Συνελήφθησαν κινηματογραφιστές για προσβολή του αρχαίου θεάτρου Επιδαύρου
23:21 21/9/2014
- Πηγή: E-Typos
Στα δικαστήρια του Ναυπλίου θα οδηγηθούν τα μέλη διεθνούς κινηματογραφικού συνεργείου, με την κατηγορία της προσβολής αρχαιολογικού μνημείου και συγκεκριμένα του αρχαίου θεάτρου Επιδαύρου.
Ειδικότερα, ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, ο οποίος γύριζε σκηνές ντοκιμαντέρ για τον Γερμανό σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου συνελήφθη από την αστυνομία μαζί με τον Λάνχοφ, τη Γαλλίδα
ηθοποιό Νικόλ Μάρσι και τον εικονολήπτη.
Τα μέλη του συνεργείου συνελήφθησαν τις πρώτες πρωινές ώρες της περασμένης Πέμπτης στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, με την κατηγορία της προσβολής του μνημείου.
Η σύλληψη έγινε ύστερα από καταγγελία αρχαιοφύλακα, ότι κατά τη διάρκεια γυρίσματος του ντοκιμαντέρ, για το οποίο το κινηματογραφικό συνεργείο δηλώνει ότι είχε λάβει ειδική άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είδε τη Γαλλίδα ηθοποιό, να κινείται γυμνή μεταξύ πρώτου και δεύτερου διαζώματος στο αρχαίο θέατρο.
Τα μέλη του κινηματογραφικού συνεργείου συνελήφθησαν για προσβολή του μνημείου και οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα Ναυπλίου, όπου ύστερα από προφορική εντολή του εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι και σχηματίστηκε δικογραφία.
Ανοιχτή επιστολή του σκηνοθέτη Ολιβιέ Ζοσουά
Ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, ο οποίος συνελήφθη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μαζί με τον Γερμανό σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ και τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου του, με την κατηγορία της «προσβολής τού μνημείου», με σημερινή του ανοιχτή επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Δύο χρόνια μετά από τη δημιουργία της ταινίας "Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας" στη Μακρόνησο, αποφάσισα να αφιερώσω ένα ντοκιμαντέρ στον σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ. Για περισσότερα από 50 χρόνια, ο Ματίας Λάνχοφ δεν έχει πάψει να επανέρχεται στα αρχαιοελληνικά κείμενα, να τα φέρνει αντιμέτωπα και σε αντήχηση με τον σύγχρονο κόσμο μας, στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης. Κι αν οι σκηνοθεσίες του ταρακουνούσαν κάποιες φορές τα κείμενα, στόχος πάντα ήταν να τα καταστήσουν όσο γίνεται πιο ζωντανά. Υπό αυτή του την ιδιότητα, ο Ματίας Λάνχοφ είναι περισσότερο Έλληνας από πολλούς Έλληνες πολίτες. Δεν είναι ένας "καλός Έλληνας", είναι όμως ένας υπερ-Έλληνας» αναφέρει ο Ολιβιέ Ζοσουά στην επιστολή του, που έχει τίτλο «Για τη ζωή και τον θάνατο των αρχαιολογικών μνημείων».
«Ήταν λοιπόν για μένα λογικό» συνεχίζει ο ίδιος, «να κινηματογραφήσω ένα μέρος αυτού του ντοκιμαντέρ για τον Ματίας Λάνχοφ στην Επίδαυρο, τόπο-μήτρα του ελληνικού θεάτρου, σκηνοθετώντας έναν νυχτερινό διάλογο ανάμεσα στον Ματίας Λάνχοφ και τον Γάλλο δραματουργό και φίλο του Μισέλ Ντόιτς, μέσα στο αρχαίο θέατρο. Όπως αναφέραμε στην αίτηση κινηματογράφησης που ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, θα κινηματογραφούσαμε επίσης κάποιες εικόνες που ο Ματίας Λάνχοφ σκόπευε να χρησιμοποιήσει ως μέρος των σκηνικών βίντεο της νέας του παράστασης με τίτλο "Cinéma Apollo", η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα "Η Περιφρόνηση" του Αλμπέρτο Μοράβια και από την ομώνυμη ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Η συνέχεια έδωσε τη σχετική τροφή για σκανδαλοθηρία: Οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου έκριναν ότι οι εικόνες που κινηματογραφούσε ο Ματίας Λάνχοφ για τη σκηνή τού "Οδυσσέας και Κίρκη" ήταν "πορνογραφικές"! Ολόκληρο το συνεργείο οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα του Ναυπλίου και οι εικόνες κατασχέθηκαν. Το ντοκιμαντέρ μου διακόπηκε.
