Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι: Εργαστήρια για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη στο Bios
Τα εργαστήρια Ό,τι μπορείς με ό,τι έχεις, όπου είσαι για τρίτη χρονιά συνιστούν ένα άμεσο και αποτελεσματικό περιβάλλον μάθησης της θεατρικής πρακτικής. Επικεντρώνοντας στο θέατρο με τα ελάχιστα μέσα, τη σκηνική πράξη και τη λειτουργία του ηθοποιού, τα εργαστήρια παρουσιάζουν με απλό και πρακτικό τρόπο νέες ιδέες και μεθόδους πάνω στο σύγχρονο θέατρο και την περφόρμανς.
Οκτώβριος 2015 – Μάιος 2016
Πώς
Ποιος ο ρόλος του ηθοποιού μέσα σε αυτό;
Τι ακριβώς του ζητείται;
Και πώς θα το κάνει πράξη;
Το πρόγραμμα των εργαστηρίων έχει σχεδιαστεί με σκοπό να είναι ευέλικτο και προσβάσιμο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες της εποχής και ταυτόχρονα συστηματικό και εντατικό ώστε να παρέχει στους συμμετέχοντες εργαλεία χρήσιμα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους.
Οι εισηγητές - καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών – μοιράζονται την καλλιτεχνική τους εμπειρία και δουλεύουν στενά με τους συμμετέχοντες, βουτώντας στη δημιουργική διαδικασία μέσω των μαθημάτων, της συζήτησης, της δοκιμής και της έρευνας. Ο κάθε κύκλος των εργαστηρίων ολοκληρώνεται με μία ανοιχτή για το κοινό παρουσίαση.
Μετά από δύο εντατικές χρονιές εργαστηρίων, το φετινό μας πρόγραμμα περιλαμβάνει την ανανέωση της συνεργασίας μας με κάποιους από τους διδάσκοντες μετά από τη μεγάλη ανταπόκριση των προηγούμενων κύκλων, αλλά και την εισαγωγή νέων εισηγητών – καλλιτεχνών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών στην προσπάθεια μας να διευρύνουμε την προσέγγιση του θεατρικού τρόπου. Έτσι φέτος ο Θέμελης Γλυνάτσης, ο Ακύλλας Καραζήσης, ο Περικλής Μουστάκης, η Άντζελα Μπρούσκου και ο Κωνσταντίνος Ρήγος, καλλιτέχνες που ξεχωρίζουν με τη δυναμική τους και την παρουσία τους, θα παρουσιάσουν τη δική τους μέθοδο με απλό και πρακτικό τρόπο.
Καλλιτέχνες με διαφορετικές δουλειές αλλά με κοινό χαρακτηριστικό τον πειραματισμό στη φόρμα, στην αφήγηση, στη λειτουργία. Οι Τζένη Αργυρίου, Έφη Θεοδώρου, Βασίλης Νούλας, Αγγελική Παπαθεμελή, Γιάννης Σκουρλέτης συνεχίζουν την ερευνητική δουλειά που έχτισαν στους προηγούμενους κύκλους και παρουσιάζουν τα νέα τους εργαστήρια, ανανεώνοντας και εξελίσσοντας δυναμικά τη θεματική τους.
Διδάσκουν οι : Τζένη Αργυρίου, Θέμελης Γλυνάτσης, Έφη Θεοδώρου, Ακύλλας Καραζήσης, Βασίλης Νούλας, Περικλής Μουστάκης, Άντζελα Μπρούσκου, Αγγελική Παπαθεμελή, Κωνσταντίνος Ρήγος Γιάννης Σκουρλέτης.
Επίσης, από τον Νοέμβριο του 2015 το Bios θα δημιουργήσει το ''1ο Γυμνάσιο Σκηνοθεσίας Θεάτρου'', έναν ολοκληρωμένο κύκλο σεμιναρίων σκηνοθεσίας θεάτρου, σε συνεργασία με τους νέους ταλαντούχους σκηνοθέτες Αργυρώ Χιώτη και Δημήτρη Καραντζά. Η διάρκεια του κύκλου είναι εξάμηνη και ξεκινά τον Νοέμβριο 2015. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα θα ανακοινωθούν σύντομα.
Α' Περίοδος : Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2015
Τζένη Αργυρίου, Περικλής Μουστάκης, Άντζελα Μπρούσκου, Αγγελική Παπαθεμελή, Κωνσταντίνος Ρήγος.
