The Theater of Disappearance, η εγκατάσταση του Adrián Villar Rojas στην Αθήνα
Ο ΝΕΟΝ παρουσιάζει το καλοκαίρι τον Αργεντινό καλλιτέχνη Adrián Villar Rojas και την εικαστική εγκατάσταση ‘The Theater of Disappearance’, στο Λόφο των Νυμφών και στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών.
Πιστός στο στόχο του να φέρει τη σύγχρονη τέχνη κοντά σε όλους, ο Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ επιλέγει το χώρο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών
Ο Λόφος των Νυμφών και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών θα αποτελέσουν, για τέσσερις μήνες, το σημείο αναφοράς και δράσης, όπου ο Villar Rojas θα δημιουργήσει ένα νέο ‘σύμπαν’, ένα περιβάλλον ‘επιστημονικής φαντασίας’, αλλά και τόσο αληθινό που συνυπάρχει με το υπάρχον.
Η ανάθεση της εγκατάστασης ‘The Theater of Disappearance’ στον Αργεντινό καλλιτέχνη εντάσσεται στην προσπάθεια του ΝΕΟΝ να συνδέσει δημιουργικά τον σύγχρονο πολιτισμό με τους ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας. Η πρωτοβουλία του ΝΕΟΝ για μια διεθνούς εμβέλειας εγκατάσταση στον Λόφο των Νυμφών, το καλοκαίρι του 2017, είναι δυνατή χάρη στη συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και την αδιάλειπτη επιστημονική και εκπαιδευτική του δραστηριότητα από την ίδρυσή του το 1846 έως σήμερα.
Ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται τη σχέση της ανθρώπινης ταυτότητας και, μέσα από μια αναθεωρητική προσέγγιση, δημιουργεί ένα άγνωστο περιβάλλον σε εξέλιξη, το οποίο διευρύνει τον ορίζοντα αίσθησης και κατανόησης. Για το περιβάλλον αυτό, χρησιμοποιεί οργανικά στοιχεία, βρώσιμα και αγρωστώδη φυτά, και δημιουργεί μια εύφορη ζώνη πολιτισμού σε αντιδιαστολή με μια άγονη, εμπόλεμη ζώνη. Στη ζώνη αυτή, εγκαταστάσεις και προθήκες αντικειμένων παραπέμπουν στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού και την κατανόηση του σύμπαντος, με σκοπό να υποδηλώνεται η χρονικότητα της ανθρώπινης παρουσίας στον πλανήτη.
Η πράξη της φύτευσης για τον Villar Rojas είναι συμβολική τόσο πολιτιστικά όσο και πολιτικά. Ποια είναι τα διαχρονικά κατάλοιπα του ανθρώπινου πολιτισμού, ή τι νοηματοδοτεί το πέρασμά μας από τη γη, εάν κληθούμε να το ορίσουμε μέσα από μια νέα αίσθηση χρονικότητας, απαλλαγμένοι από τις δυνάμεις που καθοδηγούν τη δράση μας στο εδώ και το τώρα, μέσα σε δεδομένα οικονομικά/κοινωνικά συστήματα; Η εγκατάσταση ‘The Theater of Disappearance’ είναι ένας ύμνος στη ζωή και μια διαδικασία τελετής του παράδοξου.
Η νέα ανάθεση της εικαστικής εγκατάστασης ‘The Theater of Disappearance’ στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών είναι η πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Ελλάδα, ενώ αποτελεί μέρος μιας νέας τετραλογίας του με τον ίδιο τίτλο, η οποία λαμβάνει χώρα στην Ευρώπη και την Αμερική. Συγκεκριμένα, στο The Metropolitan Museum New York (14 Απριλίου-29 Οκτωβρίου 2017), Kunsthaus Bregenz στην Αυστρία (6 Μαΐου-27 Αυγούστου 2017), Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Λος Άντζελες, Geffen Contemporary (22 Οκτωβρίου 2017-26 Φεβρουαρίου 2018).
