Τρεις Αδελφές - Νίκος Κατής, Athens Acting Studio: Κριτική θεάτρου
Οι «Τρεις αδελφές» αποτελούν ένα από τα πιο γνωστά και πιο πολυδιασκευασμένα έργα του Τσέχωφ. Μέσα σε τέσσερις πράξεις, με αφορμή καταστάσεις καθημερινές και συνηθισμένες, ξετυλίγονται για άλλη μια φορά όλα τα γνώριμα τσεχοφικά μοτίβα: οι ανικανοποίητοι έρωτες, η αναζήτηση του νοήματος σε μια ασφυκτική σαν αγχόνη ζωή που εγκλωβίζει, οι προσδοκίες και τα όνειρα που μένουν ζωντανά για λίγες μόνο στιγμές προτού μαραθούν πνιγμένα από τη σκληρή πραγματικότητα.
Μετά τον θάνατο των γονιών τους, η Όλγα, η Μάσα και
Οι ήρωες του έργου, αν και μοιάζουν απόλυτα ηττημένοι, λαχταρούν απελπισμένα να αποδράσουν. Οι συγκρούσεις δεν είναι σχεδόν ποτέ άμεσες ανάμεσά τους, πάντα όμως υπάρχει ένα υπόγειο, λανθάνον ρεύμα που σιγοβράζει και που αποτελεί την κινητήρια δύναμη όλων.
Η Όλγα (Πέννυ Παπαδοπούλου), η μεγαλύτερη από τις τρεις αδελφές και δασκάλα στο τοπικό σχολείο, ομολογεί με την πείρα των περισσοτέρων χρόνων της ότι τίποτα στη ζωή δεν έρχεται όπως το θέλουμε.
Η δεύτερη κατά σειρά, η απαισιόδοξη και μονίμως δύσθυμη Μάσα (Δέσποινα Κόκκαλη) είναι παντρεμένη με τον Κουλίγκιν (Γιώργος Κορφιάς), έναν πληκτικό καθηγητή ταγμένο να ακολουθεί τους κανόνες με ψυχρή ακαμψία κι ο οποίος έχει αποτύχει οικτρά να την αγγίξει συναισθηματικά χωρίς μάλιστα καν να το υποψιάζεται. Μια αχτίδα ελπίδας αρχίζει να αχνοφαίνεται όταν γνωρίζει κι ερωτεύεται τον αντισυνταγματάρχη Βερσίνιν (Παλαιολόγος Χαλίδας), που αργότερα την εγκαταλείπει αναγκασμένος να ακολουθήσει αλλού το τάγμα του.
Η μικρότερη Ιρίνα (Ευγενία Μπρακουμάτσου) αντικατοπτρίζει περισσότερο απ’ όλες τη ρομαντική σκέψη, τη φρεσκάδα και την αθωότητα της νεαρής ηλικίας. Δέχεται να παντρευτεί τον βαρόνο Τούζεμπαχ με αντάλλαγμα τον γυρισμό στα πάτρια εδάφη και του υπόσχεται πίστη και υπακοή. Η ψυχή της όμως, ένα πιάνο κλειδωμένο και πολύτιμο με το κλειδί χαμένο, είναι ανίκανη να του προσφέρει αγάπη. Κι εκεί που όλα φαίνονται βαλμένα σε τάξη, τα φτερά του ονείρου της για την επιστροφή στη Μόσχα κόβει βίαια ο αναπάντεχος θάνατος του βαρόνου όταν εκείνος μπλέκεται σε μια μονομαχία με τον ερωτικό του αντίζηλο.
Ο Αντρέι τέλος (Σωκράτης Υδραίος) έχει παντρευτεί τη Νατάσα (Ειρήνη Βουρλάκου), μια γυναίκα χωρίς ευαισθησίες που δεν τον καταλαβαίνει, κι έχει εγκλωβιστεί στον βάλτο μιας ανιαρής και αδιάφορης οικογενειακής ζωής. Παγιδευμένος σε αυτό το υπαρξιακό σκοτάδι, αναρωτιέται κι αυτός για τον ουσιαστικό σκοπό του είναι του - «Οι άνθρωποι μονάχα τρώνε, πίνουν, κοιμούνται και ύστερα πεθαίνουν. Έπειτα γεννιούνται άλλοι κι αυτοί πάλι τρώνε, πίνουν, κοιμούνται».
Αναπόφευκτα, η υποταγή στη μοίρα φαντάζει ως η μόνη λύση: όταν και η τελευταία ελπίδα επιστροφής στη Μόσχα εξανεμίζεται, οι τρεις αδερφές μένουν ξανά μόνες για να συνεχίσουν μια ζωή ανάξιά τους, να δουλέψουν και να ξαναβυθιστούν στη μελαγχολία του χρόνου που κυλά βασανιστικά αργά και άχαρα.
Η ομάδα του «ATHENS ACTING STUDIO» είχε να αναμετρηθεί με ένα δύσκολο κλασσικό έργο. Η σκηνοθεσία (Νίκος Κατής) κινείται μέσα σε λιτά πλαίσια, χωρίς εκπλήξεις. Όμορφη η εικόνα με το λευκό σεντόνι που μετατρέπεται σε γιορτινό τραπέζι προς τιμήν της Ιρίνας.
