Γιώργος Πυρπασόπουλος στο topontiki.gr: «Η δημοσιογραφία έχει αποκλίνει του προορισμού της» (Photos)
Είναι ίσως η πιο μεστή χρονιά χρονιά – σεζόν η φετινή για το Γιώργο Πυρπασόπουλο. «Τα μωρά φέρνουν δώρα», τον ακούω να λέει από την άλλη πλευρά της τηλεφωνικής σύνδεση σχεδόν χαμηλόφωνα, νωρίς το απογευματάκι καθημερινής για να μην ξυπνήσει τη μόλις ενός έτους κόρη του.
Πιθανόν να είναι έτσι όπως τα λέει. Διότι σε πυκνό χρόνο έγινε πατέρας, παίζει στο σίριαλ «Αυτή η νύχτα μένει» του Alpha κάνοντας έναν δημοσιογράφο τοπικής εφημερίδας, στο θέατρο σκηνοθέτησε φέτος
Πώς τα συνδυάσατε όλα;
Πυξίδα μου το παιδί. Είχα αποφασίσει να μην κάνω θέατρο αυτή τη σεζόν. Να μην παίξω. Ήρθαν όμως όλα μαζί και με ένα μαγικό τρόπο έγιναν όλα.
Για τη συμμετοχή στη σειρά «Αυτή η νύχτα μένει» το κίνητρο ποιο ήταν;
Η ομάδα των ηθοποιών καταρχάς, αυτό που κομίζει το βιβλίο και κατόπιν ο ρόλος.
Για να κάνετε τον δημοσιογράφο- εκδότη Βασίλη Σταματιάδη τί έρευνα κάνατε;
Δεν χρειάστηκε να κάνω μεγάλη αναζήτηση. Αυτό που είναι και κάνει ο Σταματιάδης μού είναι αναγνωρίσιμο, οικείο. Διότι όπως ο δημοσιογράφος ερευνά, αναζητά πηγές, έτσι κι εγώ ως ηθοποιός ψάχνω. Η έρευνα είναι κομμάτι της δουλειάς μου. Με εξιτάρει το κομμάτι της έρευνας, έχει ένα σασπένς. Να βρίσκεις κομμάτια ενός παζλ και να συνθέτεις της εικόνα.
Η δημοσιογραφία του Σταματιάδη στη δεκαετία του ’80 πόσο έχει εξελιχθεί στις μέρες μας;
Η δημοσιογραφία έχει αλλοιωθεί πολύ. Έχει αποκλίνει από τον προορισμός της. Υποτίθεται πως πρέπει να ελέγχει την εξουσία, να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, την κοινωνία. Πλέον μια μερίδα εξυπηρετεί συμφέροντα, πολιτικές.
Ο Σταματιάδης «μετρά» τη δουλειά του και υπηρετεί αρχές και αξίες κάτι που δεν συμβαίνει στον ίδιο βαθμό σήμερα.
Έχει αντίληψη του μεγέθους της ευθύνης που έχει απέναντι στην τοπική κοινωνία. Έχει συναίσθηση του ρόλου του στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης. Θα απειληθεί η ζωή του.
Η σκηνοθεσία ήταν στα σχέδια σας ως φυσική εξέλιξη μιας πορείας στο θέατρο;
Το έργο του Γιάννη (σ.σ. Τσίρου) δεν μού ήταν άγνωστο. Στο πρώτο ανέβασμά του, το 2008, στο Θέατρο Τέχνης, συμμετείχα. Το γνώριζα. Είναι ένα έργο λιτό. Με λόγο περιεκτικό. Οπότε η σκηνοθεσία ήρθε σαν φυσική συνέχεια. Έχουμε μια σχέση αμοιβαίας εκτίμησης ο ένας για τον άλλον.
Η σκηνοθεσία με τον Πέτρο στο «Τέλειοι ξένοι» προέκυψε από την καλή σχέση που έχουμε. Ήταν κάτι που ήθελε από καιρό ο Πέτρος. Είχε ξεκάθαρη εικόνα του τί θέλει να κάνει και καθώς έχουμε κοινή αντίληψη στα πράγματα μας βγήκε αυτή η συνεργασία με φυσικότητα.
Σαφώς και είχα αγωνία για τη δουλειά, πάντα έχω, αλλά και στα δύο έργα ένιωθα οικεία.
