Κατερίνα Χρηστίδη - Η Μέρα που η σκιά ήταν ίσως σκοτεινότερη: έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
14:31 6/9/2016
- Πηγή: Culture Now
Την Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου στις 19:30, εγκαινιάζεται στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα η ατομική έκθεση της Κατερίνας Χρηστίδη με τίτλο Η μέρα που η σκιά του ήταν ίσως σκοτεινότερη.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 29 Οκτωβρίου 2016.
Η καθημερινότητα γίνεται παράξενη, όταν αναπτύσσεται σε ένα παράξενο έδαφος.
Thomas Mann, Το μαγικό βουνό.
Το πρώτο ερέθισμα από όπου η Κατερίνα Χρηστίδη αντλεί το υλικό για τα έργα της είναι η παρατήρηση της καθημερινότητας των ανθρώπων στο περιβάλλον τους, των μεταξύ τους σχέσεων, των στάσεων και των συμπεριφορών
Η έρευνά της επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός κόσμου όπου ασαφείς φιγούρες συνυπάρχουν με διασπασμένα, άγνωστα τοπία. Η λογική της δουλειάς της βασίζεται στην αποσύνθεση και την ανασύνθεση ενός συνδυασμού στοιχείων που αντιτίθενται, προστίθενται το ένα πάνω στο άλλο ή στο τέλος συνγχωνεύονται, για να εκφράσουν μία ασταθή κατάσταση μεταξύ πολλαπλών πραγματικοτήτων.
Η εικαστικός προσπαθεί να φέρει στην επιφάνεια μία αίσθηση ταλάντευσης και αβεβαιότητας για το πού πραγματικά βρισκόμαστε, μέσα από ένα διάλογο διαφορετικών επιπέδων αναπαράστασης. Οι φόρμες συνδέονται μεταξύ τους με μία ελεγχόμενα απρόβλεπτη ανάπτυξη, αφού η διαδικασία δόμησης του έργου -πρωταρχικής σημασίας για αυτήν- γίνεται με τρόπο συνειρμικό και με διαδοχικές στρώσεις μέχρι να εμφανιστεί η εικόνα. Αυτός ο τρόπος κτισίματος της επιτρέπει την δημιουργία ενός διαύλου μεταξύ συνειδητού και υποσυνείδητου.
«Η Κατερίνα Χρηστίδη δουλεύει τις διαβαθμίσεις του μαύρου. Χρησιμοποιεί ζωγραφικά εργαλεία για να πραγματοποιήσει σχέδια σε καμβάδες μεγάλων διαστάσεων. Δεν πρόκειται περί αφηρημένων σχεδίων. Αναγνωρίζουμε σώματα. Για ορισμένα μάλιστα θα λέγαμε ότι είναι το ίδιο το σώμα του σχεδίου. Η καλλιτέχνης δουλεύει τις διαβαθμίσεις του μαύρου χρησιμοποιώντας το κάρβουνο· μάρτυρας τα ίχνη μαύρης σκόνης στο εργαστήριο της. Ξεκινάει από μία παράθεση ετερόκλιτων στοιχείων. Σχεδιάζει, σημειώνει σε μικρά κομματάκια χαρτί, μαζεύει εικόνες πάνω στις οποίες πέφτει τυχαία, ξανασημειώνει, κολλώντας σιγά σιγά το σύνολο στον τοίχο. Κατόπιν αρχίζει ένα μεγάλων διαστάσεων σχέδιο.
Τα σχέδια προσφέρουν σίγουρα μία οπτική εμπειρία, αλλά και μία εμπειρία αφήγησης, κάνοντάς μας να αναγνωρίσουμε παράξενα οικείες εικόνες. Και κάτι ακόμη: αυτό που φέρνει στην επιφάνεια η καλλιτέχνης μέσα από τις σωματικές, αφηγηματικές, μυθικές διαστάσεις των σχεδίων της, είναι η πρόκληση του αγγίγματος. Τα σχέδια της αγγίζουν το σώμα των διαβαθμίσεων του μαύρου. Ενσωμάτωνουν το άγγιγμα. Είναι εύθραυστο αυτό το σώμα. Πλησιάζοντας πολύ κοντά κινδυνεύουμε να χτυπήσουμε την άκρη της μύτης μας. Ωστόσο, ας πάρουμε το ρίσκο να αφεθούμε σ΄αυτό το άγγιγμα.»
