Άνθρωπος από ατσάλι
12:35 20/6/2013
- Πηγή: Alfa Vita
ΤέχνηΣκηνοθεσία: Ζακ Σνάιντερ
Πρωταγωνιστούν: Χένρι Καβίλ, Έιμι Άνταμς, Μάικλ Σάνον, Ράσελ Κρόου
Λίγοι σκηνοθέτες κουβαλούν τα γαλόνια του Ζακ Σνάιντερ στο σύγχρονο σινεμά του (υπερ)ηρωισμού και της ανδρείας: ύστερα από τους «Watchmen» και τους «300», ο Σνάιντερ έχει αποδείξει ότι μπορεί να κουμαντάρει με φαντασία κι εμπορική αποδοτικότητα ένα σινεμά που, εκτός από υπερφυσικούς μύες και σαρωτικές ψηφιακές καταστροφές χρειάζεται όλο και περισσότερο ένα νέο βλέμμα που θα του δώσει το φιλί της ζωής.
Η επιλογή
του ως σκηνοθέτη για τη νέα κινηματογραφική μυθολογία του Σούπερμαν, που ξεκινά με τον «Άνθρωπο από ατσάλι», δεν φαντάζει καθόλου άστοχη, ιδίως όταν υποστηρίζεται από τον Κρίστοφερ Νόλαν στην παραγωγή και το σενάριο. Το νέο σκοτεινό λουκ του Σούπερμαν, όπως και η δημιουργία ενός παράδοξα νατουραλιστικού κόσμου γύρω από αυτόν, μας παραπέμπουν κατευθείαν στην τριλογία του «Σκοτεινού ιππότη» και αποδεικνύουν ότι η υπογραφή του Νόλαν είναι κάτι παραπάνω από διακοσμητική.
Ο «Άνθρωπος από ατσάλι» είναι άλλος ένας υπερήρωας που άφησε την ανάλαφρη και παιγνιώδη πλευρά του στις σελίδες των κόμικ για να μεταμορφωθεί σε έναν τρομακτικά σοβαρό μαχητή του Καλού (πάντα με την αφελή χολιγουντιανή αντίληψη του όρου), μέσα σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν που θέλει να πείσει για την αληθοφάνειά του. Ακόμα και η παραμυθένια απειλή του κακού Ζοντ, που έρχεται από τον πλανήτη Κρύπτον για να εξολοθρεύσει τους ανθρώπους και να εποικήσει τον πλανήτη Γη, μπορεί να οδηγεί σε μια ασύλληπτη ψηφιακή εξτραβαγκάντζα συγκρούσεων, αλλά διατηρεί ένα βλοσυρό ύφος που δεν αφήνει περιθώρια για χαμόγελα. Αυτός ο Ζοντ, και ο τρόπος που η ταινία του Σνάιντερ συνασπίζει εναντίον του τις πιο σοβαροφανείς πλευρές του πατριωτισμού και του μιλιταρισμού, μας κάνουν να νοσταλγού - με τον Τέρενς Σταμπ στον ίδιο ρόλο («Superman II», 1980) και να εκλιπαρούμε για λίγο χιούμορ.
Ενισχυμένο με ευανάγνωστες, άρα περιττές, βιβλικές αναφορές που ενισχύουν την ούτως ή άλλως υπαρκτή αναλογία του Σούπερμαν με τον Χριστό, το φιλμ του Σνάιντερ διεκπεραιώνει χωρίς εκπλήξεις το υπαρξιακό άγχος του Υπερανθρώπου που πρέπει να συμφιλιωθεί με τη διαφορετικότητά του.