Εξακολουθεί να ισχύει αυτό που λέει ο Τσίρος στο έργο του ότι δηλαδή «οι κοινωνικά αδύναμοι παραβάτες είναι πιο ένοχοι»; Ότι «το μυρμήγκι δικάζεται σαν ελέφαντας»;
Πολλές φορές εξαντλείται η εξουσία, η ισχύς νόμων και κανόνων στον πιο αδύναμο. Διότι ο ισχυρός έχει τη δύναμη να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Από το 2008 έως τώρα μπορεί να έχουν μεσολαβήσει 15 χρόνια όμως δεν έχει αλλάξει κάτι. Η απαξίωση της Δικαιοσύνης, της απόδοσης της είναι αδιανόητη. Και μόνον ο χρόνος που απαιτείται, οι εργατοώρες που χάνονται από το έλλειμα άμεσης απονομής Δικαιοσύνης είναι σα να μην υπάρχει τιμωρία. Αυτή την αίσθηση έχει πολύς κόσμος. Και επιβαρύνεται η ψυχολογία του. Αισθάνεται απόγνωση ότι δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι.
Με άλλη ανάγνωση, αυτή η άτυπη ατιμωρησία αποτελεί πρόβλημα για την κοινωνία. Άνθρωποι με παραβατική συμπεριφορά γνωρίζουν την αδυναμία του συστήματος και συνεχίζουν την έκνομη δραστηριότητά τους. Γνωρίζουν ότι δεν θα τους κάνει κανείς κάτι.
Στη μεταφορά του «Τέλειοι ξένοι» σε ποιο σημείο διαφοροποιηθήκατε με τον Πέτρο Λαγούτη από τη γραμμή του Τζενοβέζε;
Δεν πειράξαμε τίποτα και η Ελεονώρα Μελέτη έκανε μια πολλή καλή απόδοση. Είχε για μένα και τον Πέτρο ένα ενδιαφέρον η σύμπραξη στη σκηνοθεσία. Εκείνος είχε δει την ταινία, εγώ όχι. Υπήρχαν δύο γνώμες και κοινή επιθυμία να μεταφέρουμε το έργο έτσι ακριβώς όπως είναι.
Γιατί;
Διότι είναι σύγχρονο. Το κινητό είναι το «μαύρο κουτί» της ζωής μας. Εκεί μέσα είναι καταχωρημένα τα πάντα. Κρύβει την προέκταση της σκέψης μας.
Με έναν τρόπο το έργο δείχνει πως η σκέψη μας, η προέκταση της, έχει βρει διέξοδο, ένα πεδίο εφαρμογής.
Η αποχή από τη σκηνή ως ηθοποιός σας έκανε να ζηλέψετε επειδή δεν είστε εκεί πάνω;
Καθόλου. Ίσα ίσα με βοήθησε να δω, να αντιληφθώ να κατανοήσω πράγματα, τεχνικά και πρακτικά τα οποία επι σκηνής πάνω στη δράση δεν τα είχα καταλάβει. Κατανόησα, αιτιολόγησα υποδείξεις, επισημάνσεις, παρατηρήσεις που μού είχαν κάνει στο παρελθόν σκηνοθέτες και τότε με έκαναν να σκέφτομαι «γιατί το λέει αυτό». Με βοήθησε.
Χάρηκα τη δουλειά, όπως και στα «Τέσσερα μάτια», διότι μ’ αρέσει η αίσθηση της ομάδας. Με έναν τρόπο όλοι δίνουν το καλύτερο και ο σκηνοθέτης το συντονίζει.
Ο Κρόνενμπεργκ στην ταινία του θέτει ως προβληματισμό την… άπονη ζωή. Είναι εφικτό να «μετρηθεί» η ζωή δίχως πόνο, έχει νόημα;
Είναι πολύ συμβατικό το γεγονός ότι στην ηλικία του κάνει ταινίες, αυτός ο αντισυμβατικός δημιουργούς. Και κάνει ταινίες με πίστη σε αυτό που έρχεται. Εν προκειμένω στην ελευθερία των δικαιωμάτων , ιδίως στο σώμα μας. Θέτοντας ζητήματα και για το περιβάλλον. Σε αυτό που είμαστε ενταγμένοι και υπάρχουμε. Η ταινία του είναι μια φωνή, ένα καμπανάκι κινδύνου.
