Μουσική με ταμπεραμέντο από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
«Μουσική με ταμπεραμέντο» είναι ο εύγλωττος τίτλος της συναυλίας που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου (20.30) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του διακεκριμένου-για τις ερμηνείες καθώς και για την πλούσια δισκογραφία του- Γερμανού αρχιμουσικού Φρανκ Μπέερμαν (και όχι του Τζανκάρλο Αντρέττα που για προσωπικούς λόγους ανέβαλε την παρουσία του στο πόντιουμ της Ορχήστρας).
Το ευφάνταστο πρόγραμμα της συναυλίας, που πραγματοποιείται
Με σπουδές στη γενέτειρά του Μπολόνια, στο Βερολίνο με τον Μαξ Μπρουχ και στην Αγ. Πετρούπολη κοντά στον Ρίμσκυ-Κόρσακοφ, ο Οτορίνο Ρεσπίγκι επηρεάστηκε μουσικά σε έναν βαθμό από το γαλλικό ιμπρεσιονισμό αλλά και την παλιά ιταλική μουσική της Αναγέννησης και του Μπαρόκ, που ο ίδιος είχε αγαπήσει και μελετήσει σε βάθος. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του (από το 1913 έως και το θάνατό του, το 1936) ο Ρεσπίγκι το πέρασε στη Ρώμη. Από αυτήν, την Αιώνια Πόλη, είναι εμπνευσμένο και το πιο διάσημο έργο του, η Ρωμαϊκή Τριλογία, που αποτελείται από τα συμφωνικά ποιήματα Πηγές της Ρώμης, Πεύκα της Ρώμης και Ρωμαϊκές Γιορτές. Τα Πεύκα της Ρώμης που γράφτηκαν κατά την περίοδο 1923-1924, απαρτίζονται από τέσσερα μέρη που περιγράφουν μουσικά τα πεύκα σε διάφορα σημεία της Αιώνιας Πόλης. Το έργο παίχτηκε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1924, στη Ρώμη, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μπερναρντίνο Μολινάρι.
Στοιχεία άρρηκτα συνδεδεμένα με το ύφος του Ραβέλ, όπως η διαύγεια της γραφής, η δεξιοτεχνική λάμψη και η εκλεπτυσμένη ενορχήστρωση, διαπνέουν και το Κοντσέρτο του για πιάνο σε σολ μείζονα. Είναι δημιούργημα της ωριμότητάς του, γραμμένο παραλλήλως με το Κοντσέρτο για αριστερό χέρι, το φθινόπωρο του 1929. Ο ίδιος ο συνθέτης περιέγραφε το Κοντσέρτο σε σολ μείζονα (το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, τον Ιανουάριο του 1932, υπό τη μουσική διεύθυνση του ιδίου και με σολίστ τη μεγάλη Γαλλίδα πιανίστα Μαργκερίτ Λονγκ) ως «κοντσέρτο με την πιο αληθινή έννοια του όρου, στο πνεύμα του Μότσαρτ και του Σαιν-Σανς». Και διευκρίνιζε πως για εκείνον «η μουσική ενός κοντσέρτου μπορεί κάλλιστα να είναι εύθυμη και λαμπερή χωρίς να πρέπει οπωσδήποτε να διεκδικεί ιδιαίτερο νοηματικό βάθος ή να στοχεύει σε υψηλή δραματικότητα».
Στα τέλη του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού η φήμη του Δανού βιολονίστα Καρλ Νήλσεν άρχισε να εδραιώνεται και με την έτερη ιδιότητά του ως συνθέτη, κυρίως χάρη στην Πρώτη και στη Δεύτερη Συμφωνία του, καθώς και στην όπερα Σαούλ και Δαβίδ. Η σύνθεση της Δεύτερης Συμφωνίας του έγινε σε δύο φάσεις: Το πρώτο μέρος ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 1901 και το τελευταίο το Νοέμβριο της επόμενης χρονιάς, ελάχιστες μόλις ημέρες πριν την πρεμιέρα, που δόθηκε την 1η Δεκεμβρίου, στην Κοπεγχάγη, υπό τη μουσική διεύθυνση του ιδίου του συνθέτη. Παρά τη μάλλον συγκρατημένη-αν και θετική-αρχική υποδοχή του έργου από τους κριτικούς η Δεύτερη Συμφωνία αναδείχθηκε σύντομα σε ένα από τα επιτυχέστερα έργα του δημιουργού της. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι την περίοδο 1905-1928 εκτελέστηκε τουλάχιστον 15 φορές σε Δανία, Νορβηγία, Σουηδία, Αγγλία και Γαλλία.
