Η Δίκη της Χρυσής Αυγής: «Τι και αν είμαστε ναζί;»

Αυτό που παρακολουθούμε τις τελευταίες μέρες στη δίκη της Χρυσής Αυγής είναι η απόλυτη μεταστροφή της υπεράσπισης, που αναγκάζεται πλέον να παραδεχτεί τον ναζιστικό χαρακτήρα της οργάνωσης.

Μετά απ’ όλο αυτό το αποδεικτικό υλικό που έχει ακουστεί και προβληθεί στο δικαστήριο, η Χρυσή Αυγή βλέπει τους βασικούς υπερασπιστικούς ισχυρισμούς της να καταρρέουν ένας

προς έναν. Γι’ αυτό και υποχρεώνεται τώρα σε αναδίπλωση.

Κομβικό σημείο σε αυτήν την αλλαγή τακτικής ήταν βέβαια η απόρριψη της ένστασης που είχε καταθέσει ο ίδιος ο Μιχαλολιάκος προσπαθώντας να αποτρέψει την ανάγνωση του γνήσιου καταστατικού της οργάνωσής του. Του ντοκουμέντου δηλαδή που έχει καταθέσει ο δημοσιογράφος της «Εφ.Συν.» Δημήτρης Ψαρράς, το οποίο είναι απολύτως ενοχοποιητικό για τον αρχηγό της Χρυσής Αυγής.

Στην προσπάθειά του λοιπόν να αρνηθεί το καταστατικό του, ο Μιχαλολιάκος επέμεινε να χρησιμοποιεί ως επιχείρημα ότι αυτό «απηχεί ακραιφνείς εθνικοσοσιαλιστικές θέσεις, οι οποίες ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματική ιδεολογία της Χ.Α.».

Αλλά βέβαια, όπως παρατήρησε η εισαγγελέας, ο ισχυρισμός αυτός «είναι αβάσιμος» διότι οι εθνικοσοσιαλιστικές θέσεις της οργάνωσης έχουν αποδειχτεί ήδη από το πλήθος των βίντεο που προβλήθηκαν στο δικαστήριο. Και κάπως, έτσι μαζί με τους όψιμους ισχυρισμούς περί δήθεν πλαστότητας του καταστατικού, κατέρρευσε και κάθε προσπάθεια της Χρυσής Αυγής να αρνηθεί την ιδεολογία της.

Ετσι η οργάνωση υποχρεώνεται τώρα να αναδιπλωθεί και στην ουσία να παραδεχτεί αυτά που μέχρι χθες προσπαθούσε με κάθε τρόπο να αρνηθεί. Κατά τον σχολιασμό των αναγνωστέων από την υπεράσπιση, η συνήγορος και δημοτική σύμβουλος της Χρυσής Αυγής στην Αθήνα, Δήμητρα Βελέντζα, είπε ότι «η ιδεολογία δεν διώκεται.

Από κει και πέρα τα σύμβολα, οι χαιρετισμοί μπορεί να ενοχλούν αισθητικά». Αλλά για να ενοχλούν αισθητικά, προφανώς η δικηγόρος δεν αναφέρεται πια σε... «αρχαιοελληνικούς» χαιρετισμούς και σύμβολα.

Ο συνήγορος και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Χρυσής Αυγής, Χριστόφορος Τσάγκας, δήλωσε ότι «η ελευθερία διακίνησης ιδεών μπορεί να ενοχλεί κάποιους. Αλλά αυτό δεν είναι ένα θέμα που άπτεται της αρμοδιότητας ενός ποινικού δικαστηρίου. Αλλωστε η ελευθερία διακίνησης των ιδεών υπάρχει για τις ιδέες που αντιπαθούμε. Ενδεχομένως και αυτές που απεχθανόμαστε». Και φυσικά οι απεχθείς αυτές ιδέες δεν είναι άλλες από τις ναζιστικές.

Με άλλα λόγια, η υπεράσπιση αποδέχεται πια τον ναζιστικό χαρακτήρα της οργάνωσης και πλέον προβάλλει το επιχείρημα ότι η ιδεολογία δεν είναι ποινικά κολάσιμη. Και, πράγματι, από μόνη της δεν είναι. Εκτός βέβαια αν αποτελεί το κίνητρο εγκληματικών πράξεων, όπως στην περίπτωση της Χρυσής Αυγής.
«Λαϊκός εθνικισμός»

Στο πλαίσιο της νέας αυτής γραμμής ο Χρ. Τσάγκας θα πει και το εξής: «Η συνάδελφος, η κ. Τομπατζόγλου, είπε ότι από το υλικό που είδαμε στον σκληρό δίσκο του κ. Παππά αποδείχτηκε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο κ. Παππάς είναι ναζιστής. Και ρωτώ εγώ: Αυτό τι ενδιαφέρει;

Ασχετα αν αληθεύει ή όχι. Εγώ δεν λέω αν αληθεύει ή όχι. Λέω τι αφορά» και σχετικοποιώντας τον ναζισμό: «Μπορεί να είναι κομμουνιστής, μπορεί να είναι φιλελεύθερος, οτιδήποτε».

