Οι εκθέσεις της Ρένας Παπασπύρου και της Νίνας Παπακωνσταντίνου για δύο ακόμα εβδομάδες στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Έως τις 20 Νοεμβρίου έχει τη δυνατότητα το αθηναϊκό φιλότεχνο κοινό να επισκεφθεί στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων στο Μεταξουργείο τις εκθέσεις δύο σημαντικών εκπροσώπων της σύγχρονης ελληνικής τέχνης, της Ρένας Παπασπύρου και τη Νίνας Παπακωνσταντίνου, που διοργανώνει ο Δήμος Αθηναίων μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων. H έκθεση Το πέρασμα του κομήτη: Επεισόδια και εικόνες στην ύλη δίνει την ευκαιρία να επανεξετάσουμε τον ρόλο της εικόνας στη δουλειά της Ρένας Παπασπύρου,
Η έκθεση της Ρένας Παπασπύρου (στο κτίριο Α της Πινακοθήκης Δήμου Αθηναίων) παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα και συγκεντρώνει έργα τα οποία δεν είναι τόσο γνωστά στο αθηναϊκό κοινό ή έχουν να εκτεθούν πολύ καιρό. Γύρω από την προβολή Το πέρασμα του κομήτη: Επεισόδια και εικόνες στην ύλη συγκροτήθηκε ένας αστερισμός έργων από διάφορες ενότητες και περιόδους. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, παρουσιάζονται οι πρώιμοι πειραματισμοί της Παπασπύρου με τα μωσαϊκά, τα κεραμίδια και τα τούβλα. Η εικόνα στο έργο της εικαστικού δεν είναι πεπερασμένη ή μετρήσιμη. Αντιθέτως, είναι μια εικόνα δίχως όρια, δίχως κέντρο, μια εικόνα φασματική. Στο έργο της δεν υπάρχει κορνίζα ή κάδρο, ούτε ορθογώνιο πλαίσιο. Τα διαβρωμένα περιγράμματα των εικόνων της εισέρχονται -εισβάλλουν- στον δικό μας κόσμο. Πρόκειται για μια εικόνα εύθραυστη, φθαρτή, έκκεντρη· μια μυθοπλαστική, μεταφορική και σκεπτόμενη εικόνα, που εμπεριέχει μέσα της το παρελθόν και το μέλλον της· μια εικόνα χρονικά ευμετάβλητη και ρευστή. Οι εικόνες της Παπασπύρου αναδεικνύουν το μεγαλείο της λεπτομέρειας και δοκιμάζουν τις δυνατότητες του βλέμματος: υπάρχουν μέσα στην ύλη, αλλά και πίσω από αυτήν, όπως στην περίπτωση του τελευταίου έργου της, «Βρυάξιδος 11 & Ασπασίας».
Η έκθεση της Νίνας Παπακωνσταντίνου (στο κτίριο Β της Πινακοθήκης Δήμου Αθηναίων) περιλαμβάνει τη νέα της δουλειά μαζί με μια επιλογή έργων της τελευταίας εικοσαετίας. O τίτλος είναι δανεισμένος από τα Phantoms, μια σειρά έργων σε αχνό μπλε, που αποτελούν βασικά την κάτω επιφάνεια από τα έργα της σειράς «Βιβλιοθήκη». Μαζί με αυτά τα φαντάσματα της γραφής, που εδώ λειτουργούν ως φανταστικές εικόνες, ως αποκυήματα φαντασίας στο όριο μεταξύ παρουσίας και απουσίας, η καλλιτέχνις παρουσιάζει και άλλα νέα έργα με υπαινικτική διάθεση, όπως το «We Will Not Be Silent», εμπνευσμένο από τα συνθήματα του γυναικείου κινήματος. Η έκθεση “Phantoms” παρουσιάζει ένα σύνολο εννοιών που διέπουν τη δουλειά της Παπακωνσταντίνου από το ξεκίνημά της μέχρι σήμερα. Οι έννοιες αυτές, σύμφωνα με την ίδια, είναι «ο γρίφος και το μυστικό, η σιωπή ανάμεσα στις λέξεις, η ουσία και το νόημα που συνεχώς μας διαφεύγει». «Πρόκειται για μία συνεχή έρευνα για το αποσπασματικό της επικοινωνίας, που όμως ανοίγει χώρο σε άλλες, καινούργιες γραφές και αναγνώσεις» σημειώνει η καλλιτέχνις.
Την επιμέλεια της εκθέσεων υπογράφει ο Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ.
