Το Εγώ στο αρχαίο δράμα: Σεμινάριο με τον Άρη Ρέτσο στο Πολυώνυμο
Ο Άρης Ρέτσος ξεκινά τα φετινά θεατρικά σεμινάρια, με το σεμινάριο αρχαίου δράματος, με τίτλο Το Εγώ στο αρχαίο δράμα, από την Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015 στο «Πολυώνυμο».
Είναι γνωστό, από τότε κιόλας που ο νόμος της βαρύτητας... επικράτησε στη Γη, ότι χωρίς τις αντιθέσεις, τις αντίθετες δυνάμεις, τα αντίθετα «θέλω» και τις αντίθετες πράξεις τόσο στην
Γιατί αλήθεια, θα υπήρχαν αυτά τα έργα, εάν ήδη από το πρώτο επεισόδιο, η Ηλέκτρα ηρεμούσε επιτέλους «αποδεχόμενη τη μοίρα της», και αν ο Αίαντας εξ αρχής «παραιτείτο» των όπλων του Αχιλλέα, και ο Οιδίπους αν «παραδεχόταν ευθύς την ενοχή του» σαν φονιάς του Λαίου, ή αν η Μήδεια «άφηνε τα παιδιά της να γεράσουν», και ο Φιλοκτήτης «παρέδιδε επιτέλους» το τόξο για την άλωση της Τροίας χωρίς «πολλά πολλά»;
Φευ, κατά ποιητήν! Μονόπρακτον θα είχαμε!
- Στην πράξη τώρα, και μέσα από αυτήν, περίπου, την οπτική, και μετά την καλοκαιρινή περιοδεία της παράστασης «Έπεα Πτερόεντα» σε Θεσσαλονίκη, Πήλιο, Κεφαλλονιά, Σάμο κτλ. , ο Άρης Ρέτσος και η θεατρική εταιρεία «Πολυώνυμο» ξεκινά θεατρικό εργαστήρι αρχαίου δράματος, με τον τίτλο «Το Εγώ στο αρχαίο δράμα», στους σχετικά με αυτά ενδιαφερομένους.
- Στην πρώτη αυτή φάση του σεμιναρίου, η πρακτική των ηθοποιών επικεντρώνεται στη σχέση του Ατόμου με το Σύνολο, του Ήρωα, δηλαδή, και του Χορού, στα πρώτα επεισόδια των έργων, όπου η συνεχής σύγκρουση Ήρωα και Χορού καθορίζει την εξέλιξη του έργου : Ηλέκτρα – Χορός, Κασσάνδρα – Χορός, Αίαντας – Χορός κ.α.
Το κάθε πρόσωπο διεκδικεί το χώρο, την ύπαρξη, το θέλω, και εν τέλει το «Είναι» του. Οποιαδήποτε όμως πράξη ή απόφαση του, καλώς ή κακώς, «περνάει» μέσα από το Χορό, και εκεί ζυμώνεται, δοκιμάζεται, και γίνεται ή όχι αποδεκτή από το πλήθος του Χορού. Ο Χορός από την άλλη, άλλοτε ακολουθώντας και άλλοτε όχι τον Ήρωα, σαν θεσμικό πρόσωπο των «πολλών» ή του «εμείς», ελέγχει, κρίνει, συντροφεύει, αλλά και συγκρούεται με τον Ήρωα, καθορίζοντας καταλυτικά την εξέλιξη του Έργου. Η αέναη και άλυτη πάλη του «εγώ» με τους «άλλους», στην διαχρονική «αρένα»... του πάντα, ή στον «ωραίο» και... αρχαίο κύκλο, στην ορχήστρα του θεάτρου ένα απογευματινό δειλινό στα πεύκα κλπ., ανάλογα πώς το βιώνει κανείς, είναι και η θεματική του σεμιναρίου.
Πιο απλά, και μέσα από τους Ρυθμούς του έργου, στο εργαστήρι οι συμμετέχοντες στο ρόλο του Χορού, κρίνουν και πιέζουν το Πάσχον πρόσωπο και μοιραία το φορτίζουν και το υποχρεώνουν να υπερβεί τα όρια αποκαλύπτοντας μας την αλήθεια της σκηνής, και όχι μόνο.
Αυτό το πρωταρχικό, ή και για πολλούς «απλοϊκό», τεχνικό στάδιο, δημιουργεί την «ανάγκη έκφρασης» όλων όσων συμμετέχουν στη σκηνή, και θεωρείται απαραίτητο για την τεχνική αλλά και τη βιωματική αντίληψη εν συνεχεία του Ηθοποιού, στο τι σημαίνει μονόλογος, διάλογος, χορικό κτλ., καθώς και άλλα θεωρητικά θέματα, όπως ήθος, διάνοια, λεκτικό, χαρακτήρας, κίνηση κτλ.....διότι, ως γνωστόν επίσης, χωρίς την «ανάγκη έκφρασης», δεν υπάρχει έκφραση.
