Θέατρο: Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης - Γιάννης Σκουρλέτης
Σ’ ένα μικροαστικό σπίτι της ελληνικής υπαίθρου, ανάμεσα σε εικονίσματα, ανοιχτές ασπρόμαυρες τηλεοράσεις και κακοστιβαγμένα έπιπλα, βρίσκεται μία σακατεμένη ψυχικά γυναίκα με ταλαιπωρημένη όψη, που αφηγείται την ιστορία της και δρα ως καταλύτης για την ιδιόμορφη «οικογένεια» που κατοικεί εκεί.
Στο έργο «Ραμόνα Travel/Στη γη της καλοσύνης», η πασίγνωστη ηρωίδα του Ουίλιαμς, Μπλανς Ντιμπουά, μεταφέρεται στα Βαλκάνια, αφηγείται την τοπική ιστορία, τραγουδά λαϊκά, υποφέρει για το παρελθόν που έζησε μακριά από την οικογένεια και το χωριό της, ερωτεύεται ιδιόμορφα όσο και μισεί τον
Κάπου στη Θράκη, ζει η Ραμόνα με την αδερφή της, το Βούλγαρο σύζυγό της και το Μάρκο, έναν νεαρό Αλβανό με σοβαρά προβλήματα υγείας, που μένει καθηλωμένος σε καρότσι, ανάμεσα σε τυποποιημένα εικονίσματα και αγιάσματα, αποτελώντας έναν «αμνό του θεού», έναν αθώο τιμωρημένο. Η Ραμόνα είχε φύγει στα 16 της χρόνια, κυνηγημένη από προσωπικούς δαίμονες, μα και τη ματαιοδοξία της να ξεφύγει από το επαρχιακό περιβάλλον, κάνοντας καριέρα στα νυχτερινά μαγαζιά της εθνικής οδού. Πίσω, άφηνε την μικρότερη αδερφή της, Στέλλα, η οποία είχε ανάγκη ένα στήριγμα και κάποιον να εμπιστευτεί. Η Στέλλα ύστερα από χρόνια, ερωτεύτηκε και συγκατοίκησε με τον Ζλατάν, έναν Βούλγαρο μετανάστη, μέχρι την ημέρα που η Ραμόνα επέστρεψε αποφασισμένη να εγκατασταθεί ξανά στον τόπο καταγωγής της, γεγονός καταλυτικό για τις μετέπειτα εξελίξεις.
Με λαογραφικά, εθνογραφικά και πολλά κοινωνιολογικά στοιχεία, η βαλκανική βερσιόν του «Λεωφορείου ο Πόθος», συναντά το σκυλάδικο, τη θρησκεία, την μετανάστευση και το μεταφυσικό, σε μια παράξενη μορφή ρεαλιστικής ποίησης.
Όταν οι μάσκες πέφτουν και το παρελθόν της Ραμόνας αποκαλύπτεται ενδελεχώς τόσο στην αδερφή της και το σύζυγο, όσο και στον βουβό παρατηρητή, μπαίνει στην μέση το παγανιστικό και λαογραφικό στοιχείο. Το «κατευόδιο» σύμφωνα με παραδόσεις και μύθους του τόπου και μια εξισορροπητική πράξη «γενναιότητας», πριν την αναπάντεχη «ανάσταση».
Η ιδέα του Γιάννη Σκουρλέτη, που ανέθεσε την συγγραφή στην Γλυκερία Μπασδέκη, ήταν ενδιαφέρουσα, όμως το τελικό αποτέλεσμα έχασε κάτι από τη διαύγεια του αρχικού στόχου. Εκτός από φλύαρο σε αρκετά σημεία, ιδιαίτερα στο μουσικό κομμάτι, υπάρχουν ασάφειες στον τομέα της δραματουργίας και δυσκολίες λόγω της ντοπιολαλιάς, κάτι που εάν και είχε καλές προθέσεις και αποτελεί μια «μοντέρνα» πρόταση, εν τέλει ίσως αφαίρεσε από την συνολική αξία του έργου.