Σε γενικές γραμμές, οι ερμηνείες στο σύνολό τους αποδόθηκαν μάλλον σε επιφανειακό επίπεδο ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές αμηχανίας. Εξαίρεση η Ευγενία Μπρακουμάτσου που καταφέρνει να αποτυπώσει τον αυθορμητισμό και την αμεσότητα της νεαρής Ιρίνας. Καλή η σκηνή του κλαυσίγελου, όταν πια αδυνατεί να σηκώσει το βάρος μιας αδιάκοπης δυστυχίας που φτάνει στο απόγειό της και τη συντρίβει, καθώς και η σκηνή «τρέλας» στο άκουσμα του θανάτου του παρά λίγο συζύγου της.
Ο Γιώργος Μπακόλας επίσης (γιατρός Τσεμπουτίκιν) αφήνει μια αίσθηση παραίτησης αλλά και την ονειροπόλα διάθεση ενός ποιητή να πλανάται στην ατμόσφαιρα.
Εσωτερική συγκινησιακή φόρτιση δεν υπάρχει, ωστόσο κάποιο συναίσθημα διαφαίνεται στην τελευταία πράξη, τότε που μέσα στη βαριά, πένθιμη ατμόσφαιρα μπλέκονται αξεδιάλυτα μεταξύ τους η νοσταλγία, η διάψευση, η υποταγή και μια μικρή νότα αισιοδοξίας: «Θα ’ρθει ο καιρός που θα φύγουμε κι εμείς για πάντα. Και θα μας ξεχάσουν. Θα ξεχάσουν τα πρόσωπά μας, τις φωνές μας, πόσες είμαστε. Όμως τα βάσανά μας θα γίνουν χαρά για κείνους που θα ’ρθουν ύστερα από μας. Η ειρήνη και η ευτυχία θα βασιλέψουν στον κόσμο και οι άνθρωποι θα θυμούνται με καλοσύνη και θα ευλογούν όλους εμάς που ζήσαμε πριν απ’ αυτούς. Ω, αγαπημένες μου αδελφές, η ζωή μας δεν τέλειωσε ακόμη. Θα ζήσoυμε!»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Τα Capital controls προκαλούν μεγάλη πτώση στα Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια
- Χαμός γίνεται με το χορό της Σαλώμης στο Τέχνης
- «Μαμά, θα γίνει πόλεμος;» Πώς εξηγούμε στα παιδιά μας τι συμβαίνει σήμερα;
- Ξέσπασε ο συνθέτης Γιάννης Καραλής κατά του «Πάμε Πακέτο»!
- Μάρω Λύτρα: Δείτε την να πίνει τον καφέ της μόλις ξυπνάει
- Ο Βασίλης Λεβέντης είχε προβλέψει και το δημοψήφισμα! (video)
- Τι θα γίνει του χρόνου στο Mega με τη ζώνη lead in?
- Havaianas BRASIL
- Εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού
- Ματιές στον τύπο (29/06/2015)
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού
- Σκάνδαλο - Σιουσάκου Έντο
- Τρεις Αδελφές - Νίκος Κατής, Athens Acting Studio: Κριτική θεάτρου
- Λογική και ευαισθησία - Τζέιν Όστεν
- Portraits: Θεματική έκθεση φωτογραφίας στη Blank Wall Gallery
- Καλοκαιρινή περιοδεία Κατερίνας Κουρεντζή &της μπάντας της
- 2η Καλοκαιρινή Τζαζ Ακαδημία στη Μάνη
- Η Γη, του Αλεξάντρ Ντοβζένκο
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Τρεις Αδελφές - Νίκος Κατής, Athens Acting Studio: Κριτική θεάτρου
- Portraits: Θεματική έκθεση φωτογραφίας στη Blank Wall Gallery
- Σκάνδαλο - Σιουσάκου Έντο
- 2η Καλοκαιρινή Τζαζ Ακαδημία στη Μάνη
- Λογική και ευαισθησία - Τζέιν Όστεν
- Καλοκαιρινή περιοδεία Κατερίνας Κουρεντζή &της μπάντας της
- Η Γη, του Αλεξάντρ Ντοβζένκο
- Εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Φεστιβάλ στο Ανοιχτό Θέατρο Κολωνού
- Όταν ξέρεις ν' αγαπάς - Γιώτα Παπαδημακοπούλου
- Καλοκαιρινή βουτιά σε χρωματιστό μελάνι στο Imaginary Rooms
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Havaianas BRASIL
- Πουκάμισο VANS
- Όσα θα δούμε σήμερα στο "Ρουά Ματ"
- Ι Feel You: Χορός και ακροβατικά σ' ένα ξεχωριστό υπερθέαμα
- Η νέα εμπορική στρατηγική του Ant1!
- Marfie – Το Καλοκαίρι (Είσαι Εσύ) |Νέο Τραγούδι!
- Μάρω Λύτρα: Δείτε την να πίνει τον καφέ της μόλις ξυπνάει
- Γκολεμά για Γερμανού: «Πού πας Ναταλία με τέτοιο καιρό;»
- «Μαμά, θα γίνει πόλεμος;» Πώς εξηγούμε στα παιδιά μας τι συμβαίνει σήμερα;
- Τι θα γίνει του χρόνου στο Mega με τη ζώνη lead in?