Εγκαινιάστηκε η έκθεση του Χαρούν Φαρόκι, στην Καλών Τεχνών
10:15 30/10/2013
- Πηγή: E-Typos
Το αντιμιλιταριστικό βλέμμα του πολυσχιδούς πρωτοπόρου δημιουργού Χαρούν Φαρόκι, πάνω σ' έναν κόσμο παραδομένο στη βία, που όμως συνεχίζει να πιστεύει στη μεγάλη αλλαγή, φέρνει η πρώτη έκθεση του καλλιτέχνη στην Αθήνα, που εγκαινιάστηκε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), παρουσία του καλλιτέχνη.
«Ενάντια σε τι; Ενάντια σε ποιον;» είναι ο τίτλος της, με επτά βιντεο-εγκαταστάσεις, ρεαλιστικές όσο και το αρχειακό υλικό που χρησιμοποιεί στα έργα του, ο λιγότερο
γνωστός στην Ελλάδα Γερμανός (από πατέρα Ινδό ) -αλλά διάσημος στη διεθνή σκηνή- σκηνοθέτης, βίντεο-αρτιστ, εκδότης, πανεπιστημιακός, Χαρούν Φαρόκι .
Ο «Σκορτσέζε της αβαν γκαρντ», όπως τον έχουν αποκαλέσει, επιλέγει και διερευνά εικόνες από ιστορικά, κινηματογραφικά, στρατιωτικά εκπαιδευτικά αρχεία, έως και από κάμερες παρακολούθησης σε δημόσιους χώρους και φυλακές και τις χρησιμοποιεί ειδικά μονταρισμένες για να αμφισβητήσει κάθε μορφή καταστολής και εξουσίας.
Οι πολλαπλές μεγάλες οθόνες και πολύπλοκες εγκαταστάσεις του, αναδεικνύονται επιβλητικά στην αίθουσα «Νίκος Κεσσανλής» της ΑΣΚΤ.
Οι τέσσερις βιντεο-εγκαταστάσεις του, «Σοβαρά παιχνίδια», δείχνουν σκηνές από προσομοιωμένα στον υπολογιστή σενάρια αποστολών στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, με τα οποία εκπαιδεύονται οι Αμερικανοί στρατιώτες.
Στην εγκατάσταση «Νόμιζα πως έβλεπα καταδίκους», χρησιμοποιεί τις κάμερες παρακολούθησης από την υψίστης ασφαλείας φυλακή στο Κορκόναν του Κολοράντο. Δείχνει εικόνες από την τσιμεντένια αυλή, όπου οι φυλακισμένοι περνούν μισή ώρα κάθε μέρα τις περισσότερες φορές χωρίς να φορούν τα πουκάμισά τους. Η κάμερα ζουμάρει αυτόματα, κάθε φορά που φαίνεται να γίνεται καβγάς. Αν η προειδοποίηση δεν σταματά τον καβγά, οι υπόλοιποι φυλακισμένοι οριζοντιώνονται, καθώς έπονται πλαστικές σφαίρες.
Στη βιντεο- εγκατάσταση « Εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο», χρησιμοποιεί 12 οθόνες για να φτιάξει ένα ντοκιμαντέρ -δοκίμιο, με σκηνές από εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο, δείχνοντας σκηνές από τη γένεση του κινηματογράφου έως σήμερα. Mε αφετηρία τους αδελφούς Λυμιέρ, οι εργάτες που σχολούν γίνονται αντιληπτοί ως κοινωνική ομάδα.
Τέλος, η εγκατάσταση «Ιnterface» (Διεπαφή) παρουσιάζει τον τρόπο δουλειάς του. Τον χώρο εργασίας του Φαρόκι -τη μονταζιέρα- αλλά και την «διεπαφή» ανθρώπου-μηχανής, όπου ένας άνθρωπος χειρίζεται έναν υπολογιστή.
