Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
16:05 17/1/2014
- Πηγή: Culture Now
Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιός διεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας.
Μετά τα “Million Dollar Baby” (2004), “The Sea Inside” (2004) – βραβευμένα και τα δύο με Όσκαρ την
Η 30χρονη Ιρένε (Τζασμίνε Τρίνκα) είναι η Μέλι. «Ιρένε» για τους γονείς και φίλους, «Μέλι» για τους ανθρώπους που πάσχοντας από χρόνιες εκφυλιστικές παθήσεις επιθυμούν να τερματίσουν την ζωή τους. Έχοντας παρατήσει τις σπουδές της στην ιατρική, η Ιρένε βγάζει τα προς το ζην παρέχοντας, έναντι αδράς αμοιβής, υπηρεσίες εκούσιας ευθανασίας σε βαριά αρρώστους.
Πατώντας πάνω στο μυθιστόρημα του Μάουρο Κοβάσιτς (A Nome Tuo) η Γκολίνο επιχειρεί, ως πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτης, ένα ομολογουμένως δύσκολο πρότζεκτ: Να θίξει το θέμα της εκούσιας ευθανασίας, χωρίς μελοδραματισμούς, ηθικολογίες και διακηρύξεις ιδεών. Και ως προς αυτό τα καταφέρνει θαυμάσια.
Το ενδιαφέρον της στρέφεται εξολοκλήρου πάνω στην ηρωίδα της, Ιρένε/Μέλι, και την μελετά ως γυναίκα, ως ακτιβίστρια, ως προσωπικότητα και ως αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο ρόλων της.
Πολύ έξυπνα η Γκολίνο επιλέγει να προσδώσει στην ηρωίδα της ανδρόγυνα χαρακτηριστικά που την τοποθετούν σε μια ενδιάμεση κατάσταση πάνω στην οποία χτίζεται ολόκληρη η αφήγηση. Αυτή η ενδιάμεση κατάσταση είναι και ο τοίχος προστασίας μεταξύ Ιρένε και Μέλι, μεταξύ λάθους και σωστού και εν τέλει μεταξύ ζωής και θανάτου. Δεν είναι τυχαίο ότι η Γκολίνο δεν χάνει ευκαιρία στο να μας δείχνει την Ιρένε πίσω από γυάλινες επιφάνειες και καθρέφτες. Όλες οι επιλογές της ηρωίδας της συντελούν στο να μην υπάρχει ουσιαστικά πουθενά: διατηρεί την ιδιότητα της φοιτήτριας στον πατέρα της και στον φίλο της, ώστε να δικαιολογεί την απουσία της όταν ταξιδεύει στο Μεξικό για να αγοράσει τα απαραίτητα φάρμακα, συνάπτει ερωτικές σχέσεις με έναν παντρεμένο, ζει απομονωμένη σε ένα σπίτι δίπλα στην θάλασσα και «επιστρέφει» μέσα στον κόσμο κυρίως για τα ραντεβού με τους ασθενείς.
Θέλοντας να ξορκίσει τον θάνατο, γυμνάζεται μανιωδώς είτε κολυμπώντας είτε κάνοντας ποδήλατο, δεν καπνίζει και κάνει συνεχώς καρδιολογικές εξετάσεις. Οι κρίσεις πανικού που παθαίνει είναι το αντίδοτο στην ιδέα και θέα του θανάτου που η ίδια προσφέρει κάθε φορά. Το αίτημα για έναν αξιοπρεπή θάνατο σε ανθρώπους που έχουν πάψει πια να ζουν καθώς απλά υπάρχουν είναι η ώθηση και ο εξαγιασμός των πράξεών της. Μέχρι που η στιγμή τα φέρνει έτσι ώστε εν αγνοία της να δώσει τα απαραίτητα προς ευθανασία φάρμακα σε έναν άνθρωπο που πάσχει από κατάθλιψη. Ο Κάρλο Γκριμάλντι, επιτυχημένος αρχιτέκτονας, χωρισμένος και άτεκνος θα γίνει το πρόσωπο που θα φέρει την Ιρένε σε μια κατά μέτωπο επίθεση με την Μέλι και κατ’ επέκταση με την ζωή της.
