Η φάρμα των ζώων
09:31 14/4/2012
- Πηγή: Alfa Vita
Η φάρμα των ζώων Ο σαββόπουλος είχε προτείνει να μεταφέρουμε τους μετανάστες στα ξερονήσια του αιγαίου, αλλά είναι γνωστός και δηλωμένος καραγκιόζης –κείνο που τον τρώει, κείνο που τον σώζει... Σε τι διαφέρει επί της ουσίας όμως το σύνθημα: έξω η πρέζα από την πλατεία; Πόσο διαφορετική είναι μια λογική που διώχνει τα συμπτώματα από τον χώρο της ή τη γειτονιά της και μεταθέτει απλώς την «αρρώστια» παραδίπλα, είτε πρόκειται για ναρκωτικά, είτε για τους μετανάστες; (Έτσι κι αλλιώς οι περισσότεροι χρήστες μετανάστες είναι. Κάτι πρέπει να βρουν κι αυτοί για παρηγοριά απ’ το μαρτύριο που ζούνε. Κι αφού
δεν τη βρίσκουν στον πραγματικό κόσμο, την ψάχνουν σε παυσίπονα και φευγάτα υποκατάστατα). Ο λογικός πυρήνας δεν αλλάζει. Μακριά από τον κώλο μας κι όπου θέλει ας είναι. Κι αυτή είναι σε μικρογραφία η αντίληψη του δυτικού κόσμου απέναντι στη φτώχια και τα προβλήματα του τρίτου κόσμου.
Ο κόσμος φοβάται τους μετανάστες γιατί βλέπει σε αυτούς την εξαθλίωση ως εικόνα από το μέλλον του. Κι επειδή η εξαθλίωση δεν είναι μονοσήμαντη, ο φόβος αυτός και τα προληπτικά μέτρα που συνεπάγεται μπορεί να επεκταθεί και στους ανέργους, που θα αντιμετωπίζονται σα να έχουν μεταδοτική αρρώστια και θα γκετοποιούνται για να μην χαλάνε την ψυχολογία μας. Μπορούν επίσης εναλλακτικά να κλείνονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως οι μετανάστες, ή ακόμα καλύτερα σε στρατόπεδα εργασίας, για να μην μένουν με σταυρωμένα τα χέρια και ζημιώνουν την οικονομία.
Αυτό που φοβόμαστε στην πραγματικότητα, είναι η φτώχια, οι άγριες συνθήκες που εξαγριώνουν τους ανθρώπους, κάνοντας το κοινωνικό κράτος πρόνοιας να φαίνεται ως έννοια μια ιστορία για αγρίους. Σε μια κοινωνία που ενσωματώνει πρόθυμα τους φιλήσυχους αλλοδαπούς μαγαζάτορες, που εξημερώθηκαν από τα καπιταλιστικά ήθη κι εκμεταλλεύονται τους ομοεθνείς τους. Έμαθαν πού να κάνουν τα κακά τους, πώς να τα κρύβουν κάτω από την άμμο και πού πρέπει να δείξουν το καλό τους πρόσωπο. Οι υπόλοιποι είναι απλώς ανεπίδεκτοι, για τους οποίους ισχύει η λαική θυμοσοφία ότι ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα.
Επιλέγουμε για τον εαυτό μας το ρόλο του ήμερου, αλλά έτσι κατατασσόμαστε αυτομάτως στην κατηγορία του ζώου. Αυτό δηλαδή που πρωτίστως απεχθανόμαστε, κλείνουμε τα μάτια και δε θέλουμε να το παραδεχτούμε. Η επιβεβαίωση της ανθρώπινης ουσίας μας έρχεται δια του ετεροπροσδιορισμού. Εμείς δεν είμαστε σαν αυτούς (σσ τους μετανάστες) που ζούνε σε στάβλους κι είναι υγιειονομική βόμβα για τα σπίτια και για τις πόλεις μας.
Κι ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν ένα σωρό στοιχεία που επιβεβαιώνουν την άρνηση αυτής ακριβώς της ουσίας. Επιβεβαιώνουν τον υποβιβασμό του ανθρώπου στην κατάσταση του ομιλούντος εργαλείου, του πράγματος που γίνεται εμπόρευμα, του φιλοθεάμονα σκουπιδοφάγου που καταναλώνει ό,τι του πετάξουν, του πειθήνιου κατοικίδιου που βολεύεται με τα ψίχουλα που του πετάνε από το τραπέζι.
Μπορεί να έχει θλιμμένα μάτια, αν το επιθυμεί, αρκεί να είναι πάντα υπάκουο(ς) στους κυρίους του. Να γαβγίζει, αλλά να μη δαγκώνει, και
Ο κόσμος φοβάται τους μετανάστες γιατί βλέπει σε αυτούς την εξαθλίωση ως εικόνα από το μέλλον του. Κι επειδή η εξαθλίωση δεν είναι μονοσήμαντη, ο φόβος αυτός και τα προληπτικά μέτρα που συνεπάγεται μπορεί να επεκταθεί και στους ανέργους, που θα αντιμετωπίζονται σα να έχουν μεταδοτική αρρώστια και θα γκετοποιούνται για να μην χαλάνε την ψυχολογία μας. Μπορούν επίσης εναλλακτικά να κλείνονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, όπως οι μετανάστες, ή ακόμα καλύτερα σε στρατόπεδα εργασίας, για να μην μένουν με σταυρωμένα τα χέρια και ζημιώνουν την οικονομία.