Το οπτικοακουστικό σύμπαν του Χαρούν Φαρόκι, είναι βαθιά πολιτικό. Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, μέσα από ένα αφιέρωμα στο 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, σύστησε στο ευρύ κοινό το μη αφηγηματικό σινεμά - δοκίμιο του πρωτοπόρου Χαρούν Φαρόκι. Η έκθεση με τις βιντεο-εγκαταστάσεις του «μας φέρνει κοντά στους σύγχρονους προβληματισμούς της τέχνης και στην τολμηρή σκέψη και τις ριζοσπαστικές θέσεις του Χαρούν Φαρόκι» λέει η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, που επιμελήθηκε την έκθεση μαζί με την επίσης καλλιτέχνιδα και σύντροφο του Φαρόκι, Αντγε Εμάν.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 21 Δεκεμβρίου.
«Ενάντια σε τι; Ενάντια σε ποιον;» είναι ο τίτλος της, με επτά βιντεο-εγκαταστάσεις, ρεαλιστικές όσο και το αρχειακό υλικό που χρησιμοποιεί στα έργα του, ο λιγότερο
Ο «Σκορτσέζε της αβαν γκαρντ», όπως τον έχουν αποκαλέσει, επιλέγει και διερευνά εικόνες από ιστορικά, κινηματογραφικά, στρατιωτικά εκπαιδευτικά αρχεία, έως και από κάμερες παρακολούθησης σε δημόσιους χώρους και φυλακές και τις χρησιμοποιεί ειδικά μονταρισμένες για να αμφισβητήσει κάθε μορφή καταστολής και εξουσίας.
Οι πολλαπλές μεγάλες οθόνες και πολύπλοκες εγκαταστάσεις του, αναδεικνύονται επιβλητικά στην αίθουσα «Νίκος Κεσσανλής» της ΑΣΚΤ.
Οι τέσσερις βιντεο-εγκαταστάσεις του, «Σοβαρά παιχνίδια», δείχνουν σκηνές από προσομοιωμένα στον υπολογιστή σενάρια αποστολών στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν, με τα οποία εκπαιδεύονται οι Αμερικανοί στρατιώτες.
Στην εγκατάσταση «Νόμιζα πως έβλεπα καταδίκους», χρησιμοποιεί τις κάμερες παρακολούθησης από την υψίστης ασφαλείας φυλακή στο Κορκόναν του Κολοράντο. Δείχνει εικόνες από την τσιμεντένια αυλή, όπου οι φυλακισμένοι περνούν μισή ώρα κάθε μέρα τις περισσότερες φορές χωρίς να φορούν τα πουκάμισά τους. Η κάμερα ζουμάρει αυτόματα, κάθε φορά που φαίνεται να γίνεται καβγάς. Αν η προειδοποίηση δεν σταματά τον καβγά, οι υπόλοιποι φυλακισμένοι οριζοντιώνονται, καθώς έπονται πλαστικές σφαίρες.
Στη βιντεο- εγκατάσταση « Εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο», χρησιμοποιεί 12 οθόνες για να φτιάξει ένα ντοκιμαντέρ -δοκίμιο, με σκηνές από εργάτες που αποχωρούν από το εργοστάσιο, δείχνοντας σκηνές από τη γένεση του κινηματογράφου έως σήμερα. Mε αφετηρία τους αδελφούς Λυμιέρ, οι εργάτες που σχολούν γίνονται αντιληπτοί ως κοινωνική ομάδα.
Τέλος, η εγκατάσταση «Ιnterface» (Διεπαφή) παρουσιάζει τον τρόπο δουλειάς του. Τον χώρο εργασίας του Φαρόκι -τη μονταζιέρα- αλλά και την «διεπαφή» ανθρώπου-μηχανής, όπου ένας άνθρωπος χειρίζεται έναν υπολογιστή.
Το οπτικοακουστικό σύμπαν του Χαρούν Φαρόκι, είναι βαθιά πολιτικό. Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, μέσα από ένα αφιέρωμα στο 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, σύστησε στο ευρύ κοινό το μη αφηγηματικό σινεμά - δοκίμιο του πρωτοπόρου Χαρούν Φαρόκι. Η έκθεση με τις βιντεο-εγκαταστάσεις του «μας φέρνει κοντά στους σύγχρονους προβληματισμούς της τέχνης και στην τολμηρή σκέψη και τις ριζοσπαστικές θέσεις του Χαρούν Φαρόκι» λέει η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, που επιμελήθηκε την έκθεση μαζί με την επίσης καλλιτέχνιδα και σύντροφο του Φαρόκι, Αντγε Εμάν.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 21 Δεκεμβρίου.
