Εαρινά και θερινά σεμινάρια με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο Πόρτα
15:35 20/3/2017
- Πηγή: Monopoli
Για δεύτερη χρονιά θα πραγματοποιηθεί στο Θέατρο Πόρτα κύκλος σταθερών σεμιναρίων με σκοπό την πιο άμεση και συστηματική επικοινωνία του θεάτρου με νέους καλλιτέχνες, ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Διδάσκουν ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του θεάτρου, Θωμάς Μοσχόπουλος, καθώς και οι σταθεροί συνεργάτες του θεάτρου, Σοφία Πάσχου και Κορνήλιος Σελαμσής.Με βασικό άξονα την υποκριτική αλλά όχι μόνο, τα Σεμινάρια στοχεύουν στην αποκρυπτογράφηση του κώδικα που διαμορφώνει το χαρακτήρα του θεάτρου, προσφέροντας, ταυτόχρονα,
μια ευκαιρία γνωριμίας με την προσωπική δουλειά και το στίγμα νέων καλλιτεχνών, ηθοποιών και σκηνοθετών. Με πολλές και διαρκώς αυξανόμενες στον αριθμό μορφές άμεσης και έμμεσης συνεργασίας που χαρακτήρισαν τη φετινή χρονιά, ζητούμενο για το θέατρο παραμένει, τα Σεμινάρια να αποτελέσουν τη βάση μιας σταθερής μες στο χρόνο εξέλιξης και όχι απλώς το πεδίο μιας χρήσιμης αλλά ευκαιριακής συνάντησης.
Φέτος η προσπάθεια του ΠΟΡΤΑ βρίσκει αρωγό το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, το οποίο αναγνωρίζοντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα των Σεμιναρίων, παρέχει υποτροφίες σε σπουδαστές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σ’ ένα δωρεάν Masterclass, με στόχο τη μελλοντική συνεργασία με το ΠΟΡΤΑ.
Α’ ΚΥΚΛΟΣ
Σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου που απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών με τίτλο “Η «τέχνη» του θεάτρου ή μήπως η τεχνική του;”
Ημερομηνίες: 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 Απριλίου
Ώρες: 13.00 – 18.00
Διάρκεια: 35 ώρες (σε επτά 5ωρες συναντήσεις)
Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων 15 μέγιστος 25
Κόστος συμμετοχής: 200 ευρώ + ΦΠΑ
Β’ ΚΥΚΛΟΣ
Στον Β’ Κύκλο Σεμιναρίων δυνατότητα εγγραφής θα έχουν μόνο οι συμμετέχοντες στον Α’ Κύκλο Σεμιναρίων (είτε του Θωμά Μοσχόπουλου είτε της Σοφίας Πάσχου κατά τη διάρκεια του 2016 ή/και του 2017). Βασικά του χαρακτηριστικά θα είναι η αύξηση ωρών διδασκαλίας και η εντατικοποίηση της εργασίας. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει ώρες διδασκαλίας του Θωμά Μοσχόπουλου και της Σοφίας Πάσχου, κοινές ώρες διδασκαλίας των δύο διδασκόντων, καθώς και ώρες που θα αφορούν στην μουσική κατάρτιση για το θέατρο από τον Κορνήλιο Σελαμσή. Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια του Α’ Κύκλου Σεμιναρίων.
Γ’ ΚΥΚΛΟΣ
Ο συγκεκριμένος κύκλος απευθύνεται μόνο σε όσους συμμετείχαν στα εαρινά και θερινά Σεμινάρια του Α’ και Β’ Κύκλου του 2016. Στον Γ’ Κύκλο θα προσεγγιστούν διαφορετικές αφηγηματικές χρήσεις των τεχνικών εργαλείων που έχουν εισαχθεί στους προηγούμενους κύκλους από τον Θωμά Μοσχόπουλο σε συνεργασία με τη Σοφία Πάσχου. Το περιεχόμενο, οι ημερομηνίες καθώς και οι προϋποθέσεις επιλογής και συμμετοχής, θα κοινοποιηθούν στους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.