Οπότε αναρωτιέμαι: Αποστολή της αρχαιολογίας είναι, νομίζω, να φέρνει στο φως, να μελετά και να διατηρεί τα υπολείμματα κόσμων του παρελθόντος. Είναι απαραίτητη για τη "ζωή" αυτών των χαμένων, μέχρι τη στιγμή της ανακάλυψής τους, θησαυρών, ακόμη κι όταν είναι γυμνοί, όπως τόσα πολλά αρχαιοελληνικά αγάλματα που θαυμάζουμε μέσα στα μουσεία.
Ενώ κάποιοι καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και ο Ματίας Λάνχοφ πασχίζουν να ζωντανέψουν τις πέτρες της Επιδαύρου με τη δύναμη του ζωντανού θεάτρου και της τέχνης γενικότερα, άλλοι αναζητούν μονάχα να απολιθώσουν τον τόπο σε μια λατρεία ενός ένδοξου παρελθόντος. Αυτό είναι ιδιαίτερα θλιβερό, πόσο μάλλον όταν κάτω από την έννοια της "προσβολής στο μνημείο" για την οποία κατηγορούμαστε, βλέπω να αναδύεται η φρικτή αποφορά ενός υφέρποντος εθνικισμού για την προώθηση μιας "ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" που πίστευα ότι ανήκει σε άλλες εποχές…» καταλήγει η επιστολή του Ολιβιέ Ζοσουά.
Ειδικότερα, ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, ο οποίος γύριζε σκηνές ντοκιμαντέρ για τον Γερμανό σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ, στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου συνελήφθη από την αστυνομία μαζί με τον Λάνχοφ, τη Γαλλίδα
Τα μέλη του συνεργείου συνελήφθησαν τις πρώτες πρωινές ώρες της περασμένης Πέμπτης στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, με την κατηγορία της προσβολής του μνημείου.
Η σύλληψη έγινε ύστερα από καταγγελία αρχαιοφύλακα, ότι κατά τη διάρκεια γυρίσματος του ντοκιμαντέρ, για το οποίο το κινηματογραφικό συνεργείο δηλώνει ότι είχε λάβει ειδική άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες, είδε τη Γαλλίδα ηθοποιό, να κινείται γυμνή μεταξύ πρώτου και δεύτερου διαζώματος στο αρχαίο θέατρο.
Τα μέλη του κινηματογραφικού συνεργείου συνελήφθησαν για προσβολή του μνημείου και οδηγήθηκαν στο αστυνομικό τμήμα Ναυπλίου, όπου ύστερα από προφορική εντολή του εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι και σχηματίστηκε δικογραφία.
Ανοιχτή επιστολή του σκηνοθέτη Ολιβιέ Ζοσουά
Ο Γαλλοελβετός σκηνοθέτης Ολιβιέ Ζοσουά, ο οποίος συνελήφθη στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μαζί με τον Γερμανό σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ και τα υπόλοιπα μέλη του συνεργείου του, με την κατηγορία της «προσβολής τού μνημείου», με σημερινή του ανοιχτή επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Δύο χρόνια μετά από τη δημιουργία της ταινίας "Σαν πέτρινα λιοντάρια στη μπασιά της νύχτας" στη Μακρόνησο, αποφάσισα να αφιερώσω ένα ντοκιμαντέρ στον σκηνοθέτη Ματίας Λάνχοφ. Για περισσότερα από 50 χρόνια, ο Ματίας Λάνχοφ δεν έχει πάψει να επανέρχεται στα αρχαιοελληνικά κείμενα, να τα φέρνει αντιμέτωπα και σε αντήχηση με τον σύγχρονο κόσμο μας, στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης. Κι αν οι σκηνοθεσίες του ταρακουνούσαν κάποιες φορές τα κείμενα, στόχος πάντα ήταν να τα καταστήσουν όσο γίνεται πιο ζωντανά. Υπό αυτή του την ιδιότητα, ο Ματίας Λάνχοφ είναι περισσότερο Έλληνας από πολλούς Έλληνες πολίτες. Δεν είναι ένας "καλός Έλληνας", είναι όμως ένας υπερ-Έλληνας» αναφέρει ο Ολιβιέ Ζοσουά στην επιστολή του, που έχει τίτλο «Για τη ζωή και τον θάνατο των αρχαιολογικών μνημείων».