Στην ουσία, ό,τι συνιστούσε πάντοτε την ανθρώπινη πλευρά του Σούπερμαν, δηλαδή του Κλαρκ Κεντ, τυγχάνει μιας βαρετής διαχείρισης το απαραίτητο φλερτ με τη Λόις αντιμετωπίζεται ως αναγκαίο κακό στην ιστορία, ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην εφημερίδα «Daily Planet» παίρνουν απλώς το δικό τους μερίδιο από την πίτα του ηρωισμού και περνούν γρήγορα στη λήθη. Το κακό θα ήταν μικρότερο εάν ο πρωταγωνιστικός ήρωας μας αφορούσε λίγο περισσότερο, κι αν άφηνε πίσω του κάποιες εκλάμψεις ενδιαφέροντος χαρακτήρα που δεν αρκείται στο θεληματικό πηγούνι και την εξωπραγματική εκγύμναση. Όμως ο Σούπερμαν του Σνάιντερ δεν είναι παρά το κυριότερο σύμπτωμα μιας ταινίας βαριάς κι ασήκωτης, οπωσδήποτε φτιαγμένης από ατσάλι, αλλά άδειας από μέσα. To Ποντίκι Tags: σινεμάτέχνηκινηματογράφοςΣούπερμαν
Πρωταγωνιστούν: Χένρι Καβίλ, Έιμι Άνταμς, Μάικλ Σάνον, Ράσελ Κρόου
Λίγοι σκηνοθέτες κουβαλούν τα γαλόνια του Ζακ Σνάιντερ στο σύγχρονο σινεμά του (υπερ)ηρωισμού και της ανδρείας: ύστερα από τους «Watchmen» και τους «300», ο Σνάιντερ έχει αποδείξει ότι μπορεί να κουμαντάρει με φαντασία κι εμπορική αποδοτικότητα ένα σινεμά που, εκτός από υπερφυσικούς μύες και σαρωτικές ψηφιακές καταστροφές χρειάζεται όλο και περισσότερο ένα νέο βλέμμα που θα του δώσει το φιλί της ζωής.
Η επιλογή
Ο «Άνθρωπος από ατσάλι» είναι άλλος ένας υπερήρωας που άφησε την ανάλαφρη και παιγνιώδη πλευρά του στις σελίδες των κόμικ για να μεταμορφωθεί σε έναν τρομακτικά σοβαρό μαχητή του Καλού (πάντα με την αφελή χολιγουντιανή αντίληψη του όρου), μέσα σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν που θέλει να πείσει για την αληθοφάνειά του. Ακόμα και η παραμυθένια απειλή του κακού Ζοντ, που έρχεται από τον πλανήτη Κρύπτον για να εξολοθρεύσει τους ανθρώπους και να εποικήσει τον πλανήτη Γη, μπορεί να οδηγεί σε μια ασύλληπτη ψηφιακή εξτραβαγκάντζα συγκρούσεων, αλλά διατηρεί ένα βλοσυρό ύφος που δεν αφήνει περιθώρια για χαμόγελα. Αυτός ο Ζοντ, και ο τρόπος που η ταινία του Σνάιντερ συνασπίζει εναντίον του τις πιο σοβαροφανείς πλευρές του πατριωτισμού και του μιλιταρισμού, μας κάνουν να νοσταλγού - με τον Τέρενς Σταμπ στον ίδιο ρόλο («Superman II», 1980) και να εκλιπαρούμε για λίγο χιούμορ.
Ενισχυμένο με ευανάγνωστες, άρα περιττές, βιβλικές αναφορές που ενισχύουν την ούτως ή άλλως υπαρκτή αναλογία του Σούπερμαν με τον Χριστό, το φιλμ του Σνάιντερ διεκπεραιώνει χωρίς εκπλήξεις το υπαρξιακό άγχος του Υπερανθρώπου που πρέπει να συμφιλιωθεί με τη διαφορετικότητά του.
Στην ουσία, ό,τι συνιστούσε πάντοτε την ανθρώπινη πλευρά του Σούπερμαν, δηλαδή του Κλαρκ Κεντ, τυγχάνει μιας βαρετής διαχείρισης το απαραίτητο φλερτ με τη Λόις αντιμετωπίζεται ως αναγκαίο κακό στην ιστορία, ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στην εφημερίδα «Daily Planet» παίρνουν απλώς το δικό τους μερίδιο από την πίτα του ηρωισμού και περνούν γρήγορα στη λήθη. Το κακό θα ήταν μικρότερο εάν ο πρωταγωνιστικός ήρωας μας αφορούσε λίγο περισσότερο, κι αν άφηνε πίσω του κάποιες εκλάμψεις ενδιαφέροντος χαρακτήρα που δεν αρκείται στο θεληματικό πηγούνι και την εξωπραγματική εκγύμναση. Όμως ο Σούπερμαν του Σνάιντερ δεν είναι παρά το κυριότερο σύμπτωμα μιας ταινίας βαριάς κι ασήκωτης, οπωσδήποτε φτιαγμένης από ατσάλι, αλλά άδειας από μέσα. To Ποντίκι Tags: σινεμάτέχνηκινηματογράφοςΣούπερμαν
Keywords
ανθρωπος, ατσαλι, watchmen, μύες, νέα, superman, φιλμ, κλαρκ, φλερτ, planet, tags, κεν ρασελ, ντάγκλας άνταμς, εμπορικη, ληθη, σινεμα, φλερτ, αγχος, βλεμμα, δωσει, ερχεται, εφημεριδα, ζωης, ιδιο, υφος, φιλμ, κλαρκ, μυθολογια, νολαν, οπωσδηποτε, ουσια, ποντικι, υπογραφη, ρασελ, ρολο, σελιδες, σεναριο, σκηνοθετες, σναιντερ, συγχρονο, συμπαν, φαντασια, φιλι, χιουμορ, ψηφιακη, ηρωας, μύες, tags
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΚΑΛΟΠ ΠΟΥ ΑΠΕΤΡΕΨΕ ΤΙΣ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
- Παπαδάκης - Παπαγεωργόπουλος, "σκοτώθηκαν" on air
- Αυτοκτόνησε πατέρας οκτώ παιδιών
- Μουτσινάς-Ηλιάκη: Η φωτογραφία που «φουντώνει» τις φήμες για τη σχέση τους!
