Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο
Ο ουρανός ανοίγει. Ένα πλήρως σχηματισμένο, μυώδες, ενήλικο ‘‘βρέφος’’, πέφτει γυμνό στο έδαφος. Πρόκειται εμφανώς για εικονογραφία που παραπέμπει, όπως αυτή του Alien, σε κάποιου είδους γέννα. Εκεί, ωστόσο, που το σύγχρονο Χόλιγουντ φαίνεται να δυσκολεύεται ιδιαίτερα είναι στο να ‘‘γεννήσει’’ νέες ιδέες. Γι’ αυτό και τα τελευταία χρόνια επιστρέφει με νοσταλγία σε παλιά franchises (βλ. Star Wars, Halloween), και ‘‘ξαναζεσταμένο’’ υλικό, ελαφρώς παραλλαγμένο για να πιάσει
Σε αυτό το πλαίσιο, η πρόσφατη ημι-συνέχεια της σειράς ταινιών για δολοφονικές μηχανές και ταξίδια στον χρόνο, σκηνοθετημένη εδώ από τον Τιμ Μίλερ του Deadpool, υπόσχεται κάτι σχετικά νέο, τιμώντας παράλληλα το παλιό. Εξαρχής κάνει εμφανές ότι οι τρεις τελευταίες ταινίες της σειράς είναι σαν να μην υπήρξαν ποτέ (το Salvation του 2009 είναι ιδιαιτέρως αδικημένο). Το Σκοτεινό Πεπρωμένο πιάνει το νήμα εκεί που το άφησε ο Εξολοθρευτής 2: Ημέρα Κρίσης, του 1991.
Κάποιος κυνικός θα έλεγε ότι το νέο κεφάλαιο της σειράς αποτελεί απλώς ανακάτεμα της παλιάς τράπουλας, κάνοντας μερικές ενέσεις εθνοτικής και έμφυλης ποικιλομορφίας σε ένα κουρασμένο franchise. Όπως σημειώνει και ο Owen Gleiberman, ο Κάιλ Ρις της πρώτης ταινίας, ‘‘συγχωνευμένος’’ με τον καλό Τ-800 της δεύτερης, είναι εδώ γυναίκα, η Γκρέις (Μακένζι Ντέιβις), η οποία μπορεί να δέρνει εξολοθρευτές και όχι μόνο. Δίπλα της επιστρέφει το μπαρουτοκαπνισμένο πρωτο-φεμινιστικό είδωλο Σάρα Κόνορ (Λίντα Χάμιλτον). Ο χαρακτήρας που αρχικά (δεν θέλω να αποκαλύψω περισσότερα) φαίνεται να παίζει ουσιαστικά την νέα Σάρα Κόνορ (Νατάλια Ρέγιες) είναι μια μεξικανή νεαρή γυναίκα, η Ντανιέλα ή Ντάνι Ράμος, ενώ και ο ηθοποιός (Γκάμπριελ Λούνα) που παίζει τον νέο Εξολοθρευτή είναι μεξικανικής καταγωγής.
Στην τρίτη ταινία, ο Εξολοθρευτής ήταν (λευκή) γυναίκα. Μοιάζει σαν τα ‘‘κεφάλια’’ του στούντιο να έπαιζαν πολιτικοταυτοτικό/διαθεματικό φεμινιστικό bingo, και να είπαν: αυτή τη φορά θα σερφάρουμε στο κύμα του Me Too, και θέλουμε όχι μία, ούτε δύο, αλλά τρεις δυναμικές γυναίκες, και μία από αυτές θα είναι και μεγαλύτερης ηλικίας, πηγαίνοντας έτσι κόντρα σε ένα ακόμα στερεότυπο των ταινιών δράσης. Γενικώς, το Σκοτεινό Πεπρωμένο φωνάζει ‘‘girl power!’’, ακόμη περισσότερο κι από το Οι Τελευταίοι Τζεντάι, και αυτό είναι γενικώς καλό, αρκεί να μη φαίνεται οπορτουνιστικό ή επιτηδευμένο, ή να μη γίνει υπερβολικά φιλελέ.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τις προηγούμενες ταινίες (μαμά, ‘‘ξεχωριστός’’ γιος, και ‘‘μπαμπάς’’ που θύμιζαν έντονα Ιωσήφ, Μαρία, και τον διάσημο Υιό), η ιδιότυπη ‘‘οικογένεια’’ εδώ είναι, για μεγάλο μέρος της ταινίας, δύο γυναίκες που παραπέμπουν σε ομόφυλο/λεσβιακό ζευγάρι, και την ‘‘κόρη’’ τους. Οι άνδρες εδώ είναι σε μεγάλο βαθμό εχθρικοί, ανίκανοι, ή περιττοί. Μέχρι, φυσικά, που κάνει την εμφάνισή του ο διάσημος χαρακτήρας του Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ.
Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Hale, η εκδοχή που παίζει εδώ ο τελευταίος είναι συχνά αυτο-παρωδία εκείνης στην πρώτη ταινία, το 1984. Οι δε σεναριογράφοι και το στούντιο μοιάζει να σκέφτηκαν: θα αποκρούσουμε από πριν τυχόν κατηγορίες περί προνομιούχου ‘‘λευκού σωτήρα’’ ανεξαρτήτως φύλου, χώνοντας στους διαλόγους ατάκες όπως ‘’είστε υπερβολικά λευκές’’, την οποία απευθύνει η μεξικανή Ντάνι, στις ξανθές και γαλανομάτες Γκρέις και Σάρα, που προσπαθούν να περάσουν απαρατήρητες σε κομβόι ‘‘παράνομων’’ μεξικανών μεταναστών.
Ε'ιναι ένας Εξολοθρευτής για την εποχή του Τραμπ, του οποίου ο Άρνολντ, αν και ρεπουμπλικάνος, είναι σφοδρός κριτής— σφοδρός για τα στάνταρ της αμερικανικής πολιτικής σκηνής, και του κόμματος που ανήκει φυσικά. Σκηνές εκτυλίσσονται σε κέντρα κράτησης ‘‘παράνομων’’ μεξικανών μεταναστών, έχουμε βίαιες σκηνές καταδίωξης με συνοριοφύλακες, ενώ το κρυφό όπλο ενάντια στις μηχανές εδώ είναι μη ‘‘λευκό’’ (δεν θα αποκαλύψω περισσότερα). Αν θυμάμαι καλά, υπάρχει επίσης ο εξής διάλογος στη σκηνή στο κέντρο κράτησης: ‘‘Πού είναι οι φυλακισμένοι;’’ ρωτάει ο χαρακτήρας της Γκρέις μια στρατιωτίνα ή αξιωματικό του αμερικανικού στρατού που τη διορθώνει: ‘‘ο όρος που χρησιμοποιούμε είναι ‘προσωρινά κρατούμενοι’‘’, λίγο πριν φάει μια σφαλιάρα. Το πολιτικό σχόλιο είναι σαφές.
Από την άλλη, πόσο προοδευτικό είναι να απεικονίζεις το απόλυτο Κακό με τη μορφή Λατίνου Μεξικανού ηθοποιού ο οποίος μπορεί να αλλάζει σχήμα, εμφάνιση, φωνή και να παίρνει εκείνα του φίλου ή του γείτονά σου, λίγο πριν σε σφάξει; Μοιάζει σαν, μέσα στην προοδευτικ-ίζουσα ζέση τους, οι δημιουργοί να μην το σκέφτηκαν αυτό. Και τι θα γίνει με το ‘‘σκοτεινό πεπρωμένο’’ των χιλιάδων μεταναστών που δεν έχουν κάτι το ‘‘ξεχωριστό’’, όπως η Ντάνι της ταινίας;
Ωστόσο, από το φιλμ δεν λείπει το ταξικό: η απεικόνιση της (μη λευκής) εργατικής τάξης, που θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στον αγώνα κατά των μηχανών, στον κόσμο του μετα-ανθρώπου.
Παράλληλα, κυβόργια (cyborgs), υβρίδια ανθρώπου και ρομπότ, τεχνητή νοημοσύνη, όλα αυτά είναι θεματικές που πραγματεύεται εξαρχής η συγκεκριμένη σειρά ταινιών, και που εδώ γίνονται ενίοτε λίγο πιο φιλοσοφικά, τύπου Blade Runner, στο πιο ελαφρύ.
Ωστόσο, παρόλα τα υπολογισμένα ρίσκα, παρά την υπερβολική μίμηση (ή καλύτερα ξεπατίκωμα) ολόκληρων σκηνών από τις ταινίες του Κάμερον, που εδώ επιστρέφει ως συν-σεναριογράφος και εκτελεστής παραγωγός, και ανεξάρτητα από τα εφέ που προσπαθούν να υπερβούν την παλιότερη τεχνολογία, η επιτυχία της σειράς ποτέ δεν βασίστηκε αποκλειστικά στα εφέ, αλλά στους χαρακτήρες, και τις φιλοσοφικές, ηθικές και άλλες ιδέες που κρύβονται πίσω από την επιστημονική φαντασία. Και είναι εκεί που το Σκοτεινό Πεπρωμένο καταφέρνει, λίγο πριν το τέλος, να αγγίξει την ανθρώπινη χορδή.
