"Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;": το project της Τζένης Μαρκέτου στο ΕΜΠ
Η Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ παρουσιάζει στην Αθήνα το διεθνές συμμετοχικό project της εικαστικού Τζένης Μαρκέτου, Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στις 21-22 Οκτωβρίου 2016.
Διεθνής Συνέλευση
Το project Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους; διερευνά έννοιες σχετικές με τον μηχανισμό της «Συνέλευσης», μια πρακτική τόσο αρχαία, όσο και σύγχρονη και ταυτόχρονα καίρια υπό από το τρέχον πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο. Το project ξεκίνησε το 2014 από την εικαστικό Τζένη Μαρκέτου υπό τη γενικότερη θεματική Συνελεύσεις: Δράσεις Επιτακτικής Κοινωνικής Ανάγκης και Φαντασίας και είναι ένα εν εξελίξει καλλιτεχνικό project το οποίο βασίζεται στη συμμετοχική δράση και έρευνα. Το ερευνητικό τμήμα του, το οποίο παρουσιάζεται στην Αθήνα, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Ζάφο Ξαγοράρη. Ο πρωταρχικός διάλογος των δυο καλλιτεχνών εκφράστηκε μέσω της βίντεο-εγκατάστασης The Assembly in NO Particular Order, (2016) της Μαρκέτου και μέσα από τη σειρά σχεδίων του Ξαγοράρη που παρουσιάστηκαν στην περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο PIGS (2016),η οποία εγκαινιάστηκε στο ARTIUM Museum, Vitoria-Gasteiz στην Ισπανία.
Οι Συνελεύσεις: Δράσεις Επιτακτικής Κοινωνικής Ανάγκης και Φαντασίας προσφέρουν ένα χώρο απόλυτης πνευματικής ελευθερίας˙ ελευθερίας του λόγου και ελεύθερων δράσεων που θα διαρθρωθούν γύρω από την πρακτική των φιλοξενούμενων συνελεύσεων, συζητήσεων με τη μορφή Αγοράς, επιτελεστικών παρεμβάσεων και αναδυόμενων ενεργειών. Πρόκειται για έναν τόπο όπου η τέχνη, η πολιτική και η φαντασία συναντιούνται για να συλλογιστούν το πώς, το γιατί και το πότε νέες μορφές επικοινωνίας, δράσεις, νέες τεχνολογίες, μουσικές στιγμές και επιτελέσεις μας επιτρέπουν να επανα-φανταστούμε νέες τεχνικές και πειραματισμούς, που διαφεύγουν των νέων συνηθειών τη «συνέλευσης» και των κοινωνικών δράσεων.
Δεδομένων των παραπάνω συνθηκών, το project Συνελεύσεις: Δράσεις Επιτακτικής Κοινωνικής Ανάγκης και Φαντασίας συγκεντρώνει μια σειρά από φίλους, αγνώστους καθώς και προσκεκλημένους Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες, ακτιβιστές, στοχαστές, συλλογικότητες, ποιητές, αρχιτέκτονες, μαθητές από δύο σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αθήνα και διεθνή πανεπιστήμια τα ποία θα μοιραστούν τον χρόνο και τις γνώσεις τους. Η διαδικασία εστιάζει στην εκτέλεση και την εμπειρία. Αυτή η διαδικασία θα καταγράφεται και ταυτόχρονα θα θέτει θέματα όπως Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, Αρχαιολογίες του Κοινού, Φωνές Ένταξης και Αποκλεισμού, Το Δημόσιο Σώμα, Τα Μελλοντικά Κοινά, Επιτελεστική Σημειολογία, Αποσχολειοποίηση, Ουτοπία και Φαντασία, τα οποία και επεξεργάζεται η Μαρκέτου μέσω της εν εξελίξει έρευνας και ενασχόλησή της με αυτά.
