Τσιμέντο να γίνει….λεφτά να δίνει
Τις τελευταίες μέρες είμαστε μάρτυρες πλήθους αντιδράσεων για τη διάστρωση πάνω στο λόφο της Ακρόπολης τεράστιου τσιμεντένιου διαδρόμου, τεράστιου ως προς την κλίμακα του χώρου. Προβάλλεται ως δικαιολογία η ασφάλεια των επισκεπτών και όπως εύγλωττα ανακοίνωσε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού «η βελτίωση της επισκεψιμότητας των μνημείων στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Ας δούμε όμως καλλίτερα το ζήτημα αυτό. Γιατί οι αρμόδιοι δεν σκέφτηκαν να κατασκευάσουν μιά πιο «προσεκτική» αλλά εξ ίσου ασφαλή
Η αναστρεψιμότητα του μπετονένιου διαδρόμου -που ελπίζω να έχει προβλεφθεί- δεν λύνει το πρόβλημα: η εικόνα δόθηκε και θα παραμείνει, φοβούμαι επ’ αόριστον. Αλλά και γιατί αποφάσισαν να φτιάξουν ένα εκτός κλίμακας μουσείο, ακριβώς απέναντι από την Ακρόπολη, ανταγωνιζόμενο το μέγεθός της; Γιατί όλους όσους προτείναμε να μη γίνει εκεί το μουσείο, αλλά να ενταχθεί το οικόπεδο-Μακρυγιάννη στον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο της Ακροπόλεως, μας απέρριψαν με συνοπτικές διαδικασίες; Γιατί στην κρίση του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού των προτάσεων για το Νέο Μουσείο αναλογούσαν μερικά λεπτά για κάθε πρόταση, με βάση τα πρακτικά που δόθηκαν στη δημοσιότητα;
Είχαμε προτείνει το Μουσείο να δημιουργηθεί από τη μεριά των Πετραλώνων, δίπλα στο θέατρο της Δώρας Στράτου, με στόχο ο επισκέπτης-περιπατητής να βίωνε πρώτα τους έναντι της Ακροπόλεως λόφους -που διαμορφώθηκαν με ιδιαίτερους συμβολισμούς από τον Δημήτρη Πικιώνη- προτού να ανεβεί στον Ιερό Βράχο. Απορριφθήκαμε μετ’ επαίνων. Γιατί ο επισκέπτης-καταναλωτής εικόνων έπρεπε να τα δεί όλα γρήγορα και να πληρώσει ευχαρίστως.
Τελικώς μάλλον δεν πολυ-ενδιαφέρει η Ακρόπολη ως προς το νόημα που αυτή εκόμισε στην Ιστορία και κομίζει στη σημερινή ανθρωπότητα. Τους ενδιαφέρουν τα έσοδα που αυτή κομίζει στα ταμεία και μόνο αυτά, στη σημερινή επικράτεια των εικόνων ως είδη κατανάλωσης. Ιδού ο θρίαμβος της Νεωτερικότητας, όπου η κατανάλωση έχει αναχθεί σε οντολογικό επίπεδο και παγιώνει το οντολογικό κενό της σημερινής ανθρωπότητας. Το Νέο Μουσείο πρέπει να βρίσκεται κοντά στην Ακρόπολη για να μπορούν οι επισκέπτες να καταναλώνουν γρήγορα και με άνεση και τα δύο αυτά καταναλωτικά προϊόντα και που τα αντιμετωπίζουμε πρωτίστως ως τέτοια.
Στην επικρατούσα έλλειψη νοήματος από τη ζωή του ανθρώπου, δυστυχώς πρωτοστατεί η επικρατούσα διανόηση. Στο χώρο των Τεχνών -βεβαίως και του Πολιτισμού, εκδήλωση και «κιβωτός» του οποίου είναι η Τέχνη- την πρώτη ευθύνη φέρουν οι ιστορικοί. Μίλησε γι’ αυτούς ήδη από την αρχή του περασμένου αιώνα ο Περικλής Γιαννόπουλος: «οι σημερινοί αρχαιολόγοι ασχολούνται με τη συγγραφή του δεκάτου τρίτου τόμου για το πάνω κουμπί του βρακιού του Φαραώ, χωρίς να ξέρουν γιατί ο Φαραώ φορούσε βρακί». Όλη η διδασκαλία στα Πανεπιστήμια και η συντριπτική πλειονότητα των πανεπιστημιακών διδακτικών εγχειριδίων και βιβλίων, ασχολούνται κυρίως, αν όχι μόνο, με την καταγραφή των μορφών, με τον τρόπο που σατίριζε ο Περικλής Γιαννόπουλος.
