«Post Hamlet ή μετά-Άμλετ» Θεατρική Ομάδα Minus (two), στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει τη θεατρική ομάδα Minus (two) και την παράσταση «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ»
την Τρίτη 18, την Τετάρτη 19 και την Πέμπτη 20 Ιουνίου, στις 21:00.
Η θεατρική ομάδα Minus [two] συνεχίζει και φέτος την ερευνητική της προσέγγιση, που την οδήγησε την περασμένη χρονιά (2012) στο έργο «Ο Άμλετ αυτοκτόνησε», (θέατρο δρόμου, με
Η παράσταση «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ», όπως και η προηγούμενη της ομάδας, επιδιώκει να αναδείξει το σαιξπηρικό λόγο, μέσα σε ένα ιδιότυπο, διαφορετικό τελικά, έργο, ενώ συνδιαλέγεται δημιουργικά με την τεχνολογία, και τον κινηματογράφο με την προβολή αποσπασμάτων από την μνημειακή ταινία του G. Kozintsev με τον Ινοκέντι Σμοκτουνόφσκι στο ρόλο του Άμλετ.
Επιπλέον, το «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ», εκτός από τον πολιτικό/κοινωνικό στόχο της προηγούμενης παράστασης επικεντρώνεται ακόμα πιο άμεσα στον αγώνα για (αυτό)κριτική –. Στην φράση «ο κόσμος γέρνει, γκρεμίζεται, γιατί να γεννηθώ εγώ για να τον στερεώσω;», που είχε οριστεί ως «μότο» της παράστασης «Ο Άμλετ αυτοκτόνησε», η ομάδα συμπληρώνει φέτος και άλλη μια φράση από τον Άμλετ-σε μτφρ. Γιώργου Χειμωνά: «Σώπα. Αρχινά και φαίνεται η ψυχή μου».
Σημειώνει η σκηνοθέτις Στέλλα Μαρή: «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ» ονομάσαμε φέτος την παράσταση, γνωρίζοντας ότι παραπέμπουμε αναπόφευκτα στο μεταμοντερνισμό. Αντιδρώντας στην κριτική, που θέλει το μεταμοντερνισμό συνώνυμο της ασάφειας, σύγχυσης, του κιτς και της παρωδίας, επιλέγουμε να εμπνευστούμε από το ευγενές κομμάτι του, που αντέδρασε στον ελιτισμό και επιχείρησε να υπηρετήσει τη φιλοδοξία να μικρύνει την απόσταση μεταξύ «υψηλής» και μαζικής κουλτούρας. Για να το επιτύχουμε αυτό, δουλεύουμε πάνω σε θέματα τεχνικής λόγου, κίνησης και της φόρμας της... Τα κλασικά έργα γράφτηκαν για τους τότε συγχρόνους τους. Αυτή τη σχέση με το σύγχρονο πρέπει να ξαναβρούμε, για να τιμήσουμε πραγματικά το «κλασικό» του τίτλου. Αυτή τη σμίκρυνση της πολιτισμικής ψαλίδας και την ποίηση, που αυτό μπορεί να εμπεριέχει και να προτείνει, επιζητάμε».
Το έργο: Έξι ηθοποιοί περιμένουν με αγωνία την εξέτασή τους από τον καταξιωμένο σκηνοθέτη που θαυμάζουν. Εκείνος φθάνει και αυτοί ξεκινούν τους μονολόγους που έχουν ετοιμάσει από τον Άμλετ. Φαίνεται να γελοιοποιούνται, περισσότερο όταν εκείνος τους βομβαρδίζει από slide show φωτογραφιών από την περσινή του παράσταση και από σκηνές από το κλασικό αριστούργημα ΑΜΛΕΤ του G. Kozintsev ... Ηττημένοι φεύγουν, για να παρακολουθήσουν τη συνέχεια… Έρχεται η ώρα της άλλης ομάδας, των πέντε γυναικών Άμλετ, για τη δική τους «ερμηνεία». Μια ερμηνεία που μοιάζει αυθαίρετη, αλλά γρήγορα δείχνει δομημένη και δουλεμένη πάνω σε μια αυστηρή κινητική φόρμα … Κεντρίζουν σιγά-σιγά το ενδιαφέρον του σκηνοθέτη που αρχίζει να τους/τις φωτογραφίζει, χωρίς ποτέ να εγκαταλείπει το αλαζονικό του ύφος, ανήμπορος να συγκινηθεί από τα πάθη των ηρώων. Η πρώτη ομάδα ηθοποιών τον παρακολουθεί επικριτικά και τον οδηγεί τελικά στη συντριβή του και την παραδοχή «η ύβρις μου έχει σαπίσει, την οσμίζεται ο ουρανός»… Και όλοι είναι ηττημένοι.
