Η Όλια Λαζαρίδου μιλά στο iefimerida για τον ζωγράφο Θεόφιλο και εξηγεί γιατί επέλεξε να τον κάνει παράσταση
«Διάλεξα το Θεόφιλο ως θέμα γιατί με συγκινεί πολύ η εκρηκτική αθωότητα και δημιουργικότητα που είχε αυτός ο άνθρωπος, που όλοι τον κορόιδευαν και τον είχαν για σαλό» τονίζει η Ολια Λαζαρίδου για τη νέα της παράσταση με τίτλο «Θεόφιλος Sold» ενα έργο εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ.
Η Όλια Λαζαρίδου σκηνοθετεί την παράσταση «Θεόφιλος Sold», σε κείμενο του Σαμσών Ρακά, στο θέατρο
Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη ζωή του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, του αυτοδίδακτου ζωγράφου και αγιογράφου, που μετέπειτα αναγνωρίστηκε ως πρωτοπόρος της λαϊκής τέχνης.
H παράσταση δανειζόμενη στοιχεία λαϊκού θεάματος και τσίρκο, είναι προσιτή σε κοινό κάθε ηλικίας. Ερμηνεύουν δύο νέες χαρισματικές ηθοποιοί, η Αιμιλιανή Σταυριανίδου και η Αριάδνη Κωσταντακοπούλου.
Ο Θεόφιλος, ο ταπεινός και περιπλανώμενος αυτός λαϊκός ζωγράφος , που στα μάτια του κόσμου που τον έβλεπε να λέει και να κάνει παράξενα πράγματα ήταν ένας σαλός, αποτελεί σπάνιο παράδειγμα αστείρευτης δημιουργικότητας. Δεν απελπίστηκε, δεν δείλιασε, δεν εγκατέλειψε τη ζωγραφική ποτέ. Αντιμετώπιζε τη χλεύη και τις ειρωνείες ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα και αφήνοντας το έργο του να μιλήσει γι’ αυτόν. Η ζωγραφική ήταν το μυστικό του όπλο, όπως τονίζεται και στο έργο.
«Μου λένε ότι η παράσταση μας έχει κάτι το θεραπευτικό. Εάν ισχύει, δεν μπορώ να φανταστώ μεγαλύτερο κομπλιμέντο από αυτό»
«Τίποτα από τη δύσκολη ζωή του δεν πέρασε στη ζωγραφική του που ήταν γεμάτη χρώματα, χαρά και δοξολογία για την ζωή» λέει η Ολια Λαζαρίδου μιλώντας στο iefimerida για την παράσταση.
Ο Τεριάντ, ο Ελύτης, ο Εμπειρίκος, ο Σεφέρης, άνθρωποι που πρωτοστάτησαν στο φανέρωμα των έργων του Θεόφιλου, εκπροσωπούσαν τη νεότερη Ελλάδα, την κοσμοπολίτικη, την μορφωμένη στα ευρωπαϊκά κέντρα. Σε αυτή την Ελλάδα ο Θεόφιλος δεν μπορούσε να ενταχθεί. Η μόρφωσή του ήταν η βιωμένη αγραμματοσύνη του, σαν του Μακρυγιάννη. Δεν αντιλαμβανόταν την ευρωπαϊκή παιδεία.
Η ευρωπαϊκή παιδεία, όμως, αντιλήφθηκε το μεγαλείο του. Βρήκε το αιώνιο, σε εκείνον που ζωγράφιζε σε υλικά εφήμερα και χαλασμένα. Βρήκε το αυθεντικό, σε εκείνον που το ζούσε χωρίς να το ξέρει. Αυτές οι πολιτισμικές αντιφάσεις είναι μέρος της ιστορίας μας.
Στο τέλος του έργου ο Θεόφιλος, όταν αντιλαμβάνεται πως οι πίνακές του, αυτές οι χρωματιστές προσευχές του ετοιμάζονται να δοξαστούν, να ταξιδέψουν να μπουν στον κόσμο του εμπορίου, θρηνεί. Είναι επειδή νιώθει την παιδικότητά του - την πατρίδα του δηλαδή - να απειλείται. Και βέβαια, για την ακραία εμπορευματοποίηση που θα επικρατήσει στο μέλλον σε ό,τι ζει και δημιουργεί με αθωότητα. Αυτός που ζωγράφιζε τους πίνακές του για ένα πιάτο φαΐ. Αποχωρεί απ’ τη ζωή και κλαίει για την προσωπική του Ελλάδα.