Βεβαίως η λεπτομερής μορφολογική καταγραφή είναι χρήσιμη, όταν στόχος μας είναι μόνο η μορφολογική αναστήλωση και συντήρηση των μνημείων. Όμως, ελλειπούσης της διερεύνησης του νοήματος που αυτά τα «αρχαία» κομίζουν και πρόταξης της προβολής αυτού του νοήματος, αντί μιας κενού νοήματος εικόνας, ή υποτιμώντας αυτή τη βαθύτερη διερεύνησή τους προς αποκατάσταση του φερομένου νοήματος από αυτά, αποπροσανατολιζόμαστε από το πραγματικό ζητούμενο.
Δυστυχώς όμως, η διαχείριση των κιβωτών πολιτισμού του παρελθόντος μας, παρελθόν που δημιούργησε την Ιστορία και στο οποίο προστρέχει η σημερινή ανθρωπότητα, έχει ανατεθεί σε επιστήμονες με σκεπτικό σκέψης και δράσης αρχειοθέτη. Στόχος η δημιουργία εντυπωσιακών αποθηκών με ράφια που θα μας επιτρέπουν να τα βλέπουμε όλα γρήγορα και εύκολα, να μας εντυπωσιάζουν ως δεξιοτεχνίες ή να τα χαρακτηρίζουμε «αριστουργήματα» χωρίς να καταλαβαίνουμε γιατί τα αποκαλούμε έτσι, να μας αποδίδουν κιόλας χρηματικά (ιδού και γιατί η ανόητη έκφραση «βαριά βιομηχανία»).
Ο σημερινός «διευθύνων σύμβουλος», στην όλη διαχείριση της Ακροπόλεως, μας λέει πως πριν να κρίνουμε αυτούς τους τσιμεντένιους διαδρόμους και «παρά την επιστημονική ορθότητα και την κοινωνική χρησιμότητά τους», οφείλουμε να «σταθμίσουμε το όφελος και την απώλεια» : ένοχη «δημιουργική ασάφεια». Αλλά είναι λυπηρό να υπονοεί πως και ο Πικιώνης θα έστρωνε μπετά… αιδώς!
Πολύ θα θέλαμε να μας εξηγούσε η Κα Υπουργός τον όρο «Ιερός», που χρησιμοποιεί για τον λόφο της Ακρόπολης. Νομίζουμε πως αν τον καταλάβαινε και αν τον εννοούσε πραγματικά και όχι υποκριτικά, θα φερόταν διαφορετικά απέναντί του.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Απόστολος Γκλέτσος: Εσπευσμένα στο νοσοκομείο - Η πορεία της υγείας του
- Πόσα άτομα επιτρέπονται στο αυτοκίνητο - Τι αλλάζει από σήμερα
- Αυτός είναι ο μακελάρης της Βιέννης
- Eφάπαξ οικονομική ενίσχυση από 300 έως 350 ευρώ σε 100.000 αυτοαπασχολούμενους
- Πώς θα υποψιαστείτε για κοροναϊό; Ποια είναι τα συμπτώματα της λοίμωξης Covid-19;
- Θα συνεχίσει ο Lewis Hamilton στη Φόρμουλα 1;
- H Sophia Loren αποκάλυψε τι είναι αυτό που μετανιώνει στα 86 της χρόνια
- Τρομοκρατική επίθεση Βιέννη: Τζιχαντιστής του ISIS σκόρπισε τον όλεθρο – Σοκάρουν τα βίντεο
- Τραμπ - Μπάιντεν: Πόσα "δίνουν" οι στοιχηματικές για τις αμερικανικές εκλογές
- Ρόδος: Ο ξαφνικός πυρετός ήταν η αρχή του τέλους της 11χρονης μαθήτριας! Θρίλερ με τις συνθήκες θανάτου της
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Το Ποντικι
- ΗΠΑ -Εκλογές: Πιο εμπρηστικός από ποτέ ο Τραμπ παραμονή των εκλογών
- Lockdown στην εστίαση: «Κραυγή αγωνίας» από 50 φορείς, ζητούν συνάντηση με Μητσοτάκη