- Πασχάλης Τερζής: Με μια κίνηση έκανε ένα ολόκληρο γήπεδο να υποκλιθεί!
- Αποφυγή κατεδάφισης αυθαιρέτων μέσω «τακτοποίησης»
- Ο “Ηλίθιος και Πανηλίθιος” επιστρέφουν…
- «INTRO Papadatos»: Έπιπλα υψηλής αισθητικής! (Φωτό – Video)
- Χειρουργική επέμβαση έκανε ο Σάκης Ρουβάς
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Alfa Vita
- 75 εποχικοί στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (εργοστάσιο Σερρών)
- 12 προσλήψεις στο Δήμο Μαραθώνος
- 8 προσλήψεις στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας
- Όχι στις νέες συγχωνεύσεις, υποβαθμίσεις, καταργήσεις σχολείων και νηπιαγωγείων- Τι συμβαίνει στην Αν. Αττική
- Σύλλογος ΠΕ "Κ.Σωτηρίου": Εγγραφές, μετακινήσεις μαθητών, συγχωνεύσεις τμημάτων, χωρητικότητα αιθουσών
- Ανασχηματισμό ήθελαν όλο κι όλο Βενιζέλος – Κουβέλης!
- 2 προσλήψεις στο Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου
- Οι παίκτες της Εθνικής Βραζιλίας στο πλευρό των διαδηλωτών που φωνάζουν ενάντια στο ποδόσφαιρο
- 12 υδρονομείς στο Δήμο Κισσάμου
- Στέιτ Ντιπάρτμεντ: ''Ανθεί'' η εμπορία ανθρώπων στην Ελλάδα
- Τελευταία Νέα Alfa Vita
- Άνθρωπος από ατσάλι
- 12 υδρονομείς στο Δήμο Κισσάμου
- 8 προσλήψεις στο Δήμο Δυτικής Αχαΐας
- Στέιτ Ντιπάρτμεντ: ''Ανθεί'' η εμπορία ανθρώπων στην Ελλάδα
- Ανασχηματισμό ήθελαν όλο κι όλο Βενιζέλος – Κουβέλης!
- 2 προσλήψεις στο Φορέα Διαχείρισης Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου
- 12 προσλήψεις στο Δήμο Μαραθώνος
- 75 εποχικοί στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης (εργοστάσιο Σερρών)
- Συγκλονίζει ο Τούρκος με αναπηρία που γονατισμένος συμμετέχει στο κίνημα «Στάσου Ακίνητος»
- Ούτε «μαύρη», ούτε «φαιά» ΕΡΤ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Η κατανομή των εδρών στο νέο Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ
- Ο Σταύρος Σιόλας στον ΑΘΗΝΑ984
- Για ποιoν λόγο δεν βγήκε σήμερα το Πρωινό mou;
- Βαριά «καμπάνα» στον Ολυμπιακό
- Π. Καμμένος: Πρέπει να πουν την αλήθεια στον λαό
- Βαριά καμπάνα για Ολυμπιακό με αφαίρεση βαθμών
- Οι εκλογές της ΕΣΗΕΑ… συνεχίζονται (στο Twitter)
- Έτσι θα γίνονται οι κατασχέσεις μισθών και συντάξεων-Χωρίςνα προλαβαίνει να αντιδράσει ο δικαιούχoς
- Ξεκινά η κατασκευή 5 νέων έργων στην Περιφέρεια Αττικής
- Σύλληψη 45χρονου για παράνομη οπλοκατοχή στην Κόρινθο