«Ήταν λοιπόν για μένα λογικό» συνεχίζει ο ίδιος, «να κινηματογραφήσω ένα μέρος αυτού του ντοκιμαντέρ για τον Ματίας Λάνχοφ στην Επίδαυρο, τόπο-μήτρα του ελληνικού θεάτρου, σκηνοθετώντας έναν νυχτερινό διάλογο ανάμεσα στον Ματίας Λάνχοφ και τον Γάλλο δραματουργό και φίλο του Μισέλ Ντόιτς, μέσα στο αρχαίο θέατρο. Όπως αναφέραμε στην αίτηση κινηματογράφησης που ενέκρινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, θα κινηματογραφούσαμε επίσης κάποιες εικόνες που ο Ματίας Λάνχοφ σκόπευε να χρησιμοποιήσει ως μέρος των σκηνικών βίντεο της νέας του παράστασης με τίτλο "Cinéma Apollo", η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα "Η Περιφρόνηση" του Αλμπέρτο Μοράβια και από την ομώνυμη ταινία του Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Η συνέχεια έδωσε τη σχετική τροφή για σκανδαλοθηρία: Οι φύλακες του αρχαιολογικού χώρου έκριναν ότι οι εικόνες που κινηματογραφούσε ο Ματίας Λάνχοφ για τη σκηνή τού "Οδυσσέας και Κίρκη" ήταν "πορνογραφικές"! Ολόκληρο το συνεργείο οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα του Ναυπλίου και οι εικόνες κατασχέθηκαν. Το ντοκιμαντέρ μου διακόπηκε.
Οπότε αναρωτιέμαι: Αποστολή της αρχαιολογίας είναι, νομίζω, να φέρνει στο φως, να μελετά και να διατηρεί τα υπολείμματα κόσμων του παρελθόντος. Είναι απαραίτητη για τη "ζωή" αυτών των χαμένων, μέχρι τη στιγμή της ανακάλυψής τους, θησαυρών, ακόμη κι όταν είναι γυμνοί, όπως τόσα πολλά αρχαιοελληνικά αγάλματα που θαυμάζουμε μέσα στα μουσεία.
Ενώ κάποιοι καλλιτέχνες μεταξύ των οποίων και ο Ματίας Λάνχοφ πασχίζουν να ζωντανέψουν τις πέτρες της Επιδαύρου με τη δύναμη του ζωντανού θεάτρου και της τέχνης γενικότερα, άλλοι αναζητούν μονάχα να απολιθώσουν τον τόπο σε μια λατρεία ενός ένδοξου παρελθόντος. Αυτό είναι ιδιαίτερα θλιβερό, πόσο μάλλον όταν κάτω από την έννοια της "προσβολής στο μνημείο" για την οποία κατηγορούμαστε, βλέπω να αναδύεται η φρικτή αποφορά ενός υφέρποντος εθνικισμού για την προώθηση μιας "ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ" που πίστευα ότι ανήκει σε άλλες εποχές…» καταλήγει η επιστολή του Ολιβιέ Ζοσουά.