Περικλής Μουστάκης, Από το καταστασιακό στο νοηματικό θέατρο
(με αφορμή τις Τρεις Αδελφές του Τσέχωφ)
Κάθε Δευτέρα 13.30 – 17.30, για 10 συναντήσεις
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου έως Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου
Η ανέλιξη του ηθοποιού σαν πλοηγός του ρόλου–προσώπου. Ο ηθοποιός κατασκευάζει το παιχνίδι τού ρόλου-προσώπου, το σχολιάζει, το κρίνει, δημοσιοποιεί την ιδιωτικότητά του. Το φιλοσοφικό background του ηθοποιού και η ελαφρότητα της παιδικότητάς του. Ο ρόλος–πρόσωπο ως αφορμή για το πέρασμα του ηθοποιού σε έναν προσωπικό, εξομολογητικό λόγο.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και σπουδαστές δραματικών σχολών.
Περικλής Μουστάκης
Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης Κ. Κουν. Έχει πρωταγωνιστήσει σε παραστάσεις των: Κ. Κουν, Γ. Λαζάνη, Ν. Χαραλάμπους, Μ. Βολανάκη, Φ. Σπένγκλερ, Β. Αρδίττη, Γ. Χουβαρδά, Γ. Μαργαρίτη, Μ. Λυμπεροπούλου, Β. Νικολαΐδη, Σ. Χατζάκη, Στ. Τσακίρη, Β. Παπαβασιλείου, Μ. Μαρμαρινού, Ρ. Πατεράκη, Δ. Καραντζά κ.α.
Ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου Άσκηση, όπου έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: America Hurray, Βυσσινόκηπος, Παιχνίδια Σφαγής (παραστάσεις που επιλέχθηκαν από το ελληνικό κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου να συμμετάσχουν στο «Σύστημα Αθήνα» το 2007 και το 2008), Επισκέψεις, Απόψε Αυτοσχεδιάζουμε, Αποκάλυψη Ιωάννου, Καταιγίδα. Σκηνοθέτησε επίσης στο Εθνικό Θέατρο μία θεατρική παραγωγή βασισμένη στα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη.
Από το 1997 διδάσκει σε δραματικές σχολές και έχει παραδώσει σεμινάρια στο Θέατρο Άσκηση, στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων κ.α.
Άντζελα Μπρούσκου, Είμαι δολοφόνος, η δουλειά μου είναι να σκοτώνω ανθρώπους
(με αφορμή τον Ρομπέρτο Τσούκο του Κολτές)
Κάθε Δευτέρα 18.00 – 22.00, για 10 συναντήσεις
Δευτέρα 12 Οκτωβρίου έως Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου
Έχοντας ως αφετηρία το έργο Ρομπέρτο Τσούκο του Μπερνάρ Μαρία Κολτές, οι συμμετέχοντες
θα έχουν την ευκαιρία να δουλέψουν συλλογικά μέσα από διαφορετικές οπτικές και θέσεις. Ποια είναι τα όρια ανάμεσα στον μυθικό ήρωα και το πραγματικό πρόσωπο;
Η προσέγγιση θα είναι ανοιχτή σε όλα τα μέσα και εργαλεία που θα θεωρηθούν χρήσιμα. Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες ν’ ανακαλύψουν τρόπους και κώδικες που συμβάλλουν στην σκηνική εγκατάσταση του έργου, ως δράστες και ως δημιουργοί μιας νέας, απρόβλεπτης πραγματικότητας που θα συνδιαλέγεται με τον παρόντα χώρο και χρόνο.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σπουδαστές δραματικών σχολών, θεατρολόγους και σκηνοθέτες.
Άντζελα Μπρούσκου
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ίδρυσε το 1993 το Θέατρο Δωματίου, καθώς και το ομώνυμο studio υποκριτικής με την βασική συνεργάτη της, ηθοποιό Παρθενόπη Μπουζούρη. Ασχολήθηκε με την έρευνα πάνω στην μέθοδο και την τεχνική του ηθοποιού με άξονα την αρχαία τραγωδία. Έκτοτε σκηνοθέτησε πολλά έργα από το σύγχρονο και κλασικό ρεπερτόριο. Συνεργάστηκε επίσης με το Εθνικό Θέατρο, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Θέατρο Τέχνης και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου.