Αυτό που φοβόμαστε στην πραγματικότητα, είναι η φτώχια, οι άγριες συνθήκες που εξαγριώνουν τους ανθρώπους, κάνοντας το κοινωνικό κράτος πρόνοιας να φαίνεται ως έννοια μια ιστορία για αγρίους. Σε μια κοινωνία που ενσωματώνει πρόθυμα τους φιλήσυχους αλλοδαπούς μαγαζάτορες, που εξημερώθηκαν από τα καπιταλιστικά ήθη κι εκμεταλλεύονται τους ομοεθνείς τους. Έμαθαν πού να κάνουν τα κακά τους, πώς να τα κρύβουν κάτω από την άμμο και πού πρέπει να δείξουν το καλό τους πρόσωπο. Οι υπόλοιποι είναι απλώς ανεπίδεκτοι, για τους οποίους ισχύει η λαική θυμοσοφία ότι ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα.
Επιλέγουμε για τον εαυτό μας το ρόλο του ήμερου, αλλά έτσι κατατασσόμαστε αυτομάτως στην κατηγορία του ζώου. Αυτό δηλαδή που πρωτίστως απεχθανόμαστε, κλείνουμε τα μάτια και δε θέλουμε να το παραδεχτούμε. Η επιβεβαίωση της ανθρώπινης ουσίας μας έρχεται δια του ετεροπροσδιορισμού. Εμείς δεν είμαστε σαν αυτούς (σσ τους μετανάστες) που ζούνε σε στάβλους κι είναι υγιειονομική βόμβα για τα σπίτια και για τις πόλεις μας.
Κι ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν ένα σωρό στοιχεία που επιβεβαιώνουν την άρνηση αυτής ακριβώς της ουσίας. Επιβεβαιώνουν τον υποβιβασμό του ανθρώπου στην κατάσταση του ομιλούντος εργαλείου, του πράγματος που γίνεται εμπόρευμα, του φιλοθεάμονα σκουπιδοφάγου που καταναλώνει ό,τι του πετάξουν, του πειθήνιου κατοικίδιου που βολεύεται με τα ψίχουλα που του πετάνε από το τραπέζι.
Μπορεί να έχει θλιμμένα μάτια, αν το επιθυμεί, αρκεί να είναι πάντα υπάκουο(ς) στους κυρίους του. Να γαβγίζει, αλλά να μη δαγκώνει, και
Keywords
ζωων, φαρμα, σταση εργασιας, κοινωνια, ναρκωτικα, οικονομια, ψυχολογια, αρρωστια, βομβα, γειτονια, γινεται, ηθη, εννοια, ερχεται, ιδια, ισχυει, εικονα, μακρια, ματια, παντα, προβληματα, πρεζα, ρολο, σαββοπουλος, σπιτια, συμπτωματα, φοβος, σωρο, τρωει, χερια
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- «Πιέστε την Τουρκία αλλιώς φεύγουμε απ' το ΝΑΤΟ»
- Πώς βάζουμε σωστά το eyeliner
- Συνταγή για το καλύτερο κοκορέτσι του κόσμου
- Μυτιλήνη: Έπεσε πάνω σε προβλήτα το πλοίο "Μυτιλήνη"
- Απρίλιος 2012: Θέσεις εργασίας και επιδοτούμενα σεμινάρια
- Η μαρτυρία ενός επιζώντα του Τιτανικού
- Νέο μέλος στην οικογένεια της Σίσσυς Χρηστίδου!
- Σοβαρό τροχαίο στο Βόλο
- Μ. Παντζόπουλος - Ε. Μενεγάκη: Πάσχα χωρίς τα παιδιά στην Άνδρο!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Alfa Vita
- Τελευταία Νέα Alfa Vita
- Η φάρμα των ζώων
- Με δήλωσή της στο ΕΘΝΟΣ : Η Λαγκάρντ υπέρ της συνεργασίας ΠΑΣΟΚ -ΝΔ-ΛΑΟΣ κλπ
- ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ ΟΠΛΩΝ: Ασύλληπτα ποσά
- Έρχονται προσλήψεις κοινωφελούς χαρακτήρα στην Αχαΐα
- 518 θέσεις Κοινωφελούς Εποχικού Προσωπικού σε 9 Συμπράττοντες Φορείς της ΑΡΩΓΗ ΑΜΚΕ - Αιτήσεις έως 26/4
- 234 θέσεις Κοινωφελούς Εποχικού Προσωπικού σε 13 Συμπράττοντες Φορείς του ΚΕΝΤΡΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ και ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΣΥΡΟΥ
- 366 θέσεις Κοινωφελούς Εποχικού Προσωπικού σε 15 Συμπράττοντες Φορείς της " ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ "
- 18 θέσεις Εποχικού Προσωπικού στην 4η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου
- 2 θέσεις (καθηγητής Φυσικής Αγωγής και Λογοθεραπευτής) με Σύμβαση Μίσθωσης Έργου στο Δήμο Αγίας Παρασκευής
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Γολγοθάς χωρίς... Ανάσταση για τους 560 απλήρωτους εργαζόμενους σε Χαλυβουργία και Ναυπηγεία
- Το Μ. Σάββατο ζωντανεύουν παραδόσεις
- Κοζάνη: Χιλιάδες κόσμου στην περιφορά του Επιταφίου στον Άγιο Νικόλαο
- ΤΖΙΜΠΟΥΡ: ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
- Επί πληρωμή η δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
- Σ.ΓΙΑΣΚΕΒΙΤΣΙΟΥΣ: Δεν μας αρκεί μόνο το Κύπελλο
- Εκτινάχθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα
- Ισπανία: Η... χρεοκοπημένη συνταγή της επιτυχίας