Ένας Ορέστης διαφορετικός από τους άλλους
‘Η σημερινή μέρα είναι πολύ κρίσιμη για μας,
γιατί σήμερα θα αποφασίσουν οι πολίτες με ψήφο,
αν θα μας λιθοβολήσουν και τον ένα και τον άλλο,
ή αν θα μας κόψουν το κεφάλι.’
Στον Ορέστη του Ευριπίδη παρακολουθούμε την προσπάθεια των νέων ανθρώπων να κάνουν το ηθικά ορθό, ακόμη και με προσωπικό κόστος, μέσα σε μια κοινωνία που τους περικυκλώνει και τους δείχνει τα δόντια της. Οι ηθικοί κανόνες τίθενται πατροπαράδοτα από τους θεούς. Με λίγα λόγια η ιστορία του έργου έχει ως εξής: υπακούοντας
Από την Ελβίνα Πασχάλη
Η παράσταση:
Ο Σίμος Κακάλας μας πρόσφερε μια πολύ σύγχρονη ανάγνωση του έργου. Με την ιδιαίτερη και προσωπική του αισθητική κατάφερε αυτό που άλλοι σκηνοθέτες αρχαίου δράματος δεν έχουν ούτε καν πλησιάσει: να απασχολήσει και να συζητηθεί. Η καθαρά ‘κακαλική’ σκηνοθεσία του έδειξε να σέβεται τα νοήματα του κειμένου αλλά ισοπέδωσε κάθε ίχνος θεατρικής σύμβασης, για την ακρίβεια τα γκρέμισε όλα!
Αυτό που παρακολουθήσαμε ήταν ο κορμός της αρχαίας τραγωδίας κατακερματισμένος από εμβόλιμες σκηνές καθημερινότητας. Η ίδια παρέα νέων που έπαιζε την αρχαία τραγωδία, τη βλέπαμε παράλληλα να παίζει και τον εαυτό της. Από τη βαρύτητα του αρχαίου ύφους πεταγόμασταν στα τετριμμένα μιας καθημερινότητας. Σοβαρότητα και ελαφρότητα αντιμάχονταν διαρκώς μέχρι που επήλθε στο τέλος η οριστική σύγκρουσή τους επί σκηνής για να καταλήξουν όλα στο απόλυτο χάος.
Ενδιάφερον έχει ο τρόπος που σχολιάστηκε σκηνοθετικά κι συνδέθηκε με το ελληνικό ορθόδοξο σήμερα η θρησκευτικότητα της τραγωδίας. Ευφυέστατη η σκηνή της εκκλησίας με μάσκες για εικονίσματα, όπως επίσης και η σκηνή του διαβάσματος του καφέ ως άλλο μαντείο των Δελφών. Από την άλλη, κάπως υπερβολική αλλά στο ίδιο κλίμα βρήκαμε την τελευταία σκηνή όπου ζήσαμε την ολοκληρωτική αποκαθήλωση του αρχαίου δράματος: ένας κιτς θεός Απόλλωνας πάνω σε σκαμπό να ζητάει την αγάπη του κόσμου, σαν ερμηνευτής σκυλάδικου.
Ξεχωρίσαμε τις μάσκες και ευρηματικές σκηνογραφικές λύσεις της Μάρθας Φωκά, τη μουσική των Mohammad και ένα δυνατό καστ ηθοποιών (Δήμητρα Κούζα, Έλενα Μαυρίδου, Μιχάλης Βαλάσογλου, Δημήτρης Λάλος, Σίμος Κακάλας) που κατάφερε να μπαίνει και να βγαίνει σε ρόλους, να επινοεί νέα υποκριτικά ύφη και να ξανασυγκεντρώνει την προσοχή μας κάθε φορά που τα πάντα διαλύονταν.
Στο σύνολο:
Μια παράσταση που εξασκεί την προσωπική μας ικανότητα να διατηρούμε το μυαλό μας και τα μάτια μας ανοικτά. Αν τη χάσατε στη Θεσσαλονίκη, να την αναζητήσετε οπωσδήποτε στο Φεστιβάλ Αθηνών το καλοκαίρι.
