Το γλυκό πουλί της νιότης - Αναστασία Ρεβή: Κριτική Θεάτρου
12:25 18/11/2015
- Πηγή: Culture Now
Υπέροχες νοσταλγικές νότες από την εποχή των 60’s και μια νεανική γυναικεία παρουσία με βλέμμα αθώο κι ένα λευκό μπαλόνι στο χέρι μας υποδέχονται στην είσοδο της σκηνής του θεάτρου Άλμα.
Η πρώτη εικόνα μας μεταφέρει στο δωμάτιο ενός πολυτελούς ξενοδοχείου σε μια πόλη του αμερικανικού Νότου που προσκυνά τη βία, τον ρατσισμό, το δίκαιο της ζούγκλας και τη νίκη του ισχυροτέρου.
Η Αλεξάντρα ντελ Λάγκο, πάλαι ποτέ διάσημη ηθοποιός του κινηματογράφου και νυν σβησμένο αστέρι επαγγελματικά και προσωπικά, αποφασίζει να αποσυρθεί, όπως η ίδια λέει, στην παγερή ατμόσφαιρα της σελήνης
«Το γλυκό πουλί της νιότης» είναι γεμάτο με αναφορές στις φευγαλέες αξίες της δόξας, της εξωτερικής εικόνας, της εξουσίας. Η συνάντηση των ηρώων γίνεται όταν και οι δύο πια ξεχειλίζουν από αγωνία και ολόκληρη η ύπαρξή τους γίνεται μια κραυγή για βοήθεια. Κι όμως, η απόδραση που ψάχνουν ουδεμία σχέση έχει με τα συναισθήματα. Το μόνο που μετρά είναι το χρώμα του αλκοόλ, των χαπιών και των παραισθήσεων, ενώ πεισματικά επίμονος σκοπός τους είναι να ξεχάσουν το παρόν και να δαμάσουν τον κοινό τους εχθρό, τον χρόνο. Αυτός θα τους κρίνει, θα τους διαψεύσει και θα τους αφήσει με άδεια χέρια. Τι σημαίνει ο χρόνος γι’ αυτούς; Δεν είναι παρά ένας μακρόσυρτος δυναμίτης που τα τινάζει όλα. Ροκανίζει τα πάντα όπως η αλεπού που πιάνεται στο δόκανο και τρώει το πόδι της για να ελευθερωθεί, κι όταν ελευθερωθεί πεθαίνει.
Πέρα από την καταβύθιση στην ψυχοσύνθεση των βασικών χαρακτήρων, ο συγγραφέας Τένεσι Ουίλιαμς ξεμπροστιάζει τον σκοταδισμό της αμερικανικής κοινωνίας: πίσω από το λαμπερό κι ελπιδοφόρο σύνθημα «God bless America» αναδύεται η δυσοσμία από την κατ’ επίφαση ευτυχισμένη οικογένεια, τον σωματικό και ψυχικό ευνουχισμό της μαύρης φυλής, τη θεοποίηση των υλικών απολαβών.
Η σκηνοθεσία της Αναστασίας Ρεβή στο πρώτο μέρος ρίχνει το βάρος στους δύο πρωταγωνιστές με αποτέλεσμα κάποιες στιγμές η ροή να γίνεται αργόσυρτη. Το δεύτερο μέρος είναι πολυπρόσωπο, πιο ενεργητικό και με την πλοκή και τη συναισθηματική φόρτιση να φτάνουν στο αποκορύφωμά τους. Συχνά την προσοχή τραβά το καρδιοχτύπι του ρολογιού, σημάδι του χρόνου που κυλά άπαυστα. Γνήσια και ρεαλιστική η σκηνή στην οποία η συγκίνηση της χαράς κόβει την ανάσα της Πριγκίπισσας σε πλήρη αντίθεση με την απελπισία στην τρεμάμενη φωνή του Γουέην, που σε αντεστραμμένο πια ρόλο εκλιπαρεί έναν καλό λόγο και για εκείνον. Εξαιρετική η απόδοση του κειμένου από τον Μάριο Πλωρίτη με τα άνθη του ποιητικού λόγου να αναμειγνύονται με τη λαϊκή γλώσσα όπου είναι απαραίτητο.