- Η ανάρτηση του Ευ. Βενιζέλου για την διαχείριση της πανδημίας που «ενόχλησε» το Μαξίμου
- Άγριες Μέλισσες: Ο Λάμπρος συναντά τον Βόσκαρη – Η Δρόσω για ακόμα μια φορά παίρνει τη λάθος απόφαση
- Άνοιξε το επίσημο τέμενος στην Αθήνα – Ποιος είναι ο ιμάμης (Photos)
- «Απόβαση» Volkswagen στην Αστυπάλαια: Μεγάλη επένδυση με στόχο να γίνει αυτόνομο «πράσινο νησί»
- Τουρκία-σεισμός: Έφτασαν τους 100 οι νεκροί - Απίστευτη διάσωση 4χρονης μετά από 91 ώρες (Photos)
- Στην τελευταία παράσταση πριν το «λουκέτο» πήγε ο Αλέξης Τσίπρας - «This is not Romeo & Juliet» (Photos)
- Τηλεόραση: Το δυναμικό κοινό ανέβασε στην πρώτη θέση του πίνακα τηλεθέασης τον Ant1
- Αμαρυλλίς για κορωνοϊό: «Τρεις μήνες μετά και ταλαιπωρούμαι ακόμα» (Video)
![Τσιμέντο,tsimento](https://images32.inewsgr.com/3917/39178642/tsimento-na-gineilefta-na-dinei-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Το Ποντικι
- Τσιμέντο να γίνει….λεφτά να δίνει
- Η ανάρτηση του Ευ. Βενιζέλου για την διαχείριση της πανδημίας που «ενόχλησε» το Μαξίμου
- Αμαρυλλίς για κορωνοϊό: «Τρεις μήνες μετά και ταλαιπωρούμαι ακόμα» (Video)
- «Απόβαση» Volkswagen στην Αστυπάλαια: Μεγάλη επένδυση με στόχο να γίνει αυτόνομο «πράσινο νησί»
- Το Πανεπιστήμιο πρέπει να προστατευτεί, το θέμα είναι ο τρόπος
- Στην τελευταία παράσταση πριν το «λουκέτο» πήγε ο Αλέξης Τσίπρας - «This is not Romeo & Juliet» (Photos)
- Lockdown στην εστίαση: «Κραυγή αγωνίας» από 50 φορείς, ζητούν συνάντηση με Μητσοτάκη
- ΗΠΑ -Εκλογές: Πιο εμπρηστικός από ποτέ ο Τραμπ παραμονή των εκλογών
- Συνεχίζει ο ΣΥΡΙΖΑ τα «πυρά» σε κυβέρνηση στα μέτωπα της Υγείας και της Οικονομίας
- Τηλεόραση: Ο Σαββίδης θέλει τον Μάνεση στο OPEN
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τουρκία: Πατάνε πάνω στο «πρόσωπο» του Μακρόν - Δείτε φωτογραφίες
- Σεισμός - Τουρκία: Το θαύμα της ζωής - Απεγκλωβίστηκε 4χρονη μετά από 91 ώρες κάτω από τα συντρίμμια!
- Καλαμάτα: Ενίσχυση της προστασίας από την Covid-19
- Με 22.000 δολάρια, η Καπέλα Σιξτίνα στο σπίτι μας
- Θαύμα στη Σμύρνη: Κοριτσάκι 4 ετών ανασύρθηκε ζωντανό από τα ερείπια 91 ώρες μετά τον σεισμό! [εικόνες & βίντεο]
- ΚΙΝΑΛ: Η κυβέρνηση ολιγώρησε στη Θεσσαλονίκη και οδηγήθηκε σε lockdown
- O Γεράσιμος Σκιαδαρέσης αποκαλύπτει γιατί δεν ήθελε να υποδυθεί τον «Φατσέα» στο Καφέ της Χαράς [βίντεο]
- O ICAO ξεκαθαρίζει: Δεν υπάρχει αλλαγή στις αρμοδιότητες της Αθήνας για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο
- Θαύμα στα ερείπια: 4χρονο κοριτσάκι ανασύρθηκε ζωντανό στη Σμύρνη μετά από 91 ώρες
- ΟΑΕΔ: Αναστολή σύμβασης σε όσους προσλήφθηκαν μέσω του προγράμματος των 100.000 ανέργων