Φόρος καυσαερίων στις αεροπορικές μετακινήσεις
18:18 21/2/2012
- Πηγή: 24wro
Βάσει του νέου κανονισμού της Κομισιόν, ο... οποίος τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2012, οι αεροπορικές εταιρίες που χρησιμοποιούν ευρωπαϊκά αεροδρόμια πρέπει να... διαθέτουν πιστοποιητικά εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου εκπομπών, που ορίζεται από τα πιστοποιητικά, θα πρέπει να καταβάλλεται πρόσθετος φόρος. Το συνολικό όριο εκπομπής ρύπων θα καθορίζεται σε ετήσια βάση από την Κομισιόν και βάσει αυτού θα εκδίδονται σχετικά πιστοποιητικά, τα οποία θα αποκτούν οι αεροπορικές
εταιρίες.
Το 82% των πιστοποιητικών παραδίδονται στις εταιρίες δωρεάν, το 15% μπορούν να αποκτηθούν μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού, ενώ το υπόλοιπο 3% παρακρατείται για να διαμοιραστεί ενδεχομένως σε νέες αεροπορικές εταιρίες.
Η νέα οδηγία της Κομισιόν αποσκοπεί στον περιορισμό των επικίνδυνων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Η υπέρβαση των ορίων προβλέπει πρόστιμα 100 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο CO2 και μπορεί να φτάσει έως και την απαγόρευση πτήσης των παραβατών. Η αυστηρότητα του μέτρου εξηγείται από το γεγονός ότι από το 1990 οι εκπομπές ρύπων από τα αεροσκάφη στην ΕΕ έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.
Η απόφαση της Κομισιόν χαιρετίστηκε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις. Αντιθέτως, οι επιβάτες εκφράζουν φόβους ότι οι νέοι φόροι θα μετακυλήσουν στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Το μεγαλύτερο κύμα αντιδράσεων όμως εκφράστηκε από χώρες εκτός ΕΕ, κυρίως τις ΗΠΑ την Κίνα και την Ρωσία.
Αυτές κατηγορούν την ΕΕ ότι προχώρησε σε μονομερή εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων για τις εκπομπές διοξειδίου στην ευρωπαϊκή επικράτεια και θεωρούν ότι δε δεσμεύονται από αυτές. Η αεροπορική κοινότητα της Κίνας (CAAC) απαγόρευσε στις εγχώριες αεροπορικές εταιρίες να καταβάλλουν χρήματα στο πλαίσιο εμπορικής εκμετάλλευσης των εκπομπών ρύπων. Λέγεται μάλιστα ότι η Κίνα απείλησε στο παρασκήνιο ότι θα αποσύρει τις παραγγελίες δισεκατομμυρίων προς την γερμανογαλλική εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Airbus.
Στις Βρυξέλλες διαφαίνεται διάθεση υποχώρησης. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε ωστόσο αποφασίσει τον περασμένο Δεκέμβριο ότι η οδηγία της Κομισιόν δεν παραβιάζει τις διεθνείς πρακτικές, αλλά ούτε και τη λεγόμενη συνθήκη Open Skies, μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ για ελεύθερη αγορά στις αερομεταφορές. Η διαμάχη κινείται τώρα σε μία γκρίζα νομική ζώνη, καθώς δεν υπάρχει ένα Διεθνές Δικαστήριο ή Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο να μπορεί να εκδώσει μία απόφαση με δεσμευτικό περιεχόμενο για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ενδεχόμενη εξαίρεση κάποιων χωρών από τη συγκεκριμένη οδηγία όμως, βρίσκει αντίθετες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες έχουν ήδη προαναγγείλει την έντονη διαμαρτυρία τους. Αιτία είναι ότι μία τέτοια εξαίρεση θα έπληττε τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού.