Η «τέχνη» του θεάτρου, ή μήπως η τεχνική του;
Όλο και περισσότερο, δυστυχώς, συνδέουμε (στην Ελλάδα κυρίως) την ερμηνεία στο θέατρο με «ιδιοσυγκρασιακούς» τόπους, όπως η «έμπνευση», το «ταλέντο» ή η «καλλιτεχνική προσωπικότητα». Τόπους που αναμφίβολα κάτι ορίζουν, χωρίς όμως να εξασφαλίζουν όλα τα αναγκαία και επαρκή συστατικά, που μια τέχνη ώριμη και συνειδητοποιημένη απαιτεί. Συχνά παραπλανούν ως προς την αντοχή και την αποτελεσματικότητά τους, κάτω από τις συχνά δύσκολες συνθήκες, κατά τις οποίες ένας θεατρικός ερμηνευτής καλείται να λειτουργήσει. Οι περισσότερες τέχνες (μουσική, χορός, ζωγραφική) έχουν σχεδόν ως προαπαιτούμενη μια κάποια τεχνική κατάρτιση ή ακόμα και μια αναγνώσιμη τεχνική γλώσσα, ώστε να προσεγγίζεται συστηματικά και ορθολογικά η δεξιότητα που θα εξυπηρετήσει το προσωπικό καλλιτεχνικό όραμα των καλλιτεχνών. Ή που ακόμα θα υποβοηθήσει την επικοινωνία και τη συνεργασία σε περιπτώσεις που απαιτείται συλλογικότητα στην πραγμάτωση του καλλιτεχνικού στόχου, στο θέατρο (που η συλλογικότητα, μάλιστα, είναι απολύτως αναγκαία).
Χωρίς μεθοδολογία (συχνά, λόγω ελλιπούς παιδείας) ο καλλιτέχνης βρίσκεται έκθετος προσπαθώντας να δουλέψει με την «ψυχούλα» του. Ευτυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, η εμπειρία και ο χρόνος δημιουργούν μια μεθοδολογία προσωπική στον κάθε ηθοποιό. Δυστυχώς, συχνά, η ίδια μεθοδολογία τον εγκλωβίζει σ’ αυτό που στην κοινή θεατρική ορολογία ονομάζεται «μανιέρα». Η έλλειψη τεχνικής προσέγγισης καταδικάζει τις «ψυχούλες» να περιορίζουν τις ερμηνείες πολύ καλών εν δυνάμει ηθοποιών σε χιλιομασημένα και φτωχά «ψίχουλα». Η τεχνική, φυσικά, δεν αρκεί, αλλά ούτε και το ακατέργαστο ταλέντο διαρκεί. Στην ουσία, όπως πολύ σωστά τονίζει ο Πήτερ Μπρούκ, «δεν υπάρχουν μυστικά». Η τέχνη του θεάτρου μπορεί να έχει γραμματική, η οποία μάλιστα μπορεί να διδαχθεί ως γλώσσα. Η γνώση γραμματικής και συντακτικού δεν κάνει όποιον την γνωρίζει λογοτέχνη αλλά δεν νοείται και λογοτέχνης που δεν αναγνωρίζει την κωδικοποίηση της γλώσσας του. Η χρήση τις γλώσσας είναι αυστηρά προσωπική και υποκειμενική, αλλά η γλώσσα αυτή καθεαυτή είναι αναγνωρίσιμη και σε πολύ μεγάλο βαθμό ορθό-λογική, δηλαδή κοινή και αποκωδικοποιήσιμη.
Το σεμινάριο έχει ως στόχο την εισαγωγή σε κώδικες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία, χωρίς περιορισμούς υφολογικούς και αισθητικούς ή επιταγές θεατρικού είδους, όπως «ρεαλισμός», «εξπρεσσιονισμός», «παράλογο», «τραγωδία», «αποδόμηση». Είναι σαν κατσαβίδι, που μπορεί να έχει οικιακή χρήση και να βιδώσει κανείς μ’ αυτό μια πρίζα ή μια λυόμενη βιβλιοθήκη και παράλληλα να χρησιμοποιηθεί σε μια πολύ μεγαλύτερη ή περίπλοκη κατασκευή. Πόσο μάταιο, όμως, είναι να προσπαθείς να βιδώσεις μια βίδα με γυμνά χέρια ή πόσο δύσκολο να το κάνεις με μια χτένα!
