Είδαμε το «Amor» του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις
«Εδώ, στη σκηνή του θεάτρου, στης Ευρώπης τον πάτο, τα πουλώ όλα», κραυγάζει απελπισμένα το πρόσωπο που στέκεται στην άκρη ενός γρανιτένιου σωλήνα.
Μία γυναικεία μορφή, βρίσκεται θαμμένη μέχρι τη μέση στην συμβολιστική μαύρη κατασκευή, έτοιμη να παραδοθεί σε έναν αόρατο εχθρό, ξεπουλώντας ό,τι υλικό και πνευματικό της ανήκει, σαν φόρο τιμής ή θυσία στην σκληρή και υπολογιστική εποχή. Την ίδια στιγμή, ένας άνδρας ακροπατεί στο κενό, χωρίς να βλέπει ή να ακούει τίποτε περισσότερο από αριθμούς, κέρδη και εξισώσεις. Όταν αυτή θα αρχίσει την υλιστική απογύμνωση πουλώντας τα πάντα,
Οι δουλειές του Θεόδωρου Τερζόπουλου αποτελούν μαθήματα θεατρικής αισθητικής, ακριβείας και φλέγοντος κοινωνικού προβληματισμού. Αν και κατατάσσονται πολύ πάνω από τον μέσο όρο, δεν απομακρύνονται από ό,τι μας αφορά, παρά αναφέρονται με ευφυή και συμβολικό τρόπο στο σήμερα και στις διαχρονικές ανθρώπινες ανησυχίες. Για να είμαστε ειλικρινείς, το θεατρικό σύμπαν του Τερζόπουλου δεν προσεγγίζεται από όλους με την ίδια ευκολία, χωρίς φυσικά αυτό να αποτελεί κάτι αρνητικό. Πρόκειται για ένα συναρπαστικό κράμα εικόνων, ερμηνευτικής μεθόδου (την περίφημη ιδιαίτερη μέθοδό του, συνδυασμό από παραστάσεις αρχαίων αγγείων και πυρρίχιου χορού, μέχρι ιαπωνικού Νο και ασιατικού θεάτρου, που έχει διδαχθεί σε πανεπιστήμια και θεατρικές σχολές ανά την υφήλιο), εικαστικών συνθέσεων και συμβολισμών, που απαιτεί μία εξοικείωση όχι με το θέατρο γενικά, αλλά με την ίδια την εργασία και έρευνα του σκηνοθέτη. Και αυτές οι καλλιτεχνικές ιδιαιτερότητες είναι που του έχουν χαρίσει καταξίωση και παγκόσμια αναγνώριση.
Στο Amor διερευνάται η οικονομική διάσταση που έχουν πάρει οι ζωές μας και πώς χειραγωγεί η εξουσία του χρήματος το μυαλό και τις ανθρώπινες συμπεριφορές. Σε μια αφαιρετική κατάσταση και με εξπρεσιονιστικό τρόπο, το αρσενικό πληκτρολογεί και υπολογίζει αέναα, βρισκόμενο σε αριθμητικό οργασμό, με διονυσιακές κινήσεις μαριονέτας, τα ποσά που προστίθενται κάθε στιγμή σε ένα αόρατο διεθνές χρηματιστήριο. Ενώ το θηλυκό, εκλιπαρεί μηχανικά, με μία σαρδόνια μάσκα γέλιου, να πουληθεί και να εξαγοραστεί για να κερδίσει μία θέση σε αυτό το τρομακτικό σύστημα καταμέτρησης της αξίας. Θα χορέψει εκστατικό ταγκό, φορώντας ένα κατακόκκινο φόρεμα, στο χρώμα του έρωτα, που σπάει το κυρίαρχο μαύρο του ζόφου, λίγο πριν αιχμαλωτιστεί στην ιδιότυπη φυλακή της.
Το τελικό κείμενο του Θανάση Αλευρά, είναι αποτέλεσμα απογύμνωσης ενός σεναρίου πολλών σελίδων, από το οποίο έμεινε ένας βασικός ουσιαστικός σκελετός. Συμπύκνωσε το επιδιωκόμενο νόημα, με τους αφαιρετικούς μονολόγους των ηρώων και τα σαρκαστικά λογοπαίγνια τύπου «success – sex», τα οποία έδεσαν αρμονικά με τους ηλεκτρονικούς ήχους του Παναγιώτη Βελιανίτη (ήχοι που έκαναν εμφανή μια επιρροή από τις δημιουργίες του Ξενάκη).