Ωστόσο το θέμα αναμένεται να ξεκαθαριστεί οριστικά στις αρχές του επόμενου χρόνου. Τότε αναμένεται να δηλώσουν τις ποσότητες εκπομπών των αεροσκαφών τους, βάσει των οποίων θα υπολογιστεί το ποσό που πρέπ
Σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου εκπομπών, που ορίζεται από τα πιστοποιητικά, θα πρέπει να καταβάλλεται πρόσθετος φόρος. Το συνολικό όριο εκπομπής ρύπων θα καθορίζεται σε ετήσια βάση από την Κομισιόν και βάσει αυτού θα εκδίδονται σχετικά πιστοποιητικά, τα οποία θα αποκτούν οι αεροπορικές
Το 82% των πιστοποιητικών παραδίδονται στις εταιρίες δωρεάν, το 15% μπορούν να αποκτηθούν μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού, ενώ το υπόλοιπο 3% παρακρατείται για να διαμοιραστεί ενδεχομένως σε νέες αεροπορικές εταιρίες.
Η νέα οδηγία της Κομισιόν αποσκοπεί στον περιορισμό των επικίνδυνων ρύπων στην ατμόσφαιρα. Η υπέρβαση των ορίων προβλέπει πρόστιμα 100 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο CO2 και μπορεί να φτάσει έως και την απαγόρευση πτήσης των παραβατών. Η αυστηρότητα του μέτρου εξηγείται από το γεγονός ότι από το 1990 οι εκπομπές ρύπων από τα αεροσκάφη στην ΕΕ έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.
Η απόφαση της Κομισιόν χαιρετίστηκε από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις. Αντιθέτως, οι επιβάτες εκφράζουν φόβους ότι οι νέοι φόροι θα μετακυλήσουν στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων. Το μεγαλύτερο κύμα αντιδράσεων όμως εκφράστηκε από χώρες εκτός ΕΕ, κυρίως τις ΗΠΑ την Κίνα και την Ρωσία.
Αυτές κατηγορούν την ΕΕ ότι προχώρησε σε μονομερή εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων για τις εκπομπές διοξειδίου στην ευρωπαϊκή επικράτεια και θεωρούν ότι δε δεσμεύονται από αυτές. Η αεροπορική κοινότητα της Κίνας (CAAC) απαγόρευσε στις εγχώριες αεροπορικές εταιρίες να καταβάλλουν χρήματα στο πλαίσιο εμπορικής εκμετάλλευσης των εκπομπών ρύπων. Λέγεται μάλιστα ότι η Κίνα απείλησε στο παρασκήνιο ότι θα αποσύρει τις παραγγελίες δισεκατομμυρίων προς την γερμανογαλλική εταιρία κατασκευής αεροσκαφών Airbus.
Στις Βρυξέλλες διαφαίνεται διάθεση υποχώρησης. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε ωστόσο αποφασίσει τον περασμένο Δεκέμβριο ότι η οδηγία της Κομισιόν δεν παραβιάζει τις διεθνείς πρακτικές, αλλά ούτε και τη λεγόμενη συνθήκη Open Skies, μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ για ελεύθερη αγορά στις αερομεταφορές. Η διαμάχη κινείται τώρα σε μία γκρίζα νομική ζώνη, καθώς δεν υπάρχει ένα Διεθνές Δικαστήριο ή Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο να μπορεί να εκδώσει μία απόφαση με δεσμευτικό περιεχόμενο για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ενδεχόμενη εξαίρεση κάποιων χωρών από τη συγκεκριμένη οδηγία όμως, βρίσκει αντίθετες τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες έχουν ήδη προαναγγείλει την έντονη διαμαρτυρία τους. Αιτία είναι ότι μία τέτοια εξαίρεση θα έπληττε τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού.
