατές.
Τα έργα που «ανεβαίνουν» τελευταία είναι «δράματα», με την ίδια κάθε φορά «ηρωίδα» να «θυσιάζεται» στο βωμό του νοσηρού, διεφθαρμένου, εξουσιομανή «άρχοντα», που ως άλλος Κρέοντας πήρε την εξουσία κληρονομικώ δικαίω και καταδυναστεύει το λαό του με «διατάγματα» απειλώντας τον κι εκβιάζοντας τον να μη «θάψει» το άψυχο κουφάρι του δικού του «Πολυνείκη». Η ηρωίδα προσπαθεί ν «αντισταθεί», αλλά οι «φύλακες» που έχει βάλει ο «άρχοντας» δεν αστειεύονται.
Ο «χορός» των γερόντων παρακολουθεί απαθής τις αυθαιρεσίες και την «ύβρη» που διαπράττεται, περιμένοντας τον «από μηχανής Θεό» να επέμβει και να σώσει την «ηρωίδα».
Το «θέατρο» αυτό τα χει «όλα». Έχει τους συντελεστές του με κυρίαρχο ρόλο αυτό των γνωστών-και μη εξαιρετέων- «χορηγών»,-οικονομικοί παράγοντες «καραμανληστί» γνωστοί και ως «νταβατζήδες»- που δε φείδονται κόστους, για να παράσχουν στον «εμπνευστή»του έργου και τους «υποκριτές»-που δεν είναι 2 ή 3 αλλά 300- όλα τα «υλικά» μέσα για το «ανέβασμα» της παράστασης. Έξω από το θέατρο οι «ραβδούχοι» επιτηρούν για την ευταξία του κοινού που προτίθεται να παρακολουθήσει την παράσταση. Οι ραβδούχοι αυτοί δεν είναι «Σκύθες» αλλά «Παπουτσωμένοι» «γάτοι», φέροντες αντί ράβδου χημικά «κοκτέιλ» που προκαλούν τα δάκρυα των «θεατών» πολύ πριν δουν την παράσταση εντός του θεάτρου.
Απ τα μηχανήματα του αρχαίου θεάτρου δεν υπάρχει το «εκκύκλημα»-τροχοφόρο φέρον τα πτώματα του έργου- μια και τα «πτώματα» πια είναι τόσα πολλά, που δε θα προλάβαινε να κάνει τη δουλειά του. Το «βροντείο»-μηχάνημα, που προκαλούσε σκοπίμως έντονο κρότο για να «υποβάλλει» τους θεατές έντονα συναισθήματα, έχει αντικατασταθεί από ευτραφή «υποκριτή»-συμπρωταγωνιστή του «άρχοντα», που τα «μπουμπουνητά» που διαχέει στον περιβάλλοντα χώρο είναι απ
Ήταν καιρός η χώρα μας μετά το Μέγαρο Μουσικής ν αποκτήσει άλλον ένα οίκο υψηλής «τέχνης», ώστε ν αποτελέσει το φωτεινό «φάρο» της σύγχρονης Ελλάδος.
Με παράδοση αιώνων στο θέατρο, το οποίο απ την εποχή του Θέσπη ως τους μεγάλους τραγικούς, Αισχύλο, Σοφοκλή κι Ευριπίδη, αλλά και τους «δικούς» μας Κορνάρο, Χορτάτζη,Τρώιλο, σήμερα, επιτέλους, αναβιώνει προς...
τέρψη των «φιλότεχνων», το σύγχρονο ελληνικό
Το θέατρο στεγάζεται στο κέντρο της πρωτεύουσας- όχι πολύ μακριά απ το αρχαίο θέατρο του Διονύσου και το ρωμαϊκό Ηρώδειο- στην πλατεία Συντάγματος. Το κλασικό κτίριο φιλοξενεί «θίασο» 300 υποκριτών που με απαράμιλλη δεξιότητα δίνουν τις παραστάσεις στη «σκηνή» του θεάτρου, ενώ στην ημικυκλική «ορχήστρα» οι «χορευτές» κατά τα πρότυπα των αρχαίων παραστάσεων εκτελούν ρυθμικές κινήσεις ψάλλοντας ωδές και ενίοτε ο «κορυφαίος» του χορού ρίχνει κάνα «γομαρο-κάντηλο» για να ευφρανθούν οι θεατές που παρακολουθούν στο «κοίλον» του θεάτρου (θεωρείο) αλλά και οι οφθαλμολάγνοι τηλεθεατές.
Τα έργα που «ανεβαίνουν» τελευταία είναι «δράματα», με την ίδια κάθε φορά «ηρωίδα» να «θυσιάζεται» στο βωμό του νοσηρού, διεφθαρμένου, εξουσιομανή «άρχοντα», που ως άλλος Κρέοντας πήρε την εξουσία κληρονομικώ δικαίω και καταδυναστεύει το λαό του με «διατάγματα» απειλώντας τον κι εκβιάζοντας τον να μη «θάψει» το άψυχο κουφάρι του δικού του «Πολυνείκη». Η ηρωίδα προσπαθεί ν «αντισταθεί», αλλά οι «φύλακες» που έχει βάλει ο «άρχοντας» δεν αστειεύονται.