Κωσταντίνος Ρήγος, Chorus / Τρόποι προσέγγισης
Κάθε Τρίτη 18.00 – 22.00, για 10 συναντήσεις
Τρίτη 13 Οκτωβρίου έως Τρίτη 15 Δεκεμβρίου
Chorus: προσεγγίσεις πάνω στον ρόλο του Χορού (chorus), όπως προκύπτει από το αρχαίο δράμα, αλλά και όπως παρουσιάζεται σε κείμενα σύγχρονα. Το εργαστήριο αυτό θα ερευνήσει και θα ασχοληθεί με την έννοια του Χορού. Του Χορού των ανθρώπινων σωμάτων, του Χορού της αρχαίας τραγωδίας, αλλά και σύγχρονων κειμένων και καταστάσεων. Του Χορού δηλαδή σήμερα.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και χορευτές.
Κωνσταντίνος Ρήγος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Το 1990 ίδρυσε το Χοροθέατρο ΟΚΤΑΝΑ.
Από τον Οκτώβριο του 2001 μέχρι τον Οκτώβριο του 2005 ήταν καλλιτεχνικός υπεύθυνος του Χοροθεάτρου του Κ.Θ.Β.Ε. Έχει σκηνοθετήσει και χορογραφήσει για το Εθνικό Θέατρο, το ΚΘΒΕ, την Εθνική Λυρική Σκηνή, τον ΘΟΚ, το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Θέατρο Τέχνης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την Κρατική Σχολή Χορού, το Νέο Θέατρο Θεσσαλονίκης, το Μέγαρο Μουσικής και πολλούς άλλους οργανισμούς και ιδιώτες.
Ως εικαστικός καλλιτέχνης έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις. Συνεργάστηκε ως contributing artist-φωτογράφος με πολλά περιοδικά, ενώ από τον Μάρτιο 2008 διατηρεί την στήλη Shoot me! στην εφημερίδα Athens Voice. Έχει συνεργαστεί με πολλούς Έλληνες τραγουδιστές και συγκροτήματα σε συναυλίες και μουσικά βίντεο. Έργα του έχουν παιχτεί σε πάνω από 40 φεστιβάλ και εκδηλώσεις στο εξωτερικό. Το 1995 με το έργο Δάφνις και Χλόη και το 1996 με το έργο Οι 5 Εποχές απέσπασε το Κρατικό Βραβείο Χορού, το 1999 με το έργο Ρινγκ και το 2001 με το έργο Τρελή Ευτυχία κέρδισε το Κρατικό Βραβείο Χορογραφίας, ενώ το 1997 του απονεμήθηκε το βραβείο Μελίνα Μερκούρη.
Τζένη Αργυρίου, Η ιστορία ενός αντικειμένου
Κάθε Πέμπτη 18.00 – 22.00, για 10 συναντήσεις
Πέμπτη 15 Οκτωβρίου έως Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου
Η ιστορία ενός αντικειμένου είναι ένα εργαστήριο που στηρίζεται στην ιδέα της συλλογικής συγγραφής και σκηνοθεσίας ενός έργου που ακολουθεί τη ζωή τού αντικειμένου από την κατασκευή μέχρι την καταστροφή του.
Εργαλεία αυτοσχεδιασμού θα είναι αυτά που θα χρησιμοποιηθούν για την γνωριμία της ομάδας των 15 επιλεγμένων συμμετεχόντων. Ο καθένας από αυτούς θ’ αναλάβει τη γραφή και τη σκηνοθεσία ενός από τα 15 μέρη/σκηνές του συλλογικού σπονδυλωτού σεναρίου, αλλά παράλληλα μπορεί να κληθεί να παίξει και στις ιστορίες των άλλων. Η διάρκεια της κάθε σκηνής θα είναι 3 λεπτά μάξιμουμ και η απόδοσή της θα γίνει κατ' επιλογή του καθενός κινηματογραφικά ή θεατρικά με τη συνεργασία των άλλων συμμετεχόντων. Έτσι, μέσα απ’ όλες τις συναντήσεις θα δημιουργηθεί μία συλλογική περφόρμανς που θα εναλλάσσει την ζωντανή ερμηνεία με την ψηφιακή και θα επιτρέπει τον διάλογό τους.
