Επιστολή του σκηνοθέτη Ολ. Ζοσουά για τη σύλληψη του στην Επίδαυρο
13:11 22/9/2014
- Πηγή: E-Typos
Ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, ο οποίος συνελήφθη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μαζί με τον Γερμανό σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ και τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου του, με την κατηγορία της «προσβολής τού μνημείου», με χθεσινή του ανοιχτή επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Δύο χρόνια μετά από τη δημιουργία της ταινίας "Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας" στη Μακρόνησο, αποφάσισα να αφιερώσω
ένα ντοκιμαντέρ στον σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ. Για περισσότερα από 50 χρόνια, ο Ματίας Λάνχοφ δεν έχει πάψει να επανέρχεται στα αρχαιοελληνικά κείμενα, να τα φέρνει αντιμέτωπα και σε αντήχηση με τον σύγχρονο κόσμο μας, στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης. Κι αν οι σκηνοθεσίες του ταρακουνούσαν κάποιες φορές τα κείμενα, στόχος πάντα ήταν να τα καταστήσουν όσο γίνεται πιο ζωντανά. Υπό αυτή του την ιδιότητα, ο Ματίας Λάνχοφ είναι περισσότερο Έλληνας από πολλούς Έλληνες πολίτες. Δεν είναι ένας "καλός Έλληνας", είναι όμως ένας υπερ-Έλληνας» αναφέρει ο Ολιβιέ Ζοσουά στην επιστολή του, που έχει τίτλο «Για τη ζωή και τον θάνατο των αρχαιολογικών μνημείων».
«Ήταν λοιπόν για μένα λογικό» συνεχίζει ο ίδιος, «να κινηματογραφήσω ένα μέρος αυτού του ντοκιμαντέρ για τον Ματίας Λάνχοφ στην Επίδαυρο, τόπο-μήτρα του ελληνικού θεάτρου, σκηνοθετώντας έναν νυχτερινό διάλογο ανάμεσα στον Ματίας Λάνχοφ και τον Γάλλο δραματουργό και φίλο του Μισέλ Ντόιτς, μέσα στο αρχαίο θέατρο. Όπως αναφέραμε στην αίτηση κινηματογράφησης που ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, θα κινηματογραφούσαμε επίσης κάποιες εικόνες που ο Ματίας Λάνχοφ σκόπευε να χρησιμοποιήσει ως μέρος των σκηνικών βίντεο της νέας του παράστασης με τίτλο "Cinma Apollo", η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα "Η Περιφρόνηση" του Αλμπέρτο Μοράβια και από την ομώνυμη ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Η συνέχεια έδωσε τη σχετική τροφή για σκανδαλοθηρία: Οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου έκριναν ότι οι εικόνες που κινηματογραφούσε ο Ματίας Λάνχοφ για τη σκηνή τού "Οδυσσέας και Κίρκη" ήταν "πορνογραφικές"! Ολόκληρο το συνεργείο οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα του Ναυπλίου και οι εικόνες κατασχέθηκαν. Το ντοκιμαντέρ μου διακόπηκε.
Οπότε αναρωτιέμαι: Αποστολή της αρχαιολογίας είναι, νομίζω, να φέρνει στο φως, να μελετά και να διατηρεί τα υπολείμματα κόσμων του παρελθόντος. Είναι απαραίτητη για τη "ζωή" αυτών των χαμένων, μέχρι τη στιγμή της ανακάλυψής τους, θησαυρών, ακόμη κι όταν είναι γυμνοί, όπως τόσα πολλά αρχαιοελληνικά αγάλματα που θαυμάζουμε μέσα στα μουσεία.