Κάθε τέχνη έχει και τις τεχνικές της και μια εισαγωγή σε μια σειρά τεχνικών της υποκριτικής τέχνης, μέσα από απλούς προσβάσιμους και ορθολογικούς κώδικες. Αυτός, ακριβώς, είναι ο σκοπός του σεμιναρίου αυτού, που απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών.
Για εγγραφές στο Σεμινάριο του Α’ Κύκλου και αποστολή βιογραφικού
(απαραιτήτως με φωτογραφία): deliyanna@yahoo.gr. Προσοχή! Η επικοινωνία θα γίνεται μόνο μέσω της παραπάνω ηλεκτρονικής διεύθυνσης
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Θέατρο Πόρτα
Μεσογείων 59, Αθήνα
Φέτος η προσπάθεια του ΠΟΡΤΑ βρίσκει αρωγό το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου, το οποίο αναγνωρίζοντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα των Σεμιναρίων, παρέχει υποτροφίες σε σπουδαστές, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής σ’ ένα δωρεάν Masterclass, με στόχο τη μελλοντική συνεργασία με το ΠΟΡΤΑ.
Α’ ΚΥΚΛΟΣ
Σεμινάριο του Θωμά Μοσχόπουλου που απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών με τίτλο “Η «τέχνη» του θεάτρου ή μήπως η τεχνική του;”
Ημερομηνίες: 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 Απριλίου
Ώρες: 13.00 – 18.00
Διάρκεια: 35 ώρες (σε επτά 5ωρες συναντήσεις)
Ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων 15 μέγιστος 25
Κόστος συμμετοχής: 200 ευρώ + ΦΠΑ
Β’ ΚΥΚΛΟΣ
Στον Β’ Κύκλο Σεμιναρίων δυνατότητα εγγραφής θα έχουν μόνο οι συμμετέχοντες στον Α’ Κύκλο Σεμιναρίων (είτε του Θωμά Μοσχόπουλου είτε της Σοφίας Πάσχου κατά τη διάρκεια του 2016 ή/και του 2017). Βασικά του χαρακτηριστικά θα είναι η αύξηση ωρών διδασκαλίας και η εντατικοποίηση της εργασίας. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει ώρες διδασκαλίας του Θωμά Μοσχόπουλου και της Σοφίας Πάσχου, κοινές ώρες διδασκαλίας των δύο διδασκόντων, καθώς και ώρες που θα αφορούν στην μουσική κατάρτιση για το θέατρο από τον Κορνήλιο Σελαμσή. Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν κατά τη διάρκεια του Α’ Κύκλου Σεμιναρίων.
Γ’ ΚΥΚΛΟΣ
Ο συγκεκριμένος κύκλος απευθύνεται μόνο σε όσους συμμετείχαν στα εαρινά και θερινά Σεμινάρια του Α’ και Β’ Κύκλου του 2016. Στον Γ’ Κύκλο θα προσεγγιστούν διαφορετικές αφηγηματικές χρήσεις των τεχνικών εργαλείων που έχουν εισαχθεί στους προηγούμενους κύκλους από τον Θωμά Μοσχόπουλο σε συνεργασία με τη Σοφία Πάσχου. Το περιεχόμενο, οι ημερομηνίες καθώς και οι προϋποθέσεις επιλογής και συμμετοχής, θα κοινοποιηθούν στους συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου.
Η «τέχνη» του θεάτρου, ή μήπως η τεχνική του;
Όλο και περισσότερο, δυστυχώς, συνδέουμε (στην Ελλάδα κυρίως) την ερμηνεία στο θέατρο με «ιδιοσυγκρασιακούς» τόπους, όπως η «έμπνευση», το «ταλέντο» ή η «καλλιτεχνική προσωπικότητα». Τόπους που αναμφίβολα κάτι ορίζουν, χωρίς όμως να εξασφαλίζουν όλα τα αναγκαία και επαρκή συστατικά, που μια τέχνη ώριμη και συνειδητοποιημένη απαιτεί. Συχνά παραπλανούν ως προς την αντοχή και την αποτελεσματικότητά τους, κάτω από τις συχνά δύσκολες συνθήκες, κατά τις οποίες ένας θεατρικός ερμηνευτής καλείται να λειτουργήσει. Οι περισσότερες τέχνες (μουσική, χορός, ζωγραφική) έχουν σχεδόν ως προαπαιτούμενη μια κάποια τεχνική κατάρτιση ή ακόμα και μια αναγνώσιμη τεχνική γλώσσα, ώστε να προσεγγίζεται συστηματικά και ορθολογικά η δεξιότητα που θα εξυπηρετήσει το προσωπικό καλλιτεχνικό όραμα των καλλιτεχνών. Ή που ακόμα θα υποβοηθήσει την επικοινωνία και τη συνεργασία σε περιπτώσεις που απαιτείται συλλογικότητα στην πραγμάτωση του καλλιτεχνικού στόχου, στο θέατρο (που η συλλογικότητα, μάλιστα, είναι απολύτως αναγκαία).