Διάρκεια εκθέσεων: έως 20 Νοεμβρίου 2022
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο 11:00 – 19:00, – Κυριακή 10:00 – 16:00, Δευτέρα κλειστά.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων:
Γερμανικού & Μυλλέρου, Πλ. Αυδή
Κτίριο Α, Μεταξουργείο
Πληροφορίες: 210 5202420|www.opanda.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ευχάριστα νέα για όσους έχουν υπέρταση
- Νέα γυναικοκτονία στη Μεσσήνη: Σκότωσε τη σύζυγό του και μετά αυτοκτόνησε
- Λιάγκας για Σπυροπούλου: Θεωρώ ότι η οικογένεια θα κινηθεί νομικά με αγωγές και μηνύσεις, αν συνεχιστεί αυτό το πράγμα
- “Ελληνική” ξανά η εθνική Σλοβενίας
- Είναι και οι «γαλάζιοι» Καλλιάνος και Σώκου εμπλεκόμενοι σε διακίνηση ρωσικού χρήματος κύριε Μητσοτάκη;
- Τραγωδία στην Πατρών – Πύργου: Μία νεκρή σε τροχαίο – Φωτογραφίες από το δυστύχημα
- Έφτασε στην Ντόχα η εθνική Αργεντινής
- Προσωπικός γιατρός: Σε λειτουργία η πλατφόρμα – Όσα πρέπει να ξέρετε
- Ποιος θα πάρει τη Λίβερπουλ: Οι πέντε υποψήφιοι αγοραστές!
- Πολεμική Αεροπορία: Υποδέχτηκε τα δυο νέα Rafale στην Τανάγρα - Δείτε βίντεο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Attiki Press
- Μεσσήνη γυναικοκτονία: Νέο σοκ στο πανελλήνιο
- Μεταλλικά καλαμάκια – καθαρισμός: 4 συμβουλές για να είναι πάντα σαν καινούργια
- Κυπαρισσία 31χρονος: Δολοφόνησαν εργάτη γης και τον έθαψαν στην παραλία Καρτελιά
- Οι εκθέσεις της Ρένας Παπασπύρου και της Νίνας Παπακωνσταντίνου για δύο ακόμα εβδομάδες στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
- Τελευταία Νέα Attiki Press
- Οι εκθέσεις της Ρένας Παπασπύρου και της Νίνας Παπακωνσταντίνου για δύο ακόμα εβδομάδες στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
- Μεσσήνη γυναικοκτονία: Νέο σοκ στο πανελλήνιο
- Μεταλλικά καλαμάκια – καθαρισμός: 4 συμβουλές για να είναι πάντα σαν καινούργια
- Κυπαρισσία 31χρονος: Δολοφόνησαν εργάτη γης και τον έθαψαν στην παραλία Καρτελιά
- Ρέμπελ Γουίλσον οικογένεια: Aπέκτησε το πρώτο της παιδί μέσω παρένθετης μητέρας
- Συλλήψεις Κολωνός – 12χρονη: Στη φυλακή ο σεκιουριτάς και ο 35χρονος εισοδηματίας
- Ανοικτά τα καταστήματα την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου
- Η Γη της Ελιάς 8/11: Τι θα δούμε σήμερα Τρίτη
- Επιχείρηση διάσωσης των προσφυγικών σπιτιών στο δήμο Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη
- Προσωπικός γιατρός Gov – πλατφόρμα: Σε λειτουργία η ιστοσελίδα από σήμερα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ουκρανία: Οι Ρώσοι στήνουν οχυρό γύρω από τη Μαριούπολη
- Έβαλε τα γιορτινά της η 115 Π.Μ. για τον προστάτη της πολεμικής αεροπορίας Μιχαήλ – Αρχάγγελο | Video + Photos
- Μαρία Διακοπαναγιώτου: Τα κλάματα και τα «γαλλικά» στον Αρναούτογλου
- Μήνυμα Γκουτέρες σε δραματικούς τόνους για την κλιματική κρίση
- Σεισμικές έρευνες σε Κρήτη και Πελοπόννησο: Πού θα «ψάξουν» για υδρογονάνθρακες - Δείτε χάρτες
- Τραγωδία στη Μεσσήνη: 81χρονος σκότωσε τη γυναίκα του με βαριοπούλα και αυτοκτόνησε με μαχαίρι
- Citizen Day 2022: 250 εργαζόμενοι της L'ORÉAL Hellas έφεραν χαρά στο Γηροκομείο Αθηνών
- Είναι και οι «γαλάζιοι» Καλλιάνος και Σώκου εμπλεκόμενοι σε διακίνηση ρωσικού χρήματος κύριε Μητσοτάκη;
- Αθώος ο πατέρας που μπούκαρε σε ΕΠΑΛ και επιτέθηκε σε συμμαθητές του γιου του
- «Μα τι σου κάναμε; Δεν ήμασταν αδιάφοροι; Δεν ήμασταν ουδέτεροι;»