Συνέντευξη: Angel Stoxx @ i-TECH4u

Ένας… μουσικός Άγγελος.

Είναι σίγουρο ότι τον Angel Stoxx τον έχετε ακούσει και έχετε χορέψει στους ρυθμούς του. Το «Let Go» ήταν ένα από τα κομμάτια της χρονιάς που μας πέρασε και το οποίο τον απογείωσε σε προσωπικό επίπεδο. Ο Angel Stoxx μας μιλάει για μουσική αλλά, φυσικά, και για τεχνολογία.

Angel Stoxx ή κατά κόσμο Βαγγέλη Κωστοξενάκη σε καλωσορίζουμε στον κόσμο της τεχνολογίας μέσω του i-TECH4u. Να ρωτήσω ποια είναι η σχέση σου με την τεχνολογία;

Ευχαριστώ

καταρχάς για το καλωσόρισμα. Η σχέση μου με την τεχνολογία είναι απόλυτα συνδεδεμένη λόγω της δουλειάς μου ως μουσικός παραγωγός. Όπως καταλαβαίνεις ένα υπολογιστικό σύστημα είναι το βασικό μου εργαλείο για την παραγωγή μουσικής.

Ενημερώνεσαι καθόλου για τα τεχνολογικά νέα; Φαντάζομαι ότι και λόγω της ιδιότητάς σου θα πρέπει να παίζει μεγάλο ρόλο.

Δεν μπορώ να πω πως είμαι technology freak παρ’ όλα αυτά με ενθουσιάζουν πάντα οι νέες τεχνολογίες.

Όλοι μας σχεδόν μπαίνουμε στον πειρασμό να αγοράσουμε κάτι τεχνολογικά εξελιγμένο χωρίς να χρησιμοποιούμε όλα τα οφέλη. Εσύ έχεις υποκύψει ποτέ;

Πίστεψέ με προσπαθώ με νύχια και με δόντια να μην υποκύπτω σε τέτοιους πειρασμούς. Είναι τόσα πολλά τα καλούδια που θα ήθελα να αγοράσω.

Να μιλήσουμε και για τη μουσική αφού είναι το βασικό μας ζητούμενο. Διάβασα στη σελίδα σου ότι από μικρή ηλικία ασχολήθηκες με τη μουσική. Έρωτας από την πρώτη στιγμή;

Από την πρώτη και από την δεύτερη. Να ρίξουμε το φταίξιμο στους γονείς μου; Μεγάλωσα σε ένα σπίτι που παιζόταν καθημερινά μουσική και τα περισσότερα δώρα ήταν μουσικής φύσεως, όργανα κλπ. Ίσως ήταν γραφτό. Ποιος ξέρει...

1999 και έχουμε την πρώτη σου κυκλοφορία «Circus» παρέα με τον Evan Kay. Πώς ήταν αυτή η πρώτη απόπειρα που αγκαλιάστηκε από τους DJs;

Για δύο πιτσιρικάδες με ελάχιστα τεχνολογικά μέσα, κατά κύριο λόγο ένα PC και ένα sound module, το να υπογράψουν την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά σε ένα από τα πιο σεβαστά label της εποχής, η οποία δουλειά μετέπειτα σφυροκοπήθηκε από κορυφαία ονόματα όπως ο Roger Sanchez, θεωρώ πως ήταν το πρώτο σημάδι για μία καριέρα στη μουσική παραγωγή.

Σπουδάζεις Μουσική Τεχνολογία και δύο χρόνια αργότερα έρχονται οι Phatjak. Θα μας πεις λίγο γι’ αυτό το project;

Οι σπουδές ηχοληψίας και μουσικής τεχνολογίας ήταν το απόλυτο εφόδιο για εμένα καθώς μου άνοιξε τους ορίζοντες ώστε να κατανοήσω τον ήχο στη γενική του αρχή και να δημιουργήσω την καλλιτεχνική αντίληψη που δεν είχα έως τότε. Το Phatjak project ήταν η πρώτη σοβαρή απόπειρα ως μουσικός παραγωγός μαζί με τον φίλο και συνεργάτη μου έως σήμερα Βαγγέλη Κλιμάκη. Μετά την κυκλοφορία του «Circus» και οι δύο ξεκινούσαμε τις σπουδές μας, εγώ στην Αθήνα και ο Βαγγέλης στο Liverpool. Ήταν δύσκολο το 1999 με dial up συνδέσεις να κάνεις δουλειά. Δεν υπήρχε Skype, ούτε services για μεταφορά μεγάλων αρχείων. Έτσι αναγκαστικά πάγωσε η όποια απόπειρα μέχρι την επανασύνδεση μας στην Αθήνα, όπου και ξεκίνησε το νέο project για τα καλά.

Το 2005 ως Phatjak κυκλοφορεί το «Dirty Sunday» που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κόσμου και ένα χρόνο αργότερα έρχεται το remix στο «Color Me Blind» του Frank Beckers, ένα κομμάτι που γίνεται κλασικό μ’ αυτό το remix.

Ναι ισχύει. Το ωμό ταλέντο είχε πλέον μεταμορφωθεί. Είχε ρετουσαριστεί. Πλέον δεν κλείναμε 24ωρα στο δωμάτιο για να φτιάξουμε κάτι. Οι τεχνολογίες είχαν αλλάξει και τα πράγματα ήταν πολύ πιο εύκολα για τη δουλειά μας, την οποία είχαμε λάβει πολύ σοβαρά. Δημιουργήσαμε κάποιες μουσικές που εκτιμήθηκαν πολύ στο εξωτερικό. Ένας από τους κύριους υποστηρικτές μας ήταν ο Dave Seaman στου οποίου το label κυκλοφόρησε αυτό το single. Πήγε εξαιρετικά. Τα υπόλοιπα είναι πλέον ιστορία.