Ωστόσο το θέμα αναμένεται να ξεκαθαριστεί οριστικά στις αρχές του επόμενου χρόνου. Τότε αναμένεται να δηλώσουν τις ποσότητες εκπομπών των αεροσκαφών τους, βάσει των οποίων θα υπολογιστεί το ποσό που πρέπ
Keywords
ισχύ, νέα, εξηγείται, φοροι, ηπα, ρωσία, airbus, βρυξέλλες, συγκεκριμένο, εκλογες ηπα, χωρες, ρωσία, το θεμα, δωρεαν, ηπα, θεμα, κινα, πλαισιο, αγορα, ατμοσφαιρα, βρυξέλλες, γεγονος, ευρω, υπαρχει, εξηγείται, εταιρια, ζωνη, κυμα, νομικη, συγκεκριμένο, ισχύ, airbus, εφαρμογη, εκπομπες
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Blogs
- Διαμαρτυρία επιτυχόντων προκήρυξης ετους 2008 ν.2643/98
- Παρέλαση Γιαννενα. Μούντζες και "Είστε Μαλάκες" στους επίσημους
- Αιφνίδιος θάνατος 5χρονου στη Θεσσαλονίκη με συμπτώματα Η1Ν1
- Πόσο θα πληρώσει στο ΕΣΡ ο Real fm τα μπινελίκια του Τράγκα για τη Μέρκελ
- Κατασχέθηκαν 223 εκατ. "μαύρα" ευρώ
- Teλος για την ιμακο...
- Προστιμο 25.000 ευρω στον real fm επειδη ο τραγκας εβριζε την μερκελ...επειτα απο "καταγγελεια ιδιωτων"
- Ξεκίνησαν οι κατασχέσεις στην ΙΜΑΚΟ του Κωστόπουλου
- Ανάκληση αναψυκτικών Coca - Cola και Sprite της Coca - Cola Τρία Έψιλον
- Επιστολή Τσίπρα προς ηγέτες Eurogroup: Θα ανατραπεί η συμφωνία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις 24wro
- Ο Tom Ford ορθοπόδησε
- Και η Ευγενία Νιάρχου στην Αθήνα
- Aρνείται κατηγορίες και σχέση με Anonymous ο 18χρονος Έλληνας χάκερ
- Πως να φτιάξετε τις ρυθμίσεις απορρήτου στο Timeline
- Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου σηκώνει τα μανίκια και φτιάχνει σπίτια
- Πότε θα γίνουμε Ισλανδία;
- Αναζητούν διάδοχη κατάσταση για ΟΕΚ - ΟΕΕ
- Δένει Ραμίρες η Τσέλσι
- Η ενδεικτική ισοτιμία ευρώ/δολαρίου διαμορφώθηκε στα 1,3159 δολ
![Φόρος,foros](https://images.inewsgr.com/141/foros-kafsaerion-stis-aeroporikes-metakiniseis.jpg)
- Τελευταία Νέα 24wro
- Φόρος καυσαερίων στις αεροπορικές μετακινήσεις
- Διαδηλώσεις για τη βεβήλωση του Κορανίου στο Αφγανιστάν
- Ο ΟΗΕ προειδοποιεί για πλημμύρες
- 28η μοτοπορεία αγανακτισμένων μοτοσυκλετιστών
- Η ενδεικτική ισοτιμία ευρώ/δολαρίου διαμορφώθηκε στα 1,3159 δολ
- Πως να φτιάξετε τις ρυθμίσεις απορρήτου στο Timeline
- Αναζητούν διάδοχη κατάσταση για ΟΕΚ - ΟΕΕ
- Δένει Ραμίρες η Τσέλσι
- Και η Ευγενία Νιάρχου στην Αθήνα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Blogs
- Ο πρόθυμος σαμποτέρ της Εθνικής Άμυνας
- Η χαραυγή της φιλοσοφίας
- Παλλαϊκό Συλλαλητήριο, 22-2-2012
- Συνέπειες της υποβάθμισης του μαθήματος των Θρησκευτικών στα εργασιακά των Θεολόγων
- Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση υποψηφίων που ανήκουν στην κατηγορία των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013
- Επιστολή Τσίπρα προς ηγέτες Eurogroup: Θα ανατραπεί η συμφωνία
- Οι δηλώσεις του Ε. Βενιζέλου στην συνέντευξη τύπου: «Το εφιαλτικό σενάριο αποφεύχθηκε».
- Βενιζέλος: «Το εφιαλτικό σενάριο αποφεύχθηκε»
- Κατασχέθηκαν 223 εκατ. "μαύρα" ευρώ