Ενώ κάποιοι καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και ο Ματίας Λάνχοφ πασχίζουν να ζωντανέψουν τις πέτρες της Επιδαύρου με τη δύναμη του ζωντανού θεάτρου και της τέχνης γενικότερα, άλλοι αναζητούν μονάχα να απολιθώσουν τον τόπο σε μια λατρεία ενός ένδοξου παρελθόντος. Αυτό είναι ιδιαίτερα θλιβερό, πόσο μάλλον όταν κάτω από την έννοια της "προσβολής στο μνημείο" για την οποία κατηγορούμαστε, βλέπω να αναδύεται η φρικτή αποφορά ενός υφέρποντος εθνικισμού για την προώθηση μιας "ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" που πίστευα ότι ανήκει σε άλλες εποχές...» καταλήγει η επιστολή του Ολιβιέ Ζοσουά.
«Δύο χρόνια μετά από τη δημιουργία της ταινίας "Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας" στη Μακρόνησο, αποφάσισα να αφιερώσω
«Ήταν λοιπόν για μένα λογικό» συνεχίζει ο ίδιος, «να κινηματογραφήσω ένα μέρος αυτού του ντοκιμαντέρ για τον Ματίας Λάνχοφ στην Επίδαυρο, τόπο-μήτρα του ελληνικού θεάτρου, σκηνοθετώντας έναν νυχτερινό διάλογο ανάμεσα στον Ματίας Λάνχοφ και τον Γάλλο δραματουργό και φίλο του Μισέλ Ντόιτς, μέσα στο αρχαίο θέατρο. Όπως αναφέραμε στην αίτηση κινηματογράφησης που ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, θα κινηματογραφούσαμε επίσης κάποιες εικόνες που ο Ματίας Λάνχοφ σκόπευε να χρησιμοποιήσει ως μέρος των σκηνικών βίντεο της νέας του παράστασης με τίτλο "Cinma Apollo", η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα "Η Περιφρόνηση" του Αλμπέρτο Μοράβια και από την ομώνυμη ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Η συνέχεια έδωσε τη σχετική τροφή για σκανδαλοθηρία: Οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου έκριναν ότι οι εικόνες που κινηματογραφούσε ο Ματίας Λάνχοφ για τη σκηνή τού "Οδυσσέας και Κίρκη" ήταν "πορνογραφικές"! Ολόκληρο το συνεργείο οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα του Ναυπλίου και οι εικόνες κατασχέθηκαν. Το ντοκιμαντέρ μου διακόπηκε.
Οπότε αναρωτιέμαι: Αποστολή της αρχαιολογίας είναι, νομίζω, να φέρνει στο φως, να μελετά και να διατηρεί τα υπολείμματα κόσμων του παρελθόντος. Είναι απαραίτητη για τη "ζωή" αυτών των χαμένων, μέχρι τη στιγμή της ανακάλυψής τους, θησαυρών, ακόμη κι όταν είναι γυμνοί, όπως τόσα πολλά αρχαιοελληνικά αγάλματα που θαυμάζουμε μέσα στα μουσεία.
Ενώ κάποιοι καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και ο Ματίας Λάνχοφ πασχίζουν να ζωντανέψουν τις πέτρες της Επιδαύρου με τη δύναμη του ζωντανού θεάτρου και της τέχνης γενικότερα, άλλοι αναζητούν μονάχα να απολιθώσουν τον τόπο σε μια λατρεία ενός ένδοξου παρελθόντος. Αυτό είναι ιδιαίτερα θλιβερό, πόσο μάλλον όταν κάτω από την έννοια της "προσβολής στο μνημείο" για την οποία κατηγορούμαστε, βλέπω να αναδύεται η φρικτή αποφορά ενός υφέρποντος εθνικισμού για την προώθηση μιας "ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" που πίστευα ότι ανήκει σε άλλες εποχές...» καταλήγει η επιστολή του Ολιβιέ Ζοσουά.