To 2011 κυκλοφορεί το κομμάτι «I Found My E On The Dancefloor» το οποίο κι αυτό «ακούγεται» πολύ. Τα μουσικά σου βήματα πάντα μεθοδικά και προσεγμένα.

Το 2011 ήταν για εμένα κομβικό χρονικό σημείο καθώς όπως δεν γνωρίζει πολύς κόσμος ήταν λίγο-πολύ η διάλυση του Phatjak project υπό την έννοια ότι ο καθένας μας ήθελε διαφορετικά πράγματα για τον εαυτό του και το Phatjak project δεν μπορούσε να συνεχίσει να κυκλοφορεί μουσικές όντας ένα άτομο από πίσω. Ήταν η χρονιά που ξεκίνησα την προσωπική μου περσόνα ως Angel Stoxx με εντελώς διαφορετικό ήχο και στυλ. Το single που ανέφερες κυκλοφόρησε στην Hotfingers και είμαι πολύ περήφανος για την επιτυχία του καθώς ανέβηκε στην θέση #3 του γενικού top 100 του Beatport και παρέμεινε εκεί για αρκετές εβδομάδες. Προσπαθώ όσο περισσότερο μπορώ να είμαι μεθοδικός και να ακολουθώ μία στρατηγική στην καριέρα μου γιατί και ως άτομο είμαι αρκετά ενθουσιώδης. Ευχαριστώ όμως τους συνεργάτες μου που με βοηθάνε σε αυτό το κομμάτι.

Πέρσι ως Phatjak μας παρουσιάζεις το «Yayo» που ήταν από τα κομμάτια που ακούστηκαν πολύ μαζικά. Ήταν η αρχή για ένα νέο ξεκίνημα;

Επειδή και εγώ και ο άλλος Βαγγέλης είμαστε χαζορομαντικοί, αποφασίσαμε να παράγουμε σαν Phatjak, ραδιοφωνικά hits, αφού δεν μπορούσαμε να έχουμε συνεχείς underground κυκλοφορίες μετά από κάποιο σημείο, συναντιόμαστε στουντιακά αν μου επιτρέπεις, μια φορά το χρόνο και κάνουμε ταξίδια στο 99 που ήμασταν παιδάκια και λιώνουμε στο στούντιο. Το «Yayo» ήταν η αφορμή θα έλεγα καλύτερα να κάνουμε ένα hit τη χρονιά.

Η μεγάλη αποκάλυψη έρχεται το 2013 ως Angel Stoxx με τον Drew παρέα και το «Let Go». Μία μεγάλη επιτυχία με ιδιαίτερη πορεία στα charts. Ποιο πιστεύεις ήταν εκείνο το συστατικό που έκανε αυτό το κομμάτι τόσο ιδιαίτερο;

Η ιστορία με τον Αντρέα (Drew) έχει πολύ πλάκα. Εν τάχει να σου πω πως με τον Αντρέα παίζαμε μπάλα όταν ήμασταν 10 χρονών στην πυλωτή του σπιτιού του τα καλοκαίρια που ερχόταν από την Αγγλία. Το να συναντηθούμε μετά από πολλά χρόνια και να γίνει αυτό που έγινε ήταν το λιγότερο αναπάντεχο! Δεν ξέρω πιο συστατικό ήταν αυτό που έκανε το κομμάτι ιδιαίτερο. Ίσως το ότι μας βγήκε σε μισή ώρα;

Υπάρχουν κάποια πλάνα για κάποια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά;

Αν εννοείς κάποιο LP δεν έχω κάτι τέτοιο προγραμματισμένο. Είναι αρκετά τα παράλληλα project που έχω και δεν έχω το χρόνο. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον.

Μεγάλο κομμάτι στη ζωή σου είναι και το Djing. Πιστεύεις ότι αυτό βοηθάει στο να καταλαβαίνεις πιο έντονα τις μουσικές ανάγκες του κόσμου;

Το Djing είναι αναπόσπαστο κομμάτι μου ως καλλιτέχνης καθώς βλέπεις real time τι δουλεύει και τι όχι. Μην ξεχνάμε πως ως Dj ξεκίνησα και αργότερα αποφάσισα να ασχοληθώ με την παραγωγή.

Γενικά η οικονομική κρίση βασανίζει όλους μας, πόσο μάλλον τα παιδιά της ηλικίας σου. Ποια συμβουλή εσύ θα έδινες στον κόσμο;

Την ίδια συμβουλή που δίνουν και οι μεγαλύτεροι σε εμένα ίσως. Να μην το βάζουν κάτω και να μη φοβούνται να εξερευνούν τα όριά τους. Αυτό που ζούμε αυτούς τους δύσκολους καιρούς είναι πρωτόγνωρο και εμείς είμαστε τα πειραματόζωα, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μην σταματάμε να ονειρευόμαστε.

Που μπορεί να σε βρει κανείς διαδικτυακά;

Στα https://www.facebook.com/djangelstoxx και http://soundcloud.com/angelstoxx

Keywords
Τυχαία Θέματα