Συγκεκριμένες ερωτήσεις θα επιδιώξουν την κατανόηση και την περαιτέρω εξερεύνηση: «Ποιές είναι οι συγκινησιακές πραγματικότητες μιας συνέλευσης; Με ποιούς τρόπους είναι δυνατόν, υπερ-τοπικής σημασίας δίκτυα με διάρκεια να δομηθούν μέσω μίας δράσης χρονικά και τοπικά προσδιορισμένης, όπως η συνέλευση; Ποιά εκδοχή της δημοκρατίας επικαλούμαστε για την Ελληνική, Ευρωπαϊκή και παγκόσμια πραγματικότητα; Τί σημαίνει και πώς εδραιώνεται ο φεμινιστικός χώρος σε μία συνέλευση; Ποιά είναι τα απείθαρχα στοιχεία διάσπασης που μπορούν να παράσχουν εναλλακτικές;»
Η Τζένη Μαρκέτου λέει: «Οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε η Αθήνα ως τόπος διεξαγωγής της πρώτης «Συνέλευσης» δεν είναι μόνο εμφανείς αλλά και συναισθηματικοί. Θα συνυπάρξουμε μέσα στα αμφιθέατρα Αβέρωφ και Μ.Α.Χ. μαζί με τη συνεχιζόμενη πανεπιστημιακή ζωή, τη συνέλευση, τη συζήτηση και τις διάφορες ενασχολήσεις. Αυτό το project επιθυμεί την ένταξη της δημιουργικής κοινότητας του Πανεπιστημίου, τους ίδιους τους φοιτητές, τους καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό. Το αμφιθέατρο δεν είναι μια σκηνή για την παρουσίαση του project, δρα ως ένας προ-υπάρχοντας δημόσιος χώρος αλληλεπίδρασης και συμμετοχής.»
Το project αναμένεται να πραγματοποιηθεί σε διαφορετικές χώρες, ενεργοποιώντας τοπικές συνεργασίες. Οι συζητήσεις, εμπειρίες, παραστάσεις και δράσεις θα τεκμηριώνονται και θα αναρτώνται καθημερινά σε ένα ιστολόγιο (blog) και τελικά σε μια εγκατάσταση-φιλμ, εξερευνώντας την έννοια της «Συνέλευσης» ως μια μορφή καλλιτεχνικής εμπλοκής.
Το project πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ.
Συμμετέχοντες: Αθηνά Αθανασίου, Γιώργος Αναστασόπουλος, Άντζελα Δημητρακάκη, Νιόβη Βασιλική Ζαραμπούκα, Θέατρο του Καταπιεσμένου, Βάνα Κωσταγιόλα, Τζένη Μαρκέτου, Γιάννης Μήτσης, Μπάμπης Μπαλτάς, Ζάφος Ξαγοράρης, Νένη Πανουργιά, Μάκης Παπαδημητράτος, Γιώργος Παπαδόπουλος, Σταύρος Σταυρίδης, Συνήγορος του Πολίτη και του Παιδιού, Μιράντα Τερζοπούλου, Πέννυ Τραβλού, Θεόδωρος Χιώτης, Πέτρος Χρηστίδης, Stephanie Bailey, Foundland Collective, geheimagentur (i.e. the secret agency), Frederikke Hansen, Carima Neusser, Coopteam Collective, Nuno Rodrigues, STEPS Collective, Kuba Szreder, Gracia Trujillo, μεταξύ άλλων που αναμένεται να ανακοινωθούν.
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί οργανισμοί: Φοιτητές και Καθηγητές από τη Σχολή Καλών Τεχνών και Design του Κάσσελ, το Πανεπιστήμιο Τεχνών της Ζυρίχης (ZHdK), το Βασιλικό Ινστιτούτο Τέχνης της Στοκχόλμης, την Ανωτάτη Καλλιτεχνική Σχολή του Πόρτο (ESAP) και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.
Πληροφορίες για την Τζένη Μαρκέτου(Αθήνα/Νέα Υόρκη): Η Τζένη Μαρκέτου (Αθήνα/Νέα Υόρκη) είναι καλλιτέχνης, καθηγήτρια και cultural producer. Ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης. Έχει διδάξει στο Cooper Union School of Art της Νέας Υόρκης και στο τμήμα New Media and Photography του Ινστιτούτου Τεχνών της Καλιφόρνια (CalArts). Στη δουλειά της διαχειρίζεται ποικίλα μέσα, προσδιορίζοντας τον εαυτό της ως υποκινήτρια καταστάσεων οι οποίες ολοκληρώνονται ως έργο με τη συμμετοχή είτε συνεργατών είτε καλλιτεχνικών φορέων, οι οποίοι υιοθετούν, οικειοποιούνται και συνεχίζουν τη δουλειά της.