Ο «χορός» των γερόντων παρακολουθεί απαθής τις αυθαιρεσίες και την «ύβρη» που διαπράττεται, περιμένοντας τον «από μηχανής Θεό» να επέμβει και να σώσει την «ηρωίδα».
Το «θέατρο» αυτό τα χει «όλα». Έχει τους συντελεστές του με κυρίαρχο ρόλο αυτό των γνωστών-και μη εξαιρετέων- «χορηγών»,-οικονομικοί παράγοντες «καραμανληστί» γνωστοί και ως «νταβατζήδες»- που δε φείδονται κόστους, για να παράσχουν στον «εμπνευστή»του έργου και τους «υποκριτές»-που δεν είναι 2 ή 3 αλλά 300- όλα τα «υλικά» μέσα για το «ανέβασμα» της παράστασης. Έξω από το θέατρο οι «ραβδούχοι» επιτηρούν για την ευταξία του κοινού που προτίθεται να παρακολουθήσει την παράσταση. Οι ραβδούχοι αυτοί δεν είναι «Σκύθες» αλλά «Παπουτσωμένοι» «γάτοι», φέροντες αντί ράβδου χημικά «κοκτέιλ» που προκαλούν τα δάκρυα των «θεατών» πολύ πριν δουν την παράσταση εντός του θεάτρου.
Απ τα μηχανήματα του αρχαίου θεάτρου δεν υπάρχει το «εκκύκλημα»-τροχοφόρο φέρον τα πτώματα του έργου- μια και τα «πτώματα» πια είναι τόσα πολλά, που δε θα προλάβαινε να κάνει τη δουλειά του. Το «βροντείο»-μηχάνημα, που προκαλούσε σκοπίμως έντονο κρότο για να «υποβάλλει» τους θεατές έντονα συναισθήματα, έχει αντικατασταθεί από ευτραφή «υποκριτή»-συμπρωταγωνιστή του «άρχοντα», που τα «μπουμπουνητά» που διαχέει στον περιβάλλοντα χώρο είναι απ
Keywords
καιρος, θεατρο, δουλεια, δακρυα, υπαρχει, εργα, ενιοτε, εποχη, ιδια, οικο, κτιριο, μακρια, μεγαρο μουσικης, ρολο, συγχρονο, φορα, χημικα, χωρα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Ενιαίο μισθολόγιο ψέματος
- Οι διασημότεροι ιοί υπολογιστών!
- Αποκλειστικό: Η Εύα Καϊλή, ανακοινώνει -έμμεσα- την ανεξαρτητοποίηση της από το Twitter;
- Άγαλμα του Μ.Αλεξάνδρου στην Αθήνα !
- Η κυβέρνηση πέφτει και ο Μπεγλίτης κάνει κρίσεις στο στρατό. Ολες οι πληροφορίες
- Γιατί αλλάζουν την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων την ώρα που πέφτει η Κυβέρνηση;
- Είναι αλήθεια άρρωστος ο Ευάγγελος Βενιζέλος;
- ΠΕΦΤΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟ
- ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ TΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 6 ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ...
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Ksipnistere
- Οι διασημότεροι ιοί υπολογιστών!
- ΣΥΓΧΡΟΝΑ «ΜΠΟΥΛΟΥΚΙΑ»
- ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ
- Κανένας στο "μαϊμού" δημοψήφισμα του Jeffrey
- ΤΑ ΣΥΝΕΧΗ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΠΟΔΑΡΙΑ
- ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΥΨΙΣΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ!
- Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
- Η επόμενη επίσκεψη του Jeffrey στις Βρυξέλλες
- Επανεκκίνηση… στο παρελθόν

- Τελευταία Νέα Ksipnistere
- ΣΥΓΧΡΟΝΑ «ΜΠΟΥΛΟΥΚΙΑ»
- ΤΑ ΣΥΝΕΧΗ ΨΕΥΔΗ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΟΝΤΑ ΠΟΔΑΡΙΑ
- Οι διασημότεροι ιοί υπολογιστών!
- Κανένας στο "μαϊμού" δημοψήφισμα του Jeffrey
- ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ
- Επανεκκίνηση… στο παρελθόν
- ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΥΨΙΣΤΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ!
- Α. ΛΥΚΟΥΡΕΝΤΖΟΣ: ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
- Η επόμενη επίσκεψη του Jeffrey στις Βρυξέλλες
- ΠΑΤΡΑ . ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟΥ ΤΗΣ ΔΕΗ ΚΛΕΙΔΩΘΗΚΕ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ...ΡΟΛΟΓΙΑ !!!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- ΈΚΤΑΚΤΟ: Επιστολή Μιλένας Αποστολάκη προς τον πρωθυπουργό!
- ΗΛΕΙΑ: Ληστεία που ξυπνά εφιαλτικές μνήμες
- Η αντίστροφη μέτρηση της Κυβέρνησης
- Κατέρρευσε κτίριο στα Άνω Λιόσια
- ΕΚΤΑΚΤΟ: Κατέρρευσε μονοκατοικία στα Άνω Λιόσια από έκρηξη προπανίου
- Έκτακτο υπουργικό συμβούλιο στις 18.00!
- Θεσσαλονίκη: Κατάληψη της ΕΛΣΤΑΤ από απλήρωτους απογραφείς
- NIELSEN: ΣΕ ΧΑΜΗΛΑ ΔΙΕΤΙΑΣ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑ
- ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΣΤΑ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