Ως προς το ερμηνευτικό κομμάτι, στα πολύ θετικά συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα η παρουσία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη, που αγάπησε πολύ το κείμενο και φάνηκε. Η «Ραμόνα» της είχε πυγμή, συγκίνηση, νοσταλγία, δυναμισμό και συναισθηματικό έλεγχο. Το μόνο που θα μπορούσε κάποιος να καταλογίσει ως πιο αρνητικό, είναι η διεκπεραιωτική διάσταση του μουσικού κομματιού. Η Λένα Δροσάκη, ηθοποιός με ενδιαφέρουσα σκηνική παρουσία, είχε εντυπωσιακή εναλλαγή συναισθημάτων, παρόλο που δεν φάνηκε να την ευνοεί ιδιαίτερα η τοπική διάλεκτος. Ο Δημήτρης Μοθωναίος, με ρόλο λιγότερο απαιτητικό από τους άλλους, στάθηκε ως συνήθως στο ύψος των υποκριτικών περιστάσεων, με παρουσία στέρεα, ως άλλος αναγεννημένος Ιησούς. Τέλος, ο Κρις Ραντάνοφ είχε πολύ καλές στιγμές, διευκολυμένος από έναν ρόλο κατά μία έννοια οικείο, ενώ ερμηνευτικά διέθετε στιβαρότητα και δυναμισμό.
Η «Ραμόνα» λοιπόν, αποτελεί μια αφηγηματική επιστροφή στις ρίζες, μια τμηματική αναδρομή στην πρόσφατη ελληνική ιστορία και κοινωνία, μέσα από τον βασικό κορμό ενός γνωστού -σχεδόν αρχετυπικού- ερωτικού δράματος και μιας προσωπικής τραγωδίας.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Πρεμιέρα σήμερα για τη νέα ελληνική σειρά του MEGA "ΜΑΝΑ Χ ΟΥΡΑΝΟΥ"
- Ζίνα Κουτσελίνη: Μία απουσία, πολλά ερωτήματα...
- Ποιοι θα πάρουν αύξηση στους μισθούς
- Κερδίστε προσκλήσεις για την πρεμιέρα της παράστασης ''Σιρανό ντε Μπερζεράκ'' στο Πάνθεον
- ''Σιρανό ντε Μπερζεράκ'' στο θέατρο Πάνθεον
- Νίκος Μακρόπουλος – «Άστο» | Νέο τραγούδι
- Review: Middle-earth: Shadow of Mordor
- Αλλαγές με μέτρο στον Ολυμπιακό...
- Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου ανακοινώνει νέες χρηματοδοτήσεις
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Με επιτυχία το ξεκίνημα της Metropolitan Symphony Orchestra of Athens
- Αφιέρωμα στον Lorin Maazel: Η μεγάλη Πρεμιέρα της MSO of Athens στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
- Εργαστήριο Ιστορίας της Τέχνης από την Πύρνα
- The Walking Hats live στο Half Note
- Παρασκευή στις 3: Passion of Opera με το Ωδείον Νικόλαος Μάντζαρος
- Νίκος Διαμαντής: Μας αφορά ένα θέατρο ουσίας, ένα θέατρο όρθιων ανθρώπων
- Θέατρο: Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης - Γιάννης Σκουρλέτης
- Παλίμψηστες πτυχώσεις: έκθεση του Μίλτου Παντελιά στην Αίθουσα Τέχνης NITRA

- Τελευταία Νέα Culture Now
- Θέατρο: Ραμόνα travel / η γη της καλοσύνης - Γιάννης Σκουρλέτης
- Αφιέρωμα στον Lorin Maazel: Η μεγάλη Πρεμιέρα της MSO of Athens στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
- Με επιτυχία το ξεκίνημα της Metropolitan Symphony Orchestra of Athens
- Παλίμψηστες πτυχώσεις: έκθεση του Μίλτου Παντελιά στην Αίθουσα Τέχνης NITRA
- The Walking Hats live στο Half Note
- Εργαστήριο Ιστορίας της Τέχνης από την Πύρνα
- Παρασκευή στις 3: Passion of Opera με το Ωδείον Νικόλαος Μάντζαρος
- Νίκος Διαμαντής: Μας αφορά ένα θέατρο ουσίας, ένα θέατρο όρθιων ανθρώπων
- Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών Syn Praxis από το Ίδρυμα Ωνάση
- Συναυλία με μουσική από ταινίες επιστημονικής φαντασίας από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ποιοι θα πάρουν αύξηση στους μισθούς
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Εκτός ALPHA... η Ζήνα Κουτσελίνη
- Δείτε την Κατερίνα Ζαρίφη να... ποτίζει συνεργάτη της!
- Κερδίστε προσκλήσεις για την πρεμιέρα της παράστασης ''Σιρανό ντε Μπερζεράκ'' στο Πάνθεον
- ''Σιρανό ντε Μπερζεράκ'' στο θέατρο Πάνθεον
- «Είμαι άνθρωπος που δεν στέκεται μόνο στην εικόνα»
- Review: Middle-earth: Shadow of Mordor