Λάμπρος Γεωργόπουλος: Η νέα γενιά κινηματογραφιστών πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλον
17:18 20/10/2014
- Πηγή: Culture Now
Τον είδαμε πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Δράμα, στο Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους , όπου απέσπασε Εύφημο Μνεία για την ταινία του με τίτλο “Πέρασμα”. Είχαμε όμως την τύχη να τον συναντήσουμε ξανά, αυτή τη φορα στο Πανόραμα Ευρωπαικού Κινηματογράφου, στα πλαίσια του οποίου πραγματοποιείται προβολή των μικρού μήκους ταινιών της νεοιδρυθείσας εταιρείας παραγωγής Horme Pictures.
Στον ιστορικό
Συνέντευξη: Ελένη Τσόκα
Culturenow.gr: Θέλετε να μας πείτε δυο λόγια για την ταινία σας;
Λάμρος Γεωργόπουλος: Το “Πέρασμα” είναι η πρώτη μου ταινία. Ξεκίνησε ως μια σπουδαστική ταινία στα πλαίσια της σχολής (Horme Pictures) και προέρχεται απο μια προσωπική απώλεια, ένα ζήτημα προσωπικό που σιγα-σιγα, οσο ακόμη δουλεύαμε το σενάριο με τον δάσκαλο μου Βασίλη Μαζωμένο, εξελίχθηκε σε πανανθρώπινο. Αυτό που με ενδιαφέρει μέσα απ’αυτήν την ταινία είναι η κατάσταση που βιώνουμε στην Ευρώπη, ή αλλιώς στην Ευρωπαική κοινότητα που κάποτε θέλαμε να λέμε. Εδώ οι άνθρωποι δεν συλλαμβάνονται αλλα παραδίδονται απο μόνοι τους, εντελώς οικειοθελώς, σε μια αέναη σειρά θανάτου. Μιλάμε δηλαδή για μια ζοφερή κατάσταση.
Cul.N: Πώς θα περιγράφατε τις αντιδράσεις του κόσμου στην ταινια;
Λ.Γ: Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο Φαντασπόρτο (Πορτογαλία), που είναι το μεγαλύτερο φεστιβάλ φανταστικού στον κόσμο . Έπειτα προβλήθηκε στο Los Angeles, στη Δράμα και τώρα εδώ στην Αθήνα. Υπήρχε πολύ ενδιαφέρον η αλήθεια είναι. Ειδικά στο Φαντασπόρτο, οπου ο κόσμος εκεί όσο διαρκεί το φεστιβάλ ζεί για το φεστιβάλ, η ταινία έτυχε πολύ καλής υποδοχής και βαθιάς ανάγνωσης. Στη Δράμα συζητήθηκε και εκεί πολύ απο κοινό, φίλους και συναδέλφους κινηματογραφιστές. Είμαι πολύ ικανοποιημένος απο την ανταπόκριση του κόσμου γιατι η ταινία κατάφερε να προβληματίσει, να ανακινήσει συζητήσεις και να τροφοδοτήσει κουβέντες. Αυτο είναι το σημαντικότερο όλων.
