Στον Λέοντα Καραπαναγιώτη ήταν αφιερωμένη η χθεσινοβραδινή εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής

Ζωντάνεψαν οι μνήμες για το «ιερό τέρας» της ελληνικής δημοσιογραφίας, Λέοντα Καραπαναγιώτη, τον «τελευταίο των διευθυντών», στην κατάμεστη αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας του Μεγάρου Μουσικής, χθες το βράδυ.

Παρουσία του Πρόεδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, πολιτικοί, δημοσιογράφοι και άνθρωποι του Πολιτισμού, μαζί με εκπρόσωπους του χώρου των μέσων ενημέρωσης συναντήθηκαν για να τιμήσουν τον «κοσμοπολίτη δημοσιογράφο», για χρόνια διευθυντή της εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», και να ανασυνθέσουν την προσωπικότητά του, στη συζήτηση που πραγματοποίησε το Megaron Plus, με τίτλο «Ο
Λέων Καραπαναγιώτης και η πρόκληση της είδησης».

Ο Λέων Καραπαναγιώτης ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του πορεία από την εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» το 1956. Το 1974 και για οκτώ χρόνια ανέλαβε εκδότης του Βήματος, ενώ τον Απρίλιο του 1982 έγινε διευθυντής των ΝΕΩΝ. Στην 20ετία της διεύθυνσής του, «ΤΑ ΝΕΑ» κατέκτησαν την πρώτη θέση στις κυκλοφορίες των εφημερίδων της χώρας.

«Αυτό που έλεγε, ήταν ότι το κοινό θα σου συγχωρέσει ένα λάθος. Δεν θα σου συγχωρέσει την αδιαφορία» είπε ο δημοσιογράφος, υφυπουργός Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης Παντελής Καψής, διάδοχος του Λ. Καραπαναγιώτη στη διεύθυνση της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, μιλώντας για τον τρόπο που διεύθυνε την εφημερίδα. «Δεν χανόταν στις λεπτομέρειες, αλλά έβλεπε τη μεγάλη εικόνα» είπε ο κ. Καψής. Φανερά συγκινημένος έκανε μια αναδρομή στη σχέση του με τον «δαιμόνιο ρεπόρτερ» και «διευθυντή και πετυχημένο μάνατζερ» που αντιμετώπισε κρίσεις, όπως εκείνη του 1989, κάνοντας λόγο και στη μακρόχρονη φιλία του Λ. Καραπαναγιώτη με τον Ανδρέα Παπανδρέου, φιλία «που δεν τον εμπόδισε να είναι αντικειμενικός».

«Ομολογώ ότι μου λείπει σήμερα μια συζήτηση με τον Λέοντα Καραπαναγιώτη» είπε ο διευθυντής της εφημερίδας «Καθημερινή», Αλέξης Παπαχελάς, αναφερόμενος στον «απόλυτο κοσμοπολίτη», πρώην διευθυντή του, που είχε μαζί του τον «Ριζοσπάστη» και τους «New York Times». «Από τον μικρόκοσμο της πολιτικής μπορούσε να μεταβεί στη μεγάλη εικόνα και να εξηγήσει το σήμερα» τόνισε ο κ. Παπαχελάς σημειώνοντας την πορεία του Λέοντα Καραπαναγιώτη, στο διπλωματικό ρεπορτάζ που διακρίθηκε χάρη στη βαθιά γνώση της ιστορίας. «Ήταν αυτό που λένε οι Αγγλοσάξονες, ένας άνθρωπος «bigger than life» (μεγαλύτερος από τη ζωή).

«Τον πάθιαζε μια Ελλάδα εξωστρεφής» είπε, από τη μεριά του, ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Νικόλαος Αλιβιζάτος, που αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον Λ. Καραπαναγιώτη την εποχή της έκδοσης του περιοδικού Εποχές, από το 1963 έως το 1967.

«Ο Λ. Καραπαναγιώτης είχε δυο αχτύπητα προσόντα. Την Ελένη (Βαλαωρίτη, σύζυγός του) και την αίσθηση του χιούμορ. Τα υπόλοιπα ήταν οι σελίδες της εφημερίδας» είπε ο γελοιογράφος Κώστας Μητρόπουλος, περιγράφοντας την ικανότητα του πρώην διευθυντή του να διαχειρίζεται τους σκιτσογράφους. «Εκείνο το γελαστό τσούρμο δεν ήταν μια παρθενογένεση. Είχε κάποιον που τους είδε, τους στήριξε και τους αγαπούσε. Και αυτός ήταν ο Καραπαναγιώτης».

«Τα ζητούμενο για εκείνον δεν ήταν να τηρηθούν τα προσχήματα της αντικειμενικότητας, αλλά μια πραγματική δημοσιογραφία ερευνητική, μια δημοσιογραφία λειτούργημα» τόνισε η δημοσιογράφος Μικέλα Χαρτουλάρη που αναφέρθηκε στην περίοδο του πολιτιστικού ενθέτου των ΝΕΩΝ, των "Προσώπων". «Στην εφημερίδα του Καραπαναγιώτη ήσουν παραγωγός κουλτούρας» είπε.

«Τα ΝΕΑ επί εποχής Καραπαναγιώτη -και ελπίζω ακόμη και σήμερα- ήταν μια εφημερίδα για όλους εκείνους που θέλουν να διεισδύουν στα πράγματα» είπε ο διευθυντής των ΝΕΩΝ από το 2010 και μετά, Χρήστος Μεμής, αναλύοντας πώς ένας διανοούμενος κατάφερε να παράγει μια λαϊκή εφημερίδα.

Για «τον νεαρό με το κόκκινο πουκάμισο που εμφανίστηκε τη δεκαετία του '50 στα γραφεία της εφημερίδας για να ξεκινήσει από κινηματογραφικό ρεπορτάζ» μίλησε ο δημοσιογράφος του ΒΗΜΑΤΟΣ, Στάθης Ευσταθιάδης, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που γνώρισε τον Καραπαναγιώτη, ανεφερόμενος στη σταδιοδρομία του στο διπλωματικό ρεπορτάζ.

«Τον ενδιέφερε πάρα πολύ το πώς μας βλέπουν στο εξωτερικό» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ευσταθιάδης.
Keywords
Τυχαία Θέματα