Ν. Χούτος: Εντύπωση για μένα είναι μόνο το γεγονός της «μνήμης»

Ο Νικόλαος Χούτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Σπούδασε δημοσιογραφία και θέατρο (σκηνογραφία) 1981-1987. Στη συνέχεια εντάχτηκε σε ομάδες  τέχνης στην Ολλανδία (1988-1990), στον χώρο  του  Dada. Μέχρι το 1991 παρήγαγε κολλάζ και δημιούργησε εικονογραφήσεις για περιοδικά στην Αθήνα. Αργότερα πήρε μαθήματα στη θεολογία, την εικονογραφία  την τοιχογραφία και την ζωγραφική

στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αθήνας. Στην συνέχεια σπούδασε ιστορία της τέχνης στο Christie'ς, ενω  θα συνεχίσει τις σπουδές του στην Academia di Belle Arti στη Ρώμη, αφιερώνοντας μια προσεκτική μελέτη στη μνημειακή ζωγραφική της μικρογραφίας των χειρογράφων κωδίκων της χριστιανικής παράδοσης από τον 10ο-13ο αιώνα. Σήμερα είναι μέρος της avant quard τέχνης των εικόνων  με τις εικόνες κολλάζ που δημιουργεί, ενώ ταυτόχρονα ζωγραφίζει τοπία μιας ιδεατής πραγματικότητας. Είναι μέλος της Association Internationale des Arts Plastiques UNESCO & μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών στην Ελλάδα από το 1999. Ζει και εργάζεται μεταξύ Αθήνας και Ρώμης.

 

Πως επηρεάστηκες από τα τοπία της Τοσκάνης; Οι τοπιoγραφίες έγιναν κατά τη διάρκεια της ημέρας ή χρησιμοποίησες και φωτογραφίες;

«Η σχέση μου με την Τοσκάνη ξεκινά με  τη μελέτη των μεσαιωνικών τοιχογραφιών των εκκλησιών της, που είναι διάσπαρτες όχι μόνο στις μεγάλες πόλεις, όπως την Φλωρεντία και την Σιένα, αλλά σε πολλά μεσαιωνικά χωριά, όπως την Πιένζα, το Σαν Τζιμινιάνο, το Αρέτζο κ.ά. Εμπλουτίζεται τα τελευταία χρονιά κυρίως, με την παρατήρηση του φυσικού της  τοπίου, ζώντας κατά διαστήματα περιπλανώμενος από χωριό σε χωριό. Η συμμετοχή μου στην Μπιεννάλε του Κιαντσιάνο μου έδωσε την ευκαιρία να έρθω σε επαφή με τον περιβάλλοντα χώρο, τόσο όσον αφορά την σχέση με τον φυσικό πλούτο, όσο και με την συναναστροφή μου με καλλιτέχνες απ' όλο τον κόσμο, όπου η αντιπαράθεση απόψεων γύρω από τα θέματα του φωτός και της προοπτικής, μου αποκάλυψαν τον πλούτο της ελληνικότητας στην τέχνη και τον τρόπο που αυτή τον αντιμετωπίζει. Αισθάνθηκα πλούσιος  με το  στοιχείο του φωτός της (δεν υπάρχει μια εστία όπου αφήνει περιθώρια για σκιές), καθοριστικό καθώς με επηρεάζει  στις εικαστικές μου αναζητήσεις, αφού αντανακλά μια ιδεατή φυσική πραγματικότητα. Αυτό το φως υπάρχει στα τοπία της Τοσκάνης, στους επαναλαμβανόμενους λόφους της και τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις της. Υπάρχει έντονη αντιπαράθεση θερμών και ψυχρών χρωμάτων, όχι μόνο κατά την διάρκεια του φθινοπώρου, αλλά ακόμη και την περίοδο του καλοκαιριού, ιδιαίτερα τις απογευματινές ώρες. Η συνεχής  εναλλαγή των χρωματικών τοπίων της σε  πλαγιές, κάμπους  και  λόφους  με εντυπωσίασε σε τέτοιο  βαθμό που άλλαξε τις ζωγραφικές μου αναζητήσεις».

 

Τι πιστεύεις ότι  κυριαρχεί περισσότερο στα έργα σου, η βυζαντινή παράδοση ή μια πιο μοντέρνα γραφή;

«Τα έργα μου δομούνται κυρίως με το ζωγραφικό σύστημα της Βυζαντινής Τέχνης, καθώς οι νομού που το διέπουν -η κατάργηση μιας εστίας φωτός, η δυσδιάστατη προοπτική και η κατάργηση του χρόνου- ικανοποιούν απόλυτα τις ε

Keywords
Τυχαία Θέματα