Cul.N: Ως νεαρός στον χώρο του κινηματογράφου, πως έχετε αντιληφθεί και αντιλαμβάνεστε την έβδομη τέχνη;
Λ.Γ: Ο κινηματογράφος είναι μεγάλη συζήτηση και θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες. Για να τα πάρουμε απ’την αρχή, για μένα τουλάχιστον, το τεχνικό κομμάτι δεν είναι το σημαντικότερο, γιατι είναι δεδομένο οτι όλοι οι σκηνοθέτες πρέπει να έχουμε ένα άλφα επίπεδο τεχνικής, ή τουλαχιστον να το δουλεύουμε συνέχεια βλέποντας και μελετώντας ταινίες. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η αισθητική. Δηλαδή δεν είναι απλά τεχνικό το ζήτημα: παίρνουμε μια κάμερα και την στήνουμε. Είναι φιλοσοφική τοποθέτηση η γωνία που διαλέγουμε κάθε φορά. Δεν είναι τίποτα τυχαίο κι ουτε είμαστε καλλυμένοι με μια τεχνική αρτιότητα απο μόνη της. Ο κινηματογράφος είναι κυρίως έκφραση, επικοινωνία. Απλα θεωρώ οτι ο κινηματογραφιστής ή ο σκηνοθέτης πέρα απ’ολα αυτά είναι και ενας σημερινός homo universalis ,ή ένας σημερινός da Vinci (τουλάχιστον θα όφειλε να είναι). Πρέπει να γνωρίζει βασικά πράγματα απο επιστήμες, ψυχολογία, θέατρο, εικαστικά κλπ
Cul.N: Πώς βλέπετε τα πράγματα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο;
Λ.Γ: Νομίζω οτι δεν έχει καμία σημασία αυτή τη στιγμή οι νέοι κινηματογραφιστές να εμπλακούμε σε τέτοιες συζητήσεις. Ο κινηματογράφος πρέπει να είναι ένας για μας. Πάντα υπήρχαν δυσκολίες και πάντα πολλοί άνθρωποι εξαντλούνται για να κάνουν μια ταινία. Επίσης είναι γνωστό οτι η Ελλάδα δεν έχει κοινό που να κυνηγάει τον καλό κινηματογράφο. Αυτο ομως δεν πρεπει να μας ενδιαφέρει εμάς τους δημιουργούς. Δεν έχουμε να πείσουμε κανέναν για τίποτα. Η νεα γενιά είναι καλό να κοιτάει μπροστά και να δημιουργεί τις συνθήκες. Δεν ωφελεί να ρίχνουμε ευθύνες ο ένας στον άλλον. Δεν ωφελεί κανένα κουτσομπολιό και καμία μιζέρια. Και η φιλοσοφία της Horme είναι αυτή ακριβώς: να βοηθάμε ο ένας τον άλλον και να μην επηρεαζομαστε απο τις αντιξοότητες.
Cul.N: Ποιό είναι τα επόμενο σου βήμα;
Λ.Γ: . Η επόμενη ταινία θα είναι ντοκιμαντέρ-με στοιχεία μυθοπλασίας-όπου παρακολουθώ ένα χριστιανικό έθιμο ενος χωριού της Ελλάδας. Αυτό που ουσιαστικά θέλω να κάνω είναι, έχοντας κατοχυρώσει τα τεχνικά και εκφραστικά μου μέσα, να προχωρήσω ένα βήμα στην ποιότητα της αισθητικής μου. Γενικότερα το θέμα είναι αυτό το επόμενο βήμα να εκφράζει αφενός αυτό που θέλουμε να πούμε συνολικά για τον κόσμο και αφετέρου να είναι τόσο όσο να λέει μόνο ένα πράγμα απο τα εκατόπενηντα που θέλουμε να πούμε (για να μην είμαστε φλύαροι).
Περισσότερες πληροφορίες για το 27ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου εδώ.
Keywords
νέα, νεα γενια, los angeles, για μας, δραμα, φορα, pictures, αθηνα, απλα, θεατρο, ελλαδα, μιζέρια, ξανα, ελενη, φιλοσοφικη, το θεμα, αλφα, βημα, γωνια, εβδομη, θεμα, ντοκιμαντερ, ταινιες, τυχη, ψυχολογια, αισθητικη, απλα, απωλεια, δεδομενο, εθιμο, εκφραση, επικοινωνια, ευρωπη, ζοφερη, υπηρχαν, ιστορικο, λογια, μιζέρια, μνεια, παντα, ουσιαστικα, ωφελει, ποιοτητα, σεναριο, συζητηση, συνεχεια, σειρα, σκηνοθετες, συγχρονο, φεστιβαλ, φορα, ωρες, για μας, κινηματογραφος, κομματι, los angeles, μπροστα, pictures, πληροφοριες, θελω να, βοηθος, ξεκινησε
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Φαίη Σκορδά: "Αγάπη μόνο"-Δείτε την τρυφερή φωτογραφία που ανέβασε!