Keywords
θεατρο, συλληψεις, γυμνες, apollo, φως, Καλή Χρονιά, αστυνομικο τμημα, βιντεο, αδεια, αιτηση, αστυνομια, εικονες, ντοκιμαντερ, σημερινη, φως, γινεται, δυναμη, εγινε, εννοια, ζωη, υπηρεσιες, θεατρα, λιονταρια, μητρα, μυθιστορημα, παντα, συγκεκριμενα, συνεχεια, συλληψη, σκηνες, συγχρονο, τμημα, ωρες, ανηκει, φυλακες, γερμανο, ιδιαιτερα, κειμενα, σκηνη
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Τι μισθό παίρνουν στην Καμπότζη όσοι εργάζονται στις πολυεθνικές Gap, Nike, Zara και H&M
- Στο νοσοκομείο η Ραχήλ Μακρή
- Φουντώνουν οι φήμες περί εγκυμοσύνης
- «Ο γάμος μου με την Ρούλα δεν ήταν κρυφτούλι όπως είπαν»!
- Αλλάζει ξανά ο νόμος για τις μετεγγραφές φοιτητών – Όλες οι προϋποθέσεις
- «Οι Καρυάτιδες είναι χοντροκομμένα νεοπλουτίστικα αγάλματα»
- Έχει πάρει κλίση το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Europalink»
- Γ΄ Εθνική: Επεισόδια μετά την ήττα του Άρη από τον Καμπανιακό
- Αφγανιστάν: Ο Ομπάμα χαιρέτησε τη συμφωνία για μοιρασιά της εξουσίας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις E-Typos
- Γ΄ Εθνική: Επεισόδια μετά την ήττα του Άρη από τον Καμπανιακό
- Αφγανιστάν: Ο Ομπάμα χαιρέτησε τη συμφωνία για μοιρασιά της εξουσίας
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Αποτελέσματα/Βαθμολογία
- Nick Galis Cup (μικρός τελικός): Παναθηναϊκός-Μπάνβιτ 74-77
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Αγώνες/Βαθμολογία
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Κέρκυρα-ΠΑΣ Γιάννινα 2-0
- Ποροσένκο: Η Ουκρανία είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τον εαυτό της
- Θεοδωράκης: Το Ποτάμι ειναι το μεγάλο Κίνημα του ριζοσπαστικού Κέντρου
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Νίκη Βόλου-Εργοτέλης 1-4
- Ο Ομπάμα χαιρέτησε τη συμφωνία για μοιρασιά της εξουσίας στο Αφγανιστάν
- Τελευταία Νέα E-Typos
- Συνελήφθησαν κινηματογραφιστές για προσβολή του αρχαίου θεάτρου Επιδαύρου
- Αφγανιστάν: Ο Ομπάμα χαιρέτησε τη συμφωνία για μοιρασιά της εξουσίας
- Ο Ομπάμα χαιρέτησε τη συμφωνία για μοιρασιά της εξουσίας στο Αφγανιστάν
- Θεοδωράκης: Το Ποτάμι ειναι το μεγάλο Κίνημα του ριζοσπαστικού Κέντρου
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Αγώνες/Βαθμολογία
- Ποροσένκο: Η Ουκρανία είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τον εαυτό της
- Γ΄ Εθνική: Επεισόδια μετά την ήττα του Άρη από τον Καμπανιακό
- Nick Galis Cup (μικρός τελικός): Παναθηναϊκός-Μπάνβιτ 74-77
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Αποτελέσματα/Βαθμολογία
- Σούπερ Λίγκα (4η αγωνιστική): Πλατανιάς-Παναθηναϊκός 2-3
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Λιβύη: 10 νεκροί σε βύθιση πλοιαρίου με λαθρομετανάστες - 30 οι αγνοούμενοι
- Ερντογάν: Οι Τούρκοι όμηροι απελευθερώθηκαν χωρίς λύτρα
- Το κορίτσι του Μπράντλεϊ Κούπερ είναι το νέο πρόσωπο του Burberry
- Ο Άρης κατέκτησε τον Nick Galis Cup!
- Είσαι single; 4 λόγοι για να πανηγυρίσεις και να το γλεντήσεις !
- «Πώς περνάμε τζάμπα τα διόδια»
- Συνεχίζει το σερί η Σεβίλλη
- «Η Εκκλησία Αντιοχείας αντιμετωπίζει προβλήματα»
- Το μανιφέστο του Ποταμιού παρουσίασε ο Σταύρος Θεοδωράκης
- «Με έχουν πετάξει από την τηλεόραση... επτά ολόκληρα χρόνια! Δεν υπάρχω γι' αυτούς, είμαι... νεκρός»!