Ο Adrián Villar Rojas γεννήθηκε το 1980 στο Rosario της Αργεντινής. Σήμερα ζει και εργάζεται νομαδικά. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε δεκάδες ομαδικές από το 2003. Πιο πρόσφατες είναι The Most Βeautiful of all Mothers, 14η Μπιενάλε Κωνσταντινούπολης, επιμέλεια Carolyn Christov Bakargiev, Κωνσταντινούπολη (2015), Today We Reboot the Planet, επιμέλεια Sophie O’Brien, Serpentine Sackler Gallery, Λονδίνο (2013), Return the World, dOCUMENTA (13), επιμέλεια Andrea Viliani, Bagh-e Babur, Queens Palace, Καμπούλ, Αφγανιστάν (2012), Return the World, dOCUMENTA (13), επιμέλεια Carolyn Christov-Bakargiev, Κάσελ, Germany (2012). Στην Αθήνα, έχει συμμετάσχει στην έκθεση “A Thousand Doors”, επιμέλεια Iwona Blazwick, Οργανισμός NEON & Whitechapel Gallery, Γεννάδιος Βιβλιοθήκη, Αθήνα (2014) με το έργο Return the World, 2012, ανάθεση για τη dOCUMENTA 13, Kassel, Germany.
Το 2015, τιμήθηκε με τα βραβεία Prix Canson 2015 και Sharjah Biennial Prize, από το Sharjah Art Foundation (SAF).
Επιμέλεια έκθεσης: Ελίνα Κουντούρη, Διευθύντρια ΝΕΟΝ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ξεσπά ο πατέρας του γιατρού που τραυματίστηκε σοβαρά στο "Ελπίς": «Το παιδί μου θέλω, τίποτα άλλο...»- Δείτε πως είναι η σκάλα από την οποία έπεσε ο 26χρονος (Video)
- 45 χρόνια μετά τον 'Νονό'
- Νηστίσιμες καριόκες
- Καθαρά ποσοστά τηλεθέασης σε πρωινή και μεσημεριανή ζώνη.Πέμπτη 13/3/2017
- Survivor: Η σύζυγος του Χανταμπάκη απαντά στον Αγγελόπουλο! [photo]
- Μπέσσυ Αργυράκη: Άφωνη με τις αποκαλύψεις της κόρης της on camera [vds]
- Μάχη για τους… Μπρούσκους!
- Άλλα 10 + 1 πράγματα που ΔΕΝ έμαθα από το Survivor
- Ειρήνη Παπαδοπούλου: «Σ’ Αυτήν Να Πας» με καινούριο τραγούδι
- Η "Ευτυχία" του Χρήστου Πυθαρά ετοιμάζεται να κάνει ντου στους κινηματογράφους
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- The Theater of Disappearance, η εγκατάσταση του Adrián Villar Rojas στην Αθήνα
- Μονόλογοι στο λυκαυγές - Μίκης Θεοδωράκης
- Ο Πέτρος και ο Λύκος για δύο απογευματινές συναυλίες στην Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
- DJ και Club κουλτούρα στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’80
- Ο Δημήτρης Σαμόλης στο Faust
- Ο Philippe Lacadée και ο Marc Saboya στο Γαλλικό Ινστιτούτο
- «Μικρά Διαχρονικά»: Νέα σειρά βιβλίων από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος
- TEDxUniversityoftheAegean: Ο κόσμος τελικά είναι όπως είναι ή όπως τον βλέπουμε;
- Education Festival 2017: Στις 15 Μαρτίου στη Γλυφάδα το 6ο Συνέδριο Τουρισμού
- Sounds for Mazin και Ciera’s Song στο KinderDocs στο Μουσείο Μπενάκη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ελλάδα σε Βρετανία: Σας δίνουμε άλλα αρχαία αλλά δώστε μας τα Μάρμαρα
- Νηστίσιμες καριόκες
- Ξεσπά ο πατέρας του γιατρού που τραυματίστηκε σοβαρά στο "Ελπίς": «Το παιδί μου θέλω, τίποτα άλλο...»- Δείτε πως είναι η σκάλα από την οποία έπεσε ο 26χρονος (Video)
- Ένα νέο «σύμπαν» στο Λόφο των Νυμφών και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών
- Survivor: Η σύζυγος του Χανταμπάκη απαντά στον Αγγελόπουλο! [photo]
- Καθαρά ποσοστά τηλεθέασης σε πρωινή και μεσημεριανή ζώνη.Πέμπτη 13/3/2017
- Μάχη για τους… Μπρούσκους!
- Η "Ευτυχία" του Χρήστου Πυθαρά ετοιμάζεται να κάνει ντου στους κινηματογράφους
- 45 χρόνια μετά τον 'Νονό'
- Μπέσσυ Αργυράκη: Άφωνη με τις αποκαλύψεις της κόρης της on camera [vds]