Θέατρο: Ρινόκερος του Ε. Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου (Θησείον)
«Γιατί να μην γίνω ρινόκερος; Άλλωστε μου αρέσουν οι αλλαγές», αναφωνεί σε ανύποπτη στιγμή ένας από τους ευφάνταστους και αμφίσημους ήρωες κατά τη διάρκεια της παράστασης. Κάπως έτσι ξεκινά μια κοινωνική μεταβολή, που σαρώνει τα πάντα αδιακρίτως, όπως ορίζει και η φύση την αντίδραση των άγριων ζώων.
Από την Αναστασία Ρίζου
Ο Ευγένιος Ιονέσκο, είναι μια ιδιαίτερη συγγραφική περίπτωση. Με την εμφάνισή του στα καλλιτεχνικά τεκταινόμενα, συντελέστηκαν θεαματικές αλλαγές στο παγκόσμιο θέατρο.
Η υπόθεση εξελίσσεται σε μια επαρχιακή πόλη της Γαλλίας. Ο καλόκαρδος και δειλός Μπερανζέ, συνομιλεί με τον εγωπαθή και επηρμένο φίλο του Ζαν, όταν την ρουτίνα αναταράζει η εμφάνιση ενός ρινόκερου, που τρέχει μανιασμένα ανάμεσα στα πλήθη. Γρήγορα η είδηση γίνεται γνωστή και συζητιέται παντού. Όμως, δεν αργούν να κάνουν την εμφάνισή τους κι άλλοι ρινόκεροι, εξαπλώνοντας την παρουσία τους σαν επιδημία . Ο ένας μετά τον άλλον, οι πολίτες ακολουθούν την τάση να μεταμορφώνονται σε ζώα, αποτινάσσοντας τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά και κάθε ουμανιστική ιδέα, θεμελιώνοντας παράλληλα έναν νέο νόμο της ζούγκλας στην κοινωνία. Όμως ο Μπερανζέ, αντιστέκεται στην λαίλαπα της «ρινοκερίτιδας» και εν τέλει απομένει ο μόνος που αποφασίζει να την αντιμετωπίσει με κάθε κόστος, ελπίζοντας να βγει νικητής.
Ο κεντρικός ήρωας, ενώ βρίσκεται δακτυλοδεικτούμενος στο περιθώριο, καλείται να αντιμετωπίσει έναν πολυσυλλεκτικό περίγυρο, διαφόρων ιδεολογιών και προελεύσεων. Άπαντες παραδίνονται αμαχητί στο κύμα ομογενοποίησης, που τους θέλει κινούμενους προς αυστηρά συγκεκριμένη κατεύθυνση. Πρόκειται για ένα σχόλιο που μπορεί να μπει ως υπότιτλος σε κάθε επικίνδυνη ή μη, χρονική στιγμή, όπως αυτή που ζούμε. Τόσο ο Ζαν, όσο και ο Μποτάρ, είναι τύποι που βρίσκονται σε αφθονία γύρω μας, που ρητορεύουν προσπαθώντας να πείσουν όλους για το μονομερές τους δίκιο, τη στιγμή που αρκεί μια αναπάντεχη μαζική επιταγή ώστε να τους παρασύρει ανεμπόδιστα και ολοκληρωτικά. Αντιθέτως, σπανίζουν οι Μπερανζέ, που γεμάτοι αφέλεια και αλτρουισμό, δεν επιθυμούν να μείνουν αμέτοχοι σε ό,τι συμβαίνει.
Είναι ξεκάθαρη η απέχθεια και η ειρωνεία προς κάθε είδους κομφορμισμό, ενώ περιγράφεται μια κοινωνία ανίδεη και αφελής ως προς τη σημασία των επιλογών της, τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον.