ΟΤΟΡΙΝΟ ΡΕΣΠΙΓΚΙ (1879–1936)
Πεύκα της Ρώμης
1. Τα πεύκα της Βίλας Μποργκέζε
2. Πεύκα κοντά σε κατακόμβη
3. Τα πεύκα του Τζανίκολο
4. Τα πεύκα της Αππίας Οδού
ΜΩΡΙΣ ΡΑΒΕΛ (1875–1937)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε σολ μείζονα
1. Allegramente
2. Adagio assai
3. Presto
ΚΑΡΛ ΝΗΛΣΕΝ (1865–1931)
Συμφωνία αρ.2, έργο 16 «Τα τέσσερα ταμπεραμέντα»
1. Allegro collerico
2. Allegro comodo e flemmatico
3. Andante malincolico
4. Allegro sanguineo – Marziale
Σολίστ: Αλεξία Μουζά, πιάνο
Μουσική Διεύθυνση: Φρανκ Μπέερμαν
Tης συναυλίας θα προηγηθεί (στις 19:45) δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Τίτο Γουβέλη για τους κατόχους εισιτηρίων.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Το αλφαβητάρι των ελληνικών ‘80s
- Μία φωτογραφία από το ‘Star Wars: The Last Jedi’ θα σε κάνει να χαμογελάσεις
- Πέγκυ Τρικαλιώτη: «Οι γιατροί μου έδιναν 0,01% πιθανότητες να κάνω παιδί» [vds]
- Στους δρόμους τα τρακτέρ - Που στήνουν τα μπλόκα οι αγρότες
- Έλλη Κοκκίνου: Η μεγάλη αλλαγή στο σώμα της....
- Πέθανε ο σπουδαίος ζωγράφος Γιάννης Μιγάδης
- Θέμις Μπαζάκα: Αναζητώ την συνθήκη που θα με κάνει να νιώθω ζωντανή
- Εταιρεία security για τη φύλαξη των παραλιών από αθίγγανους ετοιμάζει ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Πέθανε ο σπουδαίος ζωγράφος Γιάννης Μιγάδης
- Θέμις Μπαζάκα: Αναζητώ την συνθήκη που θα με κάνει να νιώθω ζωντανή
- Παράσταση των δύο εκθέσεων του ΚΜΣΤ στη Μονή Λαζαριστών
- «Η Αποστολή – Ανάμνηση από μιαν Επανάσταση»: Παράταση παραστάσεων
- Θάνατος στο Όσλο - Anne Holt
- Η ευχή της Αστεράτης - Ζωή Παπαδάκη
- Μουσική με ταμπεραμέντο από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Παράταση των δύο εκθέσεων του ΚΜΣΤ στη Μονή Λαζαριστών
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Μουσική με ταμπεραμέντο από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Θάνατος στο Όσλο - Anne Holt
- Πέθανε ο σπουδαίος ζωγράφος Γιάννης Μιγάδης
- Η ευχή της Αστεράτης - Ζωή Παπαδάκη
- Θέμις Μπαζάκα: Αναζητώ την συνθήκη που θα με κάνει να νιώθω ζωντανή
- Παράταση των δύο εκθέσεων του ΚΜΣΤ στη Μονή Λαζαριστών
- Παράσταση των δύο εκθέσεων του ΚΜΣΤ στη Μονή Λαζαριστών
- «Η Αποστολή – Ανάμνηση από μιαν Επανάσταση»: Παράταση παραστάσεων
- Ο Νόι και η φάλαινα - Benji Davies
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Έλλη Κοκκίνου: Η μεγάλη αλλαγή στο σώμα της....
- Ο Justin Timberlake αποκαλύπτει πώς ανακάλυψε την υποψηφιότητά του για Όσκαρ
- Στους δρόμους τα τρακτέρ - Που στήνουν τα μπλόκα οι αγρότες
- Παπαϊωάννου: Επαναλαμβάνεται το μεγάλο αφιέρωμα στον θρύλο του ρεμπέτικου!
- Ο Βαγγέλης Γερμανός επιστρέφει με ένα μοναδικό live!
- Πόσο περίεργο είναι η εκδρομή να τελειώσει πριν καλά-καλά ξεκινήσει;
- Κορυφή για …δύο στο "BlindTaste"!
- Διονύσης Σαββόπουλος: Το ρεπερτόριο της Πάολα δεν μου λέει τίποτα....
- Να μπει τάξη στα τρία Μέσα της Κυβέρνησης,αποφάσισε το Μαξίμου...