___________________________________________________________________________________________
Ο Σίμος Κακάλας ανεβάζει τον Ορέστη σε δύο εκδοχές, μια για κλειστό χώρο και μία για ανοιχτό. Η πρώτη εκδοχή παρουσιάστηκε στο Θέατρο Αυλαία και αποτελεί την προετοιμασία για την παράσταση που θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, στις 28 και 29 Αυγούστου 2015.
Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2015 στο www.greekfestival.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- 16 χρόνια Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου!
- Ελένη Μενεγάκη: «Ε όχι και με μεγαλώνει! Πρόσεχε πως μου μιλάς σε παρακαλώ!». Σε ποιον το είπε; (Video)
- Ο Γούντι Άλεν δε σταματά να γυρίζει ταινίες!
- Το παράκανε η Madonna! Αυνανίστηκε σε κοινή θέα!
- Η κίνηση που έφερε σε δύσκολη θέση την Σκορδά και η γκάφα της Σταμάτη! (Video)
- Eurovision: Πιθανή η εξορία γι`αυτόν που έγραψε το τραγούδι της Βρετανίας
- «Τροχός της Τύχης»: Στα γυρίσματα του τρέιλερ!
- Πανελλαδικές: Προαιρετικό μάθημα – «γέφυρα» για επιπλέον επιλογές σχολών στα μηχανογραφικά
- «Γέφυρες»: Η νέα παράσταση από την ομάδα χορού Traverso [photos+vds]
- H Emma Watson έδωσε την καλύτερη συμβουλή για πετυχημένα ραντεβού
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Στον Μιχάλη Σαράντη το φετινό βραβείο Δημήτρης Χορν 2015
- Πιερότοι ποιητές στην εποχή της παρακμής - Δημήτρης Πολυχρονάκης
- Ο Μιχάλης Δέλτα παρουσιάζει το Inner City Light στο Ρομάντσο
- Ρωσική Πρωτοπορία 1910-1930. Αριστουργήματα της συλλογής Κωστάκη στη Villa Manin στην Ιταλία
- Το piano στα forte του: Συναυλία με την Αλεξία Μουζά στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος
- Ένας Ορέστης διαφορετικός από τους άλλους
- Καίτη Φλώρου: Η βασίλισσα της γραφομηχανής, του Προκόπη Δάφνου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Ένας Ορέστης διαφορετικός από τους άλλους
- Πιερότοι ποιητές στην εποχή της παρακμής - Δημήτρης Πολυχρονάκης
- Ρωσική Πρωτοπορία 1910-1930. Αριστουργήματα της συλλογής Κωστάκη στη Villa Manin στην Ιταλία
- Ο Μιχάλης Δέλτα παρουσιάζει το Inner City Light στο Ρομάντσο
- Στον Μιχάλη Σαράντη το φετινό βραβείο Δημήτρης Χορν 2015
- Καίτη Φλώρου: Η βασίλισσα της γραφομηχανής, του Προκόπη Δάφνου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
- Το piano στα forte του: Συναυλία με την Αλεξία Μουζά στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος
- Εκδόσεις Κέδρος: Εκδηλώσεις Μαρτίου 2015
- The Twisted Odyssey: έκθεση του Κωνσταντίνου Πάτσιου στη Blender Gallery
- Παρασκευή στις 3: Συναυλία στη Μουσική Βιβλιοθήκη με το Αθηναϊκό Ωδείο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Θάνος Πετρέλης – «Σαν Εσένα» | VIDEO PREMIERE
- Κωνσταντίνα Μιχαήλ: "Στην τηλεόραση πλημμυρίσαμε στα bottox και στις πλαστικές κούκλες"
- Paris Fashion Week: Ο Zoolander μόλις περπάτησε στο show του Valentino!
- Νάντια Μπουλέ: Θα επιστρέψει το «Κάτσε καλά» με την ίδια παρουσιάστρια; (Video)
- Ciara – I Bet | Video Premiere
- 16 χρόνια Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου!
- Πέθανε ο συνδημιουργός της σειράς Simpsons
- 16 χρόνια Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου!
- Το γιαπί, το πηλοφόρι, το μυστρί… κλείνουν σπίτια!
- Το παράκανε η Madonna! Αυνανίστηκε σε κοινή θέα!