Χωρίς μεθοδολογία (συχνά, λόγω ελλιπούς παιδείας) ο καλλιτέχνης βρίσκεται έκθετος προσπαθώντας να δουλέψει με την «ψυχούλα» του. Ευτυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, η εμπειρία και ο χρόνος δημιουργούν μια μεθοδολογία προσωπική στον κάθε ηθοποιό. Δυστυχώς, συχνά, η ίδια μεθοδολογία τον εγκλωβίζει σ’ αυτό που στην κοινή θεατρική ορολογία ονομάζεται «μανιέρα». Η έλλειψη τεχνικής προσέγγισης καταδικάζει τις «ψυχούλες» να περιορίζουν τις ερμηνείες πολύ καλών εν δυνάμει ηθοποιών σε χιλιομασημένα και φτωχά «ψίχουλα». Η τεχνική, φυσικά, δεν αρκεί, αλλά ούτε και το ακατέργαστο ταλέντο διαρκεί. Στην ουσία, όπως πολύ σωστά τονίζει ο Πήτερ Μπρούκ, «δεν υπάρχουν μυστικά». Η τέχνη του θεάτρου μπορεί να έχει γραμματική, η οποία μάλιστα μπορεί να διδαχθεί ως γλώσσα. Η γνώση γραμματικής και συντακτικού δεν κάνει όποιον την γνωρίζει λογοτέχνη αλλά δεν νοείται και λογοτέχνης που δεν αναγνωρίζει την κωδικοποίηση της γλώσσας του. Η χρήση τις γλώσσας είναι αυστηρά προσωπική και υποκειμενική, αλλά η γλώσσα αυτή καθεαυτή είναι αναγνωρίσιμη και σε πολύ μεγάλο βαθμό ορθό-λογική, δηλαδή κοινή και αποκωδικοποιήσιμη.
Το σεμινάριο έχει ως στόχο την εισαγωγή σε κώδικες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία, χωρίς περιορισμούς υφολογικούς και αισθητικούς ή επιταγές θεατρικού είδους, όπως «ρεαλισμός», «εξπρεσσιονισμός», «παράλογο», «τραγωδία», «αποδόμηση». Είναι σαν κατσαβίδι, που μπορεί να έχει οικιακή χρήση και να βιδώσει κανείς μ’ αυτό μια πρίζα ή μια λυόμενη βιβλιοθήκη και παράλληλα να χρησιμοποιηθεί σε μια πολύ μεγαλύτερη ή περίπλοκη κατασκευή. Πόσο μάταιο, όμως, είναι να προσπαθείς να βιδώσεις μια βίδα με γυμνά χέρια ή πόσο δύσκολο να το κάνεις με μια χτένα!
Κάθε τέχνη έχει και τις τεχνικές της και μια εισαγωγή σε μια σειρά τεχνικών της υποκριτικής τέχνης, μέσα από απλούς προσβάσιμους και ορθολογικούς κώδικες. Αυτός, ακριβώς, είναι ο σκοπός του σεμιναρίου αυτού, που απευθύνεται σε επαγγελματίες ηθοποιούς και απόφοιτους δραματικών σχολών.