Πιο λιτά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, στόχος του Σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες να προσεγγίσουν το χώρο του Αρχαίου Δράματος μέσα από μια άλλη οπτική. Πιο ειδικά και μέσα από αυτοσχεδιασμούς και την οργανική σωματική έκφραση των κειμένων αποκαλύπτονται:
α) τα πρόσωπα των ηρώων, το πάθος, ο χαρακτήρας, το λεκτικό.
β) η εκφραστική σχέση χορού και ηρώων.
Το σεμινάριο απευθύνεται, όσον αφορά την Πρακτική σε ηθοποιούς ή μαθητές δραματικών σχολών, ενώ περιορισμένος αριθμός ακροατών από το χώρο της μουσικής, των εικαστικών(σκηνογραφία, μάσκα κλπ.), την ποίηση ή την λογοτεχνία, που τυχόν ενδιαφέρονται σχετικά, είναι ευπρόσδεκτος. Για λόγους τεχνικούς, και μόνον, καθορίζεται σαν όριο ηλικίας τα 35 χρόνια, εκτός των περιπτώσεων όπου και αυτό ενδεχομένως να αγνοηθεί.
Το σεμινάριο εκτός από θεατρικό εργαστήρι είναι αυτονόητο ότι λειτουργεί και ως μέσον και χώρος γνωριμίας και επιλογής νέων ηθοποιών και εν γένει συνεργατών για την προσεχή παραγωγή της θεατρικής εταιρείας «Πολυώνυμο», εφόσον το εργαστήρι φτάσει σ’ αυτό το επίπεδο. Σχετικά με την ύλη και τα κείμενα του σεμιναρίου οι ενδιαφερόμενοι – εκτός από την συμμετοχή τους στο Χορό σε όλες τις σκηνές, μπορούν να εξασκηθούν και στους μονολόγους, επιλέγοντας έναν, δύο ή και τρεις της προτίμησης τους, πάντα, από τη μετάφραση του Ι. Γρυπάρη.
Υπογραμμίζεται ότι σε όλους τους μονολόγους, ο τρόπος που υπάρχουν και κινούνται οι ηθοποιοί – συμμετέχοντες στο Χορό, και ο «διάλογός» τους με τον «πρωταγωνιστή», είναι το ενδιαφέρον και ένας από τους βασικούς λόγους ύπαρξης του σεμιναρίου αυτού.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Αντιγόνη του Σοφοκλή
Κρέοντας + Χορός – μονόλογος - «Γέροντες, οι θεοί...» (Α’ μονόλογος)
Αίμονας + Χορός – μονόλογος - «Πατέρα μου, οι θεοί..» (Α’ μονόλογος)
Αγγελιοφόρος + Χορός - «Ω εσείς που κάθεστε...» (Ε’ επεισόδιο)
Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή
Οιδίποδας + Χορός – μονόλογος - «Ω πλούτε και εξουσία...»
Τειρεσίας + Χορός – μονόλογος - «Φονιάς εσύ είσαι...»
Τειρεσίας + Χορός – μονόλογος - «Εάν και βασιλιάς..»
Αγαμέμνων του Αισχύλου
Αγαμέμνων + Χορός Ανδρών - μονόλογος - «Πρώτον το Άργος...»
Κλυταιμνήστρα + Χορός Ανδρών – μονόλογος - «Ήφαιστος, από την Ίδα στέλνοντας τρανή λάμψη...»
Αγγελιοφόρος + Χορός Ανδρών - «Ω χώματα της πατρικής μου γης....»
Κασσάνδρα +Χορός Ανδρών, και τις τρεις Στροφές – Αντιστροφές με αρχή το «Απόλλων, Απόλλων.....»
Κλυταιμνήστρα – μονόλογος - «Υπάρχει η θάλασσα...»
Ηλέκτρα του Σοφοκλή
Ηλέκτρα – μονόλογος - «Ω άγιο φώς» , οι τρεις Στροφές – Αντιστροφές που ακολουθούν, Ηλέκτρα + Χορος Γυναικών - «Κόρη, κόρη πανάθλιας μητέρας..»
Ηλέκτρα + Χορός Γυναικών – μονόλογος - «Ντρέπομαι αλήθεια...»
Αίαντας του Σοφοκλή
Αίαντας + Χορός Ανδρών – 3 Στροφές-Αντιστροφές με αρχή το «Ιώ φίλοι μου ναύτες...»
