«Νονός» με το ζόρι

ΚΟΣΜΟΣΑπό την επιλογή του Κόπολα και του Αλ Πατσίνο ως τις επαφές με πραγματικούς μαφιόζους«Νονός» με το ζόριΠαρασκευή, Φεβρουάριος 10, 2017 - 18:39

Ντοκιμαντέρ για το φιλμ που «δεν ήθελε να γυρίσει κανείς», το οποίο πέρασε από 40 κύματα ώσπου να ολοκληρωθεί και να γίνει μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες και μεγαλύτερες εισπρακτικές επιτυχίες στην ιστορία του κινηματογράφου, γυρίζει το HBO. Το

καλωδιακό τηλεοπτικό δίκτυο υπόσχεται να αποκαλύψει το παρασκήνιο από τα γυρίσματα της ταινίας «Ο Νονός», φέρνοντας στο φως λιγότερο ή περισσότερο γνωστά περιστατικά.

ΑΠΟ ΤΟΝ
Β. ΧΟΝΔΡΟΓΙΑΝΝΗ

Το σενάριο του «Francis and the Godfather» (Ο Φράνσις και ο Νονός) έχει αναλάβει ο Αντριου Φαρότ, ενώ ο Πίτερ Μπαρτ, που ήταν το διευθυντικό στέλεχος της Paramount που αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου του Μάριο Πούτζο και συνεργάστηκε στενά με τον σκηνοθέτη Φράνσις Φορντ Κόπολα, ανέλαβε ρόλο συμβούλου.

Η ιστορία

Οπως έγινε γνωστό από το δίκτυο, το ντοκιμαντέρ θα διηγηθεί την ιστορία του γυρίσματος του «Νονού», από την επιλογή του Κόπολα, του Μάρλον Μπράντο και του Αλ Πατσίνο ως τις επαφές της παραγωγής με την πραγματική μαφία της Νέας Υόρκης.

«Ο Νονός» πέρασε από απίστευτες περιπέτειες ώσπου να γυριστεί και μάλιστα δεν θα είχε γυριστεί ποτέ, αν ο συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου Μ. Πούτζο άκουγε τη συμβουλή του μάνατζέρ του να αρνηθεί την προσφορά της Paramount για τα δικαιώματα του βιβλίου. Ο Πούτζο όμως χρειαζόταν χρήματα, οπότε είπε τελικώς το «ναι».

Ακόμη δυσκολότερη αποδείχτηκε η πρόσληψη σκηνοθέτη. Οι παραγωγοί άκουσαν 12 «όχι», μεταξύ των οποίων από τους Σέρτζιο Λεόνε, Κώστα Γαβρά, Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, Οτο Πρέμινγκερ και Αρθουρ Πεν, μέχρι να καταφέρουν να πείσουν τον Κόπολα να γυρίσει την ταινία.

Οταν ήρθε η ώρα της επιλογής των πρωταγωνιστών, ο Κόπολα διαφωνούσε κάθετα με τους παραγωγούς. Ο σκηνοθέτης ήθελε τον Μάρλον Μπράντο, ενώ η Paramount επέμενε για τον Ερνεστ Μποργκνάιν έχοντας λάβει νωρίτερα αρνητική απάντηση από τον Κόπολα για τον Αντονι Κουίν και τον Τζορτζ Σκοτ. Τελικά πέρασε η γνώμη του Κόπολα, όπως συνέβη και στην περίπτωση του Αλ Πατσίνο, καθώς οι παραγωγοί προτιμούσαν κάποιον από τους Ντάστιν Χόφμαν, Τζακ Νίκολσον και Μάρτιν Σιν.

Προς απόλυση

Οι κόντρες του Κόπολα με την εταιρία παραγωγής συνεχίστηκαν και στα γυρίσματα, φτάνοντας στο σημείο ο σκηνοθέτης να θεωρεί σίγουρο ότι θα απολυθεί.

Αυτός που φέρεται ότι τον έσωσε ήταν ο Μπράντο, ο οποίος απείλησε ότι θα παραιτηθεί. Σαν να μην έφτανε αυτό, περισσότερα προβλήματα δημιουργήθηκαν όταν η Ενωση για τα δικαιώματα των Ιταλοαμερικανών απαίτησε να μην αναφέρονται οι λέξεις «Μαφία» και «Κόζα Νόστρα» στην ταινία, με τον Κόπολα και τον Πούτζο να προσαρμόζονται ανάλογα.

Μικρές λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά στην ταινία δεν προβλέπονταν καν από το σενάριο, όπως η γάτα που κρατάει ο Μπράντο σε μια σκηνή, η οποία ήταν δική του πρωτοβουλία, ή ατάκες «Ασε το όπλο, πιάσε τα κανελόνια». Χαρακτηριστικό είναι ότι το κομμένο κεφάλι αλόγου που εμφανίζεται σε μια σκηνή ήταν πραγματικό.

Ακόμα και ο σκηνοθέτης δεν πίστεψε ότι θα πετύχει

Ακόμη και ο Φράνσις Φορντ Κόπολα αρχικά δεν ήθελε να γυρίσει τον «Νονό». Ο λόγος που επικαλέστηκε ήταν ότι βρήκε το ομώνυμο βιβλίο βαρετό και δεν το ολοκλήρωσε καν. Οι άνθρωποι της Paramount συνέχισαν να επιμένουν επειδή τον θεωρούσαν ιδανικό να δουλέψει με μικρό μπάτζετ. Ο Κόπολα δέχτηκε μόνο για να βρει τα χρήματα ώστε να γυρίσει με τη δική του εταιρία παραγωγής την ταινία «THX 1138» με σκηνοθέτη τον Τζορτζ Λούκας. Τελικά το «THX 1138» ήταν μια παταγώδης εισπρακτική αποτυχία, ενώ ο «Νονός» έσπασε ταμεία.

Keywords
Τυχαία Θέματα