Στην παράσταση της Ολιας Λαζαρίδου τον Θεόφιλο υποδύεται μία γυναίκα. «Γιατί διάλεξα γυναίκα ηθοποιό; Δεν με απασχόλησε αυτό. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος που παρουσιάζεται ο Θεόφιλος στο έργο δεν είναι ρεαλιστικός, περισσότερο βλέπουμε την ψυχή του και τις περιπέτειές της. Θέλω να πω κανέναν δε νομίζω ότι απασχολεί το φύλο του Σαρλό ας πούμε, θα μπορούσε κάλλιστα να τον υποδυθεί και μια γυναίκα αν είχε ψυχικές ομοιότητες με το πρόσωπο αυτό» σημειώνει η Ολια Λαζαρίδου.
«Η Αιμιλιανή Σταυριανίδου που παίζει στο έργο μας το Θεόφιλο πιστεύω ότι έχει την απαιτούμενη δύναμη και αθωότητα που χρειάζεται για να υποδυθεί το πρόσωπο αυτό. Καθώς και η Αριάδνη Κωνσταντακοπουλου, που συμμετέχει παίζοντας καθοριστικά πρόσωπα της ζωής του.
Η παράσταση μας και αυτό είναι κάτι που το επιδιώκω αυτό γιατί μ’ ενδιαφέρει, απευθύνεται σε όλους, σε μεγάλους και μικρότερους. Η υποδοχή στο FOUGARO στο Ναύπλιο οπού δώσαμε μια σειρά παραστάσεων ήταν πολύ θερμή και εύχομαι να συνεχιστεί και στην Αθηνά αυτή η ζεστή επικοινωνία. Μου λένε ότι η παράσταση μας έχει κάτι το θεραπευτικό. Εάν ισχύει δεν μπορώ να φανταστώ μεγαλύτερο κομπλιμέντο από αυτό» καταλήγει η Όλια Λαζαρίδου.
Κείμενο: Σαμσών Ρακάς Σκηνοθεσία: Όλια Λαζαρίδου Παίζουν: Αιμιλιανή Σταυριανίδου, Αριάδνη Κωσταντακοπούλου Σκηνικά – κοστούμια: η ζωγράφος Κατερίνα Γιάννακα Φωτισμός: Θωμάς Οικονομάκος Συμπαραγωγή: «Fougaro Artcenter» στο Ναύπλιο και της ΝΕΡΑ ΕΙΔΑ ΑΜΚΕ.
Χώρος Θέατρο Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) Πειραιώς 256, Ταύρος
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο 20 Απριλίου, στις 19:00 & 21:00 / Κυριακή 21 Απριλίου, στις 19:00 Σάββατο 27 Απριλίου, στις 19:00 & 21:00 / Κυριακή 28 Απριλίου, στις 19:00
Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ κανονικό 10 ευρώ μειωμένο ΕΔΩ
Διαβάστε περισσότερα στο iefimerida.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ευ. Λέκκας: Πρέπει να γίνει άμεσα ένας μεγάλος σεισμός στην Κωνσταντινούπολη
- Βγήκε να ποτίσει τα λουλούδια και έπεσε από το μπαλκόνι
- «Όλα τα λεφτά» για 4 ζώδια – Θα δουν χρήμα στις τσέπες τους έως τις 21 Απριλίου
- Δημήτρης Παπανώτας: Αποχώρησε από τη στήλη του Δήμου Βερύκιου - Αυτός είναι ο λόγος
- Πως σκοτώθηκε ο 31χρονος αστυνομικός στο Πασαλιμάνι: Έκανε μεροκάματο για να συμπληρώσει τον μισθό του - Σε σοκ ο πατέρας του - Συνελήφθη ο εργολάβος (βίντεο)
- Εξιτήριο για Αφροδίτη Σκαφίδα και Πύρρο Δήμα από το μαιευτήριο
- Σέρρες: Τροχαίο δυστύχημα με έναν 23χρονο νεκρό κι έναν τραυματία
- Eurovision 2024: Νέα αλλαγή στη σειρά εμφάνισης των χωρών στον τελικό
- Ο πόλεμος των Ρόουζ: «Εξαπατήθηκα από τη γυναίκα μου» δηλώνει τώρα ο γερουσιαστής Μενέντεζ
- Απεργία: Ακινητοποιημένα Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις iEfimerida
- Η Ναόμι Γουότς με την ολόιδια με εκείνη Κάι, που γεννήθηκε αγόρι -Σε επίδειξη του Dior