Keywords
εκθεση, αθηνα, ασκτ, ελλαδα, γερμανος, σταση εργασιας, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, βιντεο, αφροδιτη, αφγανισταν, εικονες, ιρακ, ντοκιμαντερ, οθονες, σινεμα, ωρα, ανθρωπος, ανωτατη σχολη καλων τεχνων, ασκτ, βλεμμα, γινεται, γινονται, δειχνει, δοκιμιο, αιθουσα, εργα, επτα, καμερες, μορφη, ομαδα, σκηνες, συμπαν, σχολη καλων τεχνων, τιτλος, φυλακη, φεστιβαλ, φορα, αυλη, φυλακες, πουκάμισα, σκηνη, θεσεις, υλικο
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- icon1 icon2 icon3 icon4 icon5 facebookfacebook twittertwitter RSS feedRSS feed ΚΟΙΝΩΝΙΑΠΟΛΙΤΙΚΗΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΟΣΜΟΣSPORTSLIFE Top Tags: #Τρόικα#H υπόθεση του μικρού Μπεν#Name and shame#Κυπριακό#Κεντρική Τράπεζα Παρακολουθείται η Κύπρος από Αμερικανούς και Ρώσους - Ανοχή της Κυβέρνησης ή αγνοία;
- Αναδρομικά το οικογενειακό επίδομα
- ΑΝΟΙΧΤΟ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΑΝ...
- Το δράμα της Ελένης, η αγωγή και η κόντρα με τον πρώην αγαπημένο της
- Οριστικό! Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα!
- Κάθε πότε να λούζω τα μαλλιά μου;
- Καφές και καρκίνος στο συκώτι
- Είμαστε πρωταθλητές Ευρώπης στους φόρους ενώ μειώνονται οι μισθοί!
- Τα ζώδια για σήμερα 30 Οκτωβρίου
- Απίστευτο: Με ένα 20ευρώ κέρδισε 643 χιλιάδες ευρώ! Διαβάστε το πως
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις E-Typos
- Τελευταία Νέα E-Typos
- Εγκαινιάστηκε η έκθεση του Χαρούν Φαρόκι, στην Καλών Τεχνών
- Ολοκληρώνεται η διαβούλευση για τον ενιαίο φόρο ακινήτων
- ΕΚΤ: Το ακριβό ευρώ, είναι πηγή ανησυχίας, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι' αυτό
- Χρειάστηκε η παρέμβαση του πρωθυπουργού, για να μη φορολογηθούν μαντριά, στάνες κ.α.
- Μήνυση κατά Πάγκαλου, για τις δηλώσεις του περί "παρακολουθήσεων"
- ΗΠΑ-μυστικές υπηρεσίες: Συνήθης πρακτική η παρακολούθηση ξένων ηγετών
- ΗΠΑ: Προβολή δηλώσεων Θ. Παγκάλου από τα ΜΜΕ της χώρας
- Ο Ομπάμα διέταξε να περιοριστούν οι παρακολουθήσεις στον ΟΗΕ
- Δεν θα φορολογηθούν αποθηκευτικοί χώροι σε αγροτική γη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ινδία: Δεκάδες νεκροί από φωτιά σε λεωφορείο
- Spiegel: Oι έλληνες Ρομά που μεγάλωσαν τη Μαρία δεν είναι ούτε διακινητές ούτε κλέφτες παιδιών
- Αναζητούνται 1.270 απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων
- Επίθεση κατά γονιών από τον Ταμήλο
- Πάτρα: Αυτή την Κυριακή "ανοίγουν" επίσημα τα καταστήματα - Αποφασισμένοι να μην ενδώσουν οι έμποροι
- Συναρμολογούμενα smartphones από τη Motorola
- 480.000 λίρες έπιασε το πρώτο σπίτι του Τζον Λένον
- Ρομέν Γαβράς: "Η βία είναι θέμα ορισμού και αντίληψης"
- Προκηρύσσεται η ΑΜΚ για το νέο γήπεδο
- Τρεις νεκροί από καραμπόλα στην Αριζόνα