Ο Δημήτρης Παπαδέλλης από τη μία πρόβαλε ξανά τον γνωστό ισχυρισμό της οργάνωσης ότι η ιδεολογία της είναι ο «λαϊκός εθνικισμός», όρος που αποτελεί βέβαια παράφραση του εθνικοσοσιαλισμού. Αλλά ταυτόχρονα, προσπαθώντας να υποστηρίξει τη νέα υπερασπιστική γραμμή, αναγκάστηκε -αν και εμφανίστηκε ότι δεν το υιοθετεί- να αποδεχτεί ως υπόθεση εργασίας ότι οι χρυσαυγίτες «είναι εθνικοσοσιαλιστές».

Παράλληλα υποχρεώθηκε να παραδεχτεί ότι, πράγματι, ο εντολέας του Κασιδιάρης φωτογραφήθηκε με τη σημαία της Βέρμαχτ. Μιλάμε βέβαια για τη φωτογραφία που όταν η «Εφ.Συν.» έφερε στο φως, ο Κασιδιάρης μάς κατηγορούσε για φωτομοντάζ, κάνοντας ο ίδιος φωτομοντάζ κατά το οποίο αντικατέστησε τη σβάστικα με (ένα άλλο ναζιστικό σύμβολο) τον κέλτικο σταυρό. Αλλά, βλέπετε, η φωτογραφία αυτή βρέθηκε στο κινητό του Κασιδιάρη.

Προσπαθώντας να υπερασπιστεί τον Μιχαλολιάκο για τη συνομιλία του με τον Λαγό αμέσως μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, είπε και κάτι άλλο. Αν και εμφανίστηκε πάλι να εμμένει στον αρχικό χοντροκομμένο ισχυρισμό του αρχηγού ότι «συζήτησαν για άλλα» και ότι ο ίδιος ενημερώθηκε για το έγκλημα την άλλη μέρα το μεσημέρι, ο Δ. Παπαδέλλης διερωτήθηκε: «Πού είναι το παράξενο; Δηλαδή θα γίνει σε οποιοδήποτε κόμμα κάτι τόσο κορυφαίο και δεν θα ενημερωθεί ο άνθρωπος που προΐσταται του κόμματος;». Επιχείρημα που έρχεται σε απόλυτη σύγκρουση με το αρχικό ψέμα του Μιχαλολιάκου το οποίο και προδίδει την ενοχή του.
«Εν αγνοία»

Την ίδια ώρα η υπεράσπιση επιχείρησε να «αδειάσει» και να γελοιοποιήσει στελέχη των οποίων οι ομιλίες και συνομιλίες «καίνε» την οργάνωση. Οπως τον Ν. Αποστόλου, από τις συνομιλίες του οποίου προκύπτει η στοχοποίηση του Π. Φύσσα, καθώς και η ροή της εντολής των επιθέσεων από τον αρχηγό στα εκτελεστικά όργανα. Αλλά ο Αποστόλου πρόσφατα αναβαθμίστηκε σε γραμματέα του χρυσαυγίτικου σωματείου στο Πέραμα, ενώ φωτογραφιζόταν με τον Μιχαλολιάκο στο συλλαλητήριο για το Μακεδονικό.

Ακόμα και τον στενό συνεργάτη του Μιχαλολιάκου και διορισμένο υπάλληλο στη Βουλή Γιώργο Μάστορα-Μισιάκα έφτασαν να «αδειάσουν». Προσπάθησαν να μας πείσουν πως οι εξαγγελίες του μπροστά στον αρχηγό, ότι «την ημέρα της κρίσης» οι εχθροί τους, είτε δεξιοί είτε αριστεροί, «θα ταλαντεύονται από τον κρεμασμένο τους λαιμό», είναι λέει «στο φαντασιακό του Μάστορα».

Παράλληλα ο Δ. Παπαδέλλης, συνήγορος του Μιχαλολιάκου και του Κασιδιάρη, ισχυρίστηκε ότι η δολοφονία Φύσσα έγινε «εν αγνοία, αιφνιδιαστικά, τουλάχιστον γι’ αυτούς που είναι σε ένα άλλο κλιμάκιο και υπερασπίζομαι».

Και κάπως έτσι ο αρχηγός ανοίγει το παράθυρο, για να γλιτώσει ο ίδιος, να «αδειάσει» τα μέλη του Πυρήνα της Νίκαιας, αλλά και τον περιφερειάρχη τους, τον Λαγό, που εμπλέκεται και στις τρεις εγκληματικές υποθέσεις που διερευνά το δικαστήριο. Αλλά με τον Λαγό, τον οποίο έχει χρίσει υπαρχηγό του, ο Μιχαλολιάκος ξέρει ότι είναι δεμένος. Και όλοι πλέον γνωρίζουν ποιος έχει καθοδηγήσει το «φαντασιακό» του Ρουπακιά.

Πηγή: Γιάννης Μπασκάκης - Εφημερίδα των Συντακτών

ΝΑΖΙΧρυσή αυγήΝίκος Μιχαλολιάκος
Keywords
Τυχαία Θέματα