Βερολίνο: Τέλος εποχής (1989-2016), της Λουκίας Ρίτσαρντς στο Τριανόν
Μία από τις σημαντικότερες πόλεις της σύγχρονης ιστορίας περιγράφει η εικαστικός Λουκία Ρίτσαρντς με έργα από τρεις δεκαετίες που εκθέτει στο φουαγιέ του ιστορικού κινηματογράφου της Πατησίων, Τριανόν.
Από τις μεταβολές που επήλθαν στην πόλη μετά την πτώση του Τείχους μέχρι την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση, η Ρίτσαρντς καταγράφει την αλλαγή στην ταυτότητα της πόλης από ανοικτή πληγή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου σε μητροπολιτική πρωτεύουσα και στόχο της διεθνούς τρομοκρατίας.
Τα εικαστικά της μέσα είναι η φωτογραφία, το κολάζ, το ύφασμα και το κόσμημα.
Στην περίπτωση της Ρίτσαρντς, η εικαστικός θα υπερβεί τα φωτογράμματα που φτιάχνει από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 στην απομόνωση του σκοτεινού θαλάμου της και θα ανοίξει την πόρτα στον κόσμο καλώντας τους θεατές των θεατρικών περφόρμανς της να χαράξουν με μέσο τη βελόνα τις δικές τους σκέψεις πάνω στις γιγαντιαίες ταπισερί της.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η εικαστικός οργώνει με τα πόδια το Βερολίνο και καταγράφει με μία αναλογική κάμερα τις όψεις μίας πόλης σε διαρκή μεταλλαγή. Τα χθεσινά είδωλα ρίπτονται στον κάλαθο των αχρήστων της ιστορίας, νέα γεννιούνται για να ανακυκλωθούν σε έναν ιδεολογικό πολτό.
„Ήρθε το τέλος της ιστορίας!“ βροντοφωνάζει η δεκαετία του ’90 και η Ρίτσαρντς υπογραμμίζει με τις λήψεις της τη διακριτική παρουσία μίας ιστορίας που δεν έχει τελειώσει. Η πολιτική στάση της ίδιας αρθρώνεται είκοσι πέντε χρόνια αργότερα μέσα από μία διακοσμητική τέχνη, το κόσμημα, και μετατρέπεται σε επικοινωνιακό εργαλείο. „Φορώντας το „Je suis Charlie“ δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το τι πρεσβεύεις“, λέει.
Η ίδια η έκθεση στο φουαγιέ του διατηρητέου κινηματογράφου Τριανόν αντανακλά την αγάπη της για μία μεταμοντέρνα „agitprop“ που και μέσα από την επιλογή αχαρτογράφητων εικαστικών χώρων επιδιώκει όχι πλέον να διαδώσει προκάτ απαντήσεις, αλλά να πυροδοτήσει αυτοσχέδιες προσεγγίσεις.
Δίνοντας έμφαση σε λεπτομέρειες, τολμώντας παράδοξους συσχετισμούς εικόνας και κειμένου και ενδύοντας τη μεταμοντέρνα χυδαιότητα με το μανδύα της αυτεπάγγελτης ειρωνείας, η Ρίτσαρντς καλεί τους θεατές να παρατηρήσουν έναν κόσμο σε μετάβαση και να κοιτάξουν αυτό που είναι εδώ.
Who is who:
Η Λουκία Ρίτσαρντς είναι εικαστικός κι επιμελήτρια εκθέσεων. Ζει κι εργάζεται μεταξύ Αμβούργου και Αθήνας. Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου των Τεχνών του Βερολίνου, όπου σπούδασε με υποτροφία του Κοινωφελούς ιδρύματος Α.Σ.Ωνάσης. Είναι μέλος της ομάδας ZLR Betriebsimperium Hamburg που από τον Σεπτέμβριο του 2016 επιμελείται τη σειρά „Η τέχνη στο Cine Trianon“ πραγματοποιώντας ατομικές εκθέσεις Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών.
Η Ρίτσαρντς είναι υποψήφια για το βραβείο Herbert Hoffmann, αποκαλούμενο „Όσκαρ του σύγχρονου κοσμήματος“, κι εκπροσωπεί την Ελλάδα στην έκθεση των υποψηφίων „Schmuck 2017“ το Μάρτιο 2017 στο Μόναχο.