Ο Θωμάς Μοσχόπουλος έστησε μια ενδιαφέρουσα, ζωντανή και σύγχρονη παράσταση, αφουγκραζόμενος τόσο την εποχή, όσο και τις συνθήκες. Ο Μανώλης Μαυροματάκης στο ρόλο του Μπερανζέ, είχε αθωότητα, ευαισθησία και εσωστρέφεια, όμως ήταν κάπως υποτονική η τελική «κραυγή» του ήρωα για την υπεράσπιση της ύπαρξής του και την μη παράδοσή του, που περικλείει ουσιαστικά το νόημα του έργου. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου, ήταν ως Ζαν, άλλοτε εύστοχα αμετροεπής, άλλοτε κομπορρήμων και εν τέλει πολύ πειστικός στο στάδιο της «αποκτήνωσης», όταν αναφωνεί την αηδία και την αποστροφή για τους ανθρώπους. Καλός και στο ρόλο του διευθυντή. Η Ηρώ Μπέζου, διαθέτει ένα εκφραστικό και ζεστό βλέμμα, μιλά συχνά με τα μάτια, κάτι που διαπιστώνεται έντονα και βοηθά την ίδια πολύ, όπως και ο τόνος της φωνής της. Λιτή και συμπονετική ως Νταίζη. Ο Γιώργος Παπαγεωργίου, διαθέτει εύπλαστο πρόσωπο και φωνή, προσαρμοζόμενος έτσι χαμαιλεοντικά στους ρόλους που του ανατέθηκαν. Καλοί, χωρίς υπερβολές οι Θανάσης Δήμου και Ευαγγελία Καρακατσάνη.
Τα σκηνικά της Μαγδαληνής Αυγερινού και της Έλλης Παπαγεωργακοπούλου, ήταν συμβολιστικά, ευφάνταστα και μοντέρνα, ενώ τα κοστούμια ήταν πιστά στην περίοδο και την περιοχή που αναφερόταν το έργο. Οι φωτισμοί της Σοφίας Αλεξιάδου, ατμοσφαιρικοί και λειτουργικοί.
Ο «Ρινόκερος» στο Θησείον κάτι ουσιαστικό και τραγικά επίκαιρο έχει να μας πει. Οφείλουμε να τον ακούσουμε προσεκτικά και να σκεφτούμε ποια πλευρά στο δίλημμα του έργου θα επιλέξουμε.
Η παράσταση «Ρινόκερος» παρουσιάζεται στο Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, μέχρι 13 Απριλίου 2014. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Δείτε όσα συμβαίνουν στα παρασκήνια του «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» (Video)
- «Κάτι ψήνεται» και αυτή την εβδομάδα!
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ συνέντευξη της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΖΑΡΙΦΗ στο TVNEA!
- Άννα Βίσση & Αντώνης Ρέμος – «Ένα ή κανένα» | Νέο τραγούδι
- Καυσοκαλύβης - Αντώνης Ζέρβας
- Tα καθαρά νούμερα τηλεθέασης (σύνολο/15-44),Παρασκευή 17/12/2014
- OGE feat. Αγγελική Ηλιάδη – «Μόνο αυτό ζητώ» | Νέο τραγούδι
- Ωραία χρόνια του Χάρολντ Πίντερ στη θεατρική σκηνή Ζωή Λάσκαρη
- Συμβουλές ανδρικού στυλ από τη Νεφέλη Γεωργαλά
- «Hannibal» 2ος κύκλος: είστε έτοιμοι για το... δεύτερο πιάτο;
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Θέατρο: Ρινόκερος του Ε. Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου (Θησείον)
- Blend Techniques 3 στο Γκάζι Music Hall
- Αθηνά Λατινοπούλου: Ατομική έκθεση στη γκαλερί 7
- Ωραία χρόνια του Χάρολντ Πίντερ στη θεατρική σκηνή Ζωή Λάσκαρη
- Καυσοκαλύβης - Αντώνης Ζέρβας
- Greeklish Babylon live στη Μαύρη Τρύπα
- 6ο Φεστιβάλ Μαθητικών ταινιών "Πάμε σινεμά;": Τελετή απονομής βραβείων
- Ibrahim Maalouf, για μια μοναδική εμφάνιση στο Gazarte
- Συναυλία-αφιέρωμα στον Κωστή Παλαμά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- OGE feat. Αγγελική Ηλιάδη – «Μόνο αυτό ζητώ» | Νέο τραγούδι
- Tα καθαρά νούμερα τηλεθέασης (σύνολο/15-44),Παρασκευή 17/12/2014
- Άννα Βίσση & Αντώνης Ρέμος – «Ένα ή κανένα» | Νέο τραγούδι
- Entourage: Ξεκινούν τα γυρίσματα της ταινίας! Στο καστ και ή Kate Upton;
- «Hannibal» 2ος κύκλος: είστε έτοιμοι για το... δεύτερο πιάτο;
- ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ:Νέο show στο MEGA. Απο πότε;
- «Με αγάπη» με την Μαρί Κυριακού και αυτή την εβδομάδα!
- Εφορία: Μικρότερα πρόστιμα θέλει ο Θεοχάρης
- Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης: «Μικρός φοβόμουν το θάνατο» (Video)