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα έχουμε κριτική ματιά στον τρόπο που ο καθένας θα οδηγήσει και θα οδηγηθεί από τους άλλους, μοιράζοντας έτσι διαφορετικές μεθόδους και τρόπους που είτε λειτουργούν είτε όχι.
Το εργαστήριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, εικαστικούς, μουσικούς, κινηματογραφιστές, χορευτές, συγγραφείς, φωτιστές, κ.λπ., που θέλουν να δοκιμαστούν στην πρωτότυπη δημιουργία, αλλά και στη συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες.
Τζένη Αργυρίου
Η Τζένη Αργυρίου είναι χορογράφος και trans media artist. Γεννήθηκε στην Καβάλα και αποφοίτησε από την Κρατική Σχολή Ορχηστρικής Τέχνης. Με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση συνέχισε τις σπουδές στην Νέα Υόρκη, όπου συνεργάστηκε με καλλιτέχνες όπως οι: ChameckiLerner, Maria Hassabi, Yin Mei, Jeremy Wade. Από το 2003 είναι ιδρυτικό μέλος της amorphy.org, που αποτελεί μια πλατφόρμα συνεργασίας καλλιτεχνών από διαφορετικές μορφές τέχνης. Το έργο της ισορροπεί μεταξύ παραστατικών τεχνών και media art, καθώς η σχέση ανάμεσα στην τέχνη, την τεχνολογία, τον άνθρωπο και την κοινωνία είναι τα θέματα που την απασχολούν. Συνήθως ακολουθεί μια σπονδυλωτή διαδικασία ανάπτυξης με εργαστήρια, συνεντεύξεις και άλλες, ανοιχτές στο κοινό, δραστηριότητες. Την τελευταία δεκαετία δημιουργεί και επιμελείται παραστάσεις, εγκαταστάσεις και site-specific δρώμενα με την συμμετοχή του κοινού. Έχει συνδημιουργήσει έργα με καλλιτέχνες όπως οι: Βασίλης Γεροδήμος, Ash Bulayev, Miguel Angeles Melgares, Ευριπίδης Λασκαρίδης, Ζωή Χατζηαντωνίου, Λίλα Σωτηρίου, Ιωάννα Τσινιβίδη. H δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε Ελλάδα, Γερμανία, Γαλλία, Βουλγαρία, Ολλανδία, Τσεχία, Πορτογαλία και Νέα Υόρκη.
Αγγελική Παπαθεμελή, Ο προσωπικός λόγος
Κάθε Κυριακή 13.00 – 17.00, για 10 συναντήσεις
Κυριακή 18 Οκτωβρίου έως Κυριακή 20 Δεκεμβρίου
Αυτό, προς στιγμήν, φαίνεται πως είναι η ζωή μου. Αν ήταν δυνατόν, θα σας την έδινα ολόκληρη. Θα την έκοβα, όπως κόβει κανείς ένα τσαμπί σταφύλι, και θα ’λεγα «Πάρτε την. Είναι η ζωή μου».
Με υλικό από κείμενα ερωτικής αλληλογραφίας, αλλά και εξομολογητικού–προσωπικού λόγου, το εργαστήριο θα ερευνήσει πώς το αίσθημα μετατρέπεται σε λόγο γραπτό και πώς το γραπτό ξανά σε αίσθημα, υπό το βλέμμα και την ακοή του παραλήπτη ή -ακόμα καλύτερα- του λαθρακουστή.
Το εργαστήριο είναι ανοιχτό σε όλους.