Σύνδεσμοι:
www.loukiarichards.de
www.zlr-betriebsimperium.tk
http://www.sieraadartfair.com/better-world/
http://www.dialogue-with-zen.tk/
www.myths2015.de
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Εξελίξεις στην δολοφονία της παιδοψυχιάτρου από τη Λαμία- Συνελήφθη ο δράστης (Video)
- «Δεν μου αρέσει αυτό που κάνει φέτος ο Γιώργος Λιάγκας! Έχει μια μανιέρα, κούρασε...». Ποια το είπε; (Video)
- Τα 15 καλύτερα ΕΛΛΗΝΙΚΑ συνθήματα στους Τοίχους για το 2016
- Πέγκυ Ζήνα μίλησε για το πρόβλημα υγείας της: «Δεν το συζήτησα ποτέ με κανέναν»
- Ο Έλληνας καθηγητής του ΜΙΤ Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στη Στέγη
- Νικόλαος - Τατιάνα Μπλάτνικ: Εξόρμηση στο χιονισμένο Τατόι
- Το βέτο που άσκησε η Σκορδά στο Πρωινό
- Η Μελέτη αποκαλύπτει το παρασκήνιο της απόλυσής της από το Ε!
- Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου: Ελπίζω στα νέα παιδιά που αντιστέκονται
- Flix Top-10 TV 2016: To νούμερο 4
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Culture Now
- Ο Έλληνας καθηγητής του ΜΙΤ Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στη Στέγη
- Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου: Ελπίζω στα νέα παιδιά που αντιστέκονται
- Lost in the bewilderness, της Αλεξάνδρας Άνθονυ
- Χορός στο Μέγαρο!
- Deeper Reflections από το Constantine Cheimarios Quartet στο Ρουφ
- Βερολίνο: Τέλος εποχής (1989-2016), της Λουκίας Ρίτσαρντς στο Τριανόν
- Επιστημονικό συμπόσιο για την εβραϊκή κοινότητα Θεσσαλονίκης
- Όσα φέρνει η ώρα στης ποίησης τη χώρα - Θεοφάνης Θεοφάνους
- Ο νεκρός δολοφονήθηκε - Έρη Ρίτσου
- Μπλοκ Ιχνογραφίας, του Κ. Καρτελιά στον Πολυχώρο Λύχνος
- Τελευταία Νέα Culture Now
- Βερολίνο: Τέλος εποχής (1989-2016), της Λουκίας Ρίτσαρντς στο Τριανόν
- Deeper Reflections από το Constantine Cheimarios Quartet στο Ρουφ
- Όσα φέρνει η ώρα στης ποίησης τη χώρα - Θεοφάνης Θεοφάνους
- Lost in the bewilderness, της Αλεξάνδρας Άνθονυ
- Χορός στο Μέγαρο!
- Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου: Ελπίζω στα νέα παιδιά που αντιστέκονται
- Ο νεκρός δολοφονήθηκε - Έρη Ρίτσου
- Μπλοκ Ιχνογραφίας, του Κ. Καρτελιά στον Πολυχώρο Λύχνος
- Ο Έλληνας καθηγητής του ΜΙΤ Κωνσταντίνος Δασκαλάκης στη Στέγη
- Επιστημονικό συμπόσιο για την εβραϊκή κοινότητα Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Τελευταίες ώρες του 2016 - Αλλαγή χρονιάς στο κέντρο της Αθήνας!
- Εορταστικό μακιγιάζ
- Νικόλαος - Τατιάνα Μπλάτνικ: Εξόρμηση στο χιονισμένο Τατόι
- Πέγκυ Ζήνα: Η άγνωστη καριέρα της στο θέατρο
- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την Πρωτοχρονιά στην Αθήνα
- Τι να φορέσεις όταν έχει χιόνια
- Τα 15 καλύτερα ΕΛΛΗΝΙΚΑ συνθήματα στους Τοίχους για το 2016
- Κυβερνητικός εκπρόσωπος: Ο Σόιμπλε να μην προσβάλλει την κυβέρνηση και τον πολύπαθο ελληνικό λαό
- Η τελευταία ανταπόκριση του 2016!
- Το βέτο που άσκησε η Σκορδά στο Πρωινό