Οι πωλήσεις του σινεμά μοιάζουν να ξεθώριασαν σαν το κόκκινο χαλί των Όσκαρ

20:24 14/3/2023 - Πηγή: Enikos

Παρά την λαμπερή τελετή απονομής των βραβείων όσκαρ, την 95η κατά σειρά, από την Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, που έγινε εχθές στο περίφημο Dolby Theatre (πρώην Kodak Theatre), στο εμπορικό κέντρο “Ovation Hollywood”, η βιομηχανία του κινηματογράφου εξακολουθεί να βρίσκεται σε ύφεση και εξακολουθεί να παρουσιάζει μία απώλεια εσόδων κατά το 1/3 του

συνόλου, από ό,τι πωλήσεις εισιτηρίων πραγματοποιούσε την περίοδο πριν από τον κορονοϊό.

Του Ιωσήφ Αβράμογλου   

Παρόλο που το 2022 οι πωλήσεις εισιτηρίων αυξήθηκαν κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 65%, σε σχέση με το ’21, η κινηματογραφική βιομηχανία έχει ακόμη πολύ δρόμο να διανύσει για την ανάκαμψη από το σοκ του Covid-19.

Με εισπράξεις του box office της Βορείου Αμερικής, που ξεπέρασαν τα 7,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2021, το ’22 είναι η τρίτη χειρότερη χρονιά από το 2000, καθώς τα κέρδη υπολοίπονται του 2019 κατά 33%. Στο αποτέλεσμα αυτό για το 2022, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η αύξηση τιμών των εισιτηρίων.

Με πωλήσεις περίπου 814 εκατομμυρίων εισιτηρίων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, οι κινηματογραφικές αίθουσες προσέλκυσαν τουλάχιστον 400 εκατομμύρια λιγότερους θεατές από κάθε χρόνο χωριστά μεταξύ της περιόδου 1995 και 2019.

Οι κινηματογραφικές αίθουσες και η κινηματογραφική βιομηχανία επλήγησαν απίστευτα πολύ από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς οι οθόνες παρέμειναν σκοτεινές στα περισσότερα μέρη του κόσμου, από τον Μάρτιο του 2020, όταν εφαρμόστηκαν τα αυστηρά μέτρα κοινωνικής απόστασης για τον περιορισμό του ιού.

Τα κέρδη του σινεμά εξαφανίστηκαν σχεδόν εν μία νυκτί και τα κινηματογραφικά στούντιο αναγκάστηκαν να αναβάλουν τις κυκλοφορίες ταινιών για αργότερα, ελπίζοντας ότι τα πράγματα θα είχαν επιστρέψει σύντομα στο φυσιολογικό. Δυστυχώς, τα πράγματα δεν επέστρεψαν ποτέ στο φυσιολογικό, καθώς ο Covid ερχόταν και έφευγε κατά κύματα και χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αισθανθούν άνετα οι άνθρωποι και να επιστρέψουν στις κινηματογραφικές αίθουσες, ακόμη και αφού οι εμβολιασμοί είχαν πλέον γίνει ευρέως διαθέσιμοι.

Μέσα στην απελπισία τους να δημιουργήσουν νέες ροές εσόδων και να επιβιώσουν αποφεύγοντας την πτώχευση, τα στούντιο έκαναν ακόμη και το αδιανόητο μέσα στο 2021 και άρχισαν να κυκλοφορούν ταινίες στις υπηρεσίες ροής (streaming) ταυτόχρονα με την κυκλοφορία στον κινηματογράφο.

Ενώ η υιοθέτηση του streaming ως εναλλακτικού μέσου διανομής σε εκείνες τις ειδικές στιγμές φαινόταν σαν μια έξυπνη κίνηση, αποδείχθηκε τελικά ότι ήταν δύσκολο να ξαναμπεί το τζίνι στο μπουκάλι και να επιστρέψουν μαζικά οι θεατές στις αίθουσες.

Οι καταναλωτές έχουν τον δικό τους τρόπο να προσαρμόζονται και να συνηθίζουν γρήγορα τις νέες πραγματικότητες και ενώ σε πολλούς ανθρώπους έχει λείψει η ωραία εμπειρία του κινηματογράφου, άλλοι ζητούσαν από καιρό το τέλος της πρώτης περιόδου κυκλοφορίας των νέων ταινιών στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Αντίστοιχα με τις πωλήσεις εισιτηρίων, την κατιούσα πήραν προφανώς και οι παραγωγές, αλλά και το ενδιαφέρον του κόσμου τα τελευταία χρόνια, ακόμα και για αυτήν την τελετή απονομής των βραβείων όσκαρ, η τηλεθέαση της οποίας μειώθηκε το δεύτερο ήμισυ της τελευταίας δεκαετίας κατά 75%, από τα 40 περίπου εκατομμύρια τηλεθεατές στα μόλις δέκα εκατομμύρια.

(Κάθε Σάββατο και Κυριακή βράδυ, για τρεις ώρες, από τις 10 μ.μ. μέχρι την 1 π.μ., ο Ιωσήφ Αβράμογλου παρουσιάζει από τον Real FM στους 97.8, την εκπομπή ” ‘Round Midnight, όπως έλεγε και η Ella Fitzgerald”, με πολλή και καλή μουσική). Twitter:@IosifAvramoglou Facebook.com/avramoglou Instagram:mus1cguru

Keywords
Τυχαία Θέματα