- Βρετανία: Ο Σούνακ κόβει το κάπνισμα στις νέες γενιές – Το νομοσχέδιο πέρασε το πρώτο εμπόδιο στο κοινοβούλιο
- Κίνηση στους δρόμους: Απίστευτη ταλαιπωρία για τους οδηγούς -Χάος στην Αττική λόγω απεργίας
- Θεσσαλονίκη: Διαρρήκτης έκανε πάνω από μία ώρα για να ανοίξει κατάστημα με χρώματα, άφησε πίσω DNA [βίντεο]
- Αδιανόητες εικόνες από το Ντουμπάι -Πλημμύρισε η πόλη, θάλασσα το αεροδρόμιο, άνευ προηγουμένου καταστάσεις
- Το αγοράκι της φωτό είναι πασίγνωστος Ελληνας τραγουδιστής
- Αντιπρόεδρος Αστυνομικών Αθήνας: Ο χαμηλός μισθός οδηγεί συναδέλφους του να αναζητούν δεύτερη εργασία
- Λάρισα: Παρουσιάστηκε η ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «Ασπίδες» στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ
- Βάψατε τα μαλλιά σας και ξεθώριασαν; -Τα μυστικά για λάμψη, σύμφωνα με κομμωτή των royals
- Οι πόλεις που έβγαλαν τα φανάρια από τους δρόμους - Το επιτυχημένο πείραμα σε Ελλάδα και Ευρώπη
- Τελευταία Νέα iEfimerida
- Η Όλια Λαζαρίδου μιλά στο iefimerida για τον ζωγράφο Θεόφιλο και εξηγεί γιατί επέλεξε να τον κάνει παράσταση
- Βάψατε τα μαλλιά σας και ξεθώριασαν; -Τα μυστικά για λάμψη, σύμφωνα με κομμωτή των royals
- Βολές Πολάκη σε Κασσελάκη: «Άλλος ιδεολογικός προσανατολισμός σημαίνει άλλο κόμμα»
- Λάρισα: Παρουσιάστηκε η ευρωπαϊκή ναυτική επιχείρηση «Ασπίδες» στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ
- Τα δεδομένα για τον πληθωρισμό επηρεάζουν τις κινήσεις των κεντρικών τραπεζών -Πώς θα κινηθούν ΕΚΤ και Fed
- Ο Λυκούργος του Disney Club κατεβαίνει υποψήφιος στις ευρωεκλογές με τη ΝΙΚΗ
- Το αγοράκι της φωτό είναι πασίγνωστος Ελληνας τραγουδιστής
- Πλημμύρες στη Ρωσία: Σε επικίνδυνα επίπεδα η στάθμη του νερού -Κάθε δύο ώρες σειρήνες εκκένωσης
- Η Ναόμι Γουότς με την ολόιδια με εκείνη Κάι, που γεννήθηκε αγόρι -Σε επίδειξη του Dior
- Η Ελλάδα αποκτά αντιαεροπορικό και αντι-drone θόλο όπως το Ισραήλ -Έχει ήδη δρομολογηθεί, λέει ο Δένδιας
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Απεργία: Κλειστό το κέντρο της Αθήνας - Σε εξέλιξη οι συγκεντρώσεις
- Κρήτη: Συνελήφθη 57χρονος που πυροβόλησε 51χρονο στο κέντρο του Αγίου Νικολάου
- Σταματίνα Τσιμτσιλή για Super Κική και Λιάγκα: «Δεν αμφισβητείς τον ανδρισμό κάποιου ούτε για πλάκα»
- Bόμβα σε γνωστό νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στον Βόλο – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες
- Σε απεργειακό κλοιό η χώρα - Χωρίς μετρό η Αθήνα, βγαίνουν στο δρόμο τα λεωφορεία
- Ηλεία: Μπήκαν σε σπίτι προσποιούμενοι τους αστυνομικούς και έφυγαν με λεία 100.000 ευρώ
- ΟΗΕ: Σε 19.000 ανέρχονται τα ορφανά παιδιά στη Γάζα μετά τον θάνατο 6.000 γυναικών
- Το Ντουμπάι έγινε λίμνη: Έβρεξε σε 12 ώρες όσο βρέχει σε έναν χρόνο - Απίστευτα πλάνα
- Μέση Ανατολή: «Γόρδιος δεσμός» ο Νετανιάχου, το Ιράν, η Γάζα και οι ΗΠΑ