Η Κατερίνα Μαραγκού είναι ψυχή και σώματι η παρηκμασμένη Αλεξάντρα ντελ Λάγκο. Αυταρχική αλλά και καταπτοημένη μια διατάζει μια ικετεύει καθώς χάνεται στους εθισμούς προκειμένου να κατευνάσει την τίγρη που τυραννά τα νεύρα της. Αρνείται ακόμα και την παραμικρή υπόνοια της λέξης θάνατος, τρέμει τα γηρατειά και ζητά να γαντζωθεί από τη ζωή όσο ακόμα η καρδιά ανάμεσα στους ώμους της χτυπά. Φυσική και πειστική στις έντονες μεταπτώσεις της, αλλάζει μεμιάς προσωπείο μόλις η ελπίδα της επιτυχίας αρχίζει να αχνοφέγγει ξανά πετώντας από πάνω της με ευκολία τις κρίσεις πανικού, τη μάσκα οξυγόνου και τον εραστή-παυσίπονο.
Ο Τσάνς Γουέην του Όμηρου Πουλάκη διαθέτει την κούφια έπαρση που δίνουν τα νιάτα, η ομορφιά κι ο (ακριβο)πληρωμένος έρωτας. Το όνομά του είναι συνώνυμο της τύχης - στην τύχη χρωστά το ότι γεννήθηκε όμορφος - αλλά και του ρίσκου - διακινδυνεύει τα πάντα και χάνει. Στο βάθος βέβαια κρύβεται η δική του τραυματική ιστορία: ο αυταρχικός πατέρας της πρώτης του αγάπης τον διώχνει από την πόλη κι από τότε μοναδικός του πόθος είναι να ξεχωρίσει, να γίνει κάτι καλύτερο από τους άλλους με την τάχα φτασμένη, τακτοποιημένη και χαμογελαστή ζωή. Ωστόσο, δεν ξεφεύγει ούτε ο ίδιος από τον φόβο των γηρατειών παρά το νεαρό της ηλικίας του.
Η Αγγελική Μητροπούλου είναι η εύθραυστη και τσακισμένη παρουσία της Χέβενλυ Φίνλευ. Ο θυμός και η θλίψη μόνιμη σφραγίδα στο πρόσωπό της, ενώ στα χέρια της κρατά σφιχτά ένα μουσικό κουτί σαν πολύτιμο φυλαχτό απομεινάρι από την παιδική - εφηβική ηλικία, τότε που όλα φάνταζαν πιο αγνά. Μοιάζει η μοναδική εξαίρεση μέσα στον ωκεανό διαφθοράς, γεγονός που τονίζεται κι από τους σκηνοθετικούς συμβολισμούς - το λευκό μπαλόνι και το ξυλάκι με το λευκό μαλλί της γριάς.
Ο Τομ Φίνλευ (Νικόλας Παπαδομιχελάκης) είναι ο αδελφός της Χέβενλυ, παλιός φίλος και νυν ορκισμένος εχθρός του Τσάνς, με ζωή άσωτη κι αποτυχημένη, κάτι που ο πατέρας του δεν παραλείπει να του υπενθυμίζει αδιάκοπα με το πιο απαξιωτικό ύφος. Πειστικός στη σύγκρουση μαζί του και σε πλήρη αρμονία ο λόγος, η κίνηση και οι φυσικές εκφράσεις οργής που καταλήγουν σε μια αποτρόπαια πράξη η οποία σηματοδοτεί και το τέλος της ιστορίας.
Ο Αργύρης Γκαγκάνης δίνει επίσης μια δυναμική ερμηνεία ως Μπος Φίνλευ, παρ’ όλο που υπερτονίζεται η μονοδιάστατη πλευρά του χαρακτήρα του (εμμονή με τα χρήματα, την εξουσία και τις πολιτικές σκοπιμότητες).
Τέλος, την άρτια παράσταση συμπληρώνουν η ταιριαστή και πιστή στο κλίμα μουσική επιμέλεια της Ζηνοβίας Αρβανιτίδη, ενώ οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη αποτυπώνουν τη νοσηρή ατμόσφαιρα που ακολουθεί κυρίως το παραλήρημα και τις ψευδαισθήσεις της φαντασίας του πρωταγωνιστικού διδύμου.
Η παράσταση Το γλυκό πουλί της νιότης, του Tenesse Williams παρουσιάζεται στο Θέατρο Άλμα. Περισσότερες πληροφορίες.
