H κολυμπήθρα «έσβησε» τη βεντέτα

ΡΕΠΟΡΤΑΖH κολυμπήθρα «έσβησε» τη βεντέταΤετάρτη, Σεπτέμβριος 19, 2018 - 13:20

❱❱ Με διπλή βάπτιση συμφιλιώθηκαν δύο μεγάλες οικογένειες της Κρήτης, διαγράφοντας 63 χρόνια μίσους

Από τη
Μαρία Μεϊμάρη

Τέλος σε μια βεντέτα που κρατούσε πάνω από 60 χρόνια και μεταδιδόταν από γενιά σε γενιά έβαλαν δύο μεγάλες οικογένειες από την ευρύτερη περιοχή του Μυλοποτάμου Ρεθύμνου. Στην κορυφή των Ταλαίων ορέων, οι άλλοτε αντιμαχόμενες πλευρές άφησαν πίσω τους την έχθρα και έσφιξαν τα χέρια, επικυρώνοντας τον συμβιβασμό με διπλή

«συντεκνιά», δηλαδή διπλή βάφτιση!

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Πατρίς», εκτυλίχθηκαν συγκινητικές στιγμές στην επιβλητική Ιερά Μονή Τιμίου Σταυρού Βωσάκου, όπου τελέστηκε το διπλό μυστήριο πριν από μερικές μέρες.

Μπροστά από την κολυμπήθρα, οι δύο οικογένειες, που έτρεφαν άσβεστο μίσος η μία για την άλλη εδώ και 63 χρόνια εξαιτίας ενός αιματηρού περιστατικού, επέλεξαν τη συμφιλίωση και την κουμπαριά από τα όπλα και τη βίαιη επίλυση των διαφορών τους! Είχαν προηγηθεί, βεβαίως, αρκετές προσπάθειες ώστε να έρθουν κοντά οι δύο φαμίλιες. Ομως, στο τέλος οι αντίπαλες -ως χθες- πλευρές έδωσαν τα χέρια και πλέον ατενίζουν το μέλλον συμφιλιωμένες και μονοιασμένες: «Υπήρξαν σοβαροί άνθρωποι που μπήκαν στη μέση από την αρχή και απέτρεψαν τα χειρότερα. Επικράτησαν η λογική και η ψυχραιμία και σιγά σιγά άρχισε να καλλιεργείται ένα θετικό κλίμα προς την κατεύθυνση του σασμού. Οι συνθήκες ωρίμασαν και έτσι έφθασε η ώρα να γίνει αυτός ο σασμός με την τέλεση διπλής συντεκνιάς» περιέγραψε άνθρωπος που γνωρίζει την ιστορία των δύο οικογενειών.

Ο σασμός, δηλαδή το αντίθετο της βεντέτας, έχει γλιτώσει δεκάδες οικογένειες από πολλά δεινά. Μάλιστα, είναι θεσμός τόσο βαθιά ριζωμένος στις αντιλήψεις των κατοίκων των ορεινών χωριών του Ρεθύμνου, ώστε πολλοί αφιερώνουν τις ζωές τους στη διαδικασία του συμβιβασμού. Αυτοί στους οποίους έχει ανατεθεί ο ρόλος του «μεσίτη» μεσολαβούν και συμφιλιώνουν αντιμαχόμενες πλευρές για να μη «μιλήσουν» τα όπλα.

Οι διαπραγματεύσεις διαρκούν μέρες ή μήνες και, όταν οι δύο πλευρές δεχτούν να μπουν στον σασμό, ορίζεται ως χώρος συνάντησης ένα ουδέτερο σπίτι όπου, με το τσούγκρισμα των ποτηριών, το «εβίβα», έρχεται η συμφιλίωση. Επίσης, συχνά ένας συμβιβασμός επικυρώνεται με μια βάφτιση, «συντεκνιά» όπως την αποκαλούν στην Κρήτη.

Keywords
Τυχαία Θέματα