Για τον Θεό, ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΛΟΒ ΕΡΔΟΥ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΡΕΠΟΥΣΗ ΝΑ ΜΟΙΑΖΕΙ… Θ ουκιδίδης!!

11:12 13/9/2012 - Πηγή: Olympia

Γράφει ο Κώστας Πουλακίδας (σέβας)!

Όποιος θέλει να γράψει για την ιστορία, πρέπει να ξέρει ιστορία. Αυτό πρέπει να ισχύει και για όσους ασχολούνται συγγραφικά και επιστημονικά με την ιστορία και για πολιτικούς. Ισχύει διπλά για τον Α. Λοβέρδο, ο οποίος πριν αναλάβει συγγραφικά τη “Νέα Ελληνική Ανόρθωση” συνέγραψε ένα ιστορικό βιβλίο με τίτλο: “Πολιτική Ιστορία της Ελλάδας 1828 – 1975″ (εκδόσεις Σάκκουλα, 2000).Ένα ιστορικό βιβλίο γεμάτο με λάθη, ανακρίβειες, ασυνταξίες και βερμπαλισμούς που συνηθίζει ο Α. Λοβέρδος,

αλλά δεν αρμόζουν σε μία ψύχραιμη ιστορική

αποτύπωση. Και δεν μιλάμε για αστεία λάθη, που προδίδουν τουλάχιστον απουσία διόρθωσης, όπως ότι ο Καποδίστριας “το 1915 κατέστη αντίπαλη μορφή του Μέτερνιχ” (σελ. 19), αλλά για άγνοια βασικών ιστορικών στοιχείων.Είχαμε απλή αναλογική από το 1864!Διότι όποιος γράφει ένα ιστορικό βιβλίο, ειδικά αν διδάσκει και συνταγματικό δίκαιο όπως ο Α. Λοβέδος, δεν μπορεί να γράφει ότι-”μεταξύ 1864 και 1875 (…) ο εκλογικός νόμος βασιζόταν στην απλή αναλογική” (σελ. 57). Οι Έλληνες εκείνη την εποχή ψήφιζαν με σφαιρίδια. Σφαιρίδια και απλή αναλογική είναι έννοιες ασύμβατες μεταξύ τους.Φαίνεται όμως ότι ο Α. Λοβέδος το πιστεύει πραγματικά ότι υπήρχε απλή αναλογική, καθώς επιμένει πως “στη Βουλή δεν υπήρχε σταθερή κοινοβουλευτική πλειοψηφία (λόγω της πολυδιάσπασης των κομμάτων που προκαλούσαν τα εκλογικά συστήματα της απλής αναλογικής)” (σελ. 67). Αν δεν είναι θέμα επιμονής, μήπως είναι θέμα άγνοιας;-”από το 1875 οι εκλογές γίνονταν με ψηφοδέλτια και όχι με σφαιρίδια” (σελ. 70). Ψηφοδέλτια χρησιμοποιήθηκαν σε εθνικές εκλογές το 1926 και στις δημοτικές από το 1914. Και επειδή ο Α. Λοβέρδος είναι συνταγματολόγος σίγουρα γνωρίζει ότι τα σφαιρίδια ήταν συνταγματικά κατοχυρωμένη μέθοδος ψηφοφορίας μέχρι που έγινε το Σύνταγμα του 1911.Καθολική ψηφοφορία, χωρίς ψήφο γυναικών…-για πρώτη φορά στον κόσμο το 1864 ένα Σύνταγμα (σ.σ. το ελληνικό) κατοχύρωνε την καθολική ψηφοφορία (σελ. 48). Ο συγγραφέας αδικεί την Γαλλία που διακήρυξε την καθολική ψηφοφορία από το Σύνταγμα του 1793, αλλά και το Σύνταγμα της Β Γαλλικής Δημοκρατίας του 1848.Επιπλέον ένας απλά προοδευτικός κριτικός θα επεσήμανε ότι την αποδοχή του όρου “καθολική ψηφοφορία”, την ώρα αποκλείονται από την ψηφοφορία οι γυναίκες, από ένα συγγραφέα εν έτη 2000, υπογραμμίζοντας ότι στην Ελλάδα η καθολική ψηφοφορία υιοθετήθηκε το 1952…-”η Ελλάδα θεσμικώς προηγείτο όχι μόνο των περισσοτέρων – ίσως έναντι όλων πλην της Αγγλίας – ευρωπαϊκών χωρών, λόγω κοινοβουλευτισμού και καθολικής ψήφου” (σελ. 62).Υπάρχει κάποιο κενό στον συγγραφέα με την καθολική ψηφοφορία: η Αγγλία δεν είχε καθολική ψηφοφορία ως το 1918! Πως “προηγείτο θεσμικώς” της Ελλάδας;Ανακρίβειες με τα “κρητικά”-”λίγα χρόνια αργότερα” από το 1866 που έγινε η πρώτη κρητική επανάσταση “η Κρήτη θα γίνει ανεξάρτητη από τους Τούρκους πολιτεία” (σελ. 59).Η Κρήτη έγινε αυτόνομη το 1897. Είναι λίγα τα 31 χρόνια; Και επιπλέον η Κρητική Πολιτεία ήταν υπό οθωμανική επικυριαρχία και η τουρκική σημαία
Keywords
Τυχαία Θέματα