Keywords
γλυκο, ινκόγκνιτο, πασχα, ανάσταση, σημαίνει, god, τίγρη, ώμους, θλίψη, τομ, θεατρο, παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, έκλειψη σελήνης, πασχα 2012, αγγελικη, ξανα, τι σημαινει, θλίψη, αδεια, ηθοποιος, θανατος, μουσικη, ομορφια, τυχη, φυσικη, αγωνια, αθωο, αλεπου, αλκοολ, ανθη, ανάσταση, αρμονια, ατμοσφαιρα, βλεμμα, βοηθεια, γεγονος, γινει, γινεται, γλωσσα, γοητεια, δευτερο, δικη, δυναμιτης, δολωμα, εκφρασεις, ελπιδα, εποχη, ερχεται, εχθρος, ζωη, ζητα, ιδια, η δικη, ηλικια, υφος, θυμος, εικονα, ινκόγκνιτο, κινηση, κλιμα, κρισεις πανικου, χτυπα, κυριακη του πασχα, λογο, μπιρμπιλη, νευρα, νιατα, νικη, νοημα, νοτες, παντα, οικογενεια, ονομα, πιστη, ροη, ποθος, πρωταγωνιστες, ψυχη, ρολο, σκηνοθεσια, σφραγιδα, τομ, τίγρη, φωνη, χερι, χρονος, χρωμα, ψευδαισθησεις, ψυχικο, ωρες, δωματιο, γηρατεια, καρδια, κυριακη, λευκο, μοιαζει, πληροφοριες, σημαίνει, σκηνη, τρωει, ώμους, χερια
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Δείτε πως είναι σήμερα ο μικρός από το "Μόνος στο Σπίτι"
- Παρίσι: Τρόμος στον αέρα για επιβάτες πτήσεων της Air France
- Μπρούσκο και Συμμαθητές με μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης. Χαμηλά ποσοστά για το Δεν έχω λόγια...
- Τάμτα: Βόλτα στη Γλυφάδα με την 19χρονη κούκλα κόρη της [photos]
- Κρητικός-Παπαδοπούλου: Θα γίνουν γονείς [photos]
- Πάριος, Ασλανίδου, STAVΕΝΤΟ στην Ιερά Οδό
- Η δικηγόρος - Μάρω Βαμβουνάκη
- Χριστουγεννιάτικο bazaar βιβλίου από την thebookpoint
- Μην αρχίζεις τη μουρμούρα: Επεισόδιο 12, Γ' Κύκλος
- H Lego μας προστατεύει από τα...Lego
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Η δικηγόρος - Μάρω Βαμβουνάκη
- Χριστουγεννιάτικο bazaar βιβλίου από την thebookpoint
- Reality of Paradox, του Γιώργου Παπαφίγκου: Κριτική έκθεσης
- Το παιχνίδι του τέλους, του Σάμιουελ Μπέκετ στο Θέατρο Τέχνης
- Το γλυκό πουλί της νιότης - Αναστασία Ρεβή: Κριτική Θεάτρου
- Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ - Δημήτρης Σωτάκης
- Ο Λου και ο Λι στο νησί της τελειότητας - Μαρία Φ. Ζαβάκου
- Οι Paradise Lost live στο Fuzz
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Το γλυκό πουλί της νιότης - Αναστασία Ρεβή: Κριτική Θεάτρου
- Το παιχνίδι του τέλους, του Σάμιουελ Μπέκετ στο Θέατρο Τέχνης
- Ο Λου και ο Λι στο νησί της τελειότητας - Μαρία Φ. Ζαβάκου
- Reality of Paradox, του Γιώργου Παπαφίγκου: Κριτική έκθεσης
- Οι Paradise Lost live στο Fuzz
- Η ιστορία ενός σούπερ μάρκετ - Δημήτρης Σωτάκης
- Η δικηγόρος - Μάρω Βαμβουνάκη
- Χριστουγεννιάτικο bazaar βιβλίου από την thebookpoint
- Θεατρικό εργαστήρι προσωπικής ανάπτυξης του Θωμά Κινδύνη
- Θεέ μου, τι σου κάναμε;, του Philippe de Chauveron στο Θέατρο Γκλόρια
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Οι Sugahspank & The Swing Shoes στο Faust
- Τάμτα: Βόλτα στη Γλυφάδα με την 19χρονη κούκλα κόρη της [photos]
- Μπρούσκο και Συμμαθητές με μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης. Χαμηλά ποσοστά για το Δεν έχω λόγια...
- ΡΟΥΑ-ΜΑΤ :Επεισόδιο 31-Β' κύκλος-Προβολή
- Φασμπέντερ μέσα, Ραπάς έξω στο νέο «Alien»;
- Ακούστε το νέο τραγούδι της Adele – When We Were Young
- Δείτε πως είναι σήμερα ο μικρός από το "Μόνος στο Σπίτι"
- Η μεγάλη ομορφιά του «Sunset Song» του Τέρενς Ντέιβις
- Οι Χρυσές Σφαίρες τιμούν τον Ντένζελ Ουάσινγκτον
- Τριάντα λεπτά με την Κέιτ Μπλάνσετ