Το έργο της Μαρκέτου έχει εκτεθεί διεθνώς σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, όπως στο Μουσείο Tinguely της Βασιλείας στην Ελβετία, στην 1η Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης της Cartagena της Ινδίας, στην Κολομβία, στην 4η Μπιενάλε της Αθήνας AGORA, 2013 και την Μπιενάλε της Αθήνας ΟΜΟΝΟΙΑ, στην ZKM, της Καρλσρούης στην Γερμανία, στην 3η Μπιενάλε της Σεβίλης, στο New Museum of Contemporary Art της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Μαδρίτης Reina Sofia, στο The Queens Museum και στο Apex Art, της Νέας Υόρκης, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας, στο Μουσείο Artium της Ισπανίας, στο Ίδρυμα Bouziol της Βενετίας, στα MORE Art & High Line projects της Νέας Υόρκης, στο Ινστιτούτο Goethe της Αθήνας, της Άγκυρας και του Βερολίνου, στο Πολιτισμικό Κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση, στο Μουσείο Τέχνης Kumu στο Ταλίν της Εσθονίας, την περίοδο που το Ταλίν υπήρξε η Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Τέχνης. Εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε του Σάο Πάολο της Βραζιλίας και στη Διεθνή Ευρωπαϊκή Μπιενάλε της Manifesta στο Witte de With του Ρόττερνταμ.
Ευχαριστούμε θερμά:
Τον κ. Δημήτρη Ησαΐα, Κοσμήτωρ Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και τη Σύγκλητο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για την ευγενική φιλοξενία τους.
Το project πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund (Greece).
Την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας (Α.Σ.Κ.Τ.) και τον Ζάφο Ξαγοράρη για την ευγενική υποστήριξή τους.
Φωτό: Τζένη Μαρκέτου, The Assembly In No Particular Order (άποψη εγκατάστασης), 2016, HD, 14', χρώμα, ήχος © Daniel Eguskiza Ganchegui
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- T-shirt Game of Thrones League
- Καιρός: Για ισχυρές καταιγίδες μέχρι το βράδυ προειδοποιεί η ΕΜY
- Τι σχέση έχει το ‘Westworld’ με το gaming σήμερα;
- Αυτό το Φθινόπωρο η Yamamay συνεχίζει να μας εκπλήσσει με νέες ιδέες!
- Υπέροχα Cookies με φυστικοβούτυρο με 3 μόνο υλικά!
- Τι φορούν οι Νότιες τον Οκτώβριο;
- Η Ζήνα Κουτσελίνη κατέθεσε στο δικαστήριο υπέρ της Ελένης Μενεγάκη
- Όλη αλήθεια για την επανασύνδεση της Μαρίας Ηλιάκη με τον Νεκτάριο Γαλίτη
- Oι θρυλικοί Depeche Mode επιστρέφουν στην Ελλάδα!
- Δείτε το νέο υπερπολυτελές σπίτι των Κλούνεϊ - Αλαμουντίν στη Νέα Υόρκη [photos+vds]
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Oι θρυλικοί Depeche Mode επιστρέφουν στην Ελλάδα!
- Χειροποίητες Βιβλιοϊστορίες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηλιούπολης
- Το Βαλς των Βρώμικων Δρόμων, από τις Αδέσποτες Σκύλες στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλους στη Στοά του βιβλίου
- "Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;": το project της Τζένης Μαρκέτου στο ΕΜΠ
- Έτσι αισθάνομαι - Christopher Silas Neal
- Τελευταία Νέα Culture Now
- "Πώς οι Συνελεύσεις επανακτούν τη σημασία τους;": το project της Τζένης Μαρκέτου στο ΕΜΠ
- Χειροποίητες Βιβλιοϊστορίες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Ηλιούπολης
- Έτσι αισθάνομαι - Christopher Silas Neal
- Oι θρυλικοί Depeche Mode επιστρέφουν στην Ελλάδα!
- Ο Γρηγόρης Χαλιακόπουλους στη Στοά του βιβλίου
- Το Βαλς των Βρώμικων Δρόμων, από τις Αδέσποτες Σκύλες στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
- Τέσσερις γυναίκες τραγουδούν Ian Ikon στη σκηνή του Gazarte
- «Η διατροφή στην αρχαία Ελλάδα»: Νέα μουσειοσκευή από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
- Η Υπηρέτρια (The Handmaiden), του Παρκ Τσαν-Γουκ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Mediatown:Συνεχίζεται η βόλτα στην τηλεοπτική μας πόλη...#3
- Τι σχέση έχει το ‘Westworld’ με το gaming σήμερα;
- Από το «Chevalier» ως το «Νερούδα»: 85 χώρες στη μάχη του Όσκαρ
- T-shirt Game of Thrones League
- T-shirt 'Totti Capitano'
- T-shirt 'Glory Days'
- T-shirt 'Born in Toumpa'
- Σήμερα η πρώτη συνεδρίαση του ΣΤΕ για τις τηλεοπτικές άδειες
- Υπέροχα Cookies με φυστικοβούτυρο με 3 μόνο υλικά!
- Όλη αλήθεια για την επανασύνδεση της Μαρίας Ηλιάκη με τον Νεκτάριο Γαλίτη