Αγγελική Παπαθεμελή
Αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Θεατρικού Οργανισμού Μορφές στο Θέατρο Εμπρός (1996) και από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε για έξι χρόνια μαθήματα αναπνοής και φωνής με τη Μίρκα Γεμεντζάκη και χορού butoh με τον Masaki Iwana. Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Δ. Μαυρίκιο, Σ. Λιβαθινό, Ν. Μαστοράκη, Α. Αντύπα, Λ. Βογιατζή, Α. Δανέζη–Knutsen, S. Unkowski, Γ. Κακλέα, Ν. Καμόντο, F. Rubio και
Γ. Σκεύα στις παραστάσεις Ο Γυάλινος Κόσμος, Ηλέκτρα, Το Έβδομο Ρούχο, Φρεναπάτη, Ο Γλάρος, Ιβάνοφ, Βρικόλακες, Λαχταρώ, Τόκος, Festen, Ορέστης, Βροχοποιός, Βρώμικες Λέξεις, Όσα Είναι Δίπλα μου και Το Νεκρό Σπίτι. Το 2009 ίδρυσε μαζί με τον Δ. Ξανθόπουλο την εταιρία θεάτρου PEQUOD και συμμετείχε σε όλες τις παραστάσεις της (Ο Γλάρος, Από το Φίφτυ Φίφτυ στον Έρωτα, Υπόθεση Εργασίας, Το Διπλό Βιβλίο και Οι Δυο μας Τώρα). Συμμετείχε στις ταινίες Ακροπόλ του Π. Βούλγαρη, Οι Θεατρίνες του Π. Πορτοκαλάκη, Μεταμφιεσμένη Γυναίκα του Κ. Αριστόπουλου, Ώρες Κοινής Ησυχίας της Κ. Ευαγγελάκου, Δυο Γυναίκες του Β. Γιάτση, Μικρά Αγγλία του Π. Βούλγαρη, Μη Με Λησμόνει του Γ. Πατεράκη, Μια Ξύλινη Φλογέρα του Π. Κράββαρη και Αγάπη, αγάπη, αγάπη του Κ. Ζάπα. Έχει τιμηθεί με το βραβείο Ελευθερία Σαπουντζή.
Υπεύθυνος εργαστηρίων: Κώστας Κουτσολέλος
Διοργάνωση: BIOS
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Εκλογές:Θρίλερ για τον νικητή και την τρίτη θέση -Η άνοδος του ΠΑΣΟΚ και η αποδυνάμωση της ΛΑ.Ε
- Ο Μουρίνιο με την κόρη του -Το ντεκολτέ ως τον αφαλό της νεαρής
- Tατιάνα Στεφανίδου: Αποκαλύπτει πρώτη φορά γιατί έφυγε από το Star
- «Χτυποκάρδια στο... Epsilon»- Δες το τρέιλερ της μαθήτριας Αννίτας Πάνια [vds]
- Η Taylor Swift είναι ο δημοφιλέστερος χρήστης του Instagram με 45,6 εκ. followers
- Γκάλης ή Πέτροβιτς; Which side are you on boys?
- Οι Black Rainbows live στο An Club
- Περισσότεροι από 3000 άνθρωποι του σινεμά ζητούν άμεση λύση στο προσφυγικό στην Ευρώπη
- Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Οι Black Rainbows live στο An Club
- Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
- Νέο μάθημα Υποκριτικής στο Studio NAMA από την Ελένη Σκότη
- Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια, από την ομάδα Πλεύσις στο BlackBox
- Η έκθεση Photometria Awards "Faith" στη Θεσσαλονίκη
- Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι: Εργαστήρια για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη στο Bios
- Minions, στους κινηματογράφους!
- Πόρτες, της Χρύσας Σπηλιώτη στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Ό, τι μπορείς, με ό, τι έχεις, όπου είσαι: Εργαστήρια για το σύγχρονο θέατρο στην πράξη στο Bios
- Πόρτες, της Χρύσας Σπηλιώτη στο Θέατρο Αγγέλων Βήμα
- Ζωντανεύοντας τα παλιά παιχνίδια στο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
- Δε με χωρά ο τόπος / Μήδεια, από την ομάδα Πλεύσις στο BlackBox
- Minions, στους κινηματογράφους!
- Η έκθεση Photometria Awards "Faith" στη Θεσσαλονίκη
- Νέο μάθημα Υποκριτικής στο Studio NAMA από την Ελένη Σκότη
- Οι Black Rainbows live στο An Club
- Tunnel of Oppression του Δημήτρη Πλαβούκου στο Hellenic American College
- Εβδομάδα δωρεάν μαθημάτων γνωριμίας στο Kyklos Art Studio
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Πέγκυ Ζήνα: «Η παρουσίαση εκπομπής θα μου άρεσε πολύ»!
- Εργαστήρια, χοροί και θέατρο στον Δήμο Ζωγράφου
- Ο Νόλαν ετοιμάζει ταινία και δεν μας λέει τίποτα άλλο!
- Το κουίζ της Ντέπυς Γκολεμά!
- Το μήνυμα της Αντζελίνα Τζολί προς όλες τις γυναίκες
- Η ακουστική version του ''What Do You Mean?'' (video)
- Κοίτα μαμά, χωρίς να τρώω (σχεδόν) τίποτα
- Δηλώστε και συζητηθείτε...