- Νίκος Βέρτης Live Tour 10 χρόνια – Κυκλοφορεί τώρα σε κασετίνα με DVD και διπλό CD!
- Εξελίξεις μετά το χτεσινό "χαστούκι"
- Δείτε την Φαίη Σκορδά να αλλάζει λάστιχο! (Video)
- Δήμος Βερύκιος: «Το πρόσωπο της Τζένης Μπαλατσινού μοιάζει με επιστημονικό πείραμα»
- Αλμοδόβαρ, Σορεντίνο και Ντολάν ξαναγυρίζουν την «πρώτη ταινία» στην ιστορία του σινεμά
- Αλλάζει η ώρα! Μπαίνουμε στον... χειμώνα!
- Γιώργος Νταλάρας – «Ένα Χέρι Από Νερό» | Νέο τραγούδι
- Ο Έμπολα απειλεί και τον Φρόυντ και τον Βίλχεμ Ράιχ
- Μεγάλες τάσεις, μικρό budget
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Woman: η μουσικο-θεατρική performance στο Θέατρο Ροές
- Έκθεση: Tino Sehgal, στη Ρωμαϊκή Αγορά
- Οι Bad Movies γιορτάζουν 10 χρόνια με ένα live στο An Club
- Ματιές: ομαδική έκθεση φωτογραφίας στην Image Gallery
- Εκλάμψεις από το σύνολο Corporis Miracula στο Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν
- Το Μεγάλο Μουσείο του Playroom στο VYCA house
- Το Αρχείο των Υπηρεσιών των Αρχαιοτήτων αναδεικνύει τους θησαυρούς του: Έκθεση και Συνέδριο
- The Theater Case από τους βλακlist στον Πολυχώρο VAULT
- Λάμπρος Γεωργόπουλος: Η νέα γενιά κινηματογραφιστών πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλον
- 100 Χρόνια από τον Μεγάλο Πόλεμο: αφιέρωμα στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Λάμπρος Γεωργόπουλος: Η νέα γενιά κινηματογραφιστών πρέπει να βοηθάμε ο ένας τον άλλον
- Το Αρχείο των Υπηρεσιών των Αρχαιοτήτων αναδεικνύει τους θησαυρούς του: Έκθεση και Συνέδριο
- Ματιές: ομαδική έκθεση φωτογραφίας στην Image Gallery
- Οι Bad Movies γιορτάζουν 10 χρόνια με ένα live στο An Club
- Ο Σαρλό και το κορίτσι στον Πολυχώρο VAULT
- Woman: η μουσικο-θεατρική performance στο Θέατρο Ροές
- The Other designs. Historical authenticity as artistic project στο Beton 7
- The Theater Case από τους βλακlist στον Πολυχώρο VAULT
- Εκλάμψεις από το σύνολο Corporis Miracula στο Θέατρο Τέχνης Κάρολου Κουν
- Το Μεγάλο Μουσείο του Playroom στο VYCA house
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Γιατί η Μαρία Ηλιάκη χρειάζεται επειγόντως τη βοήθεια του Dancing With The Stars;
- Όι σημερινές εξελίξεις στην "Προδοσία"
- Γνωστή παρουσιάστρια αποκάλυψε στο Twitter την... πίσω όψη της
- Δείτε την τρυφερή selfie φωτογραφία της εγκυμονούσας Βάσως Κολλιδά!
- Δήμος Βερύκιος: «Το πρόσωπο της Τζένης Μπαλατσινού μοιάζει με επιστημονικό πείραμα»
- To "Modern Family" έγινε ταινία τρόμου! (video)
- Δείτε την Φαίη Σκορδά να αλλάζει λάστιχο! (Video)
- Observer: Να επιστρέψουμε τα Γλυπτά
- Ο Έμπολα απειλεί και τον Φρόυντ και τον Βίλχεμ Ράιχ
- Αλμοδόβαρ, Σορεντίνο και Ντολάν ξαναγυρίζουν την «πρώτη ταινία» στην ιστορία του σινεμά