Δεν έχει νόημα η ζωή χωρίς πόνο. Όπως επίσης δεν έχει νόημα η ζωή χωρίς το θάνατο. Είναι ένα κίνητρο, ίσως, ένας λόγος για να κάνει κάποιος κάτι.
Η συνεργασία σας αυτή ασκεί επίδραση ακόμα και τώρα; Τί θυμάστε έντονα;
Αναμφισβήτητα είναι εμπειρία η συνεργασία με έναν σκηνοθέτη όπως ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Είναι ευγενής, συγκεντρωμένος στη δουλειά του, ξέρει τί θέλει ακριβώς να κάνει και τί να πάρει από τον ηθοποιό. Αυτό που θα θυμάμαι είναι πως με αγκάλιασε και μου είπε «είσαι εξαιρετικός». Σάστισα. Με συγκίνησε. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ. Αισθάνομαι ευτυχής και τυχερός για τη συνεργασία με έναν σημαντικό σκηνοθέτη.
Υπήρξατε για ένα διάστημα πρόεδρος στο ΣΕΗ. Οι κινητοποιήσεις ηθοποιών και άλλων καλλιτεχνών εκτιμάτε ότι θα έχουν αποτέλεσμα;
Ως πρόεδρος στο ΣΕΗ έμεινα για μόλις δύο μήνες. Τα κομματικά ήταν πολύ έντονα τότε και αποχώρησα. Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι. Άλλο η κομματική γραμμή, άλλο τα συμφέροντα του κλάδου. Αυτά πρέπει να είναι το μέλημα. Το ζητούμενο.
Δεν ξέρω τί θα γίνει εν τέλει, δεν τρέφω ελπίδες ότι θα αλλάξει κάτι αλλά τουλάχιστον με τις κινητοποιήσεις ακούστηκε η «φωνή» μας. Αγνοήθηκαν για μια ακόμα φορά αιτήματα του κλάδου μας. Αλλιώς δεν θα είχαμε βγει στους δρόμους.
Το ΠΔ πλήττει κυρίως τους νέους σπουδαστές, εκείνους που έχουν αποφοιτήσει πρόσφατα. Αφορά τουλάχιστον μια γενιά ανθρώπων. Η αντιμετώπιση του ζητήματος δείχνει προχειρότητα και ότι τουλάχιστον οι παραστασιακές τέχνες, δεν αφορούν την κυβέρνηση. Το βιώσαμε και με την αντιμετώπιση του κλάδου στην περίοδο της πανδημίας, το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Ο κλάδος μας είναι αξιωμένος στο χειρότερο βαθμό.
Το γεγονός ότι δεν αναγνωρίζονται τριετείς σπουδές, επένδυση σε κόπο, χρόνο, χρήμα, είναι τραγικό για έναν νέο.
Ακόμα και το ΕΚΟΜΕ για την οπτικοακουστική παραγωγή και βιομηχανία έγινε με σκοπό να υπάρχουν κίνητρα για επενδύσεις από το εξωτερικό στην Ελλάδα.
Info
«Αυτή η νύχτα μένει», 22.50 Πέμπτη- Παρασκευή, Alpha
«Τέλειοι ξένοι», θέατρο Αθηνά (Δεριγνύ 10 & Πατησίων, τηλ 210.8237.330)
Διαβάστε επίσης:
Στους «Πρωταγωνιστές» απόψε ο Μητσοτάκης – Η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση του μετά τα Τέμπη (Video)
Σασμός – Spoiler: Εκτός ορίων η Μαρίνα – Απειλεί με όπλο τον Ευθύμη (Video)
MasterChef: Ο Μπέλλος επιστρέφει, ο Ηλίας… ξενερώνει και το twitter ανυπομονεί! (videos)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ο ΣΥΡΙΖΑ αποχαιρετά τη μητέρα της Μπέτυς Μπαζιάνα: «Έδωσε σκληρή μάχη με τον καρκίνο, με βαθιά αξιοπρέπεια και δύναμη»
- Έπαιρναν 14χρονη από ίδρυμα στην Αθήνα και την εξέδιδαν - Τέσσερις συλλήψεις
- Κωνσταντίνος Αργυρός: Αυτή είναι η καλλονή που έκλεψε την καρδιά [Βίντεο]
- Τέμπη: Ο Λυκουρέζος αποκαλύπτει τις διώξεις που μπορεί να φτάσουν σε πολιτικά πρόσωπα
- Έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ σε 120.000 ανέργους - Λήγουν οι αιτήσεις την Τετάρτη
- Αιφνίδιοι θάνατοι: Σε σχολεία και αθλητικούς χώρους η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία
- Τρομακτικές εικόνες σε κέντρο για παιδιά ΑμεΑ: 11χρονος ακροβατεί στο περβάζι του 3ου ορόφου
- Μπράιαντ: «Θέλω να φέρω το πρωτάθλημα και να απογειώσω την ομάδα»
- Χρήστος Τεντόμας: Εμένα ψάχνουν για τα 800.000 ευρώ από την Αρχή για το Ξέπλυμα - Η απάντησή του για το Πόθεν Έσχες
- Τραγωδία στα Μετέωρα: Νεκρός 35χρονος που έπεσε από τον βράχο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Το Ποντικι
- Η εκκωφαντική κατάρρευση της ψεύτικης επιτυχίας της Νέας Δημοκρατίας
- Αυτά τα 5 στοιχεία της προσωπικότητας φέρνουν την… ευτυχία!