Συντελεστές
Κείμενα: «Άμλετ» του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά και το Σονέτο Νο 92 του Σαίξπηρ
Δραματουργική σύνθεση - Σκηνοθεσία - Σχεδιασμός κίνησης: Στέλλα Μαρή
Επιμέλεια κίνησης: Ιωάννα Πάραλη
Σκηνογραφική επιμέλεια (με αλφαβητική σειρά):
Χ. Κονταξάκη, Σ. Μαρή, Γ. Σταματάκης
Ενδυματολογική επιμέλεια: Χαρά Κονταξάκη
Σχεδιασμός φωτισμού: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Στέλλα Μαρή
Videoλήψεις, μοντάζ trailer, slide show φωτογραφιών, μοντάζ αποσπασμάτων
ταινίας του Kozintsev: Κώστας Δρίμτζιας
Βοηθοί σκηνοθέτη και παραγωγής: Η Ομάδα
Επεξεργασία ήχου: Δημήτρης Σπυρόπουλος
Φωτογράφηση παράστασης: Νίκος Κατσαρός
Δημιουργικό αφίσας: Γιώργος Σταματάκης, Κώστας Σταματάκης
Παραγωγή: Minus [two] μη Κερδοσκοπική Εταιρεία
Παίζουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Γεωργία Αχιλλεοπούλου, Ηλίας Βαλάσης, Κατερίνα Γκατζόγια, Χαρά Κονταξάκη, Στέλλα Μαρή, Αγγελική Μπίνη
Επίσης παίζουν οι πρωτοεμφανιζόμενοι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Μπέτυ Γιαννούλη, Αλίκη Κανέλη, Χριστίνα Πανταζή, Ελβα Παπαθανασίου, Δημήτρης Σπυρόπουλος, Μιχάλης Χατίρης
Τραγούδι επί σκηνής: Γεωργία Αχιλλεοπούλου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ο δερματολόγος Στέλιος Αγγελίδης πρωτοπορεί με την Laser Αποτρίχωση 2plus
- Επόμενη στάση: Ελληνικό-Τον Ιούλιο οι νέοι σταθμοί του μετρό που αλλάζουν τα νότια προάστια
- Συνταρακτικές εξελίξεις στο σημερινό επεισόδιο της Fatmagul (Video)
- Θα μεταμορφωθεί σε Ρασπούτιν ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο;
- Ένα βιβλίο που θα σας συναρπάσει!
- Ελισάβετ Μουτάφη: «Απευθύνθηκα σε ψυχολόγο για τις αυξομειώσεις του βάρους μου» (Video)
- Η Kate Upton έχει γενέθλια, ο πλανήτης γιορτάζει μαζί της
- Περισσότερες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους από την ΕΡΤ
- «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ» Θεατρική Ομάδα Minus (two), στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη
- «ΝΤΠ. – Είσαι Αφράτη σα Φρατζόλα»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- «Post Hamlet ή μετά-Άμλετ» Θεατρική Ομάδα Minus (two), στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη
- Rockwave Festival 2013
- Theater Review: Ο Μαξιλαρένιος - Off off Athens Festival
- Theater Review: Μόνος μου και κάτι ψιλά... Off off Athens Festival
- Ελεάνα Αλεξάνδρου / Στη χώρα των θ_υμάτων στην Πειραιώς 260
- Transhformation – Περιττά και περίτεχνα: Έκθεση στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
- Ίδια η μάνα σου έγινες – Κατερίνα Μανανεδάκη
- Ο Παντελής Θαλασσινός για μια συναυλία, στο Βεάκειο
- MusicAeterna - Θεόδωρος Κουρεντζής, Έργα Μπάρτοκ, Προκόφιεφ στο Φεστιβάλ Αθηνών
- Urbandalism: Μια πολύπτυχη προσέγγιση της τέχνης του δρόμου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- O Νίκος Γκάνος σε ρόλο Γιώργου Μαργαρίτη-Video
- Συνταρακτικές εξελίξεις στο σημερινό επεισόδιο της Fatmagul (Video)
- Η Εύα Λουκάτου στο «Χυτήριο»
- Ο δερματολόγος Στέλιος Αγγελίδης πρωτοπορεί με την Laser Αποτρίχωση 2plus
- Ο κοινοτικός κινηματογράφος του Μάικλ Μουρ ψηφίστηκε Νο1 της Αμερικής: διαβάστε τις προδιαγραφές του
- «The chips are falling!» Πρώτο, κανονικό trailer για τη νέα σεζόν «Newsroom»
- Περισσότερες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους από την ΕΡΤ
- Η Kate Upton έχει γενέθλια, ο πλανήτης γιορτάζει μαζί της
- Ντέπυ Γκολεμά: Τι άλλο άκουσα και λέω “άντε καλά κρασιά”;