Η Αγλαΐα Παππά, είναι ηθοποιός με τρομακτική εσωτερικότητα, νεύρο και ακρίβεια. Η υποκριτική της θυμίζει και τονίζει πόσο εύπλαστος πρέπει να είναι ένας ηθοποιός. Έχει αξιοζήλευτο συγχρονισμό κίνησης και λόγου και μαζί με τον Αντώνη Μυριαγκό, όπου η ερμηνευτική του πυγμή, ο απόλυτος έλεγχος του σώματος και η γενική εξωστρέφεια, κουμπώνουν άψογα με τις απαιτήσεις του Θεόδωρου Τερζόπουλου, επιτυγχάνουν έναν εξαιρετικό συνδυασμό υποκριτικής και πληρότητας. Θα είχε ενδιαφέρον να τους παρακολουθήσουμε μαζί σε κάτι διαφορετικό και στο μέλλον.
«Amor» φωνάζει ο άνδρας και αρχίζει να σκαρφαλώνει σαν να αναζητά απεγνωσμένα και τυφλά τον έρωτα που στερήθηκε λόγω χρόνιου λήθαργου. Και θυμίζει το ουρλιαχτό του, την γενική αποζήτηση του ανθρωπισμού σε μία εποχή γενικευμένης νάρκης.
Το Amor, η μεγάλη επιτυχία της περσινής χρονιάς, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου, επαναλαμβάνεται στο Θέατρο Άττις για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Όσα θα δούμε σήμερα στο "Μαύρο τριαντάφυλλο"
- «Είμαι ο πιο φτωχός τραγουδιστής». Ποιος το δήλωσε;
- Αντιδράσεις από το μήνυμα του Κωστή Μαραβέγια μετά τα επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας
- Πιο χαμηλά Κωστή (Μαραβέγια), πιο χαμηλά… (videos)
- «Σείστηκε» το Νέο Ηράκλειο
- Χριστίνα Σάλτη – «Σου Ζητώ Απόψε Χάρη» | Νέο τραγούδι
- Το κειμενο του Μαραβεγια που προκαλεσε αντιδρασεις
- Φάντασμα με γόβες, του Νόελ Κάουαρντ στο Θέατρο Γκλόρια
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Φάντασμα με γόβες, του Νόελ Κάουαρντ στο Θέατρο Γκλόρια
- Art &Design - Μία αμφίδρομη σχέση: έκθεση στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
- Η DJ Deborah De Luca για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Saint Solange
- Είδαμε το «Amor» του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις
- Nyctophilia: Ομαδική έκθεση στην γκαλερί CAN
- Σε τρίτο πρόσωπο - Κατερίνα Αυγέρη
- Συνταγματάρχης Σαμπέρ - Ονορέ ντε Μπαλζάκ
- Θέα Από Ψηλά: Ομαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
- Oι σελιδοδείκτες της Άγρας
- Αμερικανική σκουριά - Φίλιπ Μάγιερ: Κριτική βιβλίου
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Είδαμε το «Amor» του Θεόδωρου Τερζόπουλου στο Θέατρο Άττις
- Συνταγματάρχης Σαμπέρ - Ονορέ ντε Μπαλζάκ
- Nyctophilia: Ομαδική έκθεση στην γκαλερί CAN
- Oι σελιδοδείκτες της Άγρας
- Θέα Από Ψηλά: Ομαδική έκθεση στην αίθουσα τέχνης Ρεβέκκα Καμχή
- Art &Design - Μία αμφίδρομη σχέση: έκθεση στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
- Η DJ Deborah De Luca για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο Saint Solange
- Σε τρίτο πρόσωπο - Κατερίνα Αυγέρη
- Αμερικανική σκουριά - Φίλιπ Μάγιερ: Κριτική βιβλίου
- Φάντασμα με γόβες, του Νόελ Κάουαρντ στο Θέατρο Γκλόρια
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Το παρασκήνιο πίσω από το θρυλικό «Ρόκυ»
- Πού κρίνεται το παιχνίδι για τους "180"
- Παρ' ολίγον ατύχημα για τη Φαίη Σκορδά: «Θέλω να ζητήσω συγγνώμη...» (Video)
- «Σείστηκε» το Νέο Ηράκλειο
- Πέτρος Φιλιππίδης: «Δεν πρέπει να αφορούν τον κόσμο τα νούμερα τηλεθέασης»
- Μπλε μπουφάν
- Όσα θα δούμε σήμερα στο "Μαύρο τριαντάφυλλο"
- Νίνο – «Αλήτης» | Νέο τραγούδι
- Μαύρο μποτάκι