Για εγγραφές στο Σεμινάριο του Α’ Κύκλου και αποστολή βιογραφικού
(απαραιτήτως με φωτογραφία): deliyanna@yahoo.gr. Προσοχή! Η επικοινωνία θα γίνεται μόνο μέσω της παραπάνω ηλεκτρονικής διεύθυνσης
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας
Θέατρο Πόρτα
Μεσογείων 59, Αθήνα
Keywords
πορτα, σεμιναρια, θωμα, θεατρο, πορτα, ελλαδα, αθηνα, αυξηση φπα, Καλή Χρονιά, γνωση, γραμματικη, δουλεια, δωρεαν, εργαλεια, μουσικη, χορος, αυξηση, βιδα, βρισκεται, γινεται, γλωσσα, δυνατοτητα, δυστυχως, εγγραφες, ευκαιρια, ευρω, ελλειψη, επικοινωνια, επτα, τεχνη, ιδια, θωμας, ιδρυμα, ιωαννου, κυκλος, λεπτομερειες, οραμα, ουσια, πεδιο, συγκεκριμενα, σειρα, σκηνοθετες, σοφια, στιγμα, φυσικα, χρονος, ωρες, κωδικες, χερια
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Τα "συγχαρητήρια" του Αλέξη Τσίπρα και η αποστομωτική απάντηση του Λευτέρη Πετρούνια
- Σήμερα το τελευταίο αντίο στο 10χρονο κορίτσι στη Μεσσήνη που το πυροβόλησε ο πατέρας του και στη συνέχεια αυτοκτόνησε- Συγκινεί ο διευθυντής του σχολείο του άτυχου κοριτσιού (Video)
- Τζίνα Αλοιμόνου Βαρδινογιάννη: Από τη ζωή σαν παραμύθι μέχρι το διαζύγιο-βόμβα [photos]
- Ελένη Δάρρα: Η φωτογραφία από το σπίτι της μετά την αποχώρηση από το SURVIVOR....
- Βάνα Μπάρμπα: «Δεν μπορώ να ζήσω με τον Τάρεκ στο Λονδίνο»
- «Βόμβα» στην ελληνική αγορά! Λουκέτο σε πασίγνωστη αλυσίδα καταστημάτων
- Βραβείο σύγχρονης παραδοσιακής κουζίνας κερδίζει "Το Ρεμούτσικο"
- Τελευταίο Αντίο για τον θρύλο Chuck Berry…
- Εαρινά και θερινά σεμινάρια με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο Πόρτα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Monopoli
- Τελευταία Νέα Monopoli
- Εαρινά και θερινά σεμινάρια με τον Θωμά Μοσχόπουλο στο Πόρτα
- Το ΚΠΙΣΝ γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
- 25η Μαρτίου στο Μουσείο Ακρόπολης
- 6ος Ημιμαραθώνιος Αθήνας - Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης
- Οι Pussy Riot έρχονται στη Στέγη
- Διαγωνισμός για μουσικά συγκροτήματα κάθε είδους στο Kremlino
- Weekend Agenda 17 - 19 Μαρτίου: oι 5 top εκδηλώσεις του Σαββατοκύριακoυ
- Family Weekend 17-19/03: οι καλύτερες προτάσεις για βόλτες με τα παιδιά
- Γιορτή της Άνοιξης στον Υμηττό
- Ηοlistic Life Seminars με τη Σοφία Κουτσιανά
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ψυχαγωγία
- Τελευταίο Αντίο για τον θρύλο Chuck Berry…
- Οι Vasistas φέρνουν τη Θεία Κωμωδία για πρώτη φορά στη Στεγη
- Βάνα Μπάρμπα: «Δεν μπορώ να ζήσω με τον Τάρεκ στο Λονδίνο»
- Βασίλης Λέκκας και Σαλίνα Γαβαλά επιστρέφουν στο «Half Note Jazz Club»
- Απρόσμενες οι εξελίξεις στο Μπρούσκο...
- «Βόμβα» στην ελληνική αγορά! Λουκέτο σε πασίγνωστη αλυσίδα καταστημάτων
- Σήμερα το τελευταίο αντίο στο 10χρονο κορίτσι στη Μεσσήνη που το πυροβόλησε ο πατέρας του και στη συνέχεια αυτοκτόνησε- Συγκινεί ο διευθυντής του σχολείο του άτυχου κοριτσιού (Video)
- Βραβείο ΔΕΣΤΕ: Μια Επετειακή Έκθεση, 1999-2015