ΕΡΤ: Πέντε νέα σήριαλ βασισμένα στην ελληνική λογοτεχνία (Photos)

Το «οπλοστάσιο» ης ΕΡΤ1 για την επόμενη σεζόν ετοιμάζει από την αρχή της τωρινης τηλεοπτικής περιοδου η κρατική ραδιοτηλεόραση.

Οι σχεδιασμοί και οι επαφές για τη σεζόν 2022- 2023 άρχισαν περίπου από τον Οκτώβριο του 2021.

Οι συζητήσεις με παραγωγούς και δημιουργούς οι οποίες έχουν αρχίσει πριν από περίπου ένα μήνα, πυκνώνουν και εντείνονται το τελευταίο διάστημα από στελέχη της ΕΡΤικής διοίκησης με ρολο και λόγο στο πρόγραμμα αλλά και τα στελέχη του τομέα

Προγράμματος.

Ιδιαίτερη σημασία δίδεται από τα στελέχη της κρατικής τηλεόρασης στην οπτικοποίηση έργων της ελληνικής λογοτεχνίας, κλασικών και σύγχρονων συγγραφέων.

Η ΕΡΤ θέλει να διατηρήσει τον κύκλο συνεργασίας που άνοιξε με την Βικτόρια Χίσλοπ και το «Καρτ ποστάλ». Για τη ερχόμενη σεζόν είναι σε εξέλιξη συζήτηση για την συνέχεια της ιστορίας των Χανσενικών, όπως την είδαμε μέσα από την σειρά «Το νησί», η οποία βασίζεται στο μυθιστόρημα «Μια νύχτα του Αυγούστου». Στο βιβλίο αυτό η Χισλοπ με ανθρωποκεντρικές-πάντα- ιστορίες δείχνει την συνάντηση υγιών με τους πρόσφατα θεραπευμένους και τη μετέπειτα ζωη τους.

Το σίκουελ όμως επιθυμεί και το Mega και με το επιχείρημα ότι εκείνο ήταν που είχε το «Νησί» και ότι δικαιωματικά πρέπει να έχει και τη συνέχεια του.

Στο «παιχνίδι» διεκδίκησης μπήκε προσφάτως και ο Alpha, ο οποίος έχει εκφράσει μια καταρχάς επιθυμία.

Τελειωμένη υπόθεση θεωρείται κατά τηλεοπτικούς κύκλους η τηλεοπτική μεταφορά του ιστορικού μυθιστορήματος «Το βραχιόλι της φωτιάς» της Βετρικής Σαΐα Μαγρίζου για την ΕΡΤ1 σε σκηνοθεσία Γιώργου Γκικαπέππα προσαρμογή-διασκευή σεναρίου Νίκου Απειρανθίτη, με τους Νένα Μεντή, Νίκο Ψαρρά, Θάνο Τοκάκη.

Η ΕΡΤ επίσης θέλει να συνεχίσει τη συνεργασία της και με τον Μανούσο Μανουσάκη, πάνω στο ίδιο μοντέλο.

Φέτος ο σκηνοθέτης οπτικοποίησε τα κλασικά «Βαρδιάνος στα σπόρκα», «Ποιος ήτον ο φονεύς του αδερφού μου» και «Κρίσιμες στιγμές», των Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, Γεωργίου Βιζυηνού και Γαλάτειας Καζαντζάκη, αντιστοίχως.

Για τη σεζόν 2022- 2023, ΕΡΤ και Μανουσάκης έχουν συζητούν για την τηλεοπτική μεταφορά της δεύτερης νουβέλας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Η φόνισσα» που θεωρείται από τα κορυφαία της νεοελληνικής λογοτεχνίας, το- με παραπλανητικό- τίτλο «Το παράπονο του νεκροθάπτου» του Εμμανουήλ Ροΐδη για το οποίο ο ίδιος ο συγγραφέας είχε σημειώσει ότι δεν πρόκειται «περί συναισθηματικής τινος γλυκαναλατίας». Ήρωας είναι ένας «καλός άνθρωπος ονομαζόμενος Αντώνης ο οποίος βασιζόμενος στις υποσχέσεις και τις ελπίδες των πολιτικών, «κατάντησε νεκροθάπτης από εύπορος νοικοκύρης που ήταν».

Το, μόλις 47 σελίδων, έργο του Ροΐδη είχε δημοσιευθεί σε συνέχειες μεταξύ 19 και 27 Νοεμβρίου 1895 στην εφημερίδα «Εφημερίς», θεωρείται από τα λιγότερο γνωστά διηγήματα του, αλλά διακρίνεται, όπως και άλλα έργα του συγγραφέα, για τις οξείες αιχμές στην ελληνική νοοτροπία και την ευκολία των ανθρώπων της εξουσίας να κάνουν ανερυθρίαστα, χρήση της διαφθοράς.

Στο κάδρο ΕΡΤ και σκηνοθέτη υπάρχει και το «Σχολείο των ντελικάτων εραστών» του Ρήγα Βελεστινλή, το οποίο θεωρείται ως το ριζοσπαστικότερο όλων του πρωτεργάτη του νεοελληνικού Διαφωτισμού διότι επιδιώκει την απελευθέρωση του συναισθήματος από την καταπίεση των κοινωνικών συμβάσεων μεταξύ του άνδρα και της γυναίκας, αναγγέλλοντας, έτσι, διά της διαμαρτυρίας αυτής, τη νέα ηθική.

Εφόσον «σφραγιστεί» η συμφωνία των δύο πλευρών για τον δεύτερο κύκλο συνεργασίας, κάθε έργο θα ολοκληρώνεται σε έξι επεισόδια και όχι σε τέσσερα όπως είδαμε να συμβαίνει στην φετινή σεζόν.

Διαβάστε επίσης

Σάκη κρείττον του λαλείν το… «τραγουδάν»

Survivor – Spoiler: Αποχώρηση «βόμβα» – Δεν άντεξε και φεύγει από το παιχνίδι (Video)

Παπαδάκης εναντίον τηλεθεατή που έβρισε την οικογένειά του: «Θα σε βρω, θα σου κόψω και τα δύο χέρια» (Video)

Keywords
Τυχαία Θέματα