Keywords
συλληψεις, συλληψη, θεατρο, apollo, φως, Καλή Χρονιά, αστυνομικο τμημα, βιντεο, αιτηση, εικονες, ντοκιμαντερ, φως, γινεται, δυναμη, εννοια, εποχες, ζωη, θεατρα, λιονταρια, μητρα, μυθιστορημα, παντα, συνεχεια, συγχρονο, τμημα, ανηκει, φυλακες, γερμανο, ιδιαιτερα, κειμενα, σκηνη
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- 48χρονος παντρεύτηκε 70χρονη και της "έφαγε" όλη την περιουσία
- «Κωλοτούμπα» του υπουργού Πολιτισμού. Νέα δήλωση για τον τάφο της Αμφίπολης και τον Μ.Αλέξανδρο
- Για 100άρι στο Μαρινόπουλο
- Προβλήματα με τα εκκαθαριστικά στο TaxisNet
- Και επισήμως Φθινόπωρο τα ξημερώματα
- «Έπινα μέχρι σκασμού, δεν έχω μέτρο»
- Lady Gaga: Το γράμμα 18χρονου Έλληνα που την έκανε να δακρύσει
- Ψάχνουν τον αρχαίο νεκρό από θάλαμο σε θάλαμο -Τι συμβαίνει στην Αμφίπολη
- Εικονική αναπαράσταση της Αμφίπολης: Πώς ήταν στην αρχαιότητα
- ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - Πέθανε ο ηθοποιός Δημήτρης Ιωακειμίδης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις E-Typos
- DW: Υψηλές προσδοκίες για τον Δ. Αβραμόπουλο
- Νέο πρόγραμμα για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων
- Χ.Αθανασίου: Καμιά προνομιακή μεταχείριση των προφυλακισμένων βουλευτών της X.A
- Ο Γ. Μπουτάρης διεκδικεί τον τίτλο "Δήμαρχος της Χρονιάς: 2014"
- Siemens: Εξαγορά της αμερικανικής Dresser-Rand Group
- Στ. Θεοδωράκης: Ο λόγος της εξουσίας και αυτών που τη διεκδικούν είναι ίδιος
- Νέο ρεκόρ κβαντικής τηλεμεταφοράς
- Ρεκόρ κβαντικής τηλεμεταφοράς σε απόσταση άνω των 25 χιλιομέτρων
- Επιστολή του σκηνοθέτη Ολ. Ζοσουά για τη σύλληψη του στην Επίδαυρο
- Συμφωνίες συνεργασίας σε θέματα φυσικού αερίου μεταξύ Αζερμπαϊτζάν-Βουλγαρίας
- Τελευταία Νέα E-Typos
- Επιστολή του σκηνοθέτη Ολ. Ζοσουά για τη σύλληψη του στην Επίδαυρο
- Ο Γ. Μπουτάρης διεκδικεί τον τίτλο "Δήμαρχος της Χρονιάς: 2014"
- Νέο ρεκόρ κβαντικής τηλεμεταφοράς
- Δ. Παπαδημούλης: Μια ουσιαστική διαπραγμάτευση απαιτεί άλλη κυβέρνηση
- Siemens: Εξαγορά της αμερικανικής Dresser-Rand Group
- Στ. Θεοδωράκης: Ο λόγος της εξουσίας και αυτών που τη διεκδικούν είναι ίδιος
- Νέο πρόγραμμα για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων
- Συνεχίζονται οι στάσεις εργασίας των γιατρών του Ιπποκρατείου
- Στην Τουρκία εισήλθαν 100.000 Κούρδοι πρόσφυγες από τη Συρία
- DW: Υψηλές προσδοκίες για τον Δ. Αβραμόπουλο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Σωτηρέλλης: "Χρειάζεται αλλαγή εκλογικού συστήματος"
- Δεν εμπνέει ανησυχία η σεισμική δραστηριότητα στη Ναύπακτο
- «Ονειρεύτηκα αυτό που συνέβη»
- «Τσούξιμο στην ούρηση. Πού οφείλεται;»
- Καθηγητής αυτοκτόνησε μην αντέχοντας «το ειδεχθές άλγος των κοινωνικών συνθηκών»
- Μετέτρεψαν κέντρο διασκέδασης σε οίκο ανοχής
- Ο Πούτιν θα πάει στην Αυστραλία για τη G20
- Κατασχέσεις για οφειλές στο ΙΚΑ