Αίαντας + Χορός Ανδρών – μονόλογος – «Ποιος να το πίστευε, ότι το όνομα μου...»
Αποστολή βιογραφικών με απαραίτητα αναγραφόμενα στοιχεία:
α)την σχολική εκπαίδευση
β)όποια άλλη πιθανώς εκπαίδευση ακολούθησε και
γ)ημερομηνία γέννησης κτλ. + φωτογραφία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Μας άφησε άφωνους! Κορμάρα στα 50 της…
- «Ανοίξαμε και σας περιμένουμε»: Δείτε τη φωτογραφία που ανέβασε ο Γιώργος Λιάγκας
- Κερδίστε προσκλήσεις για τη μεγάλη συναυλία της Βανδή στο Βεάκειο
- EUROBASKET 2015: Η εθνική χάρισε στον ΑΝΤ1 σαρωτική τηλεθέαση
- Το καρφί της Ζήνας Κουτσελίνη για την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου
- Ναταλία Γερμανού: «Ήμουν ένα απόλυτο μηδενικό»!Για ποια εκπομπή το λέει;
- Η κριτική μας για το Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
- Οι παραστάσεις του Θεάτρου Κούκλας της Ιρίνα Μπόικο "People &Puppets' Svit" ξεκινούν
- Πολιτική μας είναι η κρίση, με την Σάντρα Μπούλοκ
- Μικρές ιστορίες για μια μεγάλη διαδρομή
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Οι παραστάσεις του Θεάτρου Κούκλας της Ιρίνα Μπόικο "People &Puppets' Svit" ξεκινούν
- Ο Θείος Βάνιας του Αντον Τσέχωφ για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Αριστοτέλειον
- Πολιτική μας είναι η κρίση, με την Σάντρα Μπούλοκ
- Film &Menta live @ Death Disco
- ΚΘΒΕ: Πρόσκληση συμμετοχής στο «Τουρνουά 5 επί 5»,
- Το Διεθνές Φεστιβάλ AegeanDocs επιστρέφει στο Βόρειο Αιγαίο!
- Οι Butterfly Effect live στο café του Νομισματικού Μουσείου
- Μπιλ &Λου για 2η χρονιά στο Skrow Theater
- Το Εγώ στο αρχαίο δράμα: Σεμινάριο με τον Άρη Ρέτσο στο Πολυώνυμο
![Εγώ, Σεμινάριο, Άρη Ρέτσο, Πολυώνυμο,ego, seminario, ari retso, polyonymo](https://images32.inewsgr.com/2228/22286694/to-ego-sto-archaio-drama-seminario-me-ton-ari-retso-sto-polyonymo-160.jpg)
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Το Εγώ στο αρχαίο δράμα: Σεμινάριο με τον Άρη Ρέτσο στο Πολυώνυμο
- Film &Menta live @ Death Disco
- Ο Θείος Βάνιας του Αντον Τσέχωφ για λίγες παραστάσεις στο Θέατρο Αριστοτέλειον
- Το Διεθνές Φεστιβάλ AegeanDocs επιστρέφει στο Βόρειο Αιγαίο!
- Μπιλ &Λου για 2η χρονιά στο Skrow Theater
- Πολιτική μας είναι η κρίση, με την Σάντρα Μπούλοκ
- Οι παραστάσεις του Θεάτρου Κούκλας της Ιρίνα Μπόικο "People &Puppets' Svit" ξεκινούν
- ΚΘΒΕ: Πρόσκληση συμμετοχής στο «Τουρνουά 5 επί 5»,
- Οι Butterfly Effect live στο café του Νομισματικού Μουσείου
- Bookpoints: Φεστιβάλ για το παιδικό βιβλίο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Ναταλία Γερμανού: «Ήμουν ένα απόλυτο μηδενικό»!Για ποια εκπομπή το λέει;
- Λουκέτο για την airfasttickets
- "ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΖΗΝΑ"-Όλες οι λεπτομέρειες για την εκπομπή της Ζήνας Κουτσελίνη
- Η Τίνα Μεσσαροπούλου σχολιάζει τις τηλεοπτικές εξελίξεις...
- Πρωταγωνιστής από το «Μπρούσκο» αποκαλύπτει: «Ήρθε ο παραγωγός και με έδιωξε»!
- Βραβεία Λογοτεχνικής Μετάφρασης 2015: Δείτε τις Βραχείες λίστες
- Μας άφησε άφωνους! Κορμάρα στα 50 της…
- Αλέκα Καμηλά: Η πρώτη selfie από το Σακραμέντο
- Η κριτική μας για το Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
- Μικρές ιστορίες για μια μεγάλη διαδρομή