- Οικονόμου: Δεν είπαμε ποτέ ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργεί στο 100% – Ο Τσίπρας έστησε σόου, θλιβερή η στάση του (video)
- Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τη Μαρία Κάλλας
- Τσιάρας: «Η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού γίνεται κακούργημα από πλημμέλημα» (video)
- Γαρμπή – Βίσση: Θυμήθηκαν τα… παλιά – Σπάνιο ντουέτο στην πίστα (Video)
- Γιώργος Πυρπασόπουλος στο topontiki.gr: «Η δημοσιογραφία έχει αποκλίνει του προορισμού της» (Photos)
- Στους «Πρωταγωνιστές» απόψε ο Μητσοτάκης – Η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση του μετά τα Τέμπη (Video)
- H Εθνική Ελλάδας και όλοι οι αγώνες για τα προκριματικά του UEFA Euro 2024 στο Novasports!
- Τελευταία Νέα Το Ποντικι
- Γιώργος Πυρπασόπουλος στο topontiki.gr: «Η δημοσιογραφία έχει αποκλίνει του προορισμού της» (Photos)
- Η εκκωφαντική κατάρρευση της ψεύτικης επιτυχίας της Νέας Δημοκρατίας
- Αυτά τα 5 στοιχεία της προσωπικότητας φέρνουν την… ευτυχία!
- H Εθνική Ελλάδας και όλοι οι αγώνες για τα προκριματικά του UEFA Euro 2024 στο Novasports!
- Οικονόμου: Δεν είπαμε ποτέ ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργεί στο 100% – Ο Τσίπρας έστησε σόου, θλιβερή η στάση του (video)
- Τσιάρας: «Η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού γίνεται κακούργημα από πλημμέλημα» (video)
- Γαρμπή – Βίσση: Θυμήθηκαν τα… παλιά – Σπάνιο ντουέτο στην πίστα (Video)
- Στους «Πρωταγωνιστές» απόψε ο Μητσοτάκης – Η πρώτη τηλεοπτική εμφάνιση του μετά τα Τέμπη (Video)
- Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τη Μαρία Κάλλας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Demi Moore: Οι τρυφερές οικογενειακές φωτογραφίες από τα γενέθλια του Bruce Willis
- Αλέξανδρος Λάμψιας: Να ξαναχτίσουμε το κράτος
- Ταϊβάν: Πρώτη επίσκεψη υπουργού από τη Γερμανία εδώ και 26 χρόνια
- Τσιάρας: Η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού γίνεται κακούργημα από πλημμέλημα
- Τραγωδία στα Τέμπη: Τα εννέα ζητήματα που θέτουν οι μηχανοδηγοί για την επανεκκίνηση των δρομολογίων στον σιδηρόδρομο
- Γλυφάδα: Έκρηξη τα ξημερώματα από εμπρηστικό μηχανισμό σε δυο ΙΧ
- Τι μπορεί να δείχνει η πτώση στην σχολική επίδοση ενός παιδιού
- Ο Στέφανος Τσιτσιπάς χώρισε από την Θεοδώρα Πεταλάς
- Θεσσαλονίκη: Πώς θα γιορτάσει την 25η Μαρτίου το Ωραιόκαστρο – Το πρόγραμμα
- Πέταξε γατάκια στα σκουπίδια – Χειροπέδες σε ηλικιωμένη στον Βόλο