Η Γκολίνο σκηνοθετεί το «Μέλι» με όρους επιστημονικού ερευνητή, όπου η μεροληψία και τα βεβιασμένα αποτελέσματα βρίσκονται εκτός μεθοδολογίας. Δημιουργώντας μια άκρως ενδιαφέρουσα περσόνα όπου θηλυκώνει υπέροχα στο πρόσωπο της Τρίνκα παραδίδει ένα φιλμ φιλοσοφικά τοποθετημένο στο να τεθούν τα σωστά ερωτήματα και όχι στο να απαντηθούν, υπό την μορφή ενός πειράματος τόσο για την ίδια την Γκολίνο ως σκηνοθέτη, όσο και για το βιοηθικό δίλημμα που επιχειρεί να αρθρώσει.
Σκηνοθεσία: Βαλέρια Γκολίνο
Σενάριο: Βαλέρια Γκολίνο, Φραντσέσκα Μαρτσιάνο, Μάουρο Κοβάσιτς
Πρωταγωνιστούν: Τζασμίνε Τρίνκα, Κάρλο Τσέτσι, Λίμπερο Ντε Ριέντζο
Διάρκεια: 96΄
Διανομή: Strada films
Keywords
miele, μελι, sea, υποψηφιοτητες οσκαρ 2013, φιλμ, δίλημμα, films, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , αποτελεσματα, ποδηλατο, το θεμα, γυναικα, ηθοποιος, θαλασσα, θεμα, ιατρικη, καταθλιψη, σφαιρα, ωθηση, αγνοια, απλα, αφηγηση, γινει, γονεις, δικη, δίλημμα, δειχνει, δωσει, ευκαιρια, υπαρχει, εξετασεις, ερχεται, ζωη, ζωης, ιδεα, ιδια, υπηρεσιες, θεα, φιλμ, κρισεις πανικου, μεξικο, μορφη, μυθιστορημα, ουσιαστικα, ραντεβου, σπιτι, τοιχος, φαρμακα, φορα, χρυση, εξυπνα, sea
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Δείτε τον Λουκά του «L.A.P.D» 6 χρόνια μετά!
- Οι ευχές της Ελένης Μενεγάκη στην Αντωνία Καλλιμούκου (Video)
- ΜΠΡΟΥΣΚΟ:O άνθρωπο «κλειδί» θα αποφασίσει να αυτοκτονήσει απόψε από τύψεις και ενοχές…
- Φακές ή φασολάδα;
- Oscar 2014: Οι υποψηφιότητες
- Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
- Υποδεχτείτε τον! Μπορείτε εσείς να είστε οι πρώτοι που θα δείτε την… «Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά»
- Berlinale 2014: Το «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
- Σεμινάρια Αρχαίου Δράματος στο Booze Cooperativa
- P.I.G.S. / Σωτηρία επιστρέφει για λίγες παραστάσεις στο Βυρσοδεψείο
- Πανδωδεκανησιακό "Βραβείο Βασίλη Μοσκόβη": Προκήρυξη διαγωνισμού
- Deus ex Machina live, στο Κύτταρο
- Λιμουζίνα: Μια κωμωδία παρεξηγήσεων, του Νίκου Παναγιωτόπουλου
- Martin Kippenberger: A cry for Freedom Closing Party
- Θέατρο: Θεωρία και πράξη, σεμινάριο στον Πολυχώρο Πολιτισμού "διέλευσις
- O Θόδωρος Αγγελόπουλος με τα μάτια των νέων: Πρόγραμμα Προβολών
- Αθήνα, Επιστροφή στην Ακρόπολη: Προβολή του ντοκιμαντέρ του Θ. Αγγελόπουλου, στην Πλατεία Συντάγματος
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Νέα κόντρα: Μάκης Πουνέντης – Γιώργος Λιανός έβγαλαν «μαχαίρια»!
- Ποια γνωστή Ελληνίδα πετάει τώρα για Ντουμπάι;
- Φακές ή φασολάδα;
- Οι ευχές της Ελένης Μενεγάκη στην Αντωνία Καλλιμούκου (Video)
- Οι διαιτητές της 20ης αγωνιστικής
- Berlinale 2014: Το «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου
- Προσεχώς μπαίνει για γυρίσματα
- Δείτε τον Λουκά του «L.A.P.D» 6 χρόνια μετά!