J. Emil Sennewald, Παρίσι, Μάιος 2015
Απόσπασμα από τον κατάλογο Les escaliers sont en papier
Keywords
εκθεση, τελος του κοσμου, ξανα, εικονες, εργαλεια, ιχνη, γινεται, εδαφος, εργα, επρεπε, ερευνα, ευθραυστο, ιδιο, εικονα, μαιος, παρισι, πεμπτη, περιβαλλον, πρωταγωνιστες, ρισκο, σιγουρα, σωμα, σχεδια, σχεδιο, τοπια, φυση, σωματα, υλικο, βουνο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Χάρρυ Κλυνν σε Σρόιτερ: «Γίνεσαι ένα με εκείνον... Σκ@τοψυχος!»
- "Κάτι πολύ μεγάλο" ανακοινώνει σήμερα η Κωνσταντοπούλου
- Απρόσμενες οι εξελίξεις στα Δίδυμα Φεγγάρια...
- Αρώματα του Κόσμου &Παραδοσιακά Μύρα: Η Ζωή Τηγανούρια στο Κηποθέατρο Παπάγου
- 500αρακι από LEGO γιατί τα γκαφρά τελειώσαν παίδες
- Transforming Future Museums: International Museum Academy: Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα Μουσεία
- Ο Καμίνης κατεβάζει τις αφήσες του Epsilon
- Δημήτρης Λιγνάδης: Σε πυρετώδεις προετοιμασίες για τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα του
- Vinyl is Back 2016 στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου
- Η Emeli Sandé επιστρέφει (με μία «πραγματική έκρηξη»)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Αρώματα του Κόσμου &Παραδοσιακά Μύρα: Η Ζωή Τηγανούρια στο Κηποθέατρο Παπάγου
- Transforming Future Museums: International Museum Academy: Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα Μουσεία
- 4o Φεστιβάλ Βοτανικού «Κάτω από τις γραμμές»
- 11ο Φεστιβάλ Κεραμικής στη Θεσσαλονίκη
- 39ο Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
- The Greatest: Το νέο single της Sia
- Μια στιγμή Πιέρ Πάολο Παζολίνι - Γιώργος Χρονάς
- Κατερίνα Χρηστίδη - Η Μέρα που η σκιά ήταν ίσως σκοτεινότερη: έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
- Djangofest Athens gypsy jazz festival 2016 στην Τεχνόπολη
- Έλενα Μαρούτσου: Ποιός φοβάται τη Διακειμενικότητα
![Κατερίνα Χρηστίδη -, Μέρα, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα,katerina christidi -, mera, kentro sygchronis technis ileana tounta](https://images32.inewsgr.com/2533/25339029/katerina-christidi---i-mera-pou-i-skia-itan-isos-skoteinoteri-ekthesi-sto-kentro-sygchronis-technis-ileana-tounta-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Κατερίνα Χρηστίδη - Η Μέρα που η σκιά ήταν ίσως σκοτεινότερη: έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
- Αρώματα του Κόσμου &Παραδοσιακά Μύρα: Η Ζωή Τηγανούρια στο Κηποθέατρο Παπάγου
- Djangofest Athens gypsy jazz festival 2016 στην Τεχνόπολη
- 4o Φεστιβάλ Βοτανικού «Κάτω από τις γραμμές»
- Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης: Πρόγραμμα Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2016
- Έκθεση φωτογραφίας του Αυστραλού Shane Aurousseau στον Ιανό
- Έλενα Μαρούτσου: Ποιός φοβάται τη Διακειμενικότητα
- Μια στιγμή Πιέρ Πάολο Παζολίνι - Γιώργος Χρονάς
- Transforming Future Museums: International Museum Academy: Πρόγραμμα επιμόρφωσης για τα Μουσεία
- 11ο Φεστιβάλ Κεραμικής στη Θεσσαλονίκη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Παππάς: Και οι 4 καναλάρχες θέλουν να καθαρίσει το τοπίο σε 3 μήνες
- Απρόσμενες οι εξελίξεις στα Δίδυμα Φεγγάρια...
- Δημήτρης Λιγνάδης: Σε πυρετώδεις προετοιμασίες για τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα του
- Δημήτρης Τάκης για Mega: «Θα μείνω στο καράβι μέχρι την τελευταία στιγμή του»
- Η Emeli Sandé επιστρέφει (με μία «πραγματική έκρηξη»)
- Απο σήμερα οι εξετάσεις των ΑΕΙ για τους Έλληνες εξωτερικού
- Επίθεση του Χάρρυ Κλυνν στον Αντώνη Σρόιτερ! «Γίνεσαι κι εσύ ένα μ’ εκείνον… Σκατ…ψυχος»
- Vinyl is Back 2016 στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου
- Χάρρυ Κλυνν σε Σρόιτερ: «Γίνεσαι ένα με εκείνον... Σκ@τοψυχος!»