Βαθμολογία 3,5/5
Ευχαριστούμε τον κινηματογράφο Τρία Αστέρια για τη φιλοξενία
εξολοθρευτήςκριτική κινηματογράφουHas video: Exclude from popular: 0- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Προσοχή στα συμπληρώματα διατροφής. Αποτελούν μεγάλη και επικίνδυνη φούσκα
- Στη διάθεση του δημάρχου Αθηναίων η παραίτηση της Γκαγκάκη
- Άγριες Μέλισσες: Η σκηνή που θα σοκάρει το κοινό στο επόμενο επεισόδιο
- Συγκλονίζει ο Τσαλίκης: Όταν η σύζυγος του έπεσε σε κώμα και ο θάνατος του κουνιάδου του (βίντεο)
- Κακοκαιρία Βικτώρια: «Χιονισμένο τοπίο» η Κέρκυρα με τη θάλασσα στους δρόμους
- Τι δώρο έκανε στον εαυτό της η Έλλη Στάη μετά τον τερματισμό στον Μαραθώνιο; [pic]
- Πού έχουν τα λεφτά τους οι Ελληνες – Πόσες είναι οι καταθέσεις στο εξωτερικό
- Ολυμπιακός : Και πάλι παρών στο Transferroom
- Η επόμενη μέρα στη Βενετία - Βυθισμένη, κατεστραμμένη και σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- Εξαρθρώθηκε εκτεταμένο δίκτυο εμπορίας ναρκωτικών: Το... «κοκορέτσι» και τα «κάστανα»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Το Ποντικι
- Βορίδης: Το ξύλο είναι στοιχείο επιβολής του νόμου - Η ΕΛ.ΑΣ. θα μπει και στο Πολυτεχνείο αν χρειαστεί (Video)
- X.A.: Βρίσκει στηρίγματα στην 3Ε
- Ποια είναι η αυτοανακηρυχθείσα «μεταβατική πρόεδρος» της Βολιβίας - Πανηγυρίζουν ΗΠΑ-Βραζιλία
- Βορίδης: Το ξύλο είναι στοιχείο επιβολής του νόμου - Θα μπούμε και στο Πολυτεχνείο αν χρειαστεί (Video)
- Πλημμύρισε η αυλή σχολείου στην Κρήτη - Οι μαθητές έφτιαξαν «γέφυρα» με τις καρέκλες τους! (Video)
- Κέρκυρα: Απεγκλωβίστηκε από τη χαράδρα ο 41χρονος
- Βέροια: Μισάνθρωποι έκοψαν την κολόνα ηλεκτροδότησης του Κέντρου Φιλοξενίας προσφύγων (Photos)
- Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού παρουσιάζει το Πρότυπο Διαδραστικό Κέντρο Ψηφιοποίησης και Νέων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών (Future Reality)
- Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο
- ΕΝΠΕ: Σήμερα η Γενική Συνέλευση - Ποιοι είναι υποψήφιοι
- Τελευταία Νέα Το Ποντικι
- Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο
- Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού παρουσιάζει το Πρότυπο Διαδραστικό Κέντρο Ψηφιοποίησης και Νέων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών (Future Reality)
- Εξολοθρευτής: Σκοτεινό Πεπρωμένο [κριτική]
- Στην Λάρισα ταξιδεύει το #GrowYourBusiness - Meet Τhe Experts
- Αλβανοί φοιτητές στέλνουν μήνυμα αλληλεγγύης στους Έλληνες
- Το «ατύχημα» στο πλατό του GNTM (Video)
- Τσιάρας: Κοινής λογικής οι αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα
- Κέρκυρα: Απεγκλωβίστηκε από τη χαράδρα ο 41χρονος
- Κομισιόν: Άλλαξαν (λίγο) τον τίτλο το χαρτοφυλάκιο του Μαργαρίτη Σχοινά
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2020» το Nissan Dayz
- GNTM: Οι FF ζηλεύουν την Ελευθερία γιατί είναι ψυχούλα, αθώα, αφελής
- Εξαρθρώθηκε μεγάλο δίκτυο εμπορίας και διακίνησης ναρκωτικών
- Σωκράτης Βαρδάκης: Ασάφεια στην ΚΥΑ του Υπ. Εργασίας για την ασφάλεια και προστασία των διανομέων
- Θεσσαλονίκη: Ο Ιεροκλής πάσχει από νευροβλάστωμα και χρειάζεται τη βοήθειά μας
- Η Τουρκία σχεδίαζε να πάρει πίσω τους 8 στρατιωτικούς με στρατιωτική επιχείρηση
- Frontex : Καταγράφει μείωση προσφυγικών ροών στα νησιά τον Οκτώβριο
- The Devil Next Door : Ο διαβόητος Ναζί «Ιβάν ο Τρομερός» ξανά στο προσκήνιο
- Ηλεκτρονικές αποδείξεις : Εξετάζεται να μπουν και νέες κατηγορίες στα έξοδα