Magnificat, της Marta Górnicka στο φεστιβάλ Transitions 3 της Στέγης

Το φεστιβάλ Transitions 3 της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών παρουσιάζει την παράσταση της Marta Górnicka, με τίτλο Magnificat.

Magnificat: Ένα πολιτιστικό μανιφέστο για τη γυναικεία φύση και τα κοινωνικά στερεότυπα που την καθορίζουν, που χαρακτηρίστηκε από το περιοδικό Teatr ως η καλύτερη εναλλακτική θεατρική παραγωγή στην Πολωνία για τη σαιζόν 2010-11.

Στο έργο της, η Πολωνή σκηνοθέτης Μάρτα Γκόρνιτσκα χρησιμοποιεί σύγχρονες εκδοχές του Χορού της αρχαίας τραγωδίας, δουλεύοντας με διάφορες κοινωνικές

ομάδες και συνδέοντας τη δυναμική της συλλογικότητας –σε φωνή και σώμα– με τη σύγχρονη κριτική της γλώσσας ως εργαλείου εξουσίας. Στο Magnificat –το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας– η Γκόρνιτσκα δημιουργεί έναν πρωτοποριακό Χορό γυναικών που ανατρέπει κλασσικές εικονογραφήσεις της θηλυκότητας.

Η μορφή της Παναγίας αποτελεί κεντρικό άξονα της παράστασης, ως η ιερή εικόνα της θηλυκότητας που αντιπροσωπεύει την αγάπη, τη δύναμη, την αφοσίωση και τη γνώση. Μια γυναικεία χορωδία παρουσιάζεται στη σκηνή και χρησιμοποιεί ύμνους, κραυγές, ψιθύρους, ρυθμική εκφορά του λόγου και εκκλησιαστικούς ήχους. Παράλληλα, αποσπάσματα από τις Βάκχες του Ευριπίδη και από την Αγία Γραφή, καθώς και κείμενα από τη βραβευμένη με Νόμπελ συγγραφέα Elfriede Jelinek και τον εθνικό ποιητή της Πολωνίας Adam Mickiewicz συνδυάζονται με αναφορές από τη σύγχρονη ποπ κουλτούρα και συνταγές μαγειρικής, με σκοπό να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερο ηχητικό και ιδεολογικό τοπίο για τη γυναικεία φύση και τα στερεότυπα που την καθορίζουν. Οι νότες της παράστασης Magnificat συνθέτουν ένα πολιτιστικό μανιφέστο, ενώ η Παναγία κατέρχεται από τις ιερές εικόνες στη σκηνή του θεάτρου.

Ο Χορός γυναικών είναι μια σύγχρονη μορφή θεάτρου που επινοήθηκε από τη Μάρτα Γκόρνιτσκα. Η ιδιαίτερη αυτή θεατρική φόρμα επαναδιαπραγματεύεται το ρόλο του Χορού, όπως τον ξέρουμε από την αρχαία τραγωδία, με στόχο τη δημιουργία ενός μεταμοντέρνου θεάματος, που επιχειρεί να «ανακτήσει τη γυναικεία φωνή» συνδυάζοντας τη δύναμη της συλλογικής φωνής και του συλλογικού σώματος με τη σύγχρονη κριτική του λόγου ως εργαλείου της εξουσίας. Την ομάδα του Χορού συγκροτούν 25 γυναίκες από διαφορετικές ηλικιακές ομάδες και κοινωνικά στρώματα.

Σύλληψη, Λιμπρέτο & Σκηνοθεσία: Marta Górnicka
Μουσική: IEN
Χορογραφία: Anna Godowska
Επιστημονική σύμβουλος: Agata Adamiecka
Σύμβουλος διεύθυνσης Χορού: Marta Szeliga
Συνεργάτης σχεδιασμού σκηνικών: Anna Maria Karczmarska
Συνεργάτης σχεδιασμού κοστουμιών: Aleksandra Harasimowicz
Σχεδιασμός φωτισμών: Tomasz Sierotko
Διεύθυνση σκηνής: Marek Susdorf

Ερμηνεύουν: Beata Banasik, Ewa Chomicka, Paulina Drzastwa, Viola Glińska, Alicja Herod, Anna Jagłowska, Natalia Jarosiewic, Katarzyna Jaźnicka, Barbara Jurczyńska, Ewa Konstanciak, Ewa Kossak, Marta Markowicz, Kamila Michalska, Jolanta Nałęcz-Jawecka, Natalia Obrębska, Magda Roma Przybylska, Anna Rączkowska, Anna Rusiecka, Natalia Samojlik, Kaja Stępkowska, Paulina Sacharczuk, Karolina Więch, Anna Wodzyńska, Anna Wojnarowska, Magdalena Woźniak

Παραγωγή: Zbigniew Raszewski / Theatre Institute, Βαρσοβία
Συμπαραγωγή: TR Warszawa, The Chorus of Women Foundation, Foundation TR Warszawa

Διάρκεια: 50 λεπτά

Παγκόσμια πρεμιέρα: 27 Ιουνίου 2011, Zbigniew Raszewski Theatre Institute, Βαρσοβία

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου

Workshop θεάτρου με τη Marta Górnicka

Σάββατο 21 Νοεμβρίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός: Κάτια Αρφαρά, Θεατρολόγος, Καλλιτεχνική Διευθύντρια Θεάτρου και Χορού στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών

Keywords
Τυχαία Θέματα