Τατιάνα Σπινάρη: «φιλοξενεί» στη γκαλερί Citronne τον Κώστα Παπανικολάου

Για μια ακόμα χρόνια η γνωστή γκαλερί Citronne στον Πόρο, δίνει το σύνθημα για την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου στο χώρο της τέχνη και όχι μόνο. Την αρχή για το καλοκαιρινό “ταξίδι” στην τέχνη θα κάνει ο καταξιωμένος καλλιτέχνης Κώστας  Παπανικολάου, με την ατομική του έκθεση, με τίτλο «από την Καισαριανή στον Πόρο». Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 21 Μαϊου στις 8 το βράδυ, η διάρκεια της έκθεσης θα είναι από την ημέρα των εγκαινίων μέχρι κα τις 15 Ιουνίου, 2011.Η Γκαλερί Citronne
ξεκινά την φετινή καλοκαιρινή της περίοδο στον Πόρο με την ατομική έκθεση του Κώστα Παπανικολάου.Τα έργα της έκθεσης με τίτλο «από την Καισαριανή στον Πόρο» παρουσιάζουν ένα εικαστικό ταξίδι. Χαρτογραφούν την αγαπημένη διαδρομή του καλλιτέχνη από το εργαστήρι του στην Καισαριανή στο ‘ησυχαστήριο’ του στο ιστορικό Λεμονοδάσος στον Γαλατά, στην ακτή της Πελοποννήσου απέναντι από τον Πόρο.Αποτελούν μια καταγραφή στην οποία ο καλλιτέχνης εστιάζει στο περιβάλλον του, εξερευνά το πλαίσιο της ζωής του, αναλύει τον βιωματικό του χώρο.Το έργο του Κώστα Παπανικολάου είναι ρεαλιστικό, ωστόσο δεν προσπαθεί να αναπαραστήσει πιστά την πραγματικότητα. Ζωγραφίζει τα Αθηναϊκά αστικά τοπία, τα τοπία του Πόρου, τη θάλασσα, τους λόφους, τα σύννεφα, με μια αφαιρετική διάθεση, αντιδρώντας συναισθηματικά σε αυτό που βλέπει και χτίζοντας με μια σύνθετη παλέτα χρωμάτων. Ειδικά στα τελευταία έργα του που εκθέτει στην Citronne, ο Παπανικολάου κατευθύνεται σε μεγαλύτερη αφαίρεση στην απόδοση του θέματος με πιο δυναμικούς και τολμηρούς συνέχεια πίσωχρωματικούς όγκους. Το χρώμα ξεφεύγει από το ρεαλισμό για να αποδώσει ένα τοπίο φορτισμένο, σύνθετο, χωρίς όμως να χάνει την αρμονική του ενότητα. Συνθέτει τα έργα του με σαφή και στιβαρή οργάνωση και στηρίζει τα τοπία του σε ξεκάθαρα οριζόντια και κάθετα επίπεδα. Όπως και ο ίδιος χαρακτηριστικά λέει:“Με έλκει το ωραίο, ένα τοπίο, μια θάλασσα. Αλλά πώς θ’ αποφύγει ο ζωγράφος το καρτ-ποστάλ… πώς θα μεταφράσει το θέμα του σε καθαρά ζωγραφικές αξίες; … Το πιο δύσκολο είναι να πάρεις κάτι τρομερά οικείο και καθημερινό, όπως είναι η θέα του Πόρου από τον Γαλατά με μια βάρκα γεμάτη επιβάτες για τον Πόρο. Δοκίμασα μια άλλη προσέγγιση. Έβαψα τον ουρανό κίτρινο, που δεν είναι ποτέ κίτρινος. Έδωσα στη θάλασσα ένα χρώμα που το έχει σπάνια, σκούρο μπλε και την έκανα σαν μακαρονάδα. Γιατί αλλιώς θα μου βγαίνε τελείως κοινότυπη… Εδώ η θάλασσα είναι κόκκινη γιατί είναι απόγευμα, το καράβι και οι άνθρωποι υποτυπώδεις…”Ο Παπανικολάου παρουσιάζει εικαστικά, με ένα ιδιαιτέρως προσωπικό τρόπο, την καθημερινότητα της σύγχρονης ελληνικής ζωής.Τα έργα του αφηγούνται μια ιστορία και αυτή η αφηγηματικότητα Φούγκα, αυγοτέμπερα σε κόντρα πλακέ θαλάσσης, 60 x 120 εκ., 2009 Μαίανδρος, αυγοτέμπερα σε κόντρα πλακέ θαλάσσης, 60 x 64 εκ., 2000συναρπάζει. Θέλουμε να μάθουμε τί προηγείται της σκηνής, τί ακολουθεί.Στα καταστρώματα των πλοίων της γραμμής του Αργοσαρωνικού οι επιβάτες γέρνουν στις κουπαστές και κοιτούν τη θάλασσα. Ένας επιβάτης κοιτάει ένα κορίτσι.Το